Peugeot 406 1996, Speedometer virker ikke ~
Fra : Michael Lund

Dato : 14-05-08 19:43

Mit Speedometer begyndte forleden på motorvejen at hoppe og danse. For så
senere nogle kilometer at lægge sig til ro på nul.

Kan det være et defekt speedometer kabel og er det "nemt" selv at skifte?

Mvh.
Michael

Fra : Michael Lund

Dato : 14-05-08 19:55

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Mit Speedometer begyndte forleden på motorvejen at hoppe og danse. For så
> senere nogle kilometer at lægge sig til ro på nul.
>
> Kan det være et defekt speedometer kabel og er det "nemt" selv at skifte?

Ok, har så lige fået at vide, at der ikke er et kabel i en 406, men hvad er
det så?

Mic.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 14-05-08 22:10

Michael Lund skrev:

> Ok, har så lige fået at vide, at der ikke er et kabel i en 406, men hvad er
> det så?

Kan ikke lige huske på 406. Men mange andre Peugeot sidder der et lille
drev med elektrisk giver. Den har erstattet det gamle drev til kabel. De
har det med at miste tænderne. Er som regel forholdsvist enkelt at skifte.

--
MVH

Ib Jakobsen