Ny bil. Hvad anbefaler I?
Fra : Jens Christenen

Dato : 21-05-08 22:44

Hejsa,

Jeg skal ud og købe ny bil.

Bilen må max. koste 300000 kroner.

Ideelt set skal bilen opfylde følgende krav:

* god benzin-økonomi
* billige reservedele
* billig at forsikre
* 4/5 dørs
* god plads i bagagerum
* egnet til familie med 2 små børn
* kendt for at være driftsstabil
* lave vedligeholdelsesomkostninger

Jeg ved _ingenting_ om biler, så det kan godt være at mine krav er
urealistiske, men hvilken bil/model kommer
tættest på at opfylde kravene?

Mange tak på forhånd.

Fra : TGJ

Dato : 21-05-08 22:51

"Jens Christenen" <jens@virkerikke.com> skrev i en meddelelse

hvor langt kører du om året?

Thomas

Fra : Jens Christenen

Dato : 21-05-08 23:21

Ups...ja det glemte jeg lige at nævne. Jeg regner med at køre 20000 km pr.
år.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-05-08 23:33

>* billig at forsikre

Den kan du kun selv svare på - fx. er "alle" biler billige at forsikre
i "mit" selskab, men hos naboens ville jeg fx. blive flået.

Så er dit selskab dyrt kan du bare flytte til et andet.

Hvilket selskab har du, hvor gammel er du, hvor mange år har du haft
bil i eget navn osv..

Fra : Jens Christenen

Dato : 21-05-08 23:44

Jeg er 33 år og har lige fået kørekort. Som jeg nævnte så er jeg på udkig
efter den bil der kommer _tættest_ på at opfylde kravene....så hvis
"forsikringskravet" gør det til en umulig opgave, så må du da gerne se bort
fra det

Fra : Jens Christenen

Dato : 21-05-08 23:45

er blandt andet blevet anbefalet en 307 St.Car med 1.6 motor

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-05-08 05:25

Jens Christenen skriver:

> er blandt andet blevet anbefalet en 307 St.Car med 1.6 motor

Sjældent har jeg oplevet en bil så kedelig og med så mange pærskift.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-05-08 23:51

On Thu, 22 May 2008 00:44:06 +0200, "Jens Christenen"
<jens@virkerikke.com> wrote:

> [...]
>efter den bil der kommer _tættest_ på at opfylde kravene....så hvis
>"forsikringskravet" gør det til en umulig opgave, så må du da gerne se bort

Nu siger jeg noget uden at blinke...

Kia cee'd 1,6 SW, evt. 1,6 CRDI.

Opfylder alle dine krav vil jeg mene - især da Kia kører med
forsikringstilbud til ganske favorable priser.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-05-08 05:26

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Nu siger jeg noget uden at blinke...
>
> Kia cee'd 1,6 SW, evt. 1,6 CRDI.
>
> Opfylder alle dine krav vil jeg mene - især da Kia kører med
> forsikringstilbud til ganske favorable priser.

Ikke et dårligt valg.

Fra : Sørensen

Dato : 22-05-08 07:17

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in message

> Nu siger jeg noget uden at blinke...
>
> Kia cee'd 1,6 SW, evt. 1,6 CRDI.
>
> Opfylder alle dine krav vil jeg mene - især da Kia kører med
> forsikringstilbud til ganske favorable priser.

Den anbefaling vil jeg gerne støtte. Især fordi du får 7 års garanti på
bilen, som vel gør det lidt lettere at beregne den samlede økonomi over en
længere årrække..

MVH Sørensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-05-08 05:28

Jens Christenen skriver:

> Jeg ved _ingenting_ om biler, så det kan godt være at mine krav er
> urealistiske, men hvilken bil/model kommer
> tættest på at opfylde kravene?

Skoda Octavia 1,8 TSI - 285.000 kr.

Kæmpe bagagerum, lækker 160 HK's motor, driftsikker og velsamlet bil.

Fra : TDN

Dato : 22-05-08 05:48

> Jens Christenen skriver:

> Skoda Octavia 1,8 TSI - 285.000 kr.
>
> Kæmpe bagagerum, lækker 160 HK's motor, driftsikker og velsamlet bil.
>
> Klaus
> --

Enig, den motor får bare så meget ros i øjeblikket i test i de VAG modeller
den er kommet i. Og Octavia er et sikkert valg som familebil.

Mvh
Thomas

Fra : Kasper Lund

Dato : 10-06-08 22:03

TDN wrote:

> Enig, den motor får bare så meget ros i øjeblikket i test i de VAG
> modeller den er kommet i. Og Octavia er et sikkert valg som familebil.

Men den motor er vel ikke ligefrem økonomisk?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-06-08 22:07

Kasper Lund skriver:

> Men den motor er vel ikke ligefrem økonomisk?

I forhold til ?

(faktisk rimeligt jo)

Fra : Leo Havmøller

Dato : 22-05-08 08:35

> Skoda Octavia 1,8 TSI - 285.000 kr.
>
> Kæmpe bagagerum, lækker 160 HK's motor, driftsikker og velsamlet bil.

Så findes der jo også Seat Altea XL med samme motor og alt i udstyr.

Men forsikring kunne godt bliver dyrt pga. motoren.

Leo Havmøller.

Fra : Anders Majland

Dato : 22-05-08 13:54

> Så findes der jo også Seat Altea XL med samme motor og alt i udstyr.
> Men forsikring kunne godt bliver dyrt pga. motoren.

Måske den motor er billigst at forsikre i en skoda ? skoda forsikring har
ihvetfald ry for at være konkurrencvedygtig og de ser på motorstørrelse og
ikke effekten. Så en fabia 1,2 var billigere end en 1,4 trods samme
motorydelse

Fra : alten

Dato : 22-05-08 20:51

Enig!

FDM siger:
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/7C732124-77FC-48DB-86EC-67E379EE7933/0/1420.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/2C7F926C-3EAE-4DFA-8AE6-DEDD95DB66C5/0/38.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/A4CF9AAF-E550-46A5-92C9-33CCCE8BEFB1/0/1421.pdf

mvh
Henrik

Fra : Kim Kristensen

Dato : 22-05-08 03:18

On 21 Maj, 23:43, "Jens Christenen" <j...@virkerikke.com> wrote:
> [...]
> * lave vedligeholdelsesomkostninger
>
> Jeg ved _ingenting_ om biler, så det kan godt være at mine krav er
> urealistiske, men hvilken bil/model kommer

Jeg tør godt anbefale nyeste udgave af Honda Civic, modellen 1,8 Sport
til 270.000 kr. giver meget bil og udstyr for pengene.

* god benzin-økonomi
Jeg har over de første ca. 25.000 km kørt godt 15,6 km/l i min 1,8
Sport.

* billige reservedele
På trods af to biler og en motorcykel af mærket i husstanden, er det
mere end 10 år siden jeg har haft udgifter til nogen. For et par år
siden sænkede Honda prisen på de fleste dele, og de nyeste
reservedelsindeks jeg har set på nævnte model er under 100 som er
gennemsnittet.

* billig at forsikre
Det er vist svært sådan lige at svare på, jeg er i hvertfald tilfreds
med prisen jeg giver men måtte forlade mit gamle forsikringsselskab
for at blive det.

* 4/5 dørs
Hele 5.

* god plads i bagagerum (jo da, 415 liter og med låget til
reservehjulsbrønden sænket 485 liter, der er ikke noget reservehjul.)

* egnet til familie med 2 små børn
Pas, mine 2 er store (16 og 19).

* kendt for at være driftsstabil
Bestemt hvis man skal tro de undersøgelser der omhandler dette, og
ifølge egne erfaringer.

* lave vedligeholdelsesomkostninger
Gennemsnitlige, sådan ca.

Jeg syntes ikke dine krav lyder urealistiske, og der er givet vis
flere bud på bil end der er kommet ind til nu.

Med venlig hilsen Kim

Fra : ShutEye

Dato : 22-05-08 13:34

<klip>
>* egnet til familie med 2 små børn
>Pas, mine 2 er store (16 og 19).

Det må da være nemt at hælde små unger ind på bagsædet med de der 90-graders
bagdøre?

Gad nok skifte min Civic model 1996 ud med sådan en :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 22-05-08 03:39

On 22 Maj, 08:17, "Sørensen" <duvedikkehvemNOS...@hotmail.nix> wrote:

> Den anbefaling vil jeg gerne støtte. Især fordi du får 7 års garanti på
> bilen, som vel gør det lidt lettere at beregne den samlede økonomi over en
> længere årrække..

Det ved vi jo faktisk ikke. Da der endnu ikke er biler hvor den lange
garanti har skulle været i brug......

Klaus

Fra : Klaus G.

Dato : 22-05-08 18:01

Ork jo. Masser af gange. Se mere på http://kiaklub.dk/ under "Kia Cee'd".

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-05-08 21:25

"Klaus G." skriver:

> Ork jo. Masser af gange. Se mere på http://kiaklub.dk/ under "Kia Cee'd".

Nej, bilen har været på markedet i lidt over et år.

De garantisager der har været kunne lige så godt have været dækket af en
2 års garanti.

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 22-05-08 20:49

"Jens Christenen" <jens@virkerikke.com> skrev i meddelelsen
> Hejsa,
>
> Jeg skal ud og købe ny bil.
>
> Bilen må max. koste 300000 kroner.

Jeg ville selv vælge Octavia 1.8TSI Elegance til 311.000... men det er så
11k over dit max. Mon ikke de kan presses :)

Fra : Frederik C

Dato : 24-05-08 13:29

> [...]
> * lave vedligeholdelsesomkostninger
>
> Jeg ved _ingenting_ om biler, så det kan godt være at mine krav er
> urealistiske, men hvilken bil/model kommer

Hvad med den nye Skoda Superb, skulle starte ved ca. 300k. Jeg ved self.
ikke, om du med god benzinøkonomi mener over 20 liter blandet. Men mon ikke
den 1,4 liters turbomaskine på 125 heste er rimeligt økonomisk.

http://ekstrabladet.tv/biler/article1011335.ece

http://www.automotorsport.se/news/14498/provkörd-skoda-superb/

Mvh.

Frederik