Sku' da Skoda
Fra : Ukendt

Dato : 15-05-08 16:55

Det er efterhånden blevet til lidt over 4tkm på en måneds tid i min nye
Skoda octavia Combi 2.0 tdi Elegance.

Jeg havde nogle forventninger til bilen mht. komfort, brændstoføkonomi,
motorens trækkraft og ikke mindst det at jeg har købt min første Skoda!

Jeg tager sku hatten af for Tjekken. Trods det flyvende fallos på
fronthjelmen er jeg ikke skuffet overhovedet!
komforten er helt fin - kører pt. på standard 195/ballon dæk, men kom jo
også fra en van - Honda FR-V - som heller ikke var så ringe.

Ok driftsøko - kører 17,1 km/l (kører motorvej med 140 km/t på fartpilot 80%
af tiden og by 20% af resten) og så siger man at den kører længere efter ca
15000km.

Har mødt folk på gaden der siger "dejlig vogn - ja, det er jo ikke som Skoda
var før" - Nej, det er det sku ikke!

Måske nogle kan huske at jeg før har omtalt at jeg både har kørt MB, BMW 6
cyl. diesel af forholdsvis nyere dato?! - Jeg er imponeret over den bette
4'er med slagvolumen på 2.0. Den trækker bare når man vil - også i 6 gear -
selvfølgelig ikke som 535d, men der er dælme da skub i den alligevel.

Svigerfamilien kører Passat. De lurede lidt på bagagepladsen i Skodaen he
he..

Og så er jeg bare glad for at jeg valgte en sort, den står bare rigtig flot
i lakken.

--
/HB
08' Skoda Octavia Combi 2.0 tdi Elegance, sort metallic

Fra : Søren C

Dato : 15-05-08 23:15

Tillykke med dytten.
Sort er pænt indtil man har vasket den nogle gange. Så fremstår
vaskeridser dejligt tydeligt i denne farve.
Og bor man lidt uheldigt så er den fyldt med kalkpletter når man har
vasket bil.
Grunden til at jeg efter 2 sorte biler ikke længere vil købe sort :)

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-08 14:56

"Søren C" <master.clio@12move.dk> skrev i meddelelsen
>Tillykke med dytten.

Takker

> [...]
>vasket bil.
>Grunden til at jeg efter 2 sorte biler ikke længere vil købe sort :)

Har haft andre sorte biler så kender godt fænomenet. Den kan jo poleres op
og der findes ikke noget flottere end en sortmetallic bil der bare stråler i
lakken.
Der er andre farver der er mere praktiske, men det er ikke det det handler
om for mig.

--
/HB

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 16-05-08 17:02

Dejligt at høre at du er glad for den, jeg går selv og venter på en Octavia
1.8 TSI Elegance.

Havde også bestemt mig for diesel og var først ude at prøve 1.9'ern, den var
lige sløv nok og prøvede så 2.0 den går jo godt men "snakker" lidt især når
den er kold, prøvede så for sjov 1.8 TSI'ern, SÅ var vi solgt :) det var
lige motoren som vi kunne lide, ikke så stort moment som 2.0 TDI men faktisk
lige så stort som 1.9'ern og så lyder den bare herlig ( syntes jeg ).

Så selv om vi på forhånd havde valgt diesel, tja, så blev det bens. og med
et km. pr. år som ca. bliver 20.000 km i denne bil så betyder det jo ikke så
meget.. eneste ting jeg er træt af .... 8 uger's leverings tid er længe :)

Men nu bliver den bygget i næste uge :)

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-08 18:48

"Lars Bisgaard" <Igenlcb@mail.dk(fjern Igen)> skrev i meddelelsen
> [...]
> faktisk
> lige så stort som 1.9'ern og så lyder den bare herlig ( syntes jeg ).

Den 1.8 TSI ville jeg også gerne have haft, hvis ikke det var for de 40 -
45.000km årligt. Hvis dieselen fortsætter sin himmelflugt fortryder jeg nok
det ikke blev benzineren, men lad os nu se..
Sårn en benziner med mølle på er ikke til at kimse af.

> [...]
> så
> meget.. eneste ting jeg er træt af .... 8 uger's leverings tid er længe :)

Var det ikke Mogens der i en anden tråd skrev noget om 17-18 ugers levering
på hans Leon!?! men ok man kan sku ikke vente

> Men nu bliver den bygget i næste uge

Rigtig godt... forventer at få en lille beretning, når du engang har været
ude at trille nogle km i din nye bil

--
/HB