geu 12469
Fra : Brian Sørup

Dato : 18-05-08 19:42

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:gC_Xj.7414$R_4.5854@newsb.telia.net...
> [...]
>
> Gad vide hvad sådan een er værd - den var fuldkommen i samme stand som

Jeg tror man skal have en pænt tyk tegnebog for at købe sådan en, tog
lige en hurtig tur på Google - og priser på den anden side af $1.000.000
er ikke usædvanlige !
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Mogens

Dato : 18-05-08 21:20

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tror man skal have en pænt tyk tegnebog for at købe sådan en, tog lige
> en hurtig tur på Google - og priser på den anden side af $1.000.000 er
> ikke usædvanlige !

OK - den var i dén grad iorden. Ejeren lignede ik' noget særligt - gik i
noget Maserati-tøj og var iøvrigt sammen med brugtvognshandleren fra
"Kontant" Hr. Hans Bo Jacobsen fra CC Classic Car i Skovlunde. Skræmmende !
www.dr.dk/DR1/kontant/2008/04/29150711.htm

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-08 19:46

On Sun, 18 May 2008 18:31:40 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

> [...]
>
>Gad vide hvad sådan een er værd - den var fuldkommen i samme stand som ny -

Jeg så engang et program, hvor de fandt en tudsegammel Dusenberg og
genopbyggede den. Der fortaltes noget om bilens historie mv, samt en
beskrivelse af renoveringen. Det var ikke nogen billig affære, når man
begynder at tælle mandtimer til karosseriarbejde, motorarbejde osv.
Men det var åbenbart arbejdet værd.
Mit gæt er at de første 10 millioner DKK er for lidt til at købe den.
Egentlig er det jo så meget liebhaveri, så alt afhænger af markedet på
den tid, hvor den udbydes - og det svinger vel mere end prisen på
boliger i 1. række til Øresund
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Jakob

Dato : 18-05-08 20:23

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> [...]
> To biler og tre hunde.
> http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka
> Husk de andre er MED trafikanter ikke MODtrafikanter

Kan det passe det var på Discovery? Og med Jay Leno. Han skulle være ret
skudt i de gamle Duesenberg.
Den stod i en garage og var i ret dårlig stand, pænt sagt ;)

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-08 20:40

On Sun, 18 May 2008 21:22:34 +0200, "Jakob" <pointshopmail@forum.dk>
wrote:

><Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

>Kan det passe det var på Discovery? Og med Jay Leno. Han skulle være ret
>skudt i de gamle Duesenberg.
>Den stod i en garage og var i ret dårlig stand, pænt sagt ;)

Det lyder rigtigt - og ja, den var i væsentligt dårligere stand end
forventet, men de fik den ud at køre igen. Der var vist intet prisloft
på den renovering, simpelthen fordi Dusenberg er så efterspurgt.

Fra : Mogens

Dato : 18-05-08 21:25

> On Sun, 18 May 2008 21:22:34 +0200, "Jakob" <pointshopmail@forum.dk>

> Det lyder rigtigt...

Jep, jeg har set den udsendelse. Den bil jeg så idag var renoveret, så den
så fuldkommen ud som en spritny bil. Det må have kostet det vide ud af
øjnene. Iøvrigt var jeg ikke imponeret over motoren - den gik ringe - men
resten var sgu iorden.

Næste søndag er vi her - www.tjoloholm-classicmotor.se
Ca. 1.300 klassiske biler udstilles !

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-05-08 22:49

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote in

> Iøvrigt var jeg ikke imponeret over motoren - den gik
> ringe - men resten var sgu iorden.

Det er ellers lidt af et monster, og var legendarisk rolig.

Standard maskinen er en knapt 7 liter stor række otter med dobbelte
knastaksler, 32 ventiler og 265 hk. Ikke ringe for en årgang 1930.

Kunne også fås med en roots kompressor og 320 hk(SJ).

Og endelig blev der produceret 2 biler med kort akselafstand(SSJ),
forbedret indsugning, større karburatorer m.m., som ydede vanvittige 400
hk. I 1936! Disse 2 biler skulle være gode for over 250 km/t... på en tid
hvor resten af USA kørte Ford T med max 65 km/t, og mange mente fartvinden
ved 100 km/t kunne få lungerne til at eksplodere

Bilerne havde 3 trins usynkroniserede gearkasser, men efter sigende skulle
de accelerere rent fra skridttempo og op i 3. gear, og selv med den slags
sejtrækning kunne de 160 km/t nås på 20 sekunder.

Den ene købte Gary Cooper, den anden Clark Gable.

Jeg havde fornøjelsen af at samle en plastikmodel af en SJ da jeg var
dreng, og der fulgte et lille hæfte med detaljer om bilerne med.

Fra : Mogens

Dato : 19-05-08 05:28

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er ellers lidt af et monster, og var legendarisk rolig.
> Standard maskinen er en knapt 7 liter stor række otter med dobbelte
> knastaksler, 32 ventiler og 265 hk. Ikke ringe for en årgang 1930.

Det var sådan en maskine (blev nævnt i højttaleren). Den støjede en del i
tomgang og da han skulle rangere med bilen (fotosession), hostede maskinen
en del og lagde et sort røgslør...

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-05-08 14:19

Mogens wrote:
> [...]
>
> Gad vide hvad sådan een er værd - den var fuldkommen i samme stand

Jeg mener at der for nyligt blev solgt sådan en Duesenberg (ved ikke om det
var helt samme model) på en af de store veteran auktioner (mener det var
Christies) og den gik for lige over en milion Euro.
Jeg skal prøve at se, om jeg kan grave artiklen frem igen ved lejlighed.

Her er en lidt ældre og anden model Duesenberg, der er vurderet til ca.
700.000 - 850.000 dollar.
http://www.classicdriver.com/de/magazine/3500.asp?id=4044

Og her kan man læse om en Duesenberg Model SJ Cabriolet der gik for
2.805.000 dollar.
http://www.classicdriver.com/de/magazine/3500.asp?id=3792

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Mogens

Dato : 19-05-08 17:07

> [...]
> var Christies) og den gik for lige over en milion Euro.
> Jeg skal prøve at se, om jeg kan grave artiklen frem igen ved lejlighed.

Kanon - jeg tror ikke, de havde haft den så længe.

Vildt...

Fra : Jakob

Dato : 19-05-08 18:15

> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse

> Kanon - jeg tror ikke, de havde haft den så længe.

> Vildt...

Ja det er mange penge, men ikke i forhold til den Ferrari 250 der blev solgt
for 53mio kr, eller der omkring. Det er sindsygt. Men Formula i Allerød
reklamerer også i stortset alle magasiner om at en Ferrari er en
investering, og bliver mere værd med tiden.. Som de skriver om 250 GTO. Pris
I 1962: 150.000kr uafgift. Værdi i dag: 30-65mio kr uafgift. Imponerende :)

Fra : Mogens

Dato : 19-05-08 19:22

"Jakob" <pointshopmail@forum.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ferrari er en investering, og bliver mere værd med tiden.. Som de skriver
> om 250 GTO. Pris I 1962: 150.000kr uafgift. Værdi i dag: 30-65mio kr

Hmm - de 2 gutter, der kørte med Duesenberg-bilen havde det firmanavn på
tøjet. Siden funker desværre uhyre dårligt - www.formulaauto.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-05-08 13:19

Mogens wrote:
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en
> meddelelse news:R6fYj.8$1p1.7@news.get2net.dk...

> Kanon

Jeg fandt den lige frem, det var den 8 marts 2008 ved en RM auktion på
"Amelia Island" (hvor det så end er henne).
Det var en 1931 Duesenberg Model J Convertible Coupe med Murphy karosseri.
Vurderingen var ca. 1,6 milioner USD.
Den blev solgt for 2,64 milioner USD (ca. 1,718 milioner EURO).
Der blev ved samme auktion solgt en 1934 Ford Model 40 Special for 1.145.750
EURO.
Ved en anden auktion (i England) den 15. marts, blev der solgt en 1972 Ford
Escort Mk1 RS1600 for 116.400 Euro, en orig Audi Quattro fra 1990 røg for
14.650 EURO og en énejers MGC fra 1969 (med kun 9947 km på klokken) røg for
kun 5.400 EURO..
Så priserne er da pænt oppe på nogle gamle biler og pænt nede på andre.

Ja det er temmelig mange penge

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Mogens

Dato : 20-05-08 17:23

> [...]
> Vurderingen var ca. 1,6 milioner USD.
> Den blev solgt for 2,64 milioner USD (ca. 1,718 milioner EURO).

www.rmauctions.com/CarDetails.cfm?CarID=r158&SaleCode=AM08
Bilen jeg så, var 4-dørs...