Motor "klikker"
Fra : frederikbnielsen@gma~

Dato : 17-05-08 02:08

Hej

Min Hyundai Accent 1.5 er begyndt at "klikke" fra motoren når jeg
gasser op når den er kold.

Det betyder også at den ikke trække så godt i de lave gear. Det
bliver
bedre når motoren er varm.

Det kunne lyde som om det kommer fra den forreste del af
udstødningen,
men er slet ikke sikker.

Er der nogen som ved hvad det kan skyldes?

Fra : Tom

Dato : 17-05-08 23:21

<frederikbnielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
>Hej

>Min Hyundai Accent 1.5 er begyndt at "klikke" fra motoren når jeg
>gasser op når den er kold.

Lyder som om oliekanalerne til ventilerne er lidt stoppede og derfor bygges
trykket ikke op med det samme. Kræver oftest nye hydrauliske ventilløftere
hvis man ikke vil leve med det.

>Det betyder også at den ikke trække så godt i de lave gear. Det
>bliver
>bedre når motoren er varm.

Tja kunne godt være løfterne, da ventilerne jo heller ikke kan åbne så meget
før der olietryk på.

>Det kunne lyde som om det kommer fra den forreste del af
>udstødningen,
>men er slet ikke sikker.

Svært at sige.....først siger du at motoren klikker og så at lyden kommer
fra udstødning

>Er der nogen som ved hvad det kan skyldes?

Du må komme med flere og precise oplysninger for at få bedre svar

--
Tom

Fra : Niels Bengaard

Dato : 18-05-08 07:43

> [...]
> fra udstødning

> Du må komme med flere og precise oplysninger for at få bedre svar

Tror også som Tom mest på det med ventilløfterne, hvis de da er hydrauliske.
Ved visse biler er ret følsomme med oliekvaliteten og at ventilløfterne ikke
virker korrekt med kold olie hvis den er for tyk. Kører ventilerne ikke
ordentligt trækker motoren ringe.
Når motoren så bliver varm er olien tyndere og det hele kører bedre.

Mvh Niels

Fra : Jan Vennike

Dato : 18-05-08 08:54

"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Kører ventilerne ikke ordentligt trækker motoren ringe.
> Når motoren så bliver varm er olien tyndere og det hele kører bedre.

Prøv at checke teknik gruppen - manden har aldrig skiftet olie/oliefilter,
men bare fyldt efter - mon ikke det kan have noget med det at gøre ??

--
Jan

Remove the cat in the emailaddress to reach me

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 18-05-08 09:41

"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Kører ventilerne ikke ordentligt trækker motoren ringe.
> Når motoren så bliver varm er olien tyndere og det hele kører bedre.

Så ville jeg da i første omgang gerne vide hvilken olie der er på?
Det kan jo lige så godt være forkert olie, som det kan være
slidte løftere.

> Mvh Niels

Thomas