Matte forlygteglas
Fra : Don't@mail

Dato : 12-05-08 09:29

Er der nogen der ved om man kan polerer matte forlygteglas op ? Har en
peugeot 307 hvor lygteglassene
er begyndt at blive matte.

mvh Kim

Fra : Jørgen L.

Dato : 12-05-08 09:43

> Er der nogen der ved om man kan polerer matte forlygteglas op ? Har en
> peugeot 307 hvor lygteglassene
> er begyndt at blive matte.
>
> mvh Kim

Hej Kim.
Er det plast ?
så kan du med held polere med slipol og derefter slipoline,det tager tid men
kan lade sig gøre.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : Don't@mail

Dato : 12-05-08 10:52

> Hej Kim.
> Er det plast ?
> så kan du med held polere med slipol og derefter slipoline,det tager tid
> men kan lade sig gøre.

Ja de er af plast.

mvh Kim

Fra : Frank Leegaard

Dato : 12-05-08 11:20

Don't@mail wrote:

> Ja de er af plast.

En lagermand påstod at der var kommet et produkt til at pudse plast, indtil
vi nåede frem til at det jo var ligegyldigt da mine var af glas.

/F

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 12-05-08 11:25

"Don't@mail" <no$$$l@nomaill.dk> wrote in message
> Er der nogen der ved om man kan polerer matte forlygteglas op ? Har en
> peugeot 307 hvor lygteglassene
> er begyndt at blive matte.

Hvad med tandpasta ? - det indeholder er meget mildt slibemiddel - jeg mener
at have brugt det på et eller andet display engang for år tilbage med godt
resultat.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-08 18:26

> Er der nogen der ved om man kan polerer matte forlygteglas op ?

Sonax har et produkt som virker fortrindeligt.

http://www.sonax.dk/default.asp?produkt=1735

Mvh. Ulrich

Fra : Torben Scheel

Dato : 13-05-08 07:36

Don't@mail wrote:
> Er der nogen der ved om man kan polerer matte forlygteglas op ? Har en
> peugeot 307 hvor lygteglassene
> er begyndt at blive matte.

Xerapol er beregnet til at slibe plast - der medfølger et lille stykke
korn (ca.) 1600 vandslibepapir til de groveste ridser.

Det er meget muligt at det blot er tandpasta til overpris, men det
virker fint.

--
vh
Torben

Fra : Mikael

Dato : 13-05-08 03:20

On 12 Maj, 10:29, "Don't@mail" <no$...@nomaill.dk> wrote:
> Er der nogen der ved om man kan polerer matte forlygteglas op ? Har en
> peugeot 307 hvor lygteglassene
> er begyndt at blive matte.

Lygter er en sliddel. Køb nogle nye, så får du samtidig nye paraboler
og meget bedre lys på bilen.

Mikael