Ford motorstyring
Fra : Ukendt

Dato : 15-05-08 21:19

Læste idag på nettet, Ford Focus diesel
kører MARKANT længere på literen
end når tilsvarende blok sidder i en Peugeot.

Sitet mente, det var motorstyringen som
var en Ford-ting og bedre optimeret.

Hvorfor denne forskel, og hvad var
historien med 30 sek. 'overboost' funktionen
i de første motorer fra dêt samarbejde ??

Fra : KASO

Dato : 16-05-08 06:10

"Eque" <-> skrev i meddelelsen
> Læste idag på nettet, Ford Focus diesel
> kører MARKANT længere på literen
> end når tilsvarende blok sidder i en Peugeot.
>
> Sitet mente, det var motorstyringen som
> var en Ford-ting og bedre optimeret.

90hk HDI kører 22.2 km/l i såvel Focus som 308 - så det er vist
ønsketænkning.

Det ville da også undre mig, hvis Ford skulle være lykkedes med en
forbedring af en PSA-diesel i betragtning af at Fords egne dieselmotorer er
elendige, og de har været nødt til at købe sig til PSA motorer, da de i
mange år har været regnet blandt de bedste på markedet.

> Hvorfor denne forskel, og hvad var
> historien med 30 sek. 'overboost' funktionen
> i de første motorer fra dêt samarbejde ??

Eksisterer den ikke stadig?