Er det her leasingtilbud ok?
Fra : Johannes Birk

Dato : 15-05-08 18:01

Hej,

Håber på at jeg kan få nogle gode råd her i nyhedsgruppen.

Jeg har indhentet et leasingtilbud som ser sådan her ud:

http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/AfB70721.png

Er der nogen kompetente personer derude der kan gennemskue om det er et godt
tilbud?

Mange tak på forhånd.

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-08 19:41

On Thu, 15 May 2008 19:01:11 +0200, "Johannes Birk"
<Johannes@reklamernej.tak> wrote:

> [...]
>
>http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/AfB70721.png
>
>Er der nogen kompetente personer derude der kan gennemskue om det er et godt

Ved ikke om jeg er kompetent men

Check hvornår og hvor lang tid det tager at komme ud af en evt.
leasing aftale. (kan du overhovedet komme ud af aftalen?)
Prøv at anslå dit kørselsforbrug og knald tallene ind i et regneark og
modhold dem med selvbetalt samme bil (samme udstyr).
Må bilen køres af alle?
Hvilken stand skal bilen returneres i ved ophør?
Hved ophør skal bilen leveres retur eller skal den afkøbes?
Hvad service er betalt hvilke slid dele skal man selv betale for?

Buttom line at lease en bil ud gør man kun hvis man kan tjene på det
så det er kun differencen i indkøb og differencen ved store
serviceordre der er forskel på leasing selskab og privat.

Men prøv efter bedste evne at holde tallene op i et regneark så får du
styr på om det kan svare sig for dig

Der må være en tætskrevet side eller 10 der fortælder om retigheder

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-08 02:15

Johannes Birk wrote:
> [...]
>
> http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/AfB70721.png
>
> Er der nogen kompetente personer derude der kan gennemskue om det er

Skal der ikke lægges nogen engangsydelse (førstegangsydelse)?

Skoda'en kommer til at koste 3950 kr. pr. md. (3145 kr. ex. moms)
Man kan i stedet få en Mercedes-Benz C180 Kompressor til 4995 kr. inkl.
20.000 km/år over 3 år
med 35.000 kr. i engangsydelse. For mig at se er det sidste et bedre tilbud,
men det kommer jo an på hvad man vil ofre.

Fra : KMH

Dato : 17-05-08 08:04

"Johannes Birk" <Johannes@reklamernej.tak> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/AfB70721.png
>
> Er der nogen kompetente personer derude der kan gennemskue om det er et

Jeg kan også kun tilslutte mig at det umiddelbart ser _dyrt_ ud.
Helt galt går det hvis der også er noget "engangsydelse" - som jo på sigt må
betragtes som tab.
Uden at regne på det så ligger det vist meget tæt på hvad du kan låne
pengene til i banken og så har bilen da stadig en restværdi (som er dine
penge) efter en 2~3 år.

M.v.h.
Kim