E39, 540 spørgsmål
Fra : Morten Hansen

Dato : 08-05-08 11:29

Hej NG

Efter lang tids fravær i gruppen vender jeg lige tilbage lidt.

Jeg har lige solgt min dejlige 7'er (735, E32 fra 91).
Det var lige ½ år for tidligt (mangler endnu lidt gryn til "min" 540),
men jeg fik en rigtig god pris, og så er det jo med at slå til

Jeg forventer senere på året at købe en E39 540, og har i den forbindelse
nogle
spørgsmål......
Kan der fås en undervogn til den der kan justeres indefra kabinen ?
Hårhed og også gerne højde - den skal være hård når jeg kører alene,
men blødere når familien er med på tur.

Jeg har kig på denne:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/BMW-540i-4,4-Steptr.-4d_ID721200057.htm
men overvejer også endnu engang at hente den i Tyskland, hvor det f.eks.
kunne være denne:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=46745360 eller
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=41402856

Hummm - hvad mon de skal have i afgift ??

--
Mvh.
Morten

Fra : Mogens

Dato : 08-05-08 20:50

"Morten Hansen" <antispam@spam.com> skrev i en meddelelse

> Kan der fås en undervogn til den der kan justeres indefra kabinen ?
> Hårhed og også gerne højde - den skal være hård når jeg kører alene,
> men blødere når familien er med på tur.

Har jeg ikke hørt om, men prøv at læse side 99:
http://bmwtips.com/OwnersManuals/2002-5ser.pdf

> Hummm - hvad mon de skal have i afgift ?

Regnemaskine - www.skat.dk/skat.aspx?oId=1755101&vId=0
62% af forhandlerens salgspris er stadig en udemærket tommelfingerregel

Fra : Morten Hansen

Dato : 08-05-08 20:59

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote in message

> Har jeg ikke hørt om, men prøv at læse side 99:
> http://bmwtips.com/OwnersManuals/2002-5ser.pdf

Hej Mogens - er det ikke bare niveau reguleringens fejlindikator ?

> Regnemaskine - www.skat.dk/skat.aspx?oId=1755101&vId=0
> 62% af forhandlerens salgspris er stadig en udemærket tommelfingerregel

Jo, men der er ikke mange af dem i DK, og kan derfor være svært at fastsætte
handelsprisen.
Jeg har også prøvet at checke tidligere afgiftsansættelser, men der var ret
stort spring
140-280000, så ikke nemt at gætte sig til

--
Mvh.
Morten

Fra : Mogens

Dato : 08-05-08 21:13

"Morten Hansen" <morten.hansen@it.dk.nospam> skrev i en meddelelse

> Hej Mogens - er det ikke bare niveau reguleringens fejlindikator ?

Jow, men jeg mener ikke min E39 '03 530d touring steptronic med aut.
niveauregulering havde en sådan indikator. Og derfor funderer jeg på, om der
findes en regulering. Min BMW dengang var med et sænket sportschassis med
aut. niveau ab fabrik - super undervogn...

> Jo, men der er ikke mange af dem i DK, og kan derfor være svært at
> fastsætte
> handelsprisen.

Så prøv den nye regnemaskine, jeg linker til

Fra : Morten Hansen

Dato : 08-05-08 21:35

> [...]
> der findes en regulering. Min BMW dengang var med et sænket sportschassis
> med aut. niveau ab fabrik - super undervogn...

Jo, aut- niveauregulering... det er jo for at nærlyset ikke blænder ved læs,
men jeg vil jo have "to i en" så at sige - og der er også aut.
niveauregulering på.
Lav og hård når jeg er alene.
Høj og blødere med familien på ferien eller anden "limo-kørsel"..
F.eks. ligesom i MB S modellerne

> Så prøv den nye regnemaskine, jeg linker til

Det har jeg da
Allerede i forgårs, men oprindelig nypris....
Med eller uden M-pakke og hvad der ellers er puttet på ?
Og handelsprisen skal stadig fastsættes, er svært når der ikke
rigtig er nogle i DK der er udstyret på samme måde
(Samme problem som da jeg tog 7'eren hjem, kun lille udvalg)

De to i DK som jeg har kig på kommer i øvrigt også direkte fra Tyskland,

--
Mvh.
Morten

Fra : Rasmus Bojsen

Dato : 08-05-08 21:35

Mogens skrev:
> [...]
> findes en regulering. Min BMW dengang var med et sænket sportschassis med
> aut. niveau ab fabrik - super undervogn...

Min E34 fra '93 med aut. niveauregulering har sådan en indikator, så
tror det er fejlindikator for niveauregulering, og desværre ikke noget
justerbart.
Muligvis kan man finde en med EDC

Fra : Morten Hansen

Dato : 09-05-08 08:21

"Rasmus Bojsen" <bojsen@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse

> Muligvis kan man finde en med EDC

De hænger bestemt ikke på træerne !

--
Mvh.
Morten

Fra : Mikael

Dato : 08-05-08 16:22

On 8 Maj, 12:29, "Morten Hansen" <antis...@spam.com> wrote:
> [...]
> Kan der fås en undervogn til den der kan justeres indefra kabinen ?
> Hårhed og også gerne højde - den skal være hård når jeg kører alene,

Du skal finde en bil som har EDC. Elektronisk Dæmper Control

Alt for meget!

Mikael

Fra : Morten Hansen

Dato : 09-05-08 08:45

"Mikael" <MikLarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Du skal finde en bil som har EDC. Elektronisk Dæmper Control

Dem var der ikke lige nogle af
Kan det ikke fås som ekstraudstyr nogle steder ?
I dk kan jeg kun finde denne:
http://kortlink.dk/schmiedmann/58wc , men den kan jo hverken justeres
remote eller i hårdhed

Jeg var rigtig glad for den justerbare AP/Koni undervogn
(var magen til denne: http://kortlink.dk/schmiedmann/58wb ) som jeg havde på
7'eren.
Den kunne justeres både i hårdhed og højde
Den skulle bare afmonteres for at justeres - "lidt" besværligt !
Skulle gerne kunne gøres indefra !

> Alt for meget!
Helt sikkert ! Spørgsmålet er bare hvor meget for meget

--
Mvh.
Morten