Er min Toyota noget værd?
Fra : ATN

Dato : 15-05-08 07:13

Hej

Min Toyota 1,3 GB chaser fik sparket ved sidste syn

Den måtte lade livet til rusten, men ellers fejler den intet.

Jeg er tæt på at køre den til skrotning for at indkasere de 1500.- det
giver, men jeg har det lidt underligt med at skrotte noget der faktisk
virker rigtig godt. Og der tænker jeg f.eks. på motoren.

Den er fra 92 og har kørt omkring 145.000 km. Desuden må der være et hav
af andre reservedele på sådan en der kan bruges til noget.

Er det utænkeligt at nogen kunne være interesseret i den?

Hvor sælger jeg den? (Er det på bilbasen, på dba eller et helt treide sted?)

Hvad er den værd?

Mvh
Anders

Fra : Kåre

Dato : 15-05-08 07:33

> [...]
>
> Den er fra 92 og har kørt omkring 145.000 km. Desuden må der være et hav
> af andre reservedele på sådan en der kan bruges til noget.

Hvor meget rust er det?
Min Corolla fra ´89 fik også "sparket" til syn pga rust.
Men jeg fik lavet rusten, selvom det blev noget mere omfattende end ventet.
Men alt i alt så kostede det ikke meget mere end 6-7000 og det kunne have
været gjort billigere hvis ikke jeg absolut skulle have malet det halve af
bilen også, fordi jeg fik fire nye døre på også...
Og det var incl. ny bagbro og en emsig synsmand...

Men når det nu er overstået (jeg ville nok ikke være gået igang hvis jeg
kendte omfanget), så kunne det faktisk godt betale sig. Bilen kører jo bare
som den skal, det er jo en Corolla

Min har kørt 260.000.

Jeg vil sige at når din er tre år nyere, har kørt 145.000, og kun fejler på
rust, så bør der være en "smed" som kunne være interesseret.
Du kender ikke en hobby-smed selv?
Plade koster jo ikke ret meget, så det er kun et spørgsmål om timer.

mvh
Kåre

Fra : ATN

Dato : 15-05-08 08:33

Kåre skrev:

> Hvor meget rust er det?

Meget tror jeg.

Har beskrevet det her:

> [...]
> bilen også, fordi jeg fik fire nye døre på også...
> Og det var incl. ny bagbro og en emsig synsmand...

Har købt en ny(brugt) og større bil, for Corollaen var alligevel blevet
for lille.

> [...]
> Du kender ikke en hobby-smed selv?
> Plade koster jo ikke ret meget, så det er kun et spørgsmål om timer.

Kender ikke lige nogen der kunne overtage den

Og hvor støver man sådan nogle op? Kigger de i Den Blå Avis?

Mvh
Anders

Fra : Kåre

Dato : 15-05-08 08:43

> Meget tror jeg.
>
> Har beskrevet det her:

Kan ikke åbne link...

Min fik lavet følgende:
- Paneler i begge sider
- Nye bagskærme
- 4 nye døre
- Bagbro
- Diverse huller i og omkring tårne bag
- Diverse huller i undervognen
- Spartling og maling af paneler, bagskærme og døre

Er det i den størrelse?

> Kender ikke lige nogen der kunne overtage den
>
> Og hvor støver man sådan nogle op? Kigger de i Den Blå Avis?
Ja DBA er bestemt der hvor folk leder efter den slags.

Kåre

Fra : ATN

Dato : 15-05-08 08:48

Kåre skrev:

> Kan ikke åbne link...
>
> Min fik lavet følgende:
> - Paneler i begge sider
> - Nye bagskærme
> - 4 nye døre
> - Bagbro
> - Diverse huller i og omkring tårne bag
> - Diverse huller i undervognen
> - Spartling og maling af paneler, bagskærme og døre
>
> Er det i den størrelse?

Skævbremsning 1 aksel, målt 25% (max 20%)
Sideskørter tæret zone c, v og h bag
Skærmkasse tæret zone c, højre bag
Bremserør tæret, langsgående
Sidepaneler tæret zone c, v og h bag

Fik at vide herinde at det ville koste minimum 10.000,- hvidt og måske
op omkring 12-15.000,-

Mvh
Anders

Fra : Kåre

Dato : 15-05-08 09:43

> [...]
> Sidepaneler tæret zone c, v og h bag
>
> Fik at vide herinde at det ville koste minimum 10.000,- hvidt og måske op

Ok, det er mindre end min...
Problemet er at den absolut største udskrivning er timerne. Og det koster
altså på et værksted.
men kan man selv, eller kender en der kan, så er det ikke så slemt.

Men når du har købt, så bare i DBA med den.
Men dumpet til syn og en del rust så er prisen selvfølgelig ikke høj.

Kåre

Fra : ATN

Dato : 15-05-08 11:00

Kåre skrev:

> Men når du har købt, så bare i DBA med den.
> Men dumpet til syn og en del rust så er prisen selvfølgelig ikke høj.

Nej, det ved jeg den ikke skal være, men hvor lavt er "ikke højt"?

Mvh   Anders

Fra : Kåre

Dato : 15-05-08 11:58

"ATN" <junk@minusdettexot.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, det ved jeg den ikke skal være, men hvor lavt er "ikke højt"?
>
> Mvh Anders

Hvis det koster måske 1500 for bremser, 500 for bremserør, 1000 i materialer
til rustarbejde, så koster det 3000 i materialer.

En tilsvarende nysynet Corolla koster måske 12-13.000 i DBA? Måske højere
pga. lavt km tal.

Så kan man jo trække de to tal fra hinanden, og trække lidt fra til
"timeløn". Der skal jo puttes nogle timer i inden den er synet.

Men det er gætteri med tallene. men jeg har da været ejer af et par gamle
Corollaer, så det er nok ikke helt ved siden af...

Kåre

Fra : ATN

Dato : 16-05-08 19:42

Kåre skrev:

> [...]
>
> Så kan man jo trække de to tal fra hinanden, og trække lidt fra til
> "timeløn". Der skal jo puttes nogle timer i inden den er synet.

Uha... kommer alligevel frem til et tal der er noget højere end det jeg
fik for den

Mvh
Anders

Fra : Kåre

Dato : 16-05-08 20:04

> Uha... kommer alligevel frem til et tal der er noget højere end det jeg
> fik for den
>
> Mvh
> Anders

Ja jeg ville nok have sagt 5000. Men jeg gjorde jo heller ikke regnestykket
færdigt for dig...

Jeg solgte engang en udrangeret camry for 1000,-. den skulle synes og det
ville koste minimum 10000.
Indenfor den første time havde de første 10 ringet på den. Jeg kunne også
have solgt den en del dyrere.
Der er altid købere til gamle biler som folk lige selv kan fikse og så køre
to år til næste syn.

Men du kom af med den uden bøvl og det er jo det vigtigste.
Til den pris kommer han heller ikke tilbage og gør vrøvl

Kåre

Fra : Kent Nielsen

Dato : 16-05-08 17:00

"ATN" <junk@minusdettexot.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, det ved jeg den ikke skal være, men hvor lavt er "ikke højt"?

Jeg tror ikke du skal forvente meget mere end kr. 2000-3000, hvis ikke du
lige finder en der står og mangler en motor / gearkasse.
Men det er svært at sige uden at se bilen, det er afgørende hvor omfattende
rusten er.
(Langsgående bremserør er svjh lidt trælse på sådan en model, mener de går
over tanken så denne skal ned for udskiftning(?) )

Hvor er den synet?

Mvh
Kent Nielsen

Fra : ATN

Dato : 16-05-08 19:45

Kent Nielsen skrev:

> Jeg tror ikke du skal forvente meget mere end kr. 2000-3000, hvis ikke du
> lige finder en der står og mangler en motor / gearkasse.

fik 3000,- for den, men kunne nok godt have fået en tusse mere, for der
var mange der ringede meget hurtigt efter jeg satte den i DBA.

> Men det er svært at sige uden at se bilen, det er afgørende hvor omfattende
> rusten er.

Uden at jeg ved meget om det jeg skriver, så vil jeg sige at det var ved
at være ret omfattende.
Ham der købte den sagde også at det var lidt mere end han umiddelbart
havde troet ud fra det jeg forklarede ham i telefonen.

--- Klip ---

> Hvor er den synet?

City Bilsyn i Kbh NV, hvorfor?

Mvh
Anders

Fra : Kent Nielsen

Dato : 17-05-08 08:13

> City Bilsyn i Kbh NV, hvorfor?

Det var bare lige formuleringen med rust i "sideskørter" jeg ikke havde set
før

Kent Nielsen