Reg.att. med udlejningstrailer?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-05-08 07:59

Læste lige i TÆNK, tror jeg det var, at en trailers regatt. altid skal ligge
i bilen når traileren er spændt bagefter - ellers kan det koste 500 kr.

Vi har rigtig mange gange lejet en trailer hos et firma der ikke bestiller
andet end at leje sådanne ud, men jeg har aldrig set skyggen af en regatt!?

Hvad siger I andre?

Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-05-08 08:44

Hans Paulin (6310) wrote:
> [...]
> andet end at leje sådanne ud, men jeg har aldrig set skyggen af en regatt!?

Jeg har lejet et par gange hos Corona - derligger den i et plastrør
forrest. Sikkert som kopi.

--
vh
Torben

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-05-08 09:30

Torben Scheel skrev:

> Jeg har lejet et par gange hos Corona - derligger den i et plastrør
> forrest. Sikkert som kopi.

Ka da vær' det har været det samme hér:

http://www.trailer-center.dk/ hvor vi lejer.

Fra : Carsten

Dato : 21-05-08 09:55

> [...]
>
> Vi har rigtig mange gange lejet en trailer hos et firma der ikke bestiller
> andet end at leje sådanne ud, men jeg har aldrig set skyggen af en

Lejer meget tit hos den lokale texaco (YX, XY eller hvad den nu hedder). Der
får man hver gang en lamineret kopi af reg. attest med. Den ender i
handskerummet sammen med kvitteringen for depositummet.

Carsten

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-05-08 11:48

On Wed, 21 May 2008 10:54:58 +0200, "Carsten" <carsten@noexists.dk>
wrote:

> [...]
>får man hver gang en lamineret kopi af reg. attest med. Den ender i
>handskerummet sammen med kvitteringen for depositummet.

Carsten dog.

Det er ikke pænt, og slet ikke i overensstemmelse med den ånd der
hersker her i gruppen, at bringe en skribent i en pinlig situation.

Du burde vide, at Hans bor i den sydlige del af Jylland, og på trods
af det, fremturer du med ordet kvittering! )

Det er uforeneligt med ord som swot og uganda-dollars.

Lad det ikke gentage sig.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-05-08 12:26

Folmer Rasmussen skrev:

> Du burde vide, at Hans bor i den sydlige del af Jylland, og på trods
> af det, fremturer du med ordet kvittering! )

Man kan nogen gange undre sig over hvorfra dit detaillekendskab til
forretningsgangen stammer!?

> Det er uforeneligt med ord som swot og uganda-dollars.

"Træpenge - træpenge!"

> Lad det ikke gentage sig.

Sådan! Så ka' de lær'de'

Fra : OZ3BTO

Dato : 21-05-08 11:20

> [...]
>
> Vi har rigtig mange gange lejet en trailer hos et firma der ikke bestiller
> andet end at leje sådanne ud, men jeg har aldrig set skyggen af en

Er blevet stoppet af policen med en leje trailer bag
For ham var det nok at jeg havde kvitt på at traileren var lejet

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-05-08 12:23

OZ3BTO skrev:

> Er blevet stoppet af policen med en leje trailer bag
> For ham var det nok at jeg havde kvitt på at traileren var lejet

Nå, okay

Så bare bødetaksterne forleden

Fra : Mikael

Dato : 21-05-08 07:26

On 21 Maj, 08:59, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:
> [...]
> andet end at leje sådanne ud, men jeg har aldrig set skyggen af en regatt!?

Jeg fik den med da jeg lejede hos Statoil for en uges tid siden, men
hos IKEA får jeg den aldrig med.

Mikael

Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-05-08 10:31

Mikael wrote:

> Jeg fik den med da jeg lejede hos Statoil for en uges tid siden, men
> hos IKEA får jeg den aldrig med.

Er IKEAs ikke en del af www.freetrailer.dk ?

Der mener jeg at jeg fik den med hos een af deres andre afdelinger.

Forøvrigt smart og billigt koncept.

/F

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-05-08 20:28

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Vi har rigtig mange gange lejet en trailer hos et firma der ikke bestiller
> andet end at leje sådanne ud, men jeg har aldrig set skyggen af en

I gamle dage skulle man medbringe reg.att. under kørslen men det skal man
angiveligt ikke længere jfr.
http://www.politi.dk/da/aktuelt/nyheder/2005/registreringsattest_211105.htm

Kurt

Fra : Brian Sørup

Dato : 21-05-08 21:47

> I gamle dage skulle man medbringe reg.att. under kørslen men det skal
> man angiveligt ikke længere jfr.
> http://www.politi.dk/da/aktuelt/nyheder/2005/registreringsattest_211105.htm

Når du kører med bil og trailer med synsfri sammenkobling skal du
medbringe begge reg.attester - i DK er det nok med kopier.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 21-05-08 21:55

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Når du kører med bil og trailer med synsfri sammenkobling skal du
> medbringe begge reg.attester - i DK er det nok med kopier.
> [...]

Tillad mig at citere fra det link, Kurt bragte:

"Del I af registreringsattesten kan medbringes, når køretøjet bruges i
udlandet. Det er ikke nødvendigt at medbringe registreringsattesten, når et
køretøj med danske nummerplader bruges i Danmark."

Deraf fremgår det jo desværre ikke om vi skal have den med når vi kører med
vor campingvogn - vi kører nemlig tit til jylland....

er Hedegaard

Suzuki Savage når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : alexbo

Dato : 21-05-08 22:14

"Jesper Hedegaard" <skrub@af.nu> skrev

> [...]
> udlandet. Det er ikke nødvendigt at medbringe registreringsattesten, når
> et køretøj med danske nummerplader bruges i Danmark."

Det handler kun om en bil, ikke om et vogntog.
Man har "aldrig" skulle have reg.attest med til alm. bil., i hvert fald ikke
de sidste 50 år.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-05-08 22:33

> [...]
>
> Det handler kun om en bil, ikke om et vogntog.
> Man har "aldrig" skulle have reg.attest med til alm. bil., i hvert fald

Nu synes jeg så, at forvirringen bliver total.
Det fremgår, af mit link, at det gælder biler og andre køretøjer.
Så kigger jeg på færdselslovens § 2
nr. 9.

Køretøj:

indretning på hjul, bælter, valser, meder eller andet, som er indrettet til
kørsel på vej, og som ikke løber på skinner. Færdselsreglerne for kørende
gælder, i den udstrækning de kan anvendes, også for ridende samt dem, der
fører heste eller driver kreaturer.

Jeg kan forstå, at det link du henviser til, fortæller noget andet end mit,
men jeg kan ikke forstå, hvoraf du på mit link udleder, at det kun gælder
biler, når der står "og andre køretøjer".
Det kan være trykfejl, en direkte fejlfortolkning/beskrivelse, der er på mit
link, i forhold til dit, men jeg savner en beskrivelse af, hvorfor det kun
gælder for biler.

Kurt

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 21-05-08 23:17

> [...]
> mit link, i forhold til dit, men jeg savner en beskrivelse af, hvorfor det

Ja - det er ikke let at læse loven i dette land.
Jeg læste linket som om at du aldrig skulle medbringe attesten ved kørsel
her i landet - og regner med at det også gælder for kørsel med anhænger, da
det ikke nævnes som en undtagelse.
Men det nævnes jo heller ikke som værende dækket af §, linket henviste til.
Prøvede på den side at søge på "registreringsattest+anhænger" - og fik 2
hits, der handlede om undervisning ifbm kørekort....det er altså ikke en
gang let selv at efterforske.....
--
Jesper Hedegaard

Fra : alexbo

Dato : 21-05-08 23:26

> [...]

> mit link, i forhold til dit, men jeg savner en beskrivelse af, hvorfor det

Det var også en for snæver udlægning, det gælder alle motorkøretøjer så
længe de ikke har påhæng.
Det havde været bedre om der havde stået motorkøretøjer, eller et tillæg
hvor man gjorde opmærksom på at reg.attest skal medbringes når det er et
vogntog.

Måske slet ikke nævnt noget om at medbringe eller ej, men man har nok ikke
tænkt dybere over spørgsmålet, bare ville fortælle at der ikke er noget
generelt krav om at reg.attest skal medbringes.

mvh
Alex Christensen

Fra : alexbo

Dato : 21-05-08 21:32

"Hans Paulin skrev

> Læste lige i TÆNK, tror jeg det var, at en trailers regatt. altid skal
> ligge i bilen når traileren er spændt bagefter - ellers kan det koste 500
> kr.
> Hvad siger I andre?

Der er ikke så meget at sige, det fremgår af bekendtgørelse om synsfri
sammenkobling.

§ 5. Køretøjer må kun sammenkobles synsfrit, såfremt
Stk. 2. Bilens og påhængskøretøjets registreringsattest eller kopi heraf
skal medbringes under kørslen og på forlangende vises til politiet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-05-08 01:06

alexbo skrev:

> [...]
> Stk. 2. Bilens og påhængskøretøjets registreringsattest eller kopi
> heraf skal medbringes under kørslen og på forlangende vises til

Okay

Plejer osse at medbringe "vores egne"