A'propos indfletning på motorvej.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-05-08 12:56

Er på vej hjem fra Stockholm i går, og passerer i den forbindelse
Linköping. Der er noget fladt i den kommune, så oversigtsforholdene er
super.

Der er moderat trafik, dvs. fuld hane og de sædvanlige personbiler på
venstre side, der er en krig om at køre forbi.

Så kommer den her SAAB 9-5 kørende i accellerationsbanen, og helt
automatisk bliver jeg enig med mig selv om, at den vil møde mig når
jeg er 8.54837 meter foran den med forreste kofanger. Det kommer til
at holde stik.

Det er ikke muligt at give plads ved at køre over i venstre spor,
fordi der er trafik derude, men der er flere hundrede meter både foran
og bagved mig.

Ergo, så er min tanke, at enten fyrer han/hun kareten af, eller
slækker lidt på speederen. Det er ligemeget for mig hvad der vælges.

Nej fanneme nej!

Fuldstændigt udramatisk lægger den skide SAAB sig på højre side af
mig, og bliver der!!! Af naturlige årsager vil SAAB'en hurtigt løbe
tør for asfalt, men det bringer ikke chaufføren til at foretage sig
noget.

Da accellerationsbanen så begynder at blive smallere og smallere, og
SAAB'en kryber længere og længere ind under min trailer, må der tages
action fra min side.

På med noget blink til venstre og noget bremse. Jeg når lige at få
poterne ud over vognbanemarkeringerne og få dem derude til at skide
grønne grise, da kællingen (for det var det), opdagede at hun var ude
i noget snavs, og fluks kørte ud i naturen.

Nu var der helt fladt der hvor det skete, og det eneste der skete med
SAAB'en var, at den blev lidt støvet.

Efter de sidste dages skriverier herinde havde jeg liiiiige lidt der
skulle lukkes ud, så jeg parkerede fluks arrangementet i nødsporet, og
gik målbevidst over til SAAB'en.

Der sad så den her svenske kælling og flæbede:

Jag så deg inte, ursäkta så hemskt mycket!

HUN SÅ MIG IKKE!!!!!!!

For det første er hun fuld af løgn, for hvis hun ikke havde set mig,
så havde hun s'gu ikke kørt så længe i accellerationsbanen, og for det
andet, hvordan er det så muligt at overse 17 meter lastbil i fuldt
dagslys og moderat trafik?

Lad mig sige det, så det ikke kan misforståes. Hvis det ikke var fordi
jeg kun har kørt i 1½ måned for min vognmand, og at jeg syntes at det
var lige tidligt nok at komme slæbende hjem med en skade, og at jeg
havde hørt hendes kommentar før det hele skete, så havde hun ikke haft
nogen bil i dag.

Det er s'gu horribelt først at skulle stå model til en smædekampagne,
model svær, og så bagefter at skulle høre på sådan noget baljepis som
det hun fyrede af.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-05-08 06:19

On May 23, 1:55 pm, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:
> [...]

> Det er s'gu horribelt først at skulle stå model til en smædekampagne,
> model svær, og så bagefter at skulle høre på sådan noget baljepis som

Man skulle tro hun læste med her inde hva ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-05-08 13:37

On Fri, 23 May 2008 05:19:22 -0700 (PDT), "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>Man skulle tro hun læste med her inde hva ?

>--

Så konspiratorisk er min tankegang ikke.

Til gengæld rækker samme tankegang heller ikke til at jeg kan
forestille mig, hvad der sker inde i hovedet på madammen.

Jeg nægter at tro på, at hun ikke har kunnet se, at hun nærmede sig en
stor lastbil med hele venstre side af bilen, og alligevel foretager
hun sig ikke en skid, før det næsten er for sent.

Og da det endelig sker, så gør hun det forkerte.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-05-08 14:22

Folmer Rasmussen wrote:

> [...]
> hun sig ikke en skid, før det næsten er for sent.
>
> Og da det endelig sker, så gør hun det forkerte.

Kvinder har jo ikke jagtøjne som os mænd. Vi skal registrere byttedyr
der trykker sig i skovbunden - altså statiske objekter. Kvinder er jo
jaget vildt i deres frugtbarhedsperiode, så de skal reagere på bevægelse
som f.eks. kaniner overfor rovdyr. Du var jo et ufarligt statisk objekt
set fra hendes sminkebord^C^Cbilsæde da i havde etableret ens hastighed.

Godt ingen kom til skade, og fint at du fik lidt frisk luft

--
vh
Torben

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-05-08 14:31

On Fri, 23 May 2008 15:22:18 +0200, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

> [...]
>som f.eks. kaniner overfor rovdyr. Du var jo et ufarligt statisk objekt
>set fra hendes sminkebord^C^Cbilsæde da i havde etableret ens hastighed.

Det er s'gu ved at blive lidt avanceret at køre lastbil.

Hun trykkede sig s'gu ikke i skovbunden, og om hun var frugtbar eller
ej, var ikke lige det jeg tænkte på i situationen.

Jeg kunne jo godt have ført mig frem som et rovdyr, men så kunne hun
også godt have gjort lidt for at ligne en kanin, men det gjorde hun
ikke.

>--

>Godt ingen kom til skade, og fint at du fik lidt frisk luft

>--

Det skader jo aldrig.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-08 15:18

On Fri, 23 May 2008 15:31:01 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

> [...]

Ja Folmer de personbilister er sq nogle fjolser,mødte en af dine
kollegaer ved Greve idag,han skulle være hevet ud af den lastbil og
ha' en på kassen og aldrig nogensinde ha' lov til at føre et
motordrevent køretøj.

/gubbi

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-05-08 16:29

On Fri, 23 May 2008 16:18:23 +0200, gubbi wrote:

> [...]
>kollegaer ved Greve idag,han skulle være hevet ud af den lastbil og
>ha' en på kassen og aldrig nogensinde ha' lov til at føre et

Jeg venter i spænding på, hvori hans brøde bestod.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-08 18:45

>Jeg venter i spænding på, hvori hans brøde bestod.

Jerg siger bare flette regel,så siger det næsten sig selv.

/gubbi

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-05-08 18:50

"gubbi" skrev i meddelelsen

> Jerg siger bare flette regel,så siger det næsten sig selv.

Hvad skete der? Hvor var det?

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : Møller

Dato : 26-05-08 11:54

Torben Scheel skrev:

> [...]
> som f.eks. kaniner overfor rovdyr. Du var jo et ufarligt statisk objekt
> set fra hendes sminkebord^C^Cbilsæde da i havde etableret ens hastighed.

Har vi her forklaringen på, at det oftest er unge kvinder der kommer ind under en højresvingende
lastbil?

Møller

Fra : KMH

Dato : 23-05-08 15:32

> Er på vej hjem fra Stockholm i går, og passerer i den forbindelse
> Linköping. Der er noget fladt i den kommune, så oversigtsforholdene er
> super.
[KLIP]
> Jag så deg inte, ursäkta så hemskt mycket!
>
> HUN SÅ MIG IKKE!!!!!!!
>

> Venlig hilsen
> Folmer

Jammmm tillykke Folmer!!
Du har nu bevis for at du har tabt dig så meget at du igen kan klæmme dig i
bikinien fra 1988, og slipper dermed for at købe en ny

Med Dybeste Beundring
Kim

Fra : alexbo

Dato : 23-05-08 15:34

"Folmer Rasmussen" skrev

> [...]

> var lige tidligt nok at komme slæbende hjem med en skade, og at jeg
> havde hørt hendes kommentar før det hele skete, så havde hun ikke haft

Så du lader ikke alene dine hjemlige aggressioner gå ud over medtrafikanter,
du kan også finde på at lave skader helt bevidst.
Direkte sidde og overveje om man gider gøre noget for at forhindre et uheld
eller ulykke, ringere bilist kan man næsten ikke blive.

mvh
Alex Christensen

Fra : Snuden

Dato : 23-05-08 15:59

> [...]
> Direkte sidde og overveje om man gider gøre noget for at forhindre et
> uheld eller ulykke, ringere bilist kan man næsten ikke blive.

Nogle bilister kan "kun" lære det på den hårde måde!! desværre...

Snuden

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-05-08 16:37

On Fri, 23 May 2008 16:58:39 +0200, "Snuden" <snudens@gmail.com>
wrote:

>"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i meddelelsen

>Nogle bilister kan "kun" lære det på den hårde måde!! desværre...

>--

Jeg tror hun vil gøre det igen, og jeg tror heller ikke hun er alene.

Det atypiske ved situationer er, at de fleste gange der er bøvl med
fletning, skyldes det jeg vil frem mentaliteten.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-05-08 16:35

On Fri, 23 May 2008 16:33:51 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

> [...]
>Direkte sidde og overveje om man gider gøre noget for at forhindre et uheld
>eller ulykke, ringere bilist kan man næsten ikke blive.

Hvad vil du foreslå at jeg skulle have gjort?

Jeg har muligheden for at trække enten til venstre eller til højre.
Dem til venstre har jo ikke gjort noget forkert, så det kan lige så
godt gå ud over den som har skidt i nælderne.

Jeg kunne også, hver gang der er en flettesituation, standse
arrangementet og gå ud og vifte med et kulørt flag, så vedkommende
uanset evner, kan komme sikkert ud på motorvejen, men det skal du ikke
regne med at jeg gør, før jeg har talt med dig om hvilken farve flaget
skal have.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-05-08 18:49

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen

> Jag så deg inte, ursäkta så hemskt mycket!
>
> HUN SÅ MIG IKKE!!!!!!!

Tak for oversættelsen. Jeg oplevede lidt af det samme i fredags til middag,
med omvendt fortegn.

Kommer kørende ned imod lysreguleringen fra syd ved Birgittelyst og
konstaterer at der er rødt for ligeudkørsel - det er ganske normalt, den
plejer hurtigt at skifte. Denne gang varede skiftningen lidt længere end
normalt og jeg træder på bremsen samtidig med at jeg ser i bakspejlet, fordi
det var blevet til til en kraftigere bremsning end jeg var vant til. Bag mag
kører en varevogn og umiddelbart bagefter en lastbil. Lynhurtigt beslutter
jeg mig for at fortsætte ud i krydset, hvis det skulle være nødvendigt for
lastbilen fordi der var sgu ikke meget afstand til varebilen, som dog kørte
med en rimelig afstand til mig. Men da jeg kikker frem igen en brøkdel af et
sekund senere er der rødgul og jeg slipper for opbremsningen. Jeg fortsætter
med en stabil 80 km/t på gps´en.

Lastbilen beslutter sig for en overhaling op ad bakken og kommer forbi
varebilen. Bliver han ved på den måde, skal der være plads til en lastbil og
mig, når vi kommer til indsnævringen.

Det gør han! Jeg var blevet usynlig for ham!!

Det ender med at jeg bremser ned, mens jeg har en lastbil på venstre side af
bilen og højre hjulsæt ude på kantstenen (der var en ret høj kant ned til
jorden fra vejsiden). Bilen slår sig lidt i tøjret, men jeg holder den
dygtigt på vejen!

I rundkørslen benytter han sig meget udygtigt af flere kørebaner og jeg var
ved at komme i klemme igen, da han overskrider de fuldtoptrukne på vej ud af
rundkørslen med mig på venstre side. Da havde han imidlertid vist hvad han
bestod af, så jeg bremsede igen for ham.

Mick Hansen, Nørre-Snede, kunne desværre ikke fortælle mig navnet på
chaufføren - de havde jo mange biler. Imens fortsatte vi igennem Viborg med
mig foran, desværre faldt han et par biler tilbage for helt at forsvinde
efter krydset Randersvej/Ålborgvej (han må være kørt fra) og jeg fik ikke
nummeret på ham.

Vi var nok bare heldige begge to!

Ovenstående kan have visse uklare punkter fordi nu har jeg siddet og hidset
mig selv op over den polak! *)

*) Det kan godt være han ikke var polak - men han kørte som en!

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 24-05-08 23:39

"Per Henneberg Kristensen" <> skrev i meddelelsen

> Ovenstående kan have visse uklare punkter fordi nu har jeg siddet og
> hidset mig selv op over den polak! *)
>
> *) Det kan godt være han ikke var polak - men han kørte som en!

Når man er ved at blive fladmast af en lastbil omkring Viborg er det
somreglen
en med enten polske eller letisk nummerplader foran en dansk indrigstreret
trailer.

mvh
Henning

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-05-08 19:23

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.vallid> skrev i meddelelsen

> Når man er ved at blive fladmast af en lastbil omkring Viborg er det
> somreglen
> en med enten polske eller letisk nummerplader foran en dansk indrigstreret
> trailer.

Jeg fik set på nummerpladen på lastbilen - den var dansk.

Men derfor kunne der godt være en polak bag rattet subsiduært en dansker der
kører som en polak bag rattet :)

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-05-08 07:02

Folmer Rasmussen wrote:
> [...]
> så havde hun s'gu ikke kørt så længe i accellerationsbanen, og for det
> andet, hvordan er det så muligt at overse 17 meter lastbil i fuldt

Jeg kommer til at tænke på en samtale mellem nogle tilsyneladende
småretarderede (ja - seriøst. Talte lidt som mongoler) folk i S-toget -
en kvinde fortalte om en gang hun ved indfletning havde påkørt en
lastbil, sønnen havde været med i bilen. Hun vidste godt hun havde
skylden, men var blevet befippet i situationen.

Den samtale forsøger jeg at huske når jeg bevæger mig rundt i trafikken
- evnerne hos trafikanterne spænder dernedefra (og endnu lavere hos
transportmidler der ikke fordrer førerbevis) og op til Tom Kristensen
niveau. Og der er intet andet at gøre ved det end at være opmærksom og
hensynsfuld - vejene er lavet for vores allesammens skyld, så vi er
derude allesammen.

Ikke dermed sagt at svenske kvinder er mongoler

--
vh
Torben

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-05-08 10:12

On Mon, 26 May 2008 08:02:28 +0200, Torben Scheel
> [...]

>lastbil, sønnen havde været med i bilen. Hun vidste godt hun havde
>skylden, men var blevet befippet i situationen.

Du har fat i noget der.

Jeg mindes stadigvæk da jeg var linieinstruktør i et busselskab. Det
handlede ikke om at lære delikventerne at køre bus, men om at lære dem
ruten. Man forventede dog, at der blev aflagt rapport om, om
vedkommende kunne køre bus, eller bare havde kørekort til det.

Der fandt jeg ud af to ting. Når der opstod en uventet situation, var
det ikke usædvanligt, at kvinderne slap rattet og klaskede begge
hænder op foran øjnene (befippet).

Mændene derimod, reagerede med hvide knoer (fast greb i rattet), og så
bremsede de ellers, så alle vi andre røg på røv og albuer rundt i
bussen.

> [...]

>niveau. Og der er intet andet at gøre ved det end at være opmærksom og
>hensynsfuld - vejene er lavet for vores allesammens skyld, så vi er

Det er ikke småting du forlanger.

Hvis vi fastholder scenariet med en indfletning fra en
accellerationsbane, så kunne følgende godt være virkeligheden:

Jeg kommer kørende i inderste spor i lastbilen. Ned ad rampen kommer
min ven Ivan Madsen i sin Punto med rynker på bagskærmen. Ham vil jeg
gerne hjælpe ud på motorvejen. Fordi han er min ven og fordi han ikke
skal tørre sin gamle skade på bagskærmen af på mig. Han vil i
situationen synes jeg er en venlig mand, og evt. skrive 20 linier med
ros her i forum om sagen.

For at være venlig overfor Ivan, har jeg set mig nødsaget til, iført
det forcromede overblik, samt lidt presseri, at få presset lastbilen
ud i overhalingsbanen. Håndværkerbilen bag mg var så tæt på, at
opbremsning ikke var en option. Ude i overhalingsbanen kommer Mogens i
sin Porsche, og han må træde let på bremsen, for at jeg kan komme ud
for at gøre plads til Ivan.

Hvad tror du selv at Mogens bruger sine 20 linier til? I bedste fald
kalder han mig bare gammel, men han kunne godt blive grovere, det er
jeg sikker på. )

>--

>Ikke dermed sagt at svenske kvinder er mongoler

>--

Naaaarh, men er du sikker?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-05-08 10:58

Folmer Rasmussen wrote:

> Der fandt jeg ud af to ting. Når der opstod en uventet situation, var
> det ikke usædvanligt, at kvinderne slap rattet og klaskede begge
> hænder op foran øjnene (befippet).

*LOL*

> Det er ikke småting du forlanger.

Bemærk : kun af mig selv. Og kun for egen vindings skyld

> [...]
> opbremsning ikke var en option. Ude i overhalingsbanen kommer Mogens i
> sin Porsche, og han må træde let på bremsen, for at jeg kan komme ud

Lovbrud! Tsk tsk.

> Hvad tror du selv at Mogens bruger sine 20 linier til? I bedste fald
> kalder han mig bare gammel, men han kunne godt blive grovere, det er
> jeg sikker på. )

Vissevasse. Han har lagt nok i statskassen til at være lidt utilbens

> Naaaarh, men er du sikker?

*fløjterundvigende-mp3*

--
vh
Torben

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-05-08 11:06

On Mon, 26 May 2008 11:57:33 +0200, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>*LOL*

>Bemærk : kun af mig selv. Og kun for egen vindings skyld

>--

Naturligvis. Alle unoder i trafikken sker stort set for egen
vindings skyld.

>--

>Lovbrud! Tsk tsk.

>--

I den tænkte situation er det næsten ligemeget hvad jeg foretager mig.
Der er udsigt til tugt- rasp- og forbedringshus uanset. )

>--

>Vissevasse. Han har lagt nok i statskassen til at være lidt utilbens

>--

Du får ham ikke til at indrømme en skid.

>--

>*fløjterundvigende-mp3*

>--

Ja tak, ja tak, det rækker. Magen til falsk piveri skal man lede
længe efter.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : brian

Dato : 27-05-08 22:08

Hun kunne da i det mindste have givet dig et blowjob som undskyldning