|
| Bremser i Escort V Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 11-05-08 12:21 |
|
Hej!
Skulle aldrig have fortalt min Escort fra '96, at den skulle sælges :(
Nu er bremsen blevet ret blød og den har fået en ny raslelyd "ude foran".
Sidstnævnte skal jeg såmend nok få fundet og fikset, men hvorledes med
bremserne? Den er synet for en måneds tid siden og bremsede perfekt dengang.
Til historien hører, at jeg havde lavet bagbremser (skiftede bakker) inden syn
og adskilt + smurt bremsecylindrene. Efterfølgende drænede jeg bremsevæsken og
hældte ny på + udluftede systemet. Alt iorden. Men jeg synes den blev en anelse
blødere i bremsen over tid (er dog krakiler, så jeg ville lige se det an). Idag
er den så _rigtig_ blød, så der er fa'me noget galt
Den ene hjulcylinder var en anelse fugtig omkring pakningen i den ene side, men
jeg havde ikke en ny med, så jeg lod den side.
Så hvad nu? Kan en defekt bremseforstærker lave dette problem? Aner ikke hvorfor
den er så blød - der er ingen væskespild nogen steder og ej heller faldet i
bremsevæskestand.
Godt jeg i det mindste kan cykle på arbejde :)
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Uffe Bærentsen (11-05-2008)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 11-05-08 13:06 |
|
"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
news:4826d6b4$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej!
>
> Skulle aldrig have fortalt min Escort fra '96, at den skulle sælges :(
>
> Nu er bremsen blevet ret blød og den har fået en ny raslelyd "ude foran".
> Sidstnævnte skal jeg såmend nok få fundet og fikset, men hvorledes med
> bremserne? Den er synet for en måneds tid siden og bremsede perfekt
> dengang.
>
> Til historien hører, at jeg havde lavet bagbremser (skiftede bakker) inden
> syn og adskilt + smurt bremsecylindrene. Efterfølgende drænede jeg
> bremsevæsken og hældte ny på + udluftede systemet. Alt iorden. Men jeg
> synes den blev en anelse blødere i bremsen over tid (er dog krakiler, så
> jeg ville lige se det an). Idag er den så _rigtig_ blød, så der er fa'me
> noget galt
>
> Den ene hjulcylinder var en anelse fugtig omkring pakningen i den ene
> side, men jeg havde ikke en ny med, så jeg lod den side.
>
> Så hvad nu? Kan en defekt bremseforstærker lave dette problem? Aner ikke
> hvorfor den er så blød - der er ingen væskespild nogen steder og ej heller
> faldet i bremsevæskestand.
Måske en af dine bremseslanger har fået en vabel.
En bremseslange der får en vabel, kan give nævnte symptomer.
En anden ting jeg oplevede da det skete med Fiat,
var at bremsen ikke ville slippe helt på det hjul hvor slangen gik til.
Varme bremser lugter ilde
> Godt jeg i det mindste kan cykle på arbejde :)
Hvis du kommer med mere af den slags, så er du jo ikke velkommen i gruppen
mere
Grundet en lokal forøgelse af tyngdekraften overvejes det dog også her
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
Kim Voss Schrader (11-05-2008)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 11-05-08 14:14 |
|
Hej!
Uffe Bærentsen wrote:
....
> Måske en af dine bremseslanger har fået en vabel.
> En bremseslange der får en vabel, kan give nævnte symptomer.
Ok. Der var dog intet at se da jeg udluftede for 1 md. siden.
> En anden ting jeg oplevede da det skete med Fiat,
> var at bremsen ikke ville slippe helt på det hjul hvor slangen gik til.
> Varme bremser lugter ilde
Den har bare at lade mine fine nye bremsebakker være. De koster 600,- for et
sæt... :(
>>Godt jeg i det mindste kan cykle på arbejde :)
>
> Hvis du kommer med mere af den slags, så er du jo ikke velkommen i gruppen
> mere
Hehe :)
> Grundet en lokal forøgelse af tyngdekraften overvejes det dog også her
At forlade gruppen, eller at cykle?
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Lars Arup (11-05-2008)
| Kommentar Fra : Lars Arup |
Dato : 11-05-08 14:22 |
|
Nå Kim i dag interesserer du dig mest for biler, men se alligevel mine
skriverier vedr dit tunerproblem(selv om det ej er så opløftende).
MVH Lars Arup
"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
news:4826f121$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej!
>
> Uffe Bærentsen wrote:
> ...
>> Måske en af dine bremseslanger har fået en vabel.
>> En bremseslange der får en vabel, kan give nævnte symptomer.
>
> Ok. Der var dog intet at se da jeg udluftede for 1 md. siden.
>
>> En anden ting jeg oplevede da det skete med Fiat,
>> var at bremsen ikke ville slippe helt på det hjul hvor slangen gik til.
>> Varme bremser lugter ilde
>
> Den har bare at lade mine fine nye bremsebakker være. De koster 600,- for
> et sæt... :(
>
>>>Godt jeg i det mindste kan cykle på arbejde :)
>>
>> Hvis du kommer med mere af den slags, så er du jo ikke velkommen i
>> gruppen mere
>
> Hehe :)
>
>> Grundet en lokal forøgelse af tyngdekraften overvejes det dog også her
>>
>
> At forlade gruppen, eller at cykle?
>
> --
> Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Kim Voss Schrader (11-05-2008)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 11-05-08 14:25 |
|
Hej!
Lars Arup wrote:
> Nå Kim i dag interesserer du dig mest for biler, men se alligevel mine
> skriverier vedr dit tunerproblem(selv om det ej er så opløftende).
Har ikke glemt dig. Men har intet nyt at reportere lige pt. og der er 117 grader
varmt i "værkstedet"
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Uffe Bærentsen (11-05-2008)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 11-05-08 16:01 |
|
"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
news:4826f121$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej!
>
> Uffe Bærentsen wrote:
> ...
>> Måske en af dine bremseslanger har fået en vabel.
>> En bremseslange der får en vabel, kan give nævnte symptomer.
>
> Ok. Der var dog intet at se da jeg udluftede for 1 md. siden.
Fejl opstår altid 5 min. efter lukketid.
Det burde du efterhånden have fået lært
>> En anden ting jeg oplevede da det skete med Fiat,
>> var at bremsen ikke ville slippe helt på det hjul hvor slangen gik til.
>> Varme bremser lugter ilde
>
> Den har bare at lade mine fine nye bremsebakker være. De koster 600,- for
> et sæt... :(
Det kan jo også være klodser
>>>Godt jeg i det mindste kan cykle på arbejde :)
>>
>> Hvis du kommer med mere af den slags, så er du jo ikke velkommen i
>> gruppen mere
>
> Hehe :)
>
>> Grundet en lokal forøgelse af tyngdekraften overvejes det dog også her
>>
>
> At forlade gruppen, eller at cykle?
og du tror at jeg lader jer slippe så let?
No way ))))
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
Kim Voss Schrader (11-05-2008)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 11-05-08 16:16 |
|
Hej!
Uffe Bærentsen wrote:
....
> Fejl opstår altid 5 min. efter lukketid.
> Det burde du efterhånden have fået lært
Jep. Eller 5 minutter i. Uanset hvad kan man ikke nå det :(
> Det kan jo også være klodser
De er også ok. Tror faktisk aldrig jeg har slidt et sæt klodser ned nu jeg
tænker over det... Kan jo være jeg tøsebremser
En "små-utæt" bremsecylinder ville vel ikke kunne give disse symptomer vel? Der
kommer intet væskespild ud v. ankerpladen som nævnt.
Hmm, hvad nu hvis der kom luft ind v. bremsevæskebeholderen? Er det mon set før?
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Ukendt (11-05-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-05-08 23:36 |
|
Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :
>Hmm, hvad nu hvis der kom luft ind v. bremsevæskebeholderen? Er det mon set før?
Så skal vædskestranden sgu være lav ;)
--
Jan_stevns
| |
Kim Voss Schrader (11-05-2008)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 11-05-08 23:38 |
|
Hej!
jan_stevns wrote:
>
> Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :
>
>>Hmm, hvad nu hvis der kom luft ind v. bremsevæskebeholderen? Er det mon set før?
>
> Så skal vædskestranden sgu være lav ;)
Tjo :)
Har du nogen gode idéer fra dine talrige biler? :)
Lader til at jeg skal til at skyde med spredehagl og satse på slanger og
hovedcylinder... :-/
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Ukendt (12-05-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 12-05-08 00:03 |
|
Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :
>Tjo :)
>Har du nogen gode idéer fra dine talrige biler? :)
Ork ja
Først skal du lige få den luftet ordentligt ud - 90% af blødpedal
ligger der, er du sikker på rækkefølgen var korrekt ?
kan ej huske Escortens - På scorpio / Sierra har vi altid måttet
gentage sceancen 2 gange før det sidste luft var ude
>Lader til at jeg skal til at skyde med spredehagl og satse på slanger og
>hovedcylinder... :-/
Jeg har aldrig set en slange lave stuntet, uden man kan se det på
slangen (altså uden der presses på bremsen
(dermed ikke sagt det ikke kan ske, jeg tror bare det er et langskud)
Hovedcylinderen - Jep - det er set , og i *den* grad
Hvis vædsken siver forbi pakningerne vil den kunne føles blød - det
plejer at kunne afsløres ved at holde hårdt på, slække lidt og holde
på igen - hvis pedalen giver efter, tør jeg godt gætte på en
hovedcylinder
En ny cylinder koster nada ....
--
Jan_stevns
| |
Kim Voss Schrader (12-05-2008)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 12-05-08 00:19 |
|
Hej!
jan_stevns wrote:
....
> Ork ja
Fint :)
> Først skal du lige få den luftet ordentligt ud - 90% af blødpedal
> ligger der, er du sikker på rækkefølgen var korrekt ?
Den virkede fint i en måned, og er nu blevet dårlig.
> kan ej huske Escortens - På scorpio / Sierra har vi altid måttet
> gentage sceancen 2 gange før det sidste luft var ude
Har efterhånden prøvet det nogle gange. Mener teknikken er iorden ;)
> Jeg har aldrig set en slange lave stuntet, uden man kan se det på
> slangen (altså uden der presses på bremsen
Det undrer mig også lidt. Og synshallerne får jo ikke een til at træde på
bremsen. Men jeg prøver da lige imorgen med en hjælper.
> Hovedcylinderen - Jep - det er set , og i *den* grad
>
> Hvis vædsken siver forbi pakningerne vil den kunne føles blød - det
> plejer at kunne afsløres ved at holde hårdt på, slække lidt og holde
> på igen - hvis pedalen giver efter, tør jeg godt gætte på en
> hovedcylinder
Prøver jeg imorgen.
> En ny cylinder koster nada ....
De starter da ved 800,- for en uoriginal. Kan slet ikke huske hvornår jeg brugte
så dyre stumper sidst ;)
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Ukendt (12-05-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 12-05-08 08:46 |
|
Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :
>Den virkede fint i en måned, og er nu blevet dårlig.
tjaeh, der kan jo ske en del på en måned ;)
>Det undrer mig også lidt. Og synshallerne får jo ikke een til at træde på
>bremsen. Men jeg prøver da lige imorgen med en hjælper.
Det gør de ikke - men de har nu et godt øje til de kritiske slanger,
og fair nok.
>> Hovedcylinderen - Jep - det er set , og i *den* grad
>> Hvis vædsken siver forbi pakningerne vil den kunne føles blød - det
>> plejer at kunne afsløres ved at holde hårdt på, slække lidt og holde
>> på igen - hvis pedalen giver efter, tør jeg godt gætte på en
>> hovedcylinder
>Prøver jeg imorgen.
Alle de gange jeg har stået med drillerier, er det endt op med en ny
cylinder, især hvis man ikke kan se noget sive nogen steder, og
vædskestanden i reservoiret er statisk
>> En ny cylinder koster nada ....
>De starter da ved 800,- for en uoriginal. Kan slet ikke huske hvornår jeg brugte
>så dyre stumper sidst ;)
Hillemænd - hele 800 ? <fnis>
set i relation til calibre etc - er det da billigt, og ofte mere
medgørligt - Du vil ikke ønske dig at skifte hovedcylinder på en
Scorpio - der er nærmest minusplads at arbejde på.
--
Jan_stevns
| |
Kim Voss Schrader (12-05-2008)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 12-05-08 10:04 |
|
Hej!
jan_stevns wrote:
> Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :
>
>>Det undrer mig også lidt. Og synshallerne får jo ikke een til at træde på
>>bremsen. Men jeg prøver da lige imorgen med en hjælper.
>
> Det gør de ikke - men de har nu et godt øje til de kritiske slanger,
> og fair nok.
Ja det er jo fint nok.
>>>Hvis vædsken siver forbi pakningerne vil den kunne føles blød - det
>>>plejer at kunne afsløres ved at holde hårdt på, slække lidt og holde
>>>på igen - hvis pedalen giver efter, tør jeg godt gætte på en
>>>hovedcylinder
Det gav intet resultat. Den er fint hård hele vejen.
> Alle de gange jeg har stået med drillerier, er det endt op med en ny
> cylinder, især hvis man ikke kan se noget sive nogen steder, og
> vædskestanden i reservoiret er statisk
Ok, så ender det jo nok med sådan en fætter.
> Hillemænd - hele 800 ? <fnis>
Det er da mange % af bilens værdi :(
> set i relation til calibre etc - er det da billigt, og ofte mere
> medgørligt - Du vil ikke ønske dig at skifte hovedcylinder på en
> Scorpio - der er nærmest minusplads at arbejde på.
Ja det ser ret nemt ud iflg. Haynes. Skru rørene af, løsn et par skruer og fjern
enheden.
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Uffe Bærentsen (12-05-2008)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 12-05-08 10:26 |
|
"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
news:482807ee$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hillemænd - hele 800 ? <fnis>
>
> Det er da mange % af bilens værdi :(
>
>> set i relation til calibre etc - er det da billigt, og ofte mere
>> medgørligt - Du vil ikke ønske dig at skifte hovedcylinder på en
>> Scorpio - der er nærmest minusplads at arbejde på.
Knægten sidder lige og spiller Stitch.
Jan kunne være et genetisk eksperiment,
med det ekstra albueled han har udviklet til både Scorpio og Previa
> Ja det ser ret nemt ud iflg. Haynes. Skru rørene af, løsn et par skruer og
> fjern enheden.
Det besværlige er helt sikkert udluftningnen.
Den kan godt volde problemer.
Husk at have nok bremsevæske til rådighed (eller kort cykeltur til næste
dunk
--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Tipo 1,6i
| |
Kim Voss Schrader (12-05-2008)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 12-05-08 10:28 |
|
Hej!
Uffe Bærentsen wrote:
....
> Det besværlige er helt sikkert udluftningnen.
> Den kan godt volde problemer.
Tjo. Ville det være en fordel med en udlufter til trykluft, ift. en hjælper i
førersædet?
> Husk at have nok bremsevæske til rådighed (eller kort cykeltur til næste
> dunk
Skal nok :)
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Brian (12-05-2008)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 12-05-08 10:49 |
|
Kim Voss Schrader wrote:
> Tjo. Ville det være en fordel med en udlufter til trykluft, ift. en
> hjælper i førersædet?
Modellen de har til få penge i Harald Nyborg, virker ihvertfald glimrende.
Det er et af den slags køb man ærger sig over... ikke blev foretaget længe
før
/Brian
| |
Kim Voss Schrader (13-05-2008)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 13-05-08 20:32 |
|
Hej!
Brian wrote:
....
> Modellen de har til få penge i Harald Nyborg, virker ihvertfald glimrende.
>
> Det er et af den slags køb man ærger sig over... ikke blev foretaget længe
> før
Ok, vil skrive den på ønskesedlen :)
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Uffe Bærentsen (12-05-2008)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 12-05-08 10:52 |
|
"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
news:48280d85$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej!
>
> Uffe Bærentsen wrote:
> ...
>> Det besværlige er helt sikkert udluftningnen.
>> Den kan godt volde problemer.
>
> Tjo. Ville det være en fordel med en udlufter til trykluft, ift. en
> hjælper i førersædet?
Nævnte himstregims forefindes på matriklen,
men-men
Den er langt fra optimal ifht. den gode gamle metode med en hjælper.
Jeg plejer at prøve først med himstregimsen, for derefter at tilkalde
'hjemmestyret' (hustruen
>> Husk at have nok bremsevæske til rådighed (eller kort cykeltur til næste
>> dunk
>
> Skal nok :)
Been there, spilled brake-fluid on the t-shirt so it is long-gone
--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Tipo 1,6i
| |
Kim Voss Schrader (13-05-2008)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 13-05-08 20:33 |
|
Hej!
Uffe Bærentsen wrote:
....
> Nævnte himstregims forefindes på matriklen, men-men Den er langt fra optimal
> ifht. den gode gamle metode med en hjælper. Jeg plejer at prøve først med
> himstregimsen, for derefter at tilkalde 'hjemmestyret' (hustruen
Hehe :) Tja, det er da også nemt (og iøvrigt hyggeligt) at udlufte bremser
sammen, så ingen problemer dér.
> Been there, spilled brake-fluid on the t-shirt so it is long-gone
:)
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Kim Voss Schrader (11-05-2008)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 11-05-08 15:28 |
|
Hej!
Hurtig update.
Der er ingen buler på bremseslanger, og intet væskespild af hvad jeg kan se. Og
reservoiret er *helt* fyldt stadigvæk.
Nogen der tror på en defekt bremseforstærker? Synes dog ikke bremsepedalen
synker ved hårdt pres når jeg pumper den med motoren standset. Der går vel 2-3
pump før den er hård*1.
Kan en bremseforstærker gå istykker med andre symptomer end en synkende bremsepedal?
*1 = Ja ja, kan godt høre hvordan det lyder
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Uffe Bærentsen (11-05-2008)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 11-05-08 16:05 |
|
"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
news:48270281$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej!
>
> Hurtig update.
>
> Der er ingen buler på bremseslanger, og intet væskespild af hvad jeg kan
> se. Og reservoiret er *helt* fyldt stadigvæk.
>
> Nogen der tror på en defekt bremseforstærker?
Ikke her.
Hvis forstærkeren var defekt, så skulle pedalen føles 'tungere' at træde
ned.
> Synes dog ikke bremsepedalen synker ved hårdt pres når jeg pumper den med
> motoren standset. Der går vel 2-3 pump før den er hård*1.
Det kunne jo også skyldes 'gammelt' vaccuum i systemet.
> Kan en bremseforstærker gå istykker med andre symptomer end en synkende
> bremsepedal?
Tror mest på en defekt hovedcylinder.
Din bil har jo også alderen til den slags fejl.
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
Kim Voss Schrader (11-05-2008)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 11-05-08 16:19 |
|
Hej!
Uffe Bærentsen wrote:
....
> Det kunne jo også skyldes 'gammelt' vaccuum i systemet.
LOL da. Jeg køber lige en flaske vacuum ved lejlighed. Sådanne sager har jo
begrænset levetid
(Er faktisk i vacuum-branchen til daglig - undertryksmåling).
>>Kan en bremseforstærker gå istykker med andre symptomer end en synkende
>>bremsepedal?
>
>
> Tror mest på en defekt hovedcylinder.
> Din bil har jo også alderen til den slags fejl.
Ja, jo. Det var jo også hovedcylinderen jeg _mente_. En anden ting er hvad jeg
skriver;)
Andre der tror på en hovedcylinder?
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Uffe Bærentsen (11-05-2008)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 11-05-08 20:54 |
|
"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
news:48270e64$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> LOL da. Jeg køber lige en flaske vacuum ved lejlighed. Sådanne sager har
> jo begrænset levetid
Pas nu på at du husker at kigge efter sidste salgsdato
> (Er faktisk i vacuum-branchen til daglig - undertryksmåling).
En branche hvor det er vigtigt at tale samme sprog.
0,3 atm undertryk er jo ikke nødvendigvis lig med et absolut tryk på 0,3
atm.
Been there, got advise before t-shirt
--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Tipo 1,6i
| |
Kim Voss Schrader (11-05-2008)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 11-05-08 21:50 |
|
Hej!
Uffe Bærentsen wrote:
....
> En branche hvor det er vigtigt at tale samme sprog.
> 0,3 atm undertryk er jo ikke nødvendigvis lig med et absolut tryk på 0,3
> atm.
> Been there, got advise before t-shirt
Korrekt :) Vi har også både differentielle og absolutte transducere.
Kan ikke nævne navnene på dem, ellers skal jeg slå dig (og andre som læser
dette) ihjel
Er der iøvrigt ingen andre som har bud på fejlen?
Overvejer kraftigt at købe en hovedcylinder, eller finde en hos den lokale
hugger. Hvis ellers folk mener det kunne være en mulighed...
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
claus b. p. (11-05-2008)
| Kommentar Fra : claus b. p. |
Dato : 11-05-08 22:29 |
|
"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in message
news:48270e64$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>>Kan en bremseforstærker gå istykker med andre symptomer end en synkende
>>>bremsepedal?
>>
Havde engang en Escort Mk.1 som gik op i omdrejninger når man trådte på
bremsepedalen...
>
> Andre der tror på en hovedcylinder?
Jeg ville, (hvis det var min) lige checke den bremsecylinder, der måske
lækkede, en ekstra gang, og så udlufte systemet en ekstra gang, inden jeg
begyndte at dødsdømme andre komponenter.
>
/Claus
| |
Kim Voss Schrader (11-05-2008)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 11-05-08 23:08 |
|
Hej!
claus b. p. wrote:
....
> Havde engang en Escort Mk.1 som gik op i omdrejninger når man trådte på
> bremsepedalen...
Bremseforstærkeren er jo også linket til motoren pga. vacuum-systemet, ikke?
Kender ikke så meget til det...
>>Andre der tror på en hovedcylinder?
>
> Jeg ville, (hvis det var min) lige checke den bremsecylinder, der måske
> lækkede, en ekstra gang, og så udlufte systemet en ekstra gang, inden jeg
> begyndte at dødsdømme andre komponenter.
Tjo, nu må vi se. Bilen skal bare virke lige pt. så dette passer mig sq ikke så
godt endda
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
claus b. p. (12-05-2008)
| Kommentar Fra : claus b. p. |
Dato : 12-05-08 10:31 |
|
"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in message
news:48276e69$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej!
>
> claus b. p. wrote:
> ...
>> Havde engang en Escort Mk.1 som gik op i omdrejninger når man trådte på
>> bremsepedalen...
>
> Bremseforstærkeren er jo også linket til motoren pga. vacuum-systemet,
> ikke? Kender ikke så meget til det...
>
Korrekt. Så der må være kommet falsk luft gennem forstærkeren til
karburatoren.
>>>Andre der tror på en hovedcylinder?
Jeg har skiftetmange beremsekomponenter i min tid, men aldrig en
hovedcylinder. Ikke at det ikke vil kunne ske engang i fremtiden...
>>
>> Jeg ville, (hvis det var min) lige checke den bremsecylinder, der måske
>> lækkede, en ekstra gang, og så udlufte systemet en ekstra gang, inden jeg
>> begyndte at dødsdømme andre komponenter.
>
> Tjo, nu må vi se. Bilen skal bare virke lige pt. så dette passer mig sq
> ikke så godt endda
>
Prøv alligevel en ekstra udluftning. Den koster ikke 800+.
/Claus
| |
Klaus D. Mikkelsen (11-05-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 11-05-08 21:53 |
|
Kim Voss Schrader skriver:
>
> Der er ingen buler på bremseslanger
Du havde bremsen i bund da du kiggede efter ?
Jeg gætter på luft.
Den hårde måde at prøve det af på krææver 4 propper til forstærkeren så
du kan prøve den af alene uden rør på.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Kim Voss Schrader (11-05-2008)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 11-05-08 23:12 |
|
Hej!
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Kim Voss Schrader skriver:
>
>>Der er ingen buler på bremseslanger
>
> Du havde bremsen i bund da du kiggede efter ?
Nej, det kunne jeg ikke lige klare samtidigt. Men dukker bulen kun op under
belastning? Tror faktisk det er de originale bremseslanger... Herregud, de er jo
kun 12 år gamle ;)
> Jeg gætter på luft.
Det er mere hvordan det er kommet ind. Og hvordan jeg hindrer det i at komme ind
igen.
> Den hårde måde at prøve det af på krææver 4 propper til forstærkeren så
> du kan prøve den af alene uden rør på.
Hvad skulle det gavne? Kan vel ikke lave en bremsetest uden rørene koblet på
skulle jeg mene ;) Og pedalen synker ihvertfald ikke når jeg pumper den hård.
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Klaus D. Mikkelsen (11-05-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 11-05-08 23:16 |
|
Kim Voss Schrader skriver:
>
> Nej, det kunne jeg ikke lige klare samtidigt. Men dukker bulen kun op under
> belastning?
Jeps, det er jo kun der systemet er under tryk.
> Det er mere hvordan det er kommet ind. Og hvordan jeg hindrer det i at komme ind
> igen.
Lufte ud igen.
> Hvad skulle det gavne?
Så ved du om det er cylinder og forstærker der er "blød".
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Kim Voss Schrader (11-05-2008)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 11-05-08 23:27 |
|
Hej!
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Kim Voss Schrader skriver:
>
>>Nej, det kunne jeg ikke lige klare samtidigt. Men dukker bulen kun op under
>>belastning?
>
> Jeps, det er jo kun der systemet er under tryk.
Troede bare at de var permanent deforme. Sådan ser en synsmand dem vel også.
>>Det er mere hvordan det er kommet ind. Og hvordan jeg hindrer det i at komme ind
>>igen.
>
> Lufte ud igen.
Og næste gang? ;)
>>Hvad skulle det gavne?
>
> Så ved du om det er cylinder og forstærker der er "blød".
Selvfølgelig rigtigt. Ved dog ikke lige hvor jeg finder sådan nogen blændede nipler.
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Ib Jakobsen (12-05-2008)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 12-05-08 08:41 |
|
Kim Voss Schrader skrev:
>
> Troede bare at de var permanent deforme. Sådan ser en synsmand dem vel
> også.
Hvis slanger har "vabler", altså de kan ses uden tryk, ja så kan du se
dem. Er det nogen der kun er der når der kommer tryk på så bare træd
hårdt på pedalen. Så kommer svaret af sig selv.
>> Så ved du om det er cylinder og forstærker der er "blød".
>
> Selvfølgelig rigtigt. Ved dog ikke lige hvor jeg finder sådan nogen
> blændede nipler.
En langt nemmere metode til at prøve dette på. Og lave fejlfinding, er
at sætte en svejsetang på hver bremseslange. Så skal pedalen blive
knaldhård. Men mest af alt tror jeg hovedcylinderen har fået en skade
under udluftningen for en måned siden. Det er typisk ved gamle cylindre
der udluftes, og i særdeleshed Ford.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Ukendt (12-05-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 12-05-08 08:57 |
|
Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev :
>Det er typisk ved gamle cylindre der udluftes, og i særdeleshed Ford.
Naehhh..... der er set ved Ford, Opel, Mazda, Nissa, Toyota her på
farmen.
Jeg ville hellere sige noget tyder på jeg er rendt ind i flere ATE
dimser med problemer end f.eks Girling.
Skidtet bilver nok også "slidt" mere end almenheden er klar over
--
Jan_stevns
| |
Ib Jakobsen (12-05-2008)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 12-05-08 11:46 |
|
jan_stevns skrev:
> Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev :
>
>> Det er typisk ved gamle cylindre der udluftes, og i særdeleshed Ford.
>
> Naehhh..... der er set ved Ford, Opel, Mazda, Nissa, Toyota her på
> farmen.
Åh ja, de kan også. Men det har jeg heller ikke benægtet.
>
> Jeg ville hellere sige noget tyder på jeg er rendt ind i flere ATE
> dimser med problemer end f.eks Girling.
Det så ikke min erfaring. Men nu er mine briller nok også lidt farvet af
engelske biler fra læretiden i sidste halvdel af 70'erne.
>
> Skidtet bilver nok også "slidt" mere end almenheden er klar over
Især hjemmemekanikere kan aflive en del cylindre. Vi andre har lært
lektien. Rolige bevægelser. Andre tror det er konen der er røget på. Og
så ikke helt i bund, her skal der så ikke sammenlignes. Rust i den del
af cylinderen hvor stemplet ikke normalt kører river cylinderen.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Kim Voss Schrader (13-05-2008)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 13-05-08 23:09 |
|
Hej!
Status. Var på værkstedet med bilen og fik kigget på den. Kan intet finde af
fejl. Der er luftet ud, og kommer/kom absolut ingen bobler. Bilen bremser snor
lige (4% foran, 5% bagpå). Og egenligt (fik jeg nævnt, at jeg var krakiler?) så
bremser den jo sådan set også 'ok', uden dog at virkeligt være prangende. Man
kan komme til punktet lige før jeg vil tro ABS'en sætter ind, hvis man kører på
tør vej. Og der skal trædes til, men den er ikke hård.
Jeg må altså indrømme, at jeg tror mindre og mindre på teorien med en defekt
hovedcylinder, og mere på enten bremsekraftforstærkeren (eller dens
vacuumslange, som jeg glemte at undersøge), eller evt. dårlige bremseslanger. De
er faktisk stadig originale efter 12 år på bilen.
Skal vi lave en quickpoll? ;)
1) Bremsekraftforstærker
2) Hovedcylinder
3) Bremseslanger
4) Vacuumslange
Nå ja, og så er der også begyndende hul i den midterste del af udstødningsrøret,
lige ved beslaget... Gees!
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
|
|