Bilkøb over ebay
Fra : Christian Hvid

Dato : 11-05-08 10:45

Hej gruppe.

Er der nogen, der har erfaring med indkøb af en veteranbil over ebay?

Den bil, jeg overvejer (en Mercedes 230SL) er i Californien.

Hvad skal man være opmærksom på, hvis man kaster sig ud i et sådan
projekt?

-- Christian

Fra : Knut

Dato : 11-05-08 18:01

"Christian Hvid" <christian.hvid@gmail.com> wrote in message
[...]

Hvilke muligheder har du for at vurdere bilens stand på den afstand?
Har du overvejet, hvad det vil koste at få bilen fragtet til Danmark?
Hvilke udeståender vil du få med SKAT i den sammenhæng?

Knud

Fra : claus b. p.

Dato : 11-05-08 18:18

[...]

Alt!

Jeg har en ven der har en eller anden i USA til at lede efter en bestemt
type Corvette, og det der tilbydes er yderst sjældent hvad det giver sig ud
for at være. Han er selv eksperten, så agenten får nogle spørgsmål om de
biler der tilbydes, så man kan vurdere bl.a. ægthed og stand, og det har
endnu ikke lykkedes at finde den rigtige. De værste tilbud var decideret
svindel og fup biler, sat sammen af tilfældige komponenter og reservedele.

Så hvis du ikke vil tiltro opgaven en dansk importør, som står inde for at
bilen er som ønsket, og ellers kan fortryde handlen, alternativt en
amerikansk agent man kan stole 118% på, så er sidste mulighed at tage
derover selv.

/Claus

Fra : René

Dato : 12-05-08 06:12

"Christian Hvid" skrev i meddelelsen
[...]

Måske nogle svar her http://bilimport.tkrath.dk/

René

Fra : Møller

Dato : 12-05-08 16:22

Christian Hvid skrev:
> [...]
>
> Den bil, jeg overvejer (en Mercedes 230SL) er i Californien.
>
> Hvad skal man være opmærksom på, hvis man kaster sig ud i et sådan

Se f.eks her.
http://www.buyclassiccars.com/articles/56.asp

NEVER, NEVER, NEVER send ANY money to a seller BEFORE you have had the car INSPECTED by someone like
www.AutomobileInspections.com to not only validate that the car does in fact EXIST but that it is IN
a condition the seller says it is and the seller has clear title in HIS name. Do this before the
auction is over if possible - or very soon after the auction has finished. Make SURE you see a copy
of the front and the back of the Title to be certain the name on the Title is the same as the person
you are paying for the car. If not, you could be buying stolen merchandise. If you need help with
this contact www.BuyerServicesInternational.com

Betal aldrig med bankoverførsel, Western Union, postanvisning eller lign.

Møller