Selvlysende veste
Fra : Kate

Dato : 13-05-08 18:36

En kollega påstod hårdnakket, idag, at det er blevet lovpligtigt i DK
at have selvlysende veste med lige som det er i flere andre lande. Da
jeg ikke har hørt om at det skulle være blevet lovpligtigt herhjemme,
ville jeg lige høre jer.
Godt nok har jeg selv 2 stk liggende, i bagagerummet, men det har jeg
haft i et par år nu, fordi jeg udmærket kan se fordelen ved at blive
set hvis uheldet skulle være ude.
Men har min kollega ret?

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-05-08 18:42

Kate <doughnut@oliwer.invalid> wrote in

> Men har min kollega ret?

Nej. Kig i færdselsloven - www.retsinfo.dk - hvis kollegaen ikke tror på
dig.

Fra : Møller

Dato : 13-05-08 19:06

Henrik Stidsen skrev:
> Kate <doughnut@oliwer.invalid> wrote in

> Nej. Kig i færdselsloven - www.retsinfo.dk - hvis kollegaen ikke tror på
> dig.

eller her:
http://www.sikkerhedsvest.dk/

Møller

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-05-08 19:57

Møller <e@bg2n.dk> wrote in

> http://www.sikkerhedsvest.dk/

De er da gået helt amok i Østrig...

Fra : Lars [6710]

Dato : 13-05-08 21:26

Henrik Stidsen skrev:
> Møller <e@bg2n.dk> wrote in

> De er da gået helt amok i Østrig...

Ja tak for kaff'

Det er da nogle bøder der vil noget....

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-05-08 18:12

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> wrote in

> Ja tak for kaff'
> Det er da nogle bøder der vil noget....

Kan i hvert fald ikke betale sig at spekulere i ikke at blive opdaget - hva
koster en refleksvest? 30 kr hvis man ik får den gratis som reklame?

Fra : Lars Frandsen

Dato : 14-05-08 18:39

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> hva
> koster en refleksvest? 30 kr hvis man ik får den gratis som reklame?

Så får du næsten 2 - jeg gav kr. 18,95 i Harald Nyborg for 14 dage siden.

--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-05-08 19:48

"Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> wrote in

> Så får du næsten 2 - jeg gav kr. 18,95 i Harald Nyborg for 14 dage
> siden.

Tror faktisk jeg gav 29kr i Harald Nyborg for snart 2 år siden... Dumt når
nu jeg har fået 3 andre ganske gratis efterfølgende ;)

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 14-05-08 15:20

> eller her:
> http://www.sikkerhedsvest.dk/

Lister der kommer frem er ikke korrekt ifølge FDM. Der er intet krav om
sikkerhedsvest i Finland.
Og veste er kun et lovkrav for norske køretøjer i Norge.
Hilsen Matthias

Fra : Torben Scheel

Dato : 13-05-08 19:47

Kate wrote:

> Godt nok har jeg selv 2 stk liggende, i bagagerummet, men det har jeg
> haft i et par år nu, fordi jeg udmærket kan se fordelen ved at blive
> set hvis uheldet skulle være ude.
> Men har min kollega ret?

Næ. Meb der hvor det er lovbefalet skal de mig bekendt kunne nås fra
førerpladsen.

--
vh
Torben

Fra : Kate

Dato : 13-05-08 20:03

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> wrote in

> Næ. Meb der hvor det er lovbefalet skal de mig bekendt kunne nås
> fra førerpladsen.

Ja, det blev vi så også enige om på arbejdet, men jeg var ikke den
eneste der ikke mente hun havde ret.

Tak til jer alle for svar og links.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 13-05-08 22:30

Kate wrote:
> [...]
> Godt nok har jeg selv 2 stk liggende, i bagagerummet, men det har jeg
> haft i et par år nu, fordi jeg udmærket kan se fordelen ved at blive

Jeg foretrækker nu at have mine under sædet, så jeg kan stige ud med den på.

Jeg var megaglad for min da jeg stod på motorvejen og skiftede hjul.

/F

Fra : OZ3BTO

Dato : 14-05-08 01:14

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg foretrækker nu at have mine under sædet, så jeg kan stige ud med den
på.

> Jeg var megaglad for min da jeg stod på motorvejen og skiftede hjul.
>
> /F

Et gult rotorblink med magnetfod til cigar stikket på taget af bilen er win
win når der skal skiftes hjul e.l. efter mørkets frembrud

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-05-08 00:49

On May 14, 8:47 pm, Henrik Stidsen <in...@henrikstidsen.dk> wrote:

> Tror faktisk jeg gav 29kr i Harald Nyborg for snart 2 år siden... Dumt når
> nu jeg har fået 3 andre ganske gratis efterfølgende ;)

Metro havde dem til 10,- fornylig, så nu er der 2 til når vi går med
hunden (bor på det mørke land ved en ret trafikkeret forbindelsesvej),
en i hver af bilerne, en i traktoren og en ekstra.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....