Pendant til FDM test i Tyskland?
Fra : Henning

Dato : 18-05-08 21:56

I min jagt på brugt bil i Tyskland under det mig at ingen annonceres
med en eller anden form for brugt-bil test? Noget a la FDMs test? Er
det ikke noget man gider gå op i, eller findes det ikke? Evt. hos ADAC
eller andet objektiv værksted?

Fra : Fly Christensen

Dato : 18-05-08 23:07

On Sun, 18 May 2008 22:55:54 +0200, Henning < @> wrote:

> [...]
>med en eller anden form for brugt-bil test? Noget a la FDMs test? Er
>det ikke noget man gider gå op i, eller findes det ikke? Evt. hos ADAC

Der er da masser. Det er typisk Dekra-Siegel, du skal gå efter. DU kan
også få lavet en ADAC Gebracuhtwagenuntersuchung, men Dekra-Siegel har
sat sig mere igennem.

Fly

Fra : Henning

Dato : 19-05-08 10:08

On Mon, 19 May 2008 00:07:13 +0200, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

>Der er da masser. Det er typisk Dekra-Siegel, du skal gå efter. DU kan
>også få lavet en ADAC Gebracuhtwagenuntersuchung, men Dekra-Siegel har
>sat sig mere igennem.

Læs mit andet svar Søger jeg på ADAC er der eet(!) hit på mobile.de

Fra : Fly Christensen

Dato : 19-05-08 15:27

On Mon, 19 May 2008 11:08:20 +0200, Henning < @> wrote:

[snip]

>Læs mit andet svar Søger jeg på ADAC er der eet(!) hit på mobile.de

Du må endelig ikke søge for smalt. En del biler har ikke Dekra-Siegel,
når du søger på det. Der står dog oftest i teksten, at det kan tilbydes.
En smal søgning med alt det, som du vil have udlukker en del biler, som
faktisk har det ønskede men, hvor det ikke er krydset af som søgeord.

Fly

Fra : John Sahl

Dato : 18-05-08 23:07

Henning wrote:
> [...]
> med en eller anden form for brugt-bil test? Noget a la FDMs test? Er
> det ikke noget man gider gå op i, eller findes det ikke? Evt. hos ADAC

Dekra Siegel må du være stødt på i din jagt?

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : Henning

Dato : 19-05-08 10:06

On Mon, 19 May 2008 00:07:04 +0200, "John Sahl"
<spamcatcher1@fotofaelden.dk> wrote:

>Dekra Siegel må du være stødt på i din jagt?

Faktisk ikke. Kigger jeg på www.mobile.de, leder efter en vilkårlig
Mercedes er der 123.626 at vælge imellem. Stiller jeg krav om Dekra
Siegel er der 20(!!!) tilbage - og ikke een eneste stationcar! Så
"udbredt" vil jeg ikke kalde det
Det samme på http://www.autoscout24.de/

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 19-05-08 16:12

"Henning" < @> skrev i meddelelsen
> [...]

> Mercedes er der 123.626 at vælge imellem. Stiller jeg krav om Dekra
> Siegel er der 20(!!!) tilbage - og ikke een eneste stationcar! Så

Hvor mange finder du på bilbasen eller lign. sider i dk når du søgerpå FDM
brugtvognattest (eller hvad det nu hedder)?
Mit gæt er et lign resultat...