tyske miliømærker til byerne
Fra : OZ3BTO

Dato : 13-05-08 14:38

Er det kun bestemte biler der kan få lov at køre i de tyske byer eller skal
man bare have mærket ?

Køre jo ikke lige i den mindst forurenende bil

Erik

Fra : Jørgen L.

Dato : 13-05-08 15:03

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal
> man bare have mærket ?
>
> Køre jo ikke lige i den mindst forurenende bil

Alle biler kan få et mærke.
Så er det bare om det er rødt gult eller grønt.
Eks. min LC har fået et gult (euronorm 3), men havde den været den nyeste
model (euronorm 4) så kunne den have fået et grønt mærke.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : Mikael

Dato : 13-05-08 08:06

On 13 Maj, 15:37, "OZ3BTO" <n...@spam.dk> wrote:
> Er det kun bestemte biler der kan få lov at køre i de tyske byer eller skal
> man bare have mærket ?
>
> Køre jo ikke lige i den mindst forurenende bil

Det er vist ikke alle tyske byer og det mærkat som du får fortæller
hvilken miljøgruppe din bil er i, og det er det som afgør om du får
adgang eller ej.

Mikael

Fra : OZ3BTO

Dato : 14-05-08 01:30

"Mikael" <MikLarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Det er vist ikke alle tyske byer og det mærkat som du får fortæller
hvilken miljøgruppe din bil er i, og det er det som afgør om du får

Så skal vi hvist ud og låne bil i ferien :p

Erik