Hvide/gule plader
Fra : Ukendt

Dato : 22-05-08 11:09

Man kan få en VW Caravelle til omkring 7-8 personer både med hvide og gule
plader. Hvad dækker forskellen på pladerne over? Noget afgift eller
kørekort?

Mvh Jørgen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-05-08 04:33

On May 22, 12:08 pm, "Jørgen" <-> wrote:
> Man kan få en VW Caravelle til omkring 7-8 personer både med hvide og gule
> plader. Hvad dækker forskellen på pladerne over? Noget afgift eller
> kørekort?

Kan være årstallet. Genboen har en Toyota Landcruiser som bus, på gule
plader og han siger at før en eller anden dato (jeg kan ikke huske
hvilken) der var busser med gule plader.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 22-05-08 15:09

> [...]
> plader og han siger at før en eller anden dato (jeg kan ikke huske
> hvilken) der var busser med gule plader.

Helt nye VW Transporter fås som mandskabsvogn med plads til 7. De er på
guleplader.

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-08 17:55

On Thu, 22 May 2008 03:33:15 -0700 (PDT), "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>Kan være årstallet. Genboen har en Toyota Landcruiser som bus, på gule
>plader og han siger at før en eller anden dato (jeg kan ikke huske
>hvilken) der var busser med gule plader.

Der var en skilledato. Igen en af lappeløsningerne (en af efterhånden
mange), fordi kreative sjæle udnyttede reglerne - indtil en vis dato
kunne man indregistrere en LandCruiser, Transporter eller lign. som
bus på gule skilte. Det var vistnok endnu billigere end på hvide
plader - men til gengæld underlagt de regler, der gælder for busser
incl. max 80 på motorvej. Det var førerne ophøjet ligeglade med og
kontrollen var ikke-eksisterende.
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka