Alfa 147 - Tandrem
Fra : Kasper Hansen [Bruxe~

Dato : 17-05-08 16:48

Jeg er i færd med at hjælpe en kollega med at finde en bil hernede.
Han er single, og skal have en lille og relativt smart bil - budget 8-10.000
eur.

Feltet er indsnævret til:

- Alfa 147 1,6 3d ('03 eller '04). Evt 156 i samme årgang (prisen er næsten
den samme).
- Peugeot 307 3d 1,6 benzin eller diesel ('04 eller '05)
- Mazda 3 1,6 benzin ('05 - ligger i den dyre ende af skalaen)

I dag var vi ude at prøve en 147 120hk med læder og A/C til 8.000 eur. Årg
04/04 med 55.000 km.
Bilen var kosmetisk fin (et par ridser og 2 små buler, men det er ingenting
hernede) - ingen rust, heller ikke under lister mv. Det ser man nu også
meget sjældent hernede.
Der er dog et par betænkeligheder:

- Bilen bærer tydeligt præg af hund - der er hår OVERALT (de har ikke
rengjort den endnu). Det er korte lyse hår, og jeg ved ikke helt hvor nemme
de er at få fjernet. Den lugter også lidt af hund, hvilket heller ikke er
delikat.

- Tandremmen er blevet skiftet, efter at den sprang. Bilen var stadig under
garanti da det skete, og alle reperationer er foretaget hos aut. værksted.
Jeg kender ikke Alfa's motorer, men er der grund til bekymring over dette?
Vi tjekkede olie på bilen, og den stod på max...

Der er 1 års garanti på drivlinien hernede, og bilen bliver synet ved salg
(lovpligtigt). Der er desuden kilometergaranti og fuld servicebog.

Prisen synes jeg er rimelig, forholdende taget i betragtning...
Jeg regner med at man kan gøre rent efter hunden - men hvad med motoren?

/Kasper Hansen