Så er frankeren da ude og trille igen
Fra : Ukendt

Dato : 17-05-08 23:32

G'aften i hytterne ...

Sådan lidt i protest over de mennesker i denne gruppe der påstår man
ikke kan være billigt kørende til lavpris, må "man" med sorg i sinde,
meddele de personer at frankeren søreme er på gaden.

Historien bag æsken er relativt simpel - skulle bruge en lille bil til
en af tøserne - fik opsnuset en Pøsjø 309, der var næsten nysynet, men
sat til side fordi ejeren ikke må køre bil såden lige det næste stykke
tid ;)

Nåehh ja - den kunne heller ikke køre, da koblingen vist var gået

Så jeg rendte med bilen for en slik - 1500 bananer inclusive pladerne
- Der skulle så investeres i lidt småstumper - kobling etc, og nye
bremser, da sælgeren åbenbart på ubehagelig vis havde glemt at
fortælle de var slidt ned, og egentligt havde skuret gevaldigt

Sjovt som sælgere ofte har selektiv hukommelse

nye skiver og klodser røg på - efter en slagskruetrækker havde været
igang - de amøber har jo en uvane med at isætte 2 skruer til at holde
på skiverne ... har vi ikke hørt den sang før ?

.. efter en kort lille prøvetur, for at kontrollere bremser osv. må
jeg jo konstatere sådan en bette potte da kan køre

.... Og det sjoveste : det kostede ikke engang 6 af de store at få
den på gaden - inclusive bilen ;)

Der kommer lidt billeder om kort tid på gruppens sider under
fotostorier
http://www.dkfritidbil.dk/fotostorier/frankeren/index.htm
--
Jan_stevns

Fra : Steffen Bechmann Ole~

Dato : 18-05-08 09:08

Tillykke med det, så var det slet ikke så slemt alligevel *G*
Hvordan så koblingen så ud da den kom af ?

Mvh/
Steffen bechmann Olesen
Pugs.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-08 10:05

"Steffen Bechmann Olesen" <steffen@bechmanns.dk> skrev :

>Tillykke med det, så var det slet ikke så slemt alligevel *G*

Slemt ? Jeg tror slet ikke ordet "slemt" indgik - men en række andre
eder og forbandelser

>Hvordan så koblingen så ud da den kom af ?

Hvaff'en kobling

Der var nada tilbage af den - absolutet intet - kun en bunke smulder

:)

--
Jan_stevns

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-05-08 11:38

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> Slemt ? Jeg tror slet ikke ordet "slemt" indgik - men en række andre
> eder og forbandelser

Hvoffer dog det?
Allerede da trilletøjet blev indkøbt burde klokkerne ringe ved dig.
Det er jo som du selv skriver en franker ))

> Hvaff'en kobling
>
> Der var nada tilbage af den - absolutet intet - kun en bunke smulder

Så var den jo nem at få af

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-08 14:44

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev :

>Hvoffer dog det?
>Allerede da trilletøjet blev indkøbt burde klokkerne ringe ved dig.
>Det er jo som du selv skriver en franker ))

Jamen ja - godt vidste jeg koblingen eller noget deromkring var udu..

>Så var den jo nem at få af

Selve koblingsresterne ja - men man skal jo lige have det meste af
mekanikken pillet skilt ad først ...

Ham der opfandt at anbring en motor på tværs skulle eddermuggeme

og nej - en våd aftenberlinger er ikke nok ;)

--
Jan_stevns

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 18-05-08 21:57

"jan_stevns" skrev i meddelelsen

> Ham der opfandt at anbring en motor på tværs skulle eddermuggeme

Vær nu lidt god ved Alec Issigonis.

mvh
Henning

Fra : Andersen [3650]

Dato : 19-05-08 18:31

> Ham der opfandt at anbring en motor på tværs skulle eddermuggeme
Hmmm har aldrig prøvet på en tværstillet.
Men på en god gammel Cortina har jeg skiftet kobling
på 20 min. Se det var tider. Og dengang var der som
regel også plads i motorrummet til et stk. værktøj.
Idag kan der dårligt falde en lille møtrik igennem.

Fra : Claus Frørup

Dato : 19-05-08 19:23

Isang tao pinangalanan, Andersen [3650] nagsulat:

KLIP
>. Se det var tider. Og dengang var der som
>regel også plads i motorrummet til et stk. værktøj.
>Idag kan der dårligt falde en lille møtrik igennem.

Årh jo..... møtrikken kan sagtens falde igennem, men få en hånd ned
til den?

No way Jose..
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-05-08 22:06

"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> KLIP
>>

> Årh jo..... møtrikken kan sagtens falde igennem, men få en hånd ned

Hvad går der galt her?

Hvis møtrikken falder igennem, så lander den jo på vejen/gulvet neden under
bilen

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Andersen [3650]

Dato : 20-05-08 13:02

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad går der galt her?
>
> Hvis møtrikken falder igennem, så lander den jo på vejen/gulvet neden
> under bilen

Nix for der sidder den "beskyttelses"plade så man ikke
umiddelbart kører bundkarret af/får sne og slud op i motorrum.

Fra : Claus Frørup

Dato : 20-05-08 15:18

Isang tao pinangalanan, Uffe Bærentsen nagsulat:

>"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse

>Hvad går der galt her?

Du har overset Murphys lov....

>Hvis møtrikken falder igennem, så lander den jo på vejen/gulvet neden under
>bilen

Nope... den lander et eller andet svært tilgængeligt sted.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 20-05-08 15:59

Claus Frørup wrote:

> Du har overset Murphys lov....
>
> Nope... den lander et eller andet svært tilgængeligt sted.

Ja, har været ude for at tabe en møtrik der landede lige ned oven på en
bærearm, fuck den var svær at få op igen (på min gamle golf2)

Mvh
Thomas

Fra : Claus Frørup

Dato : 20-05-08 20:51

Isang tao pinangalanan, Thomas Rasmussen nagsulat:

>Ja, har været ude for at tabe en møtrik der landede lige ned oven på en
>bærearm, fuck den var svær at få op igen (på min gamle golf2)
>
>Mvh
>Thomas

Jeg har prøvet at tabe en 13" gaffelnøgle lige her ved det sidste ?:
http://www.dkfritidbil.dk/fotostorier/clausb13.jpg

Vel at mærke medens styrtøj og motor stadig var på plads.

Det var dælme noget snavs at få den op igen.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.