Doooh ! Fejlfinding kan også tage for lang~
Fra : Jacob Rungwald

Dato : 08-05-08 18:57

Halløj i garagen.

Så kom dagen hvor jeg endelig fik mig taget sammen til at skifte
skiver/klodser på baghjulene på bimmeren. Den har lyst i en ca 3000km for
lav bremseklodsebelægning, så tiden var nok ved at være inde.

Jeg skifter det hele, monterer den nye føler, og sætter med stor forventning
nøglen i tændingen, drejer til pos 2, og venter på at advarselslampen går
ud. Intet sker, jeg ringer til BMW, der siger de har oplevet at det kan tage
op til 10-12 minutter nogle gange. Jeg prøver igen, lader den stå i næsten
20 minutter, intet sker.

Jeg søger nu panisk på google efter om det nu er den måde den nulstilles på,
eller om den skal på BMW Tester maskinen. Alle siger at der bare skal
tænding på i ca 30 sekunder til 1 minut, så skal den gå ud.

Satans, tænker jeg, så er den nye føler nok i stykker. Jeg piller den fra og
måler med et multimeter på den, kredsen er lukket, så den fungerer efter
hensigten. Hmm, kan jeg have rykket ledningen fra hinanden i stikket der
sidder i bilen, ind under bilen, skille stikker ad, samle ledningerne fysisk
lige før stikket, stadig intet held. Nå men jeg samler det hele igen og er
klar til at køre ud til BMW så vi kan smide den på testeren, og se hvad den
siger.

Liiiiiiiiige indtil et lyn slår ned i mig.

Er der nogle der har en ide til hvad der rent faktisk var galt ?

Mvh
Jacob

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-05-08 18:59

On Thu, 8 May 2008 19:57:05 +0200, "Jacob Rungwald"
<jacob@*fjern*rungwald.dk> wrote:

>Liiiiiiiiige indtil et lyn slår ned i mig.
>
>Er der nogle der har en ide til hvad der rent faktisk var galt ?

>--

Det er vel ikke sådan, at lampen også er den lampe der lyser, når
håndbremsen er trukket, og at det var det du havde gjort. trukket
håndbremsen, altså?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 08-05-08 19:06

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message

> Det er vel ikke sådan, at lampen også er den lampe der lyser, når
> håndbremsen er trukket, og at det var det du havde gjort. trukket
> håndbremsen, altså?

Godt bud :) Men det er ikke det, der er heldigvis lamper til hver ting, ikke
som i en Alfa jeg så engang, den skrev i dens infodisplay "Handbrake ON and
/ or low brakefluid" :)

Mvh
Jacob

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-05-08 19:13

On Thu, 8 May 2008 20:05:42 +0200, "Jacob Rungwald"
> [...]

>som i en Alfa jeg så engang, den skrev i dens infodisplay "Handbrake ON and

Så er jeg løbet tør for ideer, men jeg har også købt en så fornuftig
bil, at jeg har råd til at have folk til den slags.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 08-05-08 19:23

> On Thu, 8 May 2008 20:05:42 +0200, "Jacob Rungwald"
> <jacob@*fjern*rungwald.dk> wrote:
>
> Så er jeg løbet tør for ideer, men jeg har også købt en så fornuftig
> bil, at jeg har råd til at have folk til den slags.

At ha råd, og så vil betale for noget man godt kan lide at rode med selv, er
2 forskellige ting :)

Jeg kunne også bare smide den til BMW, men jeg kan godt lide at gøre nogle
ting selv, det giver mig en følelse af at vide at det er lavet ordentligt,
og jeg sparer penge :)

Mvh
Jacob

Fra : Brian

Dato : 08-05-08 19:59

Jacob Rungwald wrote:

> Er der nogle der har en ide til hvad der rent faktisk var galt ?

Det er klodserne på forhjulene, der har tændt (den samme?) lampen ?

/Brian

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 08-05-08 20:08

"Brian" <nej@tak.du> wrote in message

> Det er klodserne på forhjulene, der har tændt (den samme?) lampen ?

Bingo :)

Følte man sig lige dum et øjeblik.

Nå, men så ved jeg da hvad jeg skal lave lørdag :)

Mvh
Jacob

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-05-08 20:14

On Thu, 8 May 2008 21:07:30 +0200, "Jacob Rungwald"
> [...]

>Bingo :)
>
>Følte man sig lige dum et øjeblik.
>
>Nå, men så ved jeg da hvad jeg skal lave lørdag :)

Havde det nu været den Mercedes jeg kører i, så havde det aldrig sket.

Da jeg forleden dag var hos Mercedes i Kolding for at hente en
fartbegrænserattest, (ja ja, sådan én skal man også have med til syn)
så havde computeren fortalt dig det med det samme.

Da ham mekanikeren havde tilsluttet computeren til diagnosestikket, så
ville han slette alle de bagatelting den havde registreret.

Så fandme pludselig siger han: "Den natbelysningspære du har i højre
side af førerhuset er sprunget." Det var den!!

De er grundige, de prøjsere.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-08 20:17

On Thu, 08 May 2008 21:14:27 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

<...>

> [...]
>
>Så fandme pludselig siger han: "Den natbelysningspære du har i højre
>side af førerhuset er sprunget." Det var den!!

Og du havde ikke engang opdaget det selv? Åbenbart har du fødderne
mod højre og "de grå sider" mod venstre ))
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-05-08 20:27

On Thu, 08 May 2008 21:16:59 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

> [...]
>
><...>

>Og du havde ikke engang opdaget det selv? Åbenbart har du fødderne
>mod højre og "de grå sider" mod venstre ))

Jeg bruger jo kun den i min egen side. )

Men stillingen er rigtig. Det giver sig selv, da panelet til styring
af lys og vinduer og tagluge og klima osv. sidder i højre side.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-08 20:34

On Thu, 08 May 2008 21:27:06 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Jeg bruger jo kun den i min egen side. )
>
>Men stillingen er rigtig. Det giver sig selv, da panelet til styring
>af lys og vinduer og tagluge og klima osv. sidder i højre side.

Jamen - så lærte jeg noget nyt i dag ) (at du faktisk erkender at
læse de "grå sider" ) (Finn mode off)

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-08 20:49

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Så fandme pludselig siger han: "Den natbelysningspære du har i højre
>side af førerhuset er sprunget." Det var den!!

>De er grundige, de prøjsere.

Jep - hvis de kan finde ud af at en slukket lampe er gået, tager jeg
søreme hatten af for dem

--
Jan_stevns

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-05-08 20:53

On Thu, 08 May 2008 21:49:12 +0200, jan_stevns wrote:

>Jep - hvis de kan finde ud af at en slukket lampe er gået, tager jeg
>søreme hatten af for dem

>--

Det var præcist det der skete.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jesper F Christensen

Dato : 08-05-08 20:54

> Jep - hvis de kan finde ud af at en slukket lampe er gået, tager jeg
> søreme hatten af for dem

Hov hov, efter en masse sager imod dem og en masse artikler, så fandt de
da også ud af at de rustede ALT for hurtigt...

Av, av den kommer til at gøre ondt, men har forberedt mig, der ER kommet
vat i mine øre LALALLAAALALA

Hilsen Jesper

Fra : OZ3BTO

Dato : 08-05-08 23:17

> [...]
>
> Så fandme pludselig siger han: "Den natbelysningspære du har i højre
> side af førerhuset er sprunget." Det var den!!

Ja men nummerplade lyset kan den sku ikke fortælle er gået :P

Ej heller hvad der er galt når en vito går i nødprogram pga. manglende olie
i autokassen

Fra : Brian

Dato : 08-05-08 20:17

Jacob Rungwald wrote:

> Bingo :)

Har selv lavet den sammen med en kammerat, på hans Mondeo

> Følte man sig lige dum et øjeblik.
>
> Nå, men så ved jeg da hvad jeg skal lave lørdag :)

Hygge og nusse om bilen, i godt vejr

/Brian

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 08-05-08 22:28

"Jacob Rungwald" <jacob@*fjern*rungwald.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Bingo :)
>
> Følte man sig lige dum et øjeblik.
>
> Nå, men så ved jeg da hvad jeg skal lave lørdag :)

Hmm - skrev du ikke lige at den bil har en advarselslampe til hver ting

--
Jesper Hedegaard

Suzuki Savage når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 09-05-08 05:31

"Jesper Hedegaard" <skrub@af.nu> wrote in message
> Hmm - skrev du ikke lige at den bil har en advarselslampe til hver ting

Dog ikke adskillelse af for/bag bremse indikation :) En smut på BMW tester
havde også kunnet klare det, men jeg har ikke lige sådan en i garagen,
derfor ville jeg "lige" komme den i forkøbet :)

Mvh
Jacob