Hvordan åbner jeg mondeo nøgle til batteri~
Fra : JL

Dato : 10-05-08 23:19

Jeg skal have skiftet batteriet i min nøgle til mondeoen. Årg. 1995

Det er denne nøgle der er tale om:
http://www.fordgalaxy.org.uk/ford/uploads/post-21-1079368346.jpg

Der sidder et "dæksel" på bagisden af nøglen som jeg ikke kan få op. Hvilken
vej skal man trykke den lille låseknap for at kunne åbne dækslet? Op, mod
nøgleringen, eller ned, mod selve nøglen?

Som det er lige nu rykker den satans lille knap sig hverken op eller ned.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 10-05-08 23:34

"JL" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Op, mod nøgleringen, eller ned, mod selve nøglen?
>
> Som det er lige nu rykker den satans lille knap sig hverken op eller ned.

Ved min nøgle er det 'indsatsen' der skal op af nøglen.
Den der lille tap er blot en låsetap.

Hvis konen hiver i metallet og du i nøgleringen,
samtidig med at en 3. person trykker på låsetappen,
så tror jeg den kommer fra hinanden.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i