Fra de gamle arkiver.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-05-08 14:43

Nu må det være på tide med en historie fra gamle dage, som ikke var så
god at det gjorde noget.

Man havde været i Oslo og losse, og så er det jo speditørens
forbandede pligt at sørge for et returlæs.

Det er så lang tid siden, at man måtte gøre holdt på en tankstation,
og bede om at låne telefonen. Så havde de sådan en
tællerskridt-historie som man afregnede efter.

Nå, efter indtil flere opringninger, blev det til 24 paller fin-papir
fra Håby nede i Sverige, og strenge ordrer på at ringe når de var
lastet.

De blev lastet, og der blev ringet.

Køre ned til en ø nede i Bohuslän, ude i skærgården, og laste færdig.
Bare fylde traileren op.

Jamen hvad er det for gods?

Det var speditøren ikke helt sikker på, men jeg skulle bare tage så
meget som muligt med hjem.

Desuden skulle jeg bare køre ud på øen Tjörn, følge hovedvejen og
dreje til højre ved brugsen, og så køre ligeud indtil jeg nåede
vandet. Så skulle jeg blinke med lyset, og så ville færgemanden komme
og hente mig med færgen.

Hold da kæft!! Det var sådan en kabeltrukket tingest, og 24 paller
glittet papir er altså noget der vejer.

Nå, men over kom vi, og jeg fik anvist et sted jeg kunne bakke til, og
så skulle de nok laste færdigt.

Det gjorde de så, og lukkede pænt efter sig, og sejlede mig over på
fastlandet igen, og jeg begyndte at køre hjemover.

Så var det at balladen begyndte. )

Hver gang jeg kørte langsomt eller standsede, bredte der sig en hørm,
der er næsten ubeskrivelig. 100% værre end gylle.

Da jeg skulle ind og spise aftensmad, var jeg ved at blive lynchet på
grund af hørmen.

Så skulle jeg jo se hvad fanden det var for noget de havde lastet.

Det var sateme tønder/dritler der havde været ansjoser i!!!

Og udetemperaturen var over 20 grader.

Nå, det var ikke noget problem at få losset hos DAT-Schaub i Glostrup,
men nede hos Gyldendal i Haslev ville de s'gu ikke have ansjos-papir.

Det endte med at jeg måtte køre papiret på terminal, og traileren blev
grounded i 3 uger, og vasket med klorin 5 gange. )))

På sådan en tur ville det have været guf, hvis man kunne have
overnattet ved siden af et bundt campingvogne.

--

Venlig hilsen
Folmer