/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Dummebøder........min bare.
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 08-05-08 19:30

Der har været talt meget om lastbilchauffører og dummebøder. Der har
også været rejst tvivl om, om nogen overhovedet er blevet idømt
dummebøder.

Der er i hvert fald én som har gået rettens vej, for at få medhold i
det han selv mente var en dummebøde.

Ved én lejlighed havde han overskredet sin køretid med 2 timer, eller
19%. Han havde påberåbt sig nødværgeparagraffen, der siger at man må
overskride tiden en smule for at finde en sikker rasteplads, hvis man
kører med kostbart gods. Men 2 timer!!! Han kan jo fandme køre 170 -
180 km. på den tid!

I 12 tilfælde havde han kørt med en forkert type diagramskive, eller
isat den forkert. I alle 12 tilfælde sjovt nok på en måde så den
faktiske hastighed var højere end den på diagramarkene.

Desuden havde han kørt 3 km. uden at have diagramskive i, overhovedet.

Disse "bagateller" havde han og en advokat besluttet at gå helt til
landsretten med.

Byretten havde sagt ½ års ubetinget frakendelse og 41.000 kr. i bøde.

Det var landsretten helt enig i.

Det er sådan noget aktionsgruppen for eksportchauffører synes er
skammeligt. Jeg er ikke enig. Det bliver derfor heller ikke mig der
blokerer hverken det ene eller det andet. Hvis nogen skulle spotte mig
i nærheden af den slags, så er det noget jeg er blevet rodet ind i,
fordi det ikke er muligt at komme derfra.

Sådan er det.

--

Venlig hilsen
Folmer

 
 
Jesper F Christensen (08-05-2008)
Kommentar
Fra : Jesper F Christensen


Dato : 08-05-08 19:47


> Ved én lejlighed havde han overskredet sin køretid med 2 timer, eller
> 19%. Han havde påberåbt sig nødværgeparagraffen, der siger at man må
> overskride tiden en smule for at finde en sikker rasteplads, hvis man
> kører med kostbart gods. Men 2 timer!!! Han kan jo fandme køre 170 -
> 180 km. på den tid!
>

Nu vil jeg ikke spille betjent eller lign., meeeen er der ikke noget med
at lastbiler kun må køre 80, i Dk, dvs 2x80=160km.
Ja ja ved godt de ikke gør det, og alt det der, men kunne bare ikke lade
være, når nu det var ang. regler og love :)

Hilsen Jesper, som stadig syntes det er underligt at man som 18 årig
godt må køre, mange tons igennem byen (lastbil), men ikke må køre en
tohjulet med mere end 34hk (motorcykel)

Folmer Rasmussen (08-05-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 08-05-08 20:02

On Thu, 08 May 2008 20:46:57 +0200, Jesper F Christensen
<askme@andyouget.it> wrote:

>
>> Ved én lejlighed havde han overskredet sin køretid med 2 timer, eller
>> 19%. Han havde påberåbt sig nødværgeparagraffen, der siger at man må
>> overskride tiden en smule for at finde en sikker rasteplads, hvis man
>> kører med kostbart gods. Men 2 timer!!! Han kan jo fandme køre 170 -
>> 180 km. på den tid!
>>
>
>Nu vil jeg ikke spille betjent eller lign., meeeen er der ikke noget med
>at lastbiler kun må køre 80, i Dk, dvs 2x80=160km.
>Ja ja ved godt de ikke gør det, og alt det der, men kunne bare ikke lade
>være, når nu det var ang. regler og love :)

>--

Jeg har en kedelig vane med at forholde mig til hvad der sker ude i
den virkelige verden. Flueerotik og den slags må andre tage sig af.

>--

>Hilsen Jesper, som stadig syntes det er underligt at man som 18 årig
>godt må køre, mange tons igennem byen (lastbil), men ikke må køre en
>tohjulet med mere end 34hk (motorcykel)

>--

Det er ikke de 18-årige i lastbilerne der er farlige.

Det er de 20-årige. Så har de nemlig efter egen overbevisning fået 30
års erfaring, og véd alt.

Hvis du ser en 18-årig i en lastbil, så er det sikkert en søn af
vognmanden.

De fleste vognmænd ansætter helst ikke så unge mennesker.

Det er ikke nogen nem branche at få erfaring i.

--

Venlig hilsen
Folmer

Jesper F Christensen (08-05-2008)
Kommentar
Fra : Jesper F Christensen


Dato : 08-05-08 20:13


> Jeg har en kedelig vane med at forholde mig til hvad der sker ude i
> den virkelige verden. Flueerotik og den slags må andre tage sig af.
>

Godt ord igen, kunne bare ikke lade være :)

> Det er ikke de 18-årige i lastbilerne der er farlige.

Tror lidt det er sådan ved alle kørekort, for dem der køre som en
brækket l... i et handskrum, vil også gøre det 2-3 år efter, og ved alm.
bil bliver de nok også være, da de efter de par år, får råd til en bil
der kan mere.

>
> Det er de 20-årige. Så har de nemlig efter egen overbevisning fået 30
> års erfaring, og véd alt.

Sådan er det også på de andre kort. Der behøves det ikke være en der fik
kortet som 18 årig, og nu er blevet 20. Et eks. er når en 40-50 årig
herre får motorcykelkort, efter 2-3 sesoner, med i alt 20-30 ture på
maks 5 km hver, ja så kan han da sagtens køre det maskinen kan, og
belære andre om "alle" hans erfaringer.

>
> Hvis du ser en 18-årig i en lastbil, så er det sikkert en søn af
> vognmanden.
>
> De fleste vognmænd ansætter helst ikke så unge mennesker.

Både og, det er dem de presser til alle de kedelige ting, da de måske
ikke tør sige fra, netop pga de godt vil have en fod inden for.
>
> Det er ikke nogen nem branche at få erfaring i.

Findes der nogle brancher der er det.


Jesper Hedegaard (08-05-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 08-05-08 22:24


"Jesper F Christensen" <askme@andyouget.it> skrev i en meddelelse
news:482350b2$0$314$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>

>> Det er de 20-årige. Så har de nemlig efter egen overbevisning fået 30
>> års erfaring, og véd alt.
>
> Sådan er det også på de andre kort. Der behøves det ikke være en der fik
> kortet som 18 årig, og nu er blevet 20. Et eks. er når en 40-50 årig herre
> får motorcykelkort, efter 2-3 sesoner, med i alt 20-30 ture på maks 5 km
> hver, ja så kan han da sagtens køre det maskinen kan, og belære andre om
> "alle" hans erfaringer.
>
Spis nu lige lidt brød til

Fik bil-kørekort som 18-årig - og havde bilen stående parat. Fik MC-kort som
37-årig - og havde MC'en stlående parat.
Men har da stadig til gode at lave skader med nogen af delene !
Begge typer køretøj kræver selvbeherskelse og respekt for de fysiske love -
MC er dog plaget af langt mere kontant afregning for dine overvurderinger af
egne - og andres - evner i trafikken !
Kan du ikke finde ud af at tænke dig så meget om at du ikke er til fare for
dig selv eller andre i trafikken - ja, så kan du hverken finde ud af det som
18-årig eller som 50-årig. Du er simpelthen en af dem, der ikke skulle have
haft kørekort !
Og det kan man jo desværre ikke afgøre ud fra folks alder - selvom man har
prøvet - både ved at begrænse dig vha kørekort til lille MC og ved at skrue
forsikringspriserne op for de unge. Men jeg er bange for at den type
ulykkesfugle bare bliver ved med at køre efter eget hoved hele livet.

Men vi er en del, der er sluppet gennem tiden uden at deltage i
statistikkerne - mon ikke vi faktisk er i overtal ?

>>
>> Det er ikke nogen nem branche at få erfaring i.
>
> Findes der nogle brancher der er det.
>
Nej - de forventer at du skal have en 50-årigs erfaring som 20-årig. Så kan
de skafte dig med en lavere løn.
Når du så når de 50 vil de helst fyre dig for at erstatte dg med en
20-årig - på lav løn.

En kendt amerikansk adfærdsforsker (husker ikke lige navnet) sagde bl.a.
dette:
"Hvis lønnen kun er peanuts - så får du kun aber".
Husk det til din næste lønforhandling

--
Jesper Hedegaard

Suzuki Savage når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder



OZ3BTO (08-05-2008)
Kommentar
Fra : OZ3BTO


Dato : 08-05-08 23:14


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:m4j6245ibq0l0gv6uoc99e1b1nh715ubr4@4ax.com...

>
> De fleste vognmænd ansætter helst ikke så unge mennesker.
>
> Det er ikke nogen nem branche at få erfaring i.
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer



Kan jeg kun give dig ret i

Konen har div. kørekort også forvogn hænger
Sågar en lager/transport uddannelse

2 år søgt hun alle jobs i området der havde med lastbiler at gøre.. Fik
afslag hver gang

Først da min fatter (40-45år bag rattet... 15 som vognmand nu pensioneret)
hev fat i en af de firmaer han kendte lykkedes det hende at få job som
trucker.. Vel og mærke mod at min fatter ville lære hende op uden løn..
Gjore den gamle heldigvis gerne



Erik



Sode (08-05-2008)
Kommentar
Fra : Sode


Dato : 08-05-08 20:58

Host Host.... nu er det jo sådan at du ikke må køre lastbil (over 7,5 tons)
før du bli'r 21 !!!!

VH/Sode

> Hilsen Jesper, som stadig syntes det er underligt at man som 18 årig godt
> må køre, mange tons igennem byen (lastbil), men ikke må køre en tohjulet
> med mere end 34hk (motorcykel)



Jesper F Christensen (08-05-2008)
Kommentar
Fra : Jesper F Christensen


Dato : 08-05-08 21:13

Sode wrote:
> Host Host.... nu er det jo sådan at du ikke må køre lastbil (over 7,5 tons)
> før du bli'r 21 !!!!
>

Hov tag en Viks :)

Nu var det sammenligningen med den skade, der er efter en lastbil (7.5
tons) og en motorcykel, på andre, end køren.
Men ok, skal da ikke afvise at der findes motorcykler, der er tungere
end 7.5 tons, tror bare ikke den 34 hk motor, der sidder på den, kan få
den i en fart, der er så farlig.

Hilsen Jesper, som intet afviser hvis der er beviser, som viser den
anden vej end jeg viser....

alexbo (08-05-2008)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 08-05-08 21:21


"Sode" <sode@xxxhas.dk> skrev
....
> Host Host.... nu er det jo sådan at du ikke må køre lastbil (over 7,5
> tons) før du bli'r 21 !!!!

Hvad er nu det, har du indført en ny kørekortkategori en C-.
Det er vist en hjemmelavet regel, den er i hvert fald forkert.

Der er ingen begrænsning for hvad en 18 årig må køre med af lastbil, med
eller uden hænger
..
§ 16. Kørekort til kategori B, kategori B/E, kategori C og kategori C/E kan
udstedes til en person, der er fyldt 18 år.
Stk. 2. Kørekort til kategori C kan kun udstedes til førere, der har
erhvervet kørekort til kategori B.
Stk. 3. Kørekort til kategori B/E og kategori C/E kan kun udstedes til
førere, der har erhvervet kørekort til kategori B henholdsvis kategori C.

mvh
Alex Christensen




Ib Jakobsen (08-05-2008)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 08-05-08 22:50

alexbo skrev:

>
> Hvad er nu det, har du indført en ny kørekortkategori en C-.
> Det er vist en hjemmelavet regel, den er i hvert fald forkert.
>
> Der er ingen begrænsning for hvad en 18 årig må køre med af lastbil, med
> eller uden hænger
> .
> § 16. Kørekort til kategori B, kategori B/E, kategori C og kategori C/E kan
> udstedes til en person, der er fyldt 18 år.
> Stk. 2. Kørekort til kategori C kan kun udstedes til førere, der har
> erhvervet kørekort til kategori B.
> Stk. 3. Kørekort til kategori B/E og kategori C/E kan kun udstedes til
> førere, der har erhvervet kørekort til kategori B henholdsvis kategori C.

Hvordan reglerne er nu skal jeg ikke udtale mig om men da jeg tog
kørekort i 1981 var der den regel. Den kunne man komme ud over ved at
tage hvid kvalifikationsbevis.

Men noget tyder på reglen stadig er der. Se her:

> https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=21993



--
MVH

Ib Jakobsen

alexbo (08-05-2008)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 08-05-08 23:11


"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev

> Men noget tyder på reglen stadig er der. Se her:

>> https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=21993

Mener du at der i dit link er dækning for.

"Host Host.... nu er det jo sådan at du ikke må køre lastbil (over 7,5 tons)
før du bli'r 21 !!!!

mvh
Alex Christensen






Ib Jakobsen (09-05-2008)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 09-05-08 23:58

alexbo skrev:

>
> Mener du at der i dit link er dækning for.

Ja det gør jeg ud fra det link du smed med kørekortsbekendtgørelsen. Ud
fra dit link mener du at man som 18 årig og med kategori C lovligt kan
køre hvilken størrelse lastbil man ønsker. Og det er ikke korrekt. Men
gør man som der står i mit link må man.

>
> "Host Host.... nu er det jo sådan at du ikke må køre lastbil (over 7,5 tons)
> før du bli'r 21 !!!!

Det ved jeg så ikke lige hvorfor det skulle med?.


--
MVH

Ib Jakobsen

Jimboo (08-05-2008)
Kommentar
Fra : Jimboo


Dato : 08-05-08 19:56

Hvor har du den historie fra?

Kurt

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:kqg624pu2ge8fel0nb6ktbchb9ce1alpfh@4ax.com...
> Der har været talt meget om lastbilchauffører og dummebøder. Der har
> også været rejst tvivl om, om nogen overhovedet er blevet idømt
> dummebøder.
>
> Der er i hvert fald én som har gået rettens vej, for at få medhold i
> det han selv mente var en dummebøde.
>
> Ved én lejlighed havde han overskredet sin køretid med 2 timer, eller
> 19%. Han havde påberåbt sig nødværgeparagraffen, der siger at man må
> overskride tiden en smule for at finde en sikker rasteplads, hvis man
> kører med kostbart gods. Men 2 timer!!! Han kan jo fandme køre 170 -
> 180 km. på den tid!
>
> I 12 tilfælde havde han kørt med en forkert type diagramskive, eller
> isat den forkert. I alle 12 tilfælde sjovt nok på en måde så den
> faktiske hastighed var højere end den på diagramarkene.
>
> Desuden havde han kørt 3 km. uden at have diagramskive i, overhovedet.
>
> Disse "bagateller" havde han og en advokat besluttet at gå helt til
> landsretten med.
>
> Byretten havde sagt ½ års ubetinget frakendelse og 41.000 kr. i bøde.
>
> Det var landsretten helt enig i.
>
> Det er sådan noget aktionsgruppen for eksportchauffører synes er
> skammeligt. Jeg er ikke enig. Det bliver derfor heller ikke mig der
> blokerer hverken det ene eller det andet. Hvis nogen skulle spotte mig
> i nærheden af den slags, så er det noget jeg er blevet rodet ind i,
> fordi det ikke er muligt at komme derfra.
>
> Sådan er det.
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer



Folmer Rasmussen (08-05-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 08-05-08 20:04

On Thu, 8 May 2008 20:55:50 +0200, "Jimboo"
<kn@nospamfordmotorsport.dk> wrote:

>Hvor har du den historie fra?

>--

Hvorfor vil du vide det?

Du kan roligt regne med at det passer.

--

Venlig hilsen
Folmer

Jimboo (08-05-2008)
Kommentar
Fra : Jimboo


Dato : 08-05-08 20:18


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:oij624pdc91j3lg82pfoopdts1hcp1vi7r@4ax.com...
> On Thu, 8 May 2008 20:55:50 +0200, "Jimboo"
> <kn@nospamfordmotorsport.dk> wrote:
>
>>Hvor har du den historie fra?
>
>>--
>
> Hvorfor vil du vide det?
>
> Du kan roligt regne med at det passer.

Punkt 1 fordi det lyder helt usandsynlig af der er nogle der er så dumme,
punk 2 fordi hvis historien passer har du vel ikke noget imod at fortælle
hvor du har den fra.

Kurt



Folmer Rasmussen (08-05-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 08-05-08 20:24

On Thu, 8 May 2008 21:17:46 +0200, "Jimboo"
<kn@nospamfordmotorsport.dk> wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:oij624pdc91j3lg82pfoopdts1hcp1vi7r@4ax.com...
>> On Thu, 8 May 2008 20:55:50 +0200, "Jimboo"
>> <kn@nospamfordmotorsport.dk> wrote:
>>
>>>Hvor har du den historie fra?
>>
>>>--
>>
>> Hvorfor vil du vide det?
>>
>> Du kan roligt regne med at det passer.
>
>Punkt 1 fordi det lyder helt usandsynlig af der er nogle der er så dumme,
>punk 2 fordi hvis historien passer har du vel ikke noget imod at fortælle
>hvor du har den fra.

>--

Punkt 1.

De kan være meget dummere. Tro mig.

Punkt 2.

Fordi der med små bogstaver i kolofonen på det troværdige blad jeg har
den fra står, at man ikke må viderebringe artikler eller dele af
artikler fra bladet, uden skriftligt samtykke. Derfor!

Grunden til at jeg er sikker på at historien passer er, at vognmanden
er nævnt ved navn. Det gør man ikke hvis man ikke har lavet en grundig
research.
--

Venlig hilsen
Folmer

Jimboo (08-05-2008)
Kommentar
Fra : Jimboo


Dato : 08-05-08 20:34


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:cik624tsrir96tqmnvmvb1o0n7l3g1l5a4@4ax.com...
> On Thu, 8 May 2008 21:17:46 +0200, "Jimboo"
> <kn@nospamfordmotorsport.dk> wrote:
>
>>
>>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>>news:oij624pdc91j3lg82pfoopdts1hcp1vi7r@4ax.com...
>>> On Thu, 8 May 2008 20:55:50 +0200, "Jimboo"
>>> <kn@nospamfordmotorsport.dk> wrote:
>>>
>>>>Hvor har du den historie fra?
>>>
>>>>--
>>>
>>> Hvorfor vil du vide det?
>>>
>>> Du kan roligt regne med at det passer.
>>
>>Punkt 1 fordi det lyder helt usandsynlig af der er nogle der er så dumme,
>>punk 2 fordi hvis historien passer har du vel ikke noget imod at fortælle
>>hvor du har den fra.
>
>>--
>
> Punkt 1.
>
> De kan være meget dummere. Tro mig.

Den kan vi jo lade stå hen i det uvisse, men debatten er jo ikke uvæsenlig,
da vi jo ved at der gives bøder for det mest utrolige, jeg kan bidrage med
flere gode eksempler

>
> Punkt 2.
>
> Fordi der med små bogstaver i kolofonen på det troværdige blad jeg har
> den fra står, at man ikke må viderebringe artikler eller dele af
> artikler fra bladet, uden skriftligt samtykke. Derfor!


Den holder ikke Folmer, du har da lov til at fortælle hvor du har
oplysningen fra, jeg forlanger jo ikke at du skal gengive noget fra den
artikel, mem blot oplyse mig om hvor du har læst det, det er vel ikke så
svært.

>
> Grunden til at jeg er sikker på at historien passer er, at vognmanden
> er nævnt ved navn. Det gør man ikke hvis man ikke har lavet en grundig
> research.

Hmm... journalister

> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer



Folmer Rasmussen (08-05-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 08-05-08 20:59

On Thu, 8 May 2008 21:34:14 +0200, "Jimboo"
<kn@nospamfordmotorsport.dk> wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:cik624tsrir96tqmnvmvb1o0n7l3g1l5a4@4ax.com...
>> On Thu, 8 May 2008 21:17:46 +0200, "Jimboo"
>> <kn@nospamfordmotorsport.dk> wrote:
>>
>>>
>>>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>>>news:oij624pdc91j3lg82pfoopdts1hcp1vi7r@4ax.com...
>>>> On Thu, 8 May 2008 20:55:50 +0200, "Jimboo"
>>>> <kn@nospamfordmotorsport.dk> wrote:
>>>>
>>>>>Hvor har du den historie fra?
>>>>
>>>>>--
>>>>
>>>> Hvorfor vil du vide det?
>>>>
>>>> Du kan roligt regne med at det passer.
>>>
>>>Punkt 1 fordi det lyder helt usandsynlig af der er nogle der er så dumme,
>>>punk 2 fordi hvis historien passer har du vel ikke noget imod at fortælle
>>>hvor du har den fra.
>>
>>>--
>>
>> Punkt 1.
>>
>> De kan være meget dummere. Tro mig.
>
>Den kan vi jo lade stå hen i det uvisse, men debatten er jo ikke uvæsenlig,
>da vi jo ved at der gives bøder for det mest utrolige, jeg kan bidrage med
>flere gode eksempler

>--

Det kan du sikkert. Noget du selv har oplevet, eller har du bare hørt
om det?

>--

>> Punkt 2.
>>
>> Fordi der med små bogstaver i kolofonen på det troværdige blad jeg har
>> den fra står, at man ikke må viderebringe artikler eller dele af
>> artikler fra bladet, uden skriftligt samtykke. Derfor!
>
>
>Den holder ikke Folmer, du har da lov til at fortælle hvor du har
>oplysningen fra, jeg forlanger jo ikke at du skal gengive noget fra den
>artikel, mem blot oplyse mig om hvor du har læst det, det er vel ikke så
>svært.

>--

Næh, det er ikke særligt svært. Hvorfor tror du ikke bare på hvad jeg
siger?

Men gå nu hen og køb sidste nummer af Lastbilmagasinet, og læs det
selv.

Den holder ikke, Folmer!!!! Rend mig i rø...!!! *LOL*

>--

>> Grunden til at jeg er sikker på at historien passer er, at vognmanden
>> er nævnt ved navn. Det gør man ikke hvis man ikke har lavet en grundig
>> research.
>
>Hmm... journalister

>--

Hmm.............mine kolleger.

--

Venlig hilsen
Folmer

Jimboo (08-05-2008)
Kommentar
Fra : Jimboo


Dato : 08-05-08 21:35


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3jm624hd6l2lidph2tp6l06siog6leq2kn@4ax.com...
> On Thu, 8 May 2008 21:34:14 +0200, "Jimboo"
> <kn@nospamfordmotorsport.dk> wrote:
>
>>
>>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>>news:cik624tsrir96tqmnvmvb1o0n7l3g1l5a4@4ax.com...
>>> On Thu, 8 May 2008 21:17:46 +0200, "Jimboo"
>>> <kn@nospamfordmotorsport.dk> wrote:
>>>
>>>>
>>>>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>>>>news:oij624pdc91j3lg82pfoopdts1hcp1vi7r@4ax.com...
>>>>> On Thu, 8 May 2008 20:55:50 +0200, "Jimboo"
>>>>> <kn@nospamfordmotorsport.dk> wrote:
>>>>>
>>>>>>Hvor har du den historie fra?
>>>>>
>>>>>>--
>>>>>
>>>>> Hvorfor vil du vide det?
>>>>>
>>>>> Du kan roligt regne med at det passer.
>>>>
>>>>Punkt 1 fordi det lyder helt usandsynlig af der er nogle der er så
>>>>dumme,
>>>>punk 2 fordi hvis historien passer har du vel ikke noget imod at
>>>>fortælle
>>>>hvor du har den fra.
>>>
>>>>--
>>>
>>> Punkt 1.
>>>
>>> De kan være meget dummere. Tro mig.
>>
>>Den kan vi jo lade stå hen i det uvisse, men debatten er jo ikke
>>uvæsenlig,
>>da vi jo ved at der gives bøder for det mest utrolige, jeg kan bidrage med
>>flere gode eksempler
>
>>--
>
> Det kan du sikkert. Noget du selv har oplevet, eller har du bare hørt
> om det?

Selvoplevet, men den kan vi jo tage senere hvis det har interesse

>
>>--
>
>>> Punkt 2.
>>>
>>> Fordi der med små bogstaver i kolofonen på det troværdige blad jeg har
>>> den fra står, at man ikke må viderebringe artikler eller dele af
>>> artikler fra bladet, uden skriftligt samtykke. Derfor!
>>
>>
>>Den holder ikke Folmer, du har da lov til at fortælle hvor du har
>>oplysningen fra, jeg forlanger jo ikke at du skal gengive noget fra den
>>artikel, mem blot oplyse mig om hvor du har læst det, det er vel ikke så
>>svært.
>
>>--
>
> Næh, det er ikke særligt svært. Hvorfor tror du ikke bare på hvad jeg
> siger?
>
> Men gå nu hen og køb sidste nummer af Lastbilmagasinet, og læs det
> selv.

Der kan du se det var jo ikke så svært, vel...
Jeg syntes nu stadig historien lyder lidt utrolig. En overskridelse af
køretid på 2 timer... vi andre har det dårligt hvis vi overskrider med et
kvarter


>
> Den holder ikke, Folmer!!!! Rend mig i rø...!!! *LOL*
>
>>--
>
>>> Grunden til at jeg er sikker på at historien passer er, at vognmanden
>>> er nævnt ved navn. Det gør man ikke hvis man ikke har lavet en grundig
>>> research.
>>
>>Hmm... journalister
>
>>--
>
> Hmm.............mine kolleger.
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer



Ukendt (08-05-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-05-08 20:52

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Fordi der med små bogstaver i kolofonen på det troværdige blad jeg har
>den fra står, at man ikke må viderebringe artikler eller dele af
>artikler fra bladet, uden skriftligt samtykke. Derfor!

Hvis det er "chaufføren" er de da noget uvidende om retten til citater
;)


--
Jan_stevns

Folmer Rasmussen (08-05-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 08-05-08 21:03

On Thu, 08 May 2008 21:51:51 +0200, jan_stevns wrote:

>Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :
>
>>Fordi der med små bogstaver i kolofonen på det troværdige blad jeg har
>>den fra står, at man ikke må viderebringe artikler eller dele af
>>artikler fra bladet, uden skriftligt samtykke. Derfor!
>
>Hvis det er "chaufføren" er de da noget uvidende om retten til citater
>;)

>--

Det er det ikke.

Det socialdemokratiske bavl læser jeg ikke.

--

Venlig hilsen
Folmer

Morten From Sønderga~ (09-05-2008)
Kommentar
Fra : Morten From Sønderga~


Dato : 09-05-08 12:03

On Thu, 08 May 2008 21:24:00 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>
>Fordi der med små bogstaver i kolofonen på det troværdige blad jeg har
>den fra står, at man ikke må viderebringe artikler eller dele af
>artikler fra bladet, uden skriftligt samtykke. Derfor!
>
>Grunden til at jeg er sikker på at historien passer er, at vognmanden
>er nævnt ved navn. Det gør man ikke hvis man ikke har lavet en grundig
>research.


Jeg har hørt et rygte om en tilsvarende historie, er den nævnte
vognmand fra Ebeltoft ?

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Folmer Rasmussen (09-05-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 09-05-08 19:34

On Fri, 09 May 2008 13:03:18 +0200, Morten From Søndergaard
<from@nospam.dk> wrote:

>On Thu, 08 May 2008 21:24:00 +0200, Folmer Rasmussen
><folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
>
>>
>>Fordi der med små bogstaver i kolofonen på det troværdige blad jeg har
>>den fra står, at man ikke må viderebringe artikler eller dele af
>>artikler fra bladet, uden skriftligt samtykke. Derfor!
>>
>>Grunden til at jeg er sikker på at historien passer er, at vognmanden
>>er nævnt ved navn. Det gør man ikke hvis man ikke har lavet en grundig
>>research.
>
>
>Jeg har hørt et rygte om en tilsvarende historie, er den nævnte
>vognmand fra Ebeltoft ?

>--

Han er i hvert fald fra Djursland.

--

Venlig hilsen
Folmer

ShutEye (09-05-2008)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 09-05-08 07:43

Det der var da en dummebøde!
Bøde til en dum :)



Christian B. Andrese~ (09-05-2008)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 09-05-08 00:54

On May 8, 8:29 pm, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:
> Disse "bagateller" havde han og en advokat besluttet at gå helt til
> landsretten med.
>
> Byretten havde sagt ½ års ubetinget frakendelse og 41.000 kr. i bøde..
>
> Det var landsretten helt enig i.

Fuldt rimeligt, til grin han overhovedet prøvede sagen.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Finn Guldmann (09-05-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 09-05-08 09:30

Folmer Rasmussen skrev:
> Der har været talt meget om lastbilchauffører og dummebøder. Der har
> også været rejst tvivl om, om nogen overhovedet er blevet idømt
> dummebøder.
> Der er i hvert fald én som har gået rettens vej, for at få medhold i
> det han selv mente var en dummebøde.
> Ved én lejlighed havde han overskredet sin køretid med 2 timer, eller
> 19%. Han havde påberåbt sig nødværgeparagraffen, der siger at man må
> overskride tiden en smule for at finde en sikker rasteplads, hvis man
> kører med kostbart gods. Men 2 timer!!! Han kan jo fandme køre 170 -
> 180 km. på den tid!
>
Kunne egentlig godt tænke mig at vide hvad resultatet var blevet hvis
den her havde fået lov at stå uden det nedenfor.

Ok, 2 timer over er lang id. Men på den anden side er der også langt
mellem sikrede rastepladser for lastbiler.

Er vi kommet over 10 af slagsen - i hele Europa?

> I 12 tilfælde havde han kørt med en forkert type diagramskive, eller
> isat den forkert. I alle 12 tilfælde sjovt nok på en måde så den
> faktiske hastighed var højere end den på diagramarkene.
>
Nu var det faktisk omvendt. De forkerte skiver gjorde at han blev
noteret for en højere hastighed end han faktisk kørte. Og netop det var
grunden til at han og hans advokat mente at man burde glemme det punkt.

> Desuden havde han kørt 3 km. uden at have diagramskive i, overhovedet.
> Disse "bagateller" havde han og en advokat besluttet at gå helt til
> landsretten med.
> Byretten havde sagt ½ års ubetinget frakendelse og 41.000 kr. i bøde.
> Det var landsretten helt enig i.
> Det er sådan noget aktionsgruppen for eksportchauffører synes er
> skammeligt. Jeg er ikke enig. Det bliver derfor heller ikke mig der
> blokerer hverken det ene eller det andet. Hvis nogen skulle spotte mig
> i nærheden af den slags, så er det noget jeg er blevet rodet ind i,
> fordi det ikke er muligt at komme derfra.
> Sådan er det.
>
Nu er det jo ikke lige "samlinger" som denne der er brugt af de kolleger
der forsøger at få gjort op med et bødekatalog som alle, undtagen
myndighederne der indkasserer pengene, mener er helt ude i hampen.

(Om jeg så skal regne dig udenfor "alle" ved jeg ikke lige.)

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Folmer Rasmussen (09-05-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 09-05-08 19:44

On Fri, 09 May 2008 10:30:22 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Folmer Rasmussen skrev:
>> Der har været talt meget om lastbilchauffører og dummebøder. Der har
>> også været rejst tvivl om, om nogen overhovedet er blevet idømt
>> dummebøder.
>> Der er i hvert fald én som har gået rettens vej, for at få medhold i
>> det han selv mente var en dummebøde.
>> Ved én lejlighed havde han overskredet sin køretid med 2 timer, eller
>> 19%. Han havde påberåbt sig nødværgeparagraffen, der siger at man må
>> overskride tiden en smule for at finde en sikker rasteplads, hvis man
>> kører med kostbart gods. Men 2 timer!!! Han kan jo fandme køre 170 -
>> 180 km. på den tid!
> >
>Kunne egentlig godt tænke mig at vide hvad resultatet var blevet hvis
>den her havde fået lov at stå uden det nedenfor.
>
>Ok, 2 timer over er lang id. Men på den anden side er der også langt
>mellem sikrede rastepladser for lastbiler.
>
>Er vi kommet over 10 af slagsen - i hele Europa?

>--

Jeg er næsten, men kun næsten, parat til at æde min gamle hat på, at
overskridelsen skyldes 2 ting, eller måske kun den ene.

Den ene ting det kunne skyldes er, at han skulle ned til noget socialt
samvær med nogle kolleger der havde et forspring.

Den anden ting er, at har har prøvet at få det til at passe med, at
han næste dag kunne komme cresten af vejen hjem, lovligt.

>--

>> I 12 tilfælde havde han kørt med en forkert type diagramskive, eller
>> isat den forkert. I alle 12 tilfælde sjovt nok på en måde så den
>> faktiske hastighed var højere end den på diagramarkene.
>>
>Nu var det faktisk omvendt. De forkerte skiver gjorde at han blev
>noteret for en højere hastighed end han faktisk kørte. Og netop det var
>grunden til at han og hans advokat mente at man burde glemme det punkt.

>--

Det er vist rigtigt, men det er s'gu da ubegavet.

>--

>> Desuden havde han kørt 3 km. uden at have diagramskive i, overhovedet.
>> Disse "bagateller" havde han og en advokat besluttet at gå helt til
>> landsretten med.
>> Byretten havde sagt ½ års ubetinget frakendelse og 41.000 kr. i bøde.
>> Det var landsretten helt enig i.
>> Det er sådan noget aktionsgruppen for eksportchauffører synes er
>> skammeligt. Jeg er ikke enig. Det bliver derfor heller ikke mig der
>> blokerer hverken det ene eller det andet. Hvis nogen skulle spotte mig
>> i nærheden af den slags, så er det noget jeg er blevet rodet ind i,
>> fordi det ikke er muligt at komme derfra.
>> Sådan er det.
>>
>Nu er det jo ikke lige "samlinger" som denne der er brugt af de kolleger
>der forsøger at få gjort op med et bødekatalog som alle, undtagen
>myndighederne der indkasserer pengene, mener er helt ude i hampen.
>
>(Om jeg så skal regne dig udenfor "alle" ved jeg ikke lige.)

>--

Det kan du roligt gøre.

Jeg kan på ingen måde forstå, at de regler kan være så vanskelige at
håndtere. Især ikke i en branche som ellers er kendt som noget nær
verdensmestre i fusk.

Hvis det drejer sig om alle mulige andre tricks, så er der ingen
grænser for kreativiteten.

Det eneste jeg har at beklage mig over er, at der ikke altid er en
rasteplads ledig, når jeg skal sove.

Så er der selvfølgelig campisterne og dem der kører på tysk osv. men
det hart ikke noget med køre- og hviletidsreglerne at gøre.

--

Venlig hilsen
Folmer

Finn Guldmann (09-05-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 09-05-08 20:32

Folmer Rasmussen skrev:
> Jeg er næsten, men kun næsten, parat til at æde min gamle hat på, at
> overskridelsen skyldes 2 ting, eller måske kun den ene.
> Den ene ting det kunne skyldes er, at han skulle ned til noget socialt
> samvær med nogle kolleger der havde et forspring.
> Den anden ting er, at har har prøvet at få det til at passe med, at
> han næste dag kunne komme cresten af vejen hjem, lovligt.
>
Så meget som vi efterhånden kommer hinanden ved er den med det sociale
vel ikke videre relevant?

>>> I 12 tilfælde havde han kørt med en forkert type diagramskive, eller
>>> isat den forkert. I alle 12 tilfælde sjovt nok på en måde så den
>>> faktiske hastighed var højere end den på diagramarkene.
>> Nu var det faktisk omvendt. De forkerte skiver gjorde at han blev
>> noteret for en højere hastighed end han faktisk kørte. Og netop det var
>> grunden til at han og hans advokat mente at man burde glemme det punkt.
> Det er vist rigtigt, men det er s'gu da ubegavet.
>
Ja, det er ikke meget der skaltil for at finde ud af om skiverne passer
til uret.

Men er han løbet tør undervejs og har fået nogle af en kollega i stedet
for at købe en pakke, kan det jo godt ske.

>> Nu er det jo ikke lige "samlinger" som denne der er brugt af de kolleger
>> der forsøger at få gjort op med et bødekatalog som alle, undtagen
>> myndighederne der indkasserer pengene, mener er helt ude i hampen.
>> (Om jeg så skal regne dig udenfor "alle" ved jeg ikke lige.)
> Det kan du roligt gøre.
> Jeg kan på ingen måde forstå, at de regler kan være så vanskelige at
> håndtere. Især ikke i en branche som ellers er kendt som noget nær
> verdensmestre i fusk.
>
Nu er det jo ikke reglerne som sådan, men bødekataloget vi går efter.

Uanset om der faktisk har været dummebøder eller ej er det ikke videre
befordrende at køre med den viden at 6 betjeningsfejl (tachografen)
eller 6 skrivefejl (skiverne) inden for en måned kan skaffe dig af med
dit job fra dag til dag.

> Hvis det drejer sig om alle mulige andre tricks, så er der ingen
> grænser for kreativiteten.
>
Jeg har intet til overs for dem der fifler. Det er dem der er grunden
til at vi har de forhold vi har.

Men at få myndighederne til at gå efter dem i stedet for at skyde med
spredehagl ser ud til at være svært.

> Det eneste jeg har at beklage mig over er, at der ikke altid er en
> rasteplads ledig, når jeg skal sove.
>
Det er det jeg altid har sagt; Dengang de vedtog forordning 3820/85
glemte de at vedtage en forordning der påbød landene at sørge for
pladser så vi kan overholde den.

> Så er der selvfølgelig campisterne og dem der kører på tysk osv. men
> det hart ikke noget med køre- og hviletidsreglerne at gøre.
>
Det kan det derhen at hvis de ikke selv kan finde ud af at flytte sig
ødelægger det din tid hvis du skal holde og vente på nogen der kan få
dem til det.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Folmer Rasmussen (09-05-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 09-05-08 20:49

On Fri, 09 May 2008 21:32:20 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Folmer Rasmussen skrev:
>> Jeg er næsten, men kun næsten, parat til at æde min gamle hat på, at
>> overskridelsen skyldes 2 ting, eller måske kun den ene.
>> Den ene ting det kunne skyldes er, at han skulle ned til noget socialt
>> samvær med nogle kolleger der havde et forspring.
>> Den anden ting er, at har har prøvet at få det til at passe med, at
>> han næste dag kunne komme cresten af vejen hjem, lovligt.
>>
>Så meget som vi efterhånden kommer hinanden ved er den med det sociale
>vel ikke videre relevant?

>--

Der kører faktisk ret mange jyskere rundt deroppe i Nordsverige.

>--

>>>> I 12 tilfælde havde han kørt med en forkert type diagramskive, eller
>>>> isat den forkert. I alle 12 tilfælde sjovt nok på en måde så den
>>>> faktiske hastighed var højere end den på diagramarkene.
>>> Nu var det faktisk omvendt. De forkerte skiver gjorde at han blev
>>> noteret for en højere hastighed end han faktisk kørte. Og netop det var
>>> grunden til at han og hans advokat mente at man burde glemme det punkt.
>> Det er vist rigtigt, men det er s'gu da ubegavet.
>>
>Ja, det er ikke meget der skaltil for at finde ud af om skiverne passer
>til uret.

>--

Der står jo på kontrolsedlen i uret, hvilke skiver der skal bruges, og
bag på skiverne står der hvilke E-numre de passer til.

>--

>Men er han løbet tør undervejs og har fået nogle af en kollega i stedet
>for at købe en pakke, kan det jo godt ske.

>--

Så må han jo checke om de passer i hans ur.

>--

>>> Nu er det jo ikke lige "samlinger" som denne der er brugt af de kolleger
>>> der forsøger at få gjort op med et bødekatalog som alle, undtagen
>>> myndighederne der indkasserer pengene, mener er helt ude i hampen.
>>> (Om jeg så skal regne dig udenfor "alle" ved jeg ikke lige.)
>> Det kan du roligt gøre.
>> Jeg kan på ingen måde forstå, at de regler kan være så vanskelige at
>> håndtere. Især ikke i en branche som ellers er kendt som noget nær
>> verdensmestre i fusk.
>>
>Nu er det jo ikke reglerne som sådan, men bødekataloget vi går efter.
>
>Uanset om der faktisk har været dummebøder eller ej er det ikke videre
>befordrende at køre med den viden at 6 betjeningsfejl (tachografen)
>eller 6 skrivefejl (skiverne) inden for en måned kan skaffe dig af med
>dit job fra dag til dag.

>--

Hvis man ikke laver "fejl", koster det heller ikke bøder.

>--

>> Hvis det drejer sig om alle mulige andre tricks, så er der ingen
>> grænser for kreativiteten.
> >
>Jeg har intet til overs for dem der fifler. Det er dem der er grunden
>til at vi har de forhold vi har.

>--

Så sandt som det er sagt.

>--

>Men at få myndighederne til at gå efter dem i stedet for at skyde med
>spredehagl ser ud til at være svært.

>--

Det er det nemmeste.

>--

>> Det eneste jeg har at beklage mig over er, at der ikke altid er en
>> rasteplads ledig, når jeg skal sove.
>>
>Det er det jeg altid har sagt; Dengang de vedtog forordning 3820/85
>glemte de at vedtage en forordning der påbød landene at sørge for
>pladser så vi kan overholde den.

>--

Det ville være endog overordentligt rimeligt.

>--

>> Så er der selvfølgelig campisterne og dem der kører på tysk osv. men
>> det hart ikke noget med køre- og hviletidsreglerne at gøre.
>>
>Det kan det derhen at hvis de ikke selv kan finde ud af at flytte sig
>ødelægger det din tid hvis du skal holde og vente på nogen der kan få
>dem til det.

>--

Det kan det selvfølgelig i nogle tilfælde, men hvis man stille og
roligt forklarer dem, hvilke ubehageligheder man kan skaffe dem på
halsen, bl.a. i form af diverse chikane, så hummer de sig som regel
væk. Det øger ikke ens popularitet, men man får sovet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Finn Guldmann (09-05-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 09-05-08 22:07

Folmer Rasmussen skrev:
>> Folmer Rasmussen skrev:
>>> Jeg er næsten, men kun næsten, parat til at æde min gamle hat på, at
>>> overskridelsen skyldes 2 ting, eller måske kun den ene.
>>> Den ene ting det kunne skyldes er, at han skulle ned til noget socialt
>>> samvær med nogle kolleger der havde et forspring.
>>> Den anden ting er, at har har prøvet at få det til at passe med, at
>>> han næste dag kunne komme cresten af vejen hjem, lovligt.
>> Så meget som vi efterhånden kommer hinanden ved er den med det sociale
>> vel ikke videre relevant?
> Der kører faktisk ret mange jyskere rundt deroppe i Nordsverige.
>
Daffer selv derop i morgen.

Men det jeg mente var at før i tiden hilste man på en dansk bil hvis man
mødte den i udlandet. Det gør man tilsyneladende ikke mere.


>> Ja, det er ikke meget der skaltil for at finde ud af om skiverne passer
>> til uret.
> Der står jo på kontrolsedlen i uret, hvilke skiver der skal bruges, og
> bag på skiverne står der hvilke E-numre de passer til.
>
Ja, også er det blot at kigge efter om det E-nummer der står i ens ur
også står på skiven.

>> Men er han løbet tør undervejs og har fået nogle af en kollega i stedet
>> for at købe en pakke, kan det jo godt ske.
> Så må han jo checke om de passer i hans ur.
>
Det var der sikkert ikke tid til.

>>>> Nu er det jo ikke lige "samlinger" som denne der er brugt af de kolleger
>>>> der forsøger at få gjort op med et bødekatalog som alle, undtagen
>>>> myndighederne der indkasserer pengene, mener er helt ude i hampen.
>>>> (Om jeg så skal regne dig udenfor "alle" ved jeg ikke lige.)
>>> Det kan du roligt gøre.
>>> Jeg kan på ingen måde forstå, at de regler kan være så vanskelige at
>>> håndtere. Især ikke i en branche som ellers er kendt som noget nær
>>> verdensmestre i fusk.
>> Nu er det jo ikke reglerne som sådan, men bødekataloget vi går efter.
>> Uanset om der faktisk har været dummebøder eller ej er det ikke videre
>> befordrende at køre med den viden at 6 betjeningsfejl (tachografen)
>> eller 6 skrivefejl (skiverne) inden for en måned kan skaffe dig af med
>> dit job fra dag til dag.
> Hvis man ikke laver "fejl", koster det heller ikke bøder.
>
Ingen laver "ingen fejl".

Om ikke andet risikerer man at ryge i en af de ting hvor den måde man
skal gøre det på i det ene land er modsat den måde man skal gøre det i
det andet. Således at man står til bøde uanset om man gør det ene eller
det andet.

>> Men at få myndighederne til at gå efter dem i stedet for at skyde med
>> spredehagl ser ud til at være svært.
> Det er det nemmeste.
>
Og det vælger man selvfølgelig, som myndighed.

>>> Så er der selvfølgelig campisterne og dem der kører på tysk osv. men
>>> det hart ikke noget med køre- og hviletidsreglerne at gøre.
>> Det kan det derhen at hvis de ikke selv kan finde ud af at flytte sig
>> ødelægger det din tid hvis du skal holde og vente på nogen der kan få
>> dem til det.
> Det kan det selvfølgelig i nogle tilfælde, men hvis man stille og
> roligt forklarer dem, hvilke ubehageligheder man kan skaffe dem på
> halsen, bl.a. i form af diverse chikane, så hummer de sig som regel
> væk. Det øger ikke ens popularitet, men man får sovet.
>
En kølemaskine virker bedre.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Folmer Rasmussen (10-05-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 10-05-08 07:42

On Fri, 09 May 2008 23:07:10 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Folmer Rasmussen skrev:
>>> Folmer Rasmussen skrev:
>>>> Jeg er næsten, men kun næsten, parat til at æde min gamle hat på, at
>>>> overskridelsen skyldes 2 ting, eller måske kun den ene.
>>>> Den ene ting det kunne skyldes er, at han skulle ned til noget socialt
>>>> samvær med nogle kolleger der havde et forspring.
>>>> Den anden ting er, at har har prøvet at få det til at passe med, at
>>>> han næste dag kunne komme cresten af vejen hjem, lovligt.
>>> Så meget som vi efterhånden kommer hinanden ved er den med det sociale
>>> vel ikke videre relevant?
>> Der kører faktisk ret mange jyskere rundt deroppe i Nordsverige.
>>
>Daffer selv derop i morgen.

>--

Jeg skal kun til Jönköping

>--

>Men det jeg mente var at før i tiden hilste man på en dansk bil hvis man
>mødte den i udlandet. Det gør man tilsyneladende ikke mere.

>--

Næh. Jeg er også holdt op. Det er så uendeligt sjældent at der er
dansk personale ombord

>--

>>> Men er han løbet tør undervejs og har fået nogle af en kollega i stedet
>>> for at købe en pakke, kan det jo godt ske.
>> Så må han jo checke om de passer i hans ur.
>>
>Det var der sikkert ikke tid til.

>--

Klap kaje. )

>--

>> Hvis man ikke laver "fejl", koster det heller ikke bøder.
>>
>Ingen laver "ingen fejl".
>
>Om ikke andet risikerer man at ryge i en af de ting hvor den måde man
>skal gøre det på i det ene land er modsat den måde man skal gøre det i
>det andet. Således at man står til bøde uanset om man gør det ene eller
>det andet.

>--

Det er fandme også noget svineri, at de ikke kan finde ud af at
administrere de regler ens.

Jeg kommer jo lige i tanker om, at jeg ikke selv er for god. ) Jeg
glemmer s'gu altid den der med landekoden, når jeg lægger mig. Hvordan
er det nu man gør? Bum bum.

>--

>>> Men at få myndighederne til at gå efter dem i stedet for at skyde med
>>> spredehagl ser ud til at være svært.
>> Det er det nemmeste.
>>
>Og det vælger man selvfølgelig, som myndighed.

>--

Naturligvis. Fotovogne og "stærekasser" er et andet eksempel. Skæpper
i kassen, med et minimum af ansatte, med hvad det kan medføre af
besværligheder.

>--

>>>> Så er der selvfølgelig campisterne og dem der kører på tysk osv. men
>>>> det hart ikke noget med køre- og hviletidsreglerne at gøre.
>>> Det kan det derhen at hvis de ikke selv kan finde ud af at flytte sig
>>> ødelægger det din tid hvis du skal holde og vente på nogen der kan få
>>> dem til det.
>> Det kan det selvfølgelig i nogle tilfælde, men hvis man stille og
>> roligt forklarer dem, hvilke ubehageligheder man kan skaffe dem på
>> halsen, bl.a. i form af diverse chikane, så hummer de sig som regel
>> væk. Det øger ikke ens popularitet, men man får sovet.
>>
>En kølemaskine virker bedre.

>--

Den er go', men det skader ikke rent psykologisk, at de formastelige
lige ganske forsigtigt og diplomatisk bliver otienteret om, at
traileren er ganske tom, og at musikken kun spiller for deres skyld.


--

Venlig hilsen
Folmer

Finn Guldmann (10-05-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 10-05-08 08:46

Folmer Rasmussen skrev:
>>>>> Jeg er næsten, men kun næsten, parat til at æde min gamle hat på, at
>>>>> overskridelsen skyldes 2 ting, eller måske kun den ene.
>>>>> Den ene ting det kunne skyldes er, at han skulle ned til noget socialt
>>>>> samvær med nogle kolleger der havde et forspring.
>>>>> Den anden ting er, at har har prøvet at få det til at passe med, at
>>>>> han næste dag kunne komme cresten af vejen hjem, lovligt.
>>>> Så meget som vi efterhånden kommer hinanden ved er den med det sociale
>>>> vel ikke videre relevant?
>>> Der kører faktisk ret mange jyskere rundt deroppe i Nordsverige.
>> Daffer selv derop i morgen.
> Jeg skal kun til Jönköping
>
Der kommer jeg forbi i morgen formiddag.

Jeg skal til Storfoshei. Det siger nok ikke så mange noget. Men de
ligger lidt ØNØ for Mo I Rana. I Norge. Men jeg skal køre op gemmen Sverige.

Det er ca 100 km længere, men skal nok tage en dag mindre.

Så det bliver via Stockholm. Ja helt op til nord for Sundsvall inden man
rigtig begynder at bevæge sig op i bjergene.

>> Men det jeg mente var at før i tiden hilste man på en dansk bil hvis man
>> mødte den i udlandet. Det gør man tilsyneladende ikke mere.
> Næh. Jeg er også holdt op. Det er så uendeligt sjældent at der er
> dansk personale ombord
>
Det er lige før ikke engang dem med samme navn på trailer vil hilse.

>>>> Men er han løbet tør undervejs og har fået nogle af en kollega i stedet
>>>> for at købe en pakke, kan det jo godt ske.
>>> Så må han jo checke om de passer i hans ur.
>> Det var der sikkert ikke tid til.
> Klap kaje. )
>
Det skal jeg nok, de næste dage. Har ikke fået købt den der mobile
internetforbindelse, så der går lige lidt inden jeg kommer på igen.

>>> Hvis man ikke laver "fejl", koster det heller ikke bøder.
>> Ingen laver "ingen fejl".
>> Om ikke andet risikerer man at ryge i en af de ting hvor den måde man
>> skal gøre det på i det ene land er modsat den måde man skal gøre det i
>> det andet. Således at man står til bøde uanset om man gør det ene eller
>> det andet.
> Det er fandme også noget svineri, at de ikke kan finde ud af at
> administrere de regler ens.
>
Det var et af de argumenter de brugte da vi fik de nye regler, at nu
skulle de administreres ens over det hele. Men......


> Jeg kommer jo lige i tanker om, at jeg ikke selv er for god. ) Jeg
> glemmer s'gu altid den der med landekoden, når jeg lægger mig. Hvordan
> er det nu man gør? Bum bum.
>
Nååååh, den. Jeg forsøgte da jeg begyndte at komme i svenskernes land.
Men det blev noget rod.

Men jeg har tænkt mig at undskyldemig med at "Det skal man da kun når
man tager kortet ud?" Og det gør jeg kun under 2. halvdel af download af
data en gang hver 3. uge.


>>>> Men at få myndighederne til at gå efter dem i stedet for at skyde med
>>>> spredehagl ser ud til at være svært.
>>> Det er det nemmeste.
>> Og det vælger man selvfølgelig, som myndighed.
> Naturligvis. Fotovogne og "stærekasser" er et andet eksempel. Skæpper
> i kassen, med et minimum af ansatte, med hvad det kan medføre af
> besværligheder.
>
Ja, og nu vil Justits-Lene til at sætte dem op herhjemme også.

>>> Det kan det selvfølgelig i nogle tilfælde, men hvis man stille og
>>> roligt forklarer dem, hvilke ubehageligheder man kan skaffe dem på
>>> halsen, bl.a. i form af diverse chikane, så hummer de sig som regel
>>> væk. Det øger ikke ens popularitet, men man får sovet.
>> En kølemaskine virker bedre.
> Den er go', men det skader ikke rent psykologisk, at de formastelige
> lige ganske forsigtigt og diplomatisk bliver otienteret om, at
> traileren er ganske tom, og at musikken kun spiller for deres skyld.
>
>
Den har jeg så aldrig brugt. Måske fordi jeg oftest havde gods med.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Folmer Rasmussen (10-05-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 10-05-08 09:42

On Sat, 10 May 2008 09:46:25 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:


>>>> Der kører faktisk ret mange jyskere rundt deroppe i Nordsverige.
>>> Daffer selv derop i morgen.
>> Jeg skal kun til Jönköping
>>
>Der kommer jeg forbi i morgen formiddag.

>--

Jeg kører først i morgen eftermiddag.

>--

>Jeg skal til Storfoshei. Det siger nok ikke så mange noget. Men de
>ligger lidt ØNØ for Mo I Rana. I Norge. Men jeg skal køre op gemmen Sverige.

>--

Det var satme godt nok langt ude på Lars Tyndskids mark! .o))

>--

>Det er ca 100 km længere, men skal nok tage en dag mindre.
>
>Så det bliver via Stockholm. Ja helt op til nord for Sundsvall inden man
>rigtig begynder at bevæge sig op i bjergene.

>--

Kører du ikke over Storlien? Næh, det er nok nemmere at køre til Umeå
og så tage den ind over Storuman. Så er man godt nok kommet på landet.


>--

>>> Men det jeg mente var at før i tiden hilste man på en dansk bil hvis man
>>> mødte den i udlandet. Det gør man tilsyneladende ikke mere.
>> Næh. Jeg er også holdt op. Det er så uendeligt sjældent at der er
>> dansk personale ombord
>>
>Det er lige før ikke engang dem med samme navn på trailer vil hilse.

>--

Det kan godt forekomme.

>--

>>>>> Men er han løbet tør undervejs og har fået nogle af en kollega i stedet
>>>>> for at købe en pakke, kan det jo godt ske.
>>>> Så må han jo checke om de passer i hans ur.
>>> Det var der sikkert ikke tid til.
>> Klap kaje. )
>>
>Det skal jeg nok, de næste dage. Har ikke fået købt den der mobile
>internetforbindelse, så der går lige lidt inden jeg kommer på igen.

>--

Du har alle dage været bagud. Hvorfor skulle det pludseligt ændre sig?


>--

>Nååååh, den. Jeg forsøgte da jeg begyndte at komme i svenskernes land.
>Men det blev noget rod.
>
>Men jeg har tænkt mig at undskyldemig med at "Det skal man da kun når
>man tager kortet ud?" Og det gør jeg kun under 2. halvdel af download af
>data en gang hver 3. uge.

>--

Godt at have en lidelsesfælle.

>--

>>>> Det kan det selvfølgelig i nogle tilfælde, men hvis man stille og
>>>> roligt forklarer dem, hvilke ubehageligheder man kan skaffe dem på
>>>> halsen, bl.a. i form af diverse chikane, så hummer de sig som regel
>>>> væk. Det øger ikke ens popularitet, men man får sovet.
>>> En kølemaskine virker bedre.
>> Den er go', men det skader ikke rent psykologisk, at de formastelige
>> lige ganske forsigtigt og diplomatisk bliver otienteret om, at
>> traileren er ganske tom, og at musikken kun spiller for deres skyld.
>>
>>
>Den har jeg så aldrig brugt. Måske fordi jeg oftest havde gods med.

>--

Jeg synes jo ikke de skal gå glip af, at det er personlig forfølgelse.
Ligeledes får de også at vide, at min håndbremse har det med at få et
pludseligt kollaps, hvis der er en tæppetisser der står og overpisser
mine baghjul. .o)))

For det meste er det skidesjovt at køre lastbil. *LOL*

--

Venlig hilsen
Folmer

Finn Guldmann (10-05-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 10-05-08 09:48

Folmer Rasmussen skrev:
>>>>> Der kører faktisk ret mange jyskere rundt deroppe i Nordsverige.
>>>> Daffer selv derop i morgen.
>>> Jeg skal kun til Jönköping
>> Der kommer jeg forbi i morgen formiddag.
> Jeg kører først i morgen eftermiddag.
>
Nu skal du jo heller ikke så langt.

>> Jeg skal til Storfoshei. Det siger nok ikke så mange noget. Men de
>> ligger lidt ØNØ for Mo I Rana. I Norge. Men jeg skal køre op gemmen Sverige.
> Det var satme godt nok langt ude på Lars Tyndskids mark! .o))
>
Nej, det er oppe i bjergene på den anden side af Lars Tyndskids marker.

>> Det er ca 100 km længere, men skal nok tage en dag mindre.
>> Så det bliver via Stockholm. Ja helt op til nord for Sundsvall inden man
>> rigtig begynder at bevæge sig op i bjergene.
> Kører du ikke over Storlien? Næh, det er nok nemmere at køre til Umeå
> og så tage den ind over Storuman. Så er man godt nok kommet på landet.
>
>
Jeg vil tro jeg skulle havde været kørt i går hvis jeg skulle nå det den
vej.

>>>>>> Men er han løbet tør undervejs og har fået nogle af en kollega i stedet
>>>>>> for at købe en pakke, kan det jo godt ske.
>>>>> Så må han jo checke om de passer i hans ur.
>>>> Det var der sikkert ikke tid til.
>>> Klap kaje. )
>> Det skal jeg nok, de næste dage. Har ikke fået købt den der mobile
>> internetforbindelse, så der går lige lidt inden jeg kommer på igen.
> Du har alle dage været bagud. Hvorfor skulle det pludseligt ændre sig?
>
>
Heller ikke med en Volvo der kun vil køre 87 på toppen.

>> Nååååh, den. Jeg forsøgte da jeg begyndte at komme i svenskernes land.
>> Men det blev noget rod.
>> Men jeg har tænkt mig at undskyldemig med at "Det skal man da kun når
>> man tager kortet ud?" Og det gør jeg kun under 2. halvdel af download af
>> data en gang hver 3. uge.
> Godt at have en lidelsesfælle.
>
Ja, ikk'?

>> Den har jeg så aldrig brugt. Måske fordi jeg oftest havde gods med.
> Jeg synes jo ikke de skal gå glip af, at det er personlig forfølgelse.
> Ligeledes får de også at vide, at min håndbremse har det med at få et
> pludseligt kollaps, hvis der er en tæppetisser der står og overpisser
> mine baghjul. .o)))
> For det meste er det skidesjovt at køre lastbil. *LOL*
>
Du er også altid så ond.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Folmer Rasmussen (10-05-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 10-05-08 11:34

On Sat, 10 May 2008 10:47:34 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:


>>> Der kommer jeg forbi i morgen formiddag.
>> Jeg kører først i morgen eftermiddag.
>>
>Nu skal du jo heller ikke så langt.

Jeg skal til gengæld losse kl. 20:00 i morgen.

>--

>>> Jeg skal til Storfoshei. Det siger nok ikke så mange noget. Men de
>>> ligger lidt ØNØ for Mo I Rana. I Norge. Men jeg skal køre op gemmen Sverige.
>> Det var satme godt nok langt ude på Lars Tyndskids mark! .o))
>>
>Nej, det er oppe i bjergene på den anden side af Lars Tyndskids marker.

>--

Bjerge og bjerge, det er vel så meget sagt, men der er da lidt ujævnt
i terrænet. Og vejene er ikke bredere end nødvendigt.

>--

>>> Det er ca 100 km længere, men skal nok tage en dag mindre.
>>> Så det bliver via Stockholm. Ja helt op til nord for Sundsvall inden man
>>> rigtig begynder at bevæge sig op i bjergene.
>> Kører du ikke over Storlien? Næh, det er nok nemmere at køre til Umeå
>> og så tage den ind over Storuman. Så er man godt nok kommet på landet.
>>
>>
>Jeg vil tro jeg skulle havde været kørt i går hvis jeg skulle nå det den
>vej.

>--

Ja, man skal undgå de norske autostradaer såvidt det er muligt.
Iøvrigt er campingvognene ude i rigelige mængder, også de sa....
tyskere!

>--

>> Du har alle dage været bagud. Hvorfor skulle det pludseligt ændre sig?
>>
>>
>Heller ikke med en Volvo der kun vil køre 87 på toppen.

>--

Ifølge Garmin går Skrammelcedes'en 89 når det går ligeud.

>--

>>> Nååååh, den. Jeg forsøgte da jeg begyndte at komme i svenskernes land.
>>> Men det blev noget rod.
>>> Men jeg har tænkt mig at undskyldemig med at "Det skal man da kun når
>>> man tager kortet ud?" Og det gør jeg kun under 2. halvdel af download af
>>> data en gang hver 3. uge.
>> Godt at have en lidelsesfælle.
>>
>Ja, ikk'?

>--

Jo, men de er begyndt at tage 3000 svenske for ulejligheden, så det
kunne godt være man skulle sætte sig ind i hvordan man gør, og så
begynde at anvende det.

De har bebudet at antallet af lastbilkontroller skal fordobles i løbet
af i år, og dette antal skal så igen fordobles i 2009.

De mangler også penge deroppe.

>--

>>> Den har jeg så aldrig brugt. Måske fordi jeg oftest havde gods med.
>> Jeg synes jo ikke de skal gå glip af, at det er personlig forfølgelse.
>> Ligeledes får de også at vide, at min håndbremse har det med at få et
>> pludseligt kollaps, hvis der er en tæppetisser der står og overpisser
>> mine baghjul. .o)))
>> For det meste er det skidesjovt at køre lastbil. *LOL*
>>
>Du er også altid så ond.

>--

Nej. det ville først være ondt, hvis jeg ikke fik sovet, og dagen
efter kørte hen over hele arrangementet. Det er de dog ikke lydhøre
overfor.

--

Venlig hilsen
Folmer

Finn Guldmann (16-05-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 16-05-08 14:18

Folmer Rasmussen skrev:
>> Nu skal du jo heller ikke så langt.
> Jeg skal til gengæld losse kl. 20:00 i morgen.
>
Sad og regnede på om jeg skulle møde eller følge dig da jeg kørte hjemad
igen.

Kom til at du nok sov når jeg kørte og omvendt.

>>>> Jeg skal til Storfoshei. Det siger nok ikke så mange noget. Men de
>>>> ligger lidt ØNØ for Mo I Rana. I Norge. Men jeg skal køre op gemmen Sverige.
>>> Det var satme godt nok langt ude på Lars Tyndskids mark! .o))
>> Nej, det er oppe i bjergene på den anden side af Lars Tyndskids marker.
> Bjerge og bjerge, det er vel så meget sagt, men der er da lidt ujævnt
> i terrænet. Og vejene er ikke bredere end nødvendigt.
>
Bjergene var der skam godt nok, med sne på og det hele, men de havde
været så snu at føre vejen ind imellem dem så det højeste jeg målte jeg
kom op var 590 m.o.h..

Men man kigger lige en ekstra gang når der kommer to fodgængere i siden
af vejen med ski stikkende op at rygsækken.

> Ja, man skal undgå de norske autostradaer såvidt det er muligt.
> Iøvrigt er campingvognene ude i rigelige mængder, også de sa....
> tyskere!
>
Fra jeg drejede fra E4, ovre på den svenske østkyst og til jeg var
fremme havde jeg vejen, næsten, for mig selv.

Var i tvivl om mandag var helligdag i Sverige og Norge, for der blev
arbejdet forskellige steder, herunder også vejarbejde. Men det var ikke
mange lastbiler man mødte.

Men da der ikke var ret mange flere lastbiler på tilbagevejen blevjeg
enig med mig selv om at det nok nærmere var fordi det kun var folk, som
mig, er ikke kendte vejen der kom den vej. De andre kørte udenom.

Rute 90 er nu heller ikke noget at råbe hurra for.

>>> Du har alle dage været bagud. Hvorfor skulle det pludseligt ændre sig?
>>>
>> Heller ikke med en Volvo der kun vil køre 87 på toppen.
> Ifølge Garmin går Skrammelcedes'en 89 når det går ligeud.
>
Der burde jeg også komme op når jeg får nye dæk på i løbet af sommeren.

>>>> Nååååh, den. Jeg forsøgte da jeg begyndte at komme i svenskernes land.
>>>> Men det blev noget rod.
>>>> Men jeg har tænkt mig at undskyldemig med at "Det skal man da kun når
>>>> man tager kortet ud?" Og det gør jeg kun under 2. halvdel af download af
>>>> data en gang hver 3. uge.
>>> Godt at have en lidelsesfælle.
>> Ja, ikk'?
> Jo, men de er begyndt at tage 3000 svenske for ulejligheden, så det
> kunne godt være man skulle sætte sig ind i hvordan man gør, og så
> begynde at anvende det.
>
De er ikke spor ked af det når det er vores penge det handler om.

> De har bebudet at antallet af lastbilkontroller skal fordobles i løbet
> af i år, og dette antal skal så igen fordobles i 2009.
> De mangler også penge deroppe.
>
Hvis det er penge de mangler kan jeg anvise dem en endnu størrer
indtægtskilde.

De begynder blot at kontrollere personbiler i samme omfang som de
kontrollerer lastbiler.

Men det vil jo betyde at de mister stemmer, og overfor det betyder det
jo ikke noget at chauffører skal gå fra hus og hjem fordi de bliver
arbejdsløse af at miste deres kørekort.

>>>> Den har jeg så aldrig brugt. Måske fordi jeg oftest havde gods med.
>>> Jeg synes jo ikke de skal gå glip af, at det er personlig forfølgelse.
>>> Ligeledes får de også at vide, at min håndbremse har det med at få et
>>> pludseligt kollaps, hvis der er en tæppetisser der står og overpisser
>>> mine baghjul. .o)))
>>> For det meste er det skidesjovt at køre lastbil. *LOL*
>> Du er også altid så ond.
> Nej. det ville først være ondt, hvis jeg ikke fik sovet, og dagen
> efter kørte hen over hele arrangementet. Det er de dog ikke lydhøre
> overfor.
>
Lidt ligesom den med bartenderen der siger til rockerne at den chauffør
de lige havde gennembanket, fordi de syntes han var grim og dum,
tilsyneladende også var blind, for han havde lige jordet en række
Harleyer udenfor på pladsen da han kørte derfra.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Ukendt (10-05-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-05-08 10:39

Finn Guldmann <n@a.invalid> skrev :

>Ja, og nu vil Justits-Lene til at sætte dem op herhjemme også.

Det siger hun, ja - og mon ikke der bliver ekstra gang i salget af
sorte affaldssække ?


--
Jan_stevns

Folmer Rasmussen (10-05-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 10-05-08 11:22

On Sat, 10 May 2008 11:39:28 +0200, jan_stevns wrote:

>Finn Guldmann <n@a.invalid> skrev :
>
>>Ja, og nu vil Justits-Lene til at sætte dem op herhjemme også.
>
>Det siger hun, ja - og mon ikke der bliver ekstra gang i salget af
>sorte affaldssække ?

>--

Der er vel en frund til at genbrugsstationerne nu vil have
gennemsigtige sække. )

Tillæg for alle flueknepperne:

Jeg véd godt det er tilladt at komme med sit affald i sorte sække,
bare man tømmer dem.

--

Venlig hilsen
Folmer

Finn Guldmann (16-05-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 16-05-08 13:54

jan_stevns skrev:
>> Ja, og nu vil Justits-Lene til at sætte dem op herhjemme også.
> Det siger hun, ja - og mon ikke der bliver ekstra gang i salget af
> sorte affaldssække ?
>
Og spray-maling, og andre gode sager til at gøre noget ved dem.

Nej, sikkert ikke. Dansken accepterer sikkert bare, på sædvanlig vis,
tingene som de findes på inde på Borgen.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Christian B. Andrese~ (16-05-2008)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 16-05-08 07:28

On May 16, 3:18 pm, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> Folmer Rasmussen skrev:>> Nu skal du jo heller ikke så langt.
> > Jeg skal til gengæld losse kl. 20:00 i morgen.
>
> Sad og regnede på om jeg skulle møde eller følge dig da jeg kørte hjemad
> igen.
>
> Kom til at du nok sov når jeg kørte og omvendt.
>
> >>>> Jeg skal til Storfoshei. Det siger nok ikke så mange noget. Men de
> >>>> ligger lidt ØNØ for Mo I Rana. I Norge. Men jeg skal køre op gemmen Sverige.
> >>> Det var satme godt nok langt ude på Lars Tyndskids mark! .o))
> >> Nej, det er oppe i bjergene på den anden side af Lars Tyndskids marker.
> > Bjerge og bjerge, det er vel så meget sagt, men der er da lidt ujævnt
> > i terrænet. Og vejene er ikke bredere end nødvendigt.
>
> Bjergene var der skam godt nok, med sne på og det hele, men de havde
> været så snu at føre vejen ind imellem dem så det højeste jeg målte jeg
> kom op var 590 m.o.h..
>
> Men man kigger lige en ekstra gang når der kommer to fodgængere i siden
> af vejen med ski stikkende op at rygsækken.
>
> > Ja, man skal undgå de norske autostradaer såvidt det er muligt.
> > Iøvrigt er campingvognene ude i rigelige mængder, også de sa....
> > tyskere!
>
> Fra jeg drejede fra E4, ovre på den svenske østkyst og til jeg var
> fremme havde jeg vejen, næsten, for mig selv.
>
> Var i tvivl om mandag var helligdag i Sverige og Norge, for der blev
> arbejdet forskellige steder, herunder også vejarbejde. Men det var ikke
> mange lastbiler man mødte.
>
> Men da der ikke var ret mange flere lastbiler på tilbagevejen blevjeg
> enig med mig selv om at det nok nærmere var fordi det kun var folk, som
> mig, er ikke kendte vejen der kom den vej. De andre kørte udenom.
>
> Rute 90 er nu heller ikke noget at råbe hurra for.
>
> >>> Du har alle dage været bagud. Hvorfor skulle det pludseligt ændre sig?
> >>>
> >> Heller ikke med en Volvo der kun vil køre 87 på toppen.
> > Ifølge Garmin går Skrammelcedes'en 89 når det går ligeud.
>
> Der burde jeg også komme op når jeg får nye dæk på i løbet af sommeren.
>
> >>>> Nååååh, den. Jeg forsøgte da jeg begyndte at komme i svenskernes land.
> >>>> Men det blev noget rod.
> >>>> Men jeg har tænkt mig at undskyldemig med at "Det skal man da kun når
> >>>> man tager kortet ud?" Og det gør jeg kun under 2. halvdel af download af
> >>>> data en gang hver 3. uge.
> >>> Godt at have en lidelsesfælle.
> >> Ja, ikk'?
> > Jo, men de er begyndt at tage 3000 svenske for ulejligheden, så det
> > kunne godt være man skulle sætte sig ind i hvordan man gør, og så
> > begynde at anvende det.
>
>  >
> De er ikke spor ked af det når det er vores penge det handler om.
>
> > De har bebudet at antallet af lastbilkontroller skal fordobles i løbet
> > af i år, og dette antal skal så igen fordobles i 2009.
> > De mangler også penge deroppe.
>
> Hvis det er penge de mangler kan jeg anvise dem en endnu størrer
> indtægtskilde.
>
> De begynder blot at kontrollere personbiler i samme omfang som de
> kontrollerer lastbiler.
>
> Men det vil jo betyde at de mister stemmer, og overfor det betyder det
> jo ikke noget at chauffører skal gå fra hus og hjem fordi de bliver
> arbejdsløse af at miste deres kørekort.
>
> >>>> Den har jeg så aldrig brugt. Måske fordi jeg oftest havde gods med.
> >>> Jeg synes jo ikke de skal gå glip af, at det er personlig forfølgelse.
> >>> Ligeledes får de også at vide, at min håndbremse har det med at få et
> >>> pludseligt kollaps, hvis der er en tæppetisser der står og overpisser
> >>> mine baghjul. .o)))
> >>> For det meste er det skidesjovt at køre lastbil. *LOL*
> >> Du er også altid så ond.
> > Nej. det ville først være ondt, hvis jeg ikke fik sovet, og dagen
> > efter kørte hen over hele arrangementet. Det er de dog ikke lydhøre
> > overfor.
>
> Lidt ligesom den med bartenderen der siger til rockerne at den chauffør
> de lige havde gennembanket, fordi de syntes han var grim og dum,
> tilsyneladende også var blind, for han havde lige jordet en række
> Harleyer udenfor på pladsen da han kørte derfra.

LOL

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177502
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408534
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste