<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
news:a6cb3456k9eescuq12acl3jh5gp5hasjeq@4ax.com...
> On Thu, 22 May 2008 19:41:33 +0200, "Uffe Bærentsen"
> <leitiFJERNES@hotmail.com> wrote:
>
>>Hej rødder og røddinder
>>
>>En tænkt situation:
>>Jeg henter en Mondeo V6 i tyskland, intet problem der
>>
>>Så finder jeg ud af at karossen på min egen er i meget bedre stand end den
>>jeg hentede.
>>
>>Kan jeg gøre følgende:
>>Flytte alle relevante dele over på min bil.
>>Fremstiller min bil til toldsyn.
>>Betale afgift af min ombyggede/opgraderede bil.
>>
>>Hvor hopper kæden af?
>>
>>Jeg kan se et punkt som ikke er helt ok.
>>Stelnummeret på min bil vil jo ikke refere til en Mondeo 1,8i mere.
>>Men er det det eneste, altså at jeg har det gamle stelnummer.
>>Eller skal der et nyt stelnummer til (det tyske?)
>>
>>Hvad siger Skat mon til dette?
>>Nogen gode bud?
>>
>>
>>
>
> Du fortæller Skvat! at du har ombygget din limousine til en V6'er. Så
> kører du til syn og hvis din bil iøvrigt har bremser,
> karosseriforstærkninger og meget andet svarende til en V6'er af samme
> årgang kunne du ende med at få den godkendt.
So far, so good
> Så kommer den der med at
> fortælle "Skvat!" at du nu har en V6'er- Mondeo, som de så vil have
> afgift af, som om de aldrig havde set den før.
Er det så mon afgiften svarende til en importeret 'deo V6?
Eller er det afgiften som der skulle være betalt af en V6 dengang min var
ny?
> At betale ved kasse 1
Endelig noget konkret
> og pludselig kan du være den lykkelige ejer af en ny reg. attest på en
> Mondeo V6 med T. ATT. i stedet for CERT et eller andet sted.
Hvad dækker de 2 begreber over, min kæde øhhhhh, tandrem er hoppet af
> I gamle dage, hvor biler ikke skulle til syn så tit var det nemmere.
> Hente en schweizer og pludselig var den gamle Audi 100 5S en 100 5E
> med aut. gear - mærkeligt nok med samme stelnummer som den der 5S'er
>
Og samme nummerplader.
Dét findes der mange eksempler på.
Men det er jo ulovligt og er derfor ikke hvad jeg efterspørger
--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Tipo 1,6i