FDM brugtvognstest
Fra : ___P.Sir

Dato : 20-05-08 17:50

Købt en 3 år gl. C5. Sælgeren giver 6 mdr. garanti og lover udbedring af
alle bemærkninger fra en FDM brugtvognstest - som jeg betaler.
Viser sig den koster over 2000 kr. Og så yderligere timeløn, hvis de
bagefter skal checke, at anmærkningerne er udbedret.
Er det pengene værd? Nogen der har erfaringer med dette? Er det ikke ligeså
godt at lade sin egen reparatør gå bilen igennem når den alligevel skal til
service næste gang?
Preben

Fra : Niels Bengaard

Dato : 20-05-08 19:09

> [...]
> Er det pengene værd? Nogen der har erfaringer med dette? Er det ikke
> ligeså godt at lade sin egen reparatør gå bilen igennem når den alligevel

Alle bemærkninger på en FDM attest er normalt ikke dækket af garantien.
Hvis man er den nervøse type tager man FDM attesten, for de opdager som
regel mere end man selv og ens mekaniker gør.
Så ny som din bil og med den garanti du får ville jeg droppe det.

Men skal bilen virkelig til service i garantiperioden, altså inden for 6
måneder, normalt er de da serviceret når man køber dem.

MVh Niels

Fra : ___P.Sir

Dato : 21-05-08 19:54

"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men skal bilen virkelig til service i garantiperioden, altså inden for 6
> måneder, normalt er de da serviceret når man køber dem.

Den er da ikke ny. Så du ikke jeg skrev 3 år gl...Næste service er 60.000
km.
Preben

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-08 19:16

On Tue, 20 May 2008 18:50:05 +0200, "___P.Sir"
<remove_pbs@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>godt at lade sin egen reparatør gå bilen igennem når den alligevel skal til

Eftersom C5'eren er berygtet for et hav af fejl, det er der vist
rigeligt med neutrale kilder til at påvise. Så ville jeg fise af sted
til FDM for simpelthen at få ro i sjælen eller få en liste, jeg kunne
præsentere sælger for - nogle af fejlene kan være ret dyre at fikse.
Og jeg ejer en Xsara, som jeg er glad for, når den er hjemme - den er
flink til at holde hos Citroen på garanti, selv om den er små 4 år.
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : ___P.Sir

Dato : 21-05-08 19:55

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> [...]
> til FDM for simpelthen at få ro i sjælen eller få en liste, jeg kunne
> præsentere sælger for - nogle af fejlene kan være ret dyre at fikse.

Nu er det en C5 "mark 2", altså den anden generation, efter de skiftede
leverandør af det elektriske...Det var første generation, der fik det ry, du
nævner.
Men derfor kan jeg forstå at det alligevel måske er meget rart at få gjort.
Preben

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-08 20:02

On Wed, 21 May 2008 20:55:04 +0200, "___P.Sir"
> [...]

>nævner.
>Men derfor kan jeg forstå at det alligevel måske er meget rart at få gjort.

Nu er 2. udgave bedre end sin forgænger - men jeg ville nok ofre den
tur på den alligevel. Du snakker om 1% af anskaffelsesprisen - og der
er mange steder, småfejl kan gemme sig.

Fra : TGJ

Dato : 20-05-08 19:46

"___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Købt en 3 år gl. C5. > Er det pengene værd? Nogen der har erfaringer med
> dette? Er det ikke ligeså godt at lade sin egen reparatør gå bilen igennem
> når den alligevel skal til service næste gang?

Lige nøjagtig den, vil jeg køre til FDM og få den checket pga de
børnesygdomme der plejer at være på den (dog ikke sikkert at der lige er det
på din)

Thomas

P.S. Hvad måtte du slippe og hvor langt har den kørt?

Fra : ___P.Sir

Dato : 21-05-08 19:53

"TGJ" <somewhere@earth.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> det på din)
>
> Thomas
>
> P.S. Hvad måtte du slippe og hvor langt har den kørt?

kørt 52.000, gav 231.000. 1.6 hdi versionen, med en masse ekstra, bl.a "park
automatic", 4 vinterdæk, bluetooth m.m.
Preben

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-08 12:25

> [...]

>godt at lade sin egen reparatør gå bilen igennem når den alligevel skal til

Gør det endeligt,der skal ikke være mange små eller halvstore
mangler,før den er betalt,har en kollega som købte en nyere
Primera,der blev opdaget fejl som løb op i 8000.- en masse ting som
menigmand ikke er opmærksom på.

gubbi