Knallert på cykelstien
Fra : Kim

Dato : 20-05-08 16:54

Vi er et par stykker der har diskuteret, om knallerter
SKAL eller MÅ benytte cykelstien ?
D.v.s. hvis der er cykelsti, må knallertkøreren selv
bestemme om han vil benytte kørebanen eller cykelstien ?

Mvh, Kim

Fra : Andersen [3650]

Dato : 20-05-08 18:20

"Kim" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
> Vi er et par stykker der har diskuteret, om knallerter
> SKAL eller MÅ benytte cykelstien ?
> D.v.s. hvis der er cykelsti, må knallertkøreren selv
> bestemme om han vil benytte kørebanen eller cykelstien ?

SKAL

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-08 18:22

On Tue, 20 May 2008 19:19:57 +0200, "Andersen [3650]" <siger@det.ikke>
wrote:

>"Kim" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
>>
>SKAL

Hvis den har gule eller ingen nummerplader - cykelsti! Hvis den har
hvide nummerplader - kørebanen!
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-05-08 22:35

Ivan Madsen wrote:

> Hvis den har gule eller ingen nummerplader - cykelsti! Hvis den har
> hvide nummerplader - kørebanen!

...og så kan reglen være undtaget med skiltning på de cykelstier hvor
knallerter ikke er ønskede..

--
vh
Torben

Fra : Andersen [3650]

Dato : 20-05-08 23:57

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
> On Tue, 20 May 2008 19:19:57 +0200, "Andersen [3650]" <siger@det.ikke>
> wrote:
> Hvis den har gule eller ingen nummerplader - cykelsti! Hvis den har
> hvide nummerplader - kørebanen!

Ja ok. I min verden (som nogen mener er sort/hvid) er en knallert
den type der må køre 30. Den anden kalder jeg en knallert 45.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-05-08 11:43

On Wed, 21 May 2008 00:56:35 +0200, "Andersen [3650]" <siger@det.ikke>
wrote:

><Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
>>
>Ja ok. I min verden (som nogen mener er sort/hvid) er en knallert
>den type der må køre 30. Den anden kalder jeg en knallert 45.

>--

Javel ja.

Jeg synes at kunne ane, at det plager herren, at nogen har ytret sig
om herrens tankegang, og dens nuancer.

Det virkede ikke som om at det var nær så plagsomt for dig, dengang du
mente at jeg var en hjernedød morder, men det kan sikkert forklares
som værende en helt anden sag.

Det ville ellers være rart med et dementi af den påstand, så jeg kunne
slippe for den lange signatur, eller naturligvis det modsatte, nemlig
at du én gang for alle slår fast, at du mener det.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Andersen [3650]

Dato : 22-05-08 13:59

> Jeg synes at kunne ane, at det plager herren, at nogen har ytret sig
> om herrens tankegang, og dens nuancer.
Næ blot en konstatering.

> Det virkede ikke som om at det var nær så plagsomt for dig, dengang du
> mente at jeg var en hjernedød morder, men det kan sikkert forklares
> som værende en helt anden sag.
Muligvis

> Det ville ellers være rart med et dementi af den påstand, så jeg kunne
> slippe for den lange signatur, eller naturligvis det modsatte, nemlig
> at du én gang for alle slår fast, at du mener det.
Hvad du skriver i din signatur er din egen sag.

Fra : Anders Majland

Dato : 21-05-08 16:15

> Ja ok. I min verden (som nogen mener er sort/hvid) er en knallert
> den type der må køre 30. Den anden kalder jeg en knallert 45.

Måske du så skulle undlade at svare så kortfattet som i forrige indlæg.
Færdselsloven beskriver ganske klart hvad en knallert er og når du ikke vil
bruge den definition var det måske på plads at du medtog din egen ...

Fra : Anders Majland

Dato : 20-05-08 18:23

> SKAL

Bare for at fluekneppe lidt - det afhænger af hvad det er for en knallert

Nu hvor alle knallerter skal have nummerplader så skal de gule (begrænset
til 30km/t) på cykelstien mens de store (hvide nummerplader og 45km/t) køre
på vejen.