Hvilken bil ?
Fra : Henrik

Dato : 15-05-08 03:28

Vi skal have købt en nr. 2 bil, men er lidt i vildrede over hvad vi
skal købe.

Bilen skal køre langt på literen, dvs 16-17-18 km/L,(skal køre ca 110
km hverdag) men da den kun må koste ca. 50.000 bliver det nok ikke en
diesel.

Har overvejet et købe en Lupo 3L som kan fåes for ca. 75.000 og kan
køre 33 km/L - men er blevet advaret imod at den er sindsyg dyr at
reparere...

Hvad siger i til Lupo'en, og hvad ville i købe ?

Fra : OZ3BTO

Dato : 15-05-08 11:06

"Henrik" <hschytte@mail.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Mindes en her i gruppen der havde haft lupo og var kommet frem til at pga.
de dyre rep så var lupoen lige så dyr som alle andre biler at køre i

Har iøvrigt aldrig oplevet at en lupo kunne de 33km/l som de påstår max
25km/l hvilket en gammel G2 også næsten kan (22km/l)

Fra : Brian

Dato : 15-05-08 19:20

OZ3BTO wrote:

> Har iøvrigt aldrig oplevet at en lupo kunne de 33km/l som de påstår
> max 25km/l hvilket en gammel G2 også næsten kan (22km/l)

Så kan du da ikke have oplevet meget Lupo. En veninde triller 30+Km/l i sin
potte.

Du skal jo ikke køre sådan en som var det en taxa, og du er på job

/Brian

Fra : OZ3BTO

Dato : 15-05-08 22:36

> [...]
sin
> potte.
>
> Du skal jo ikke køre sådan en som var det en taxa, og du er på job

Svigerforældre køre i en og den er sjældent over 25km/l
Og svigerfar køre med blød hat

Fra : Kåre

Dato : 15-05-08 12:01

[...]

Lupoen er totalt set ikke nogen specielt god forretning, som du selv
indikerer.

En Aygo skulle være en af de absolut billigste totalt set.
Men når du skal køre så langt bør det nok være en diesel udgave, og den får
du nok ikke under 100k.

Og jeg gætter på at det er en del motorvej, og der er så lille en bil måske
ikke specielt velegnet.

Kåre

Fra : Jetta

Dato : 15-05-08 20:39

En velholdt Pesjø 206 1,4 HDI ville jeg vælge....

Lars.

Fra : Knut

Dato : 15-05-08 21:01

"Kåre" <kaare@megajam.dk> wrote in message
> [...]
> får du nok ikke under 100k.
>
> Og jeg gætter på at det er en del motorvej, og der er så lille en bil

Det er ikke noget problem med motorvej - har bl.a. en Peugeot 107 (= Aygo)
og den følger pænt med på motorvej (på nær den fynske, hvor det ofte går
rigtig stærkt) - følger pænt med op til ca. 160 km/t

Knut

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-08 21:16

On Thu, 15 May 2008 02:27:35 -0700 (PDT), Henrik <hschytte@mail.dk>
wrote:

> [...]
>reparere...
>
>Hvad siger i til Lupo'en, og hvad ville i købe ?

Lupoen fravalgte jeg pga. risikoen for store udgifter. Der kører mange
meget tilfredse Lupo-ejere rundt - og nogle få, som har fået
uhyggelige regninger. Og andre, som har sparet uhyrlige summer ved at
spørge de rigtige steder. Så hvis ikke du bor tæt en Lupo3L - expert,
så ville jeg glemme den, de bliver ikke yngre. Og egentlig ser jeg
Lupo3L som en specialbil i stil med Porsche 911, Ferrari o. l., den er
bare ikke lavet med fart som speciale, men økonomi.
Dit budget rækker ikke helt til min Punto JTD, som går 22-24 km/l ved
min kørestil. Der står godt nok en med 320 kkm på klokken til små
40000 i bilbasen, men den er altså godt brugt Mange siger,
maskinen går 500000 km, men hvem ved, hvad nøjagtig den bil har været
udsat for.
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Søren C

Dato : 15-05-08 23:21

Ifølge dette link
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/984-Lupo_3L.html?esearch=1&fueltype=1&vehicletype=1

Så har 62 Lupoer kørt med et forbrug på 3.73liter/100km over
2.306.411km. Og brugt 86.133liter brændstof.
Det er da ikke så dårligt vil jeg sige.

Venligst

Fra : Henrik

Dato : 16-05-08 02:24

On 15 Maj, 21:38, "Jetta" <odensegal...@hotmail.com> wrote:
> En velholdt Pesjø 206 1,4 HDI ville jeg vælge....

har også kigget i den retning, men den koster over 3.000 i vægtafgift,
og kører ikke mere længere på literen end f.eks. en bensin-punto som
kun koster 1000-1500 i grøn afgift, og da diesel og bensin næsten
koster det samme, vægter jeg ikke diesel helt så højt længere? Desuden
er en dieselbil dyrere i anskaffelse, hvilket alt andet lige, giver
mig en bil som er mindre værd, end hvis den havde være bensin?

Jeg kan finde en Punto som står til at køre 17-18 km på literen (reelt
er det vel en 15-16 stykker). - Hvor langt kan en 206 HDI køre på
literen ? - En diesel skal køre en del længere før de 2000 ekstra i
grønne afgifter er tjent hjem.

Fra : Søren C

Dato : 16-05-08 09:00

Til gændgæld får du en diesel med væsentlig mere moment end en bowlam
suge benziner = mere køreglæde.
Og jeg vil næsten garantere at en 206 1.4HDI kører længere end fiaten.
Ifølge spritmonitor kører 206 HDI i snit 17,8km over 3.1mil km.