/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Nye fordæk monteret, afbalanceret - nu er ~
Fra : Kasper Hansen [Bruxe~


Dato : 06-05-08 21:29

Jeg fik monteret et par nye Bridgestone Potenza RE050 fordæk på bilen i
dag...
Da jeg endnu ikke ved helt hvordan og hvorledes med værkstederne hernede,
fik jeg bare gjort det et billigt sted - det var nok en fejl.

Dækkene er helt nye (også nyproucerede) og købt på Daekonline's Belgiske
side, så de burde bestemt ikke fejle noget.
I hvert fald er resultatet nu at bilen ryster temmeligt voldsomt i rattet,
så snart jeg kommer op omkring 70 km/t - og jeg skal køre til DK på torsdag
:(
Dækmanden sagde godt at der var noget ubalance i hjulene, men det sagde jeg
OK til, da jeg før har bemærket minimale rystelser ved ca. 150 km/t. Jeg gik
ud fra at det var disse han mente.

Hvad er jeres bud? Har jeg bare været ude for et tilfælde af "du får hvad du
betaler for" (dårlig dækmand)? For så må jeg skynde mig ud til en anden
dækmand i morgen...
Jeg mener, hvad er chancen for at dækkene er skæve ved levering? Fælgende må
jo have været relativt runde, da de var fine med de tidligere dæk...

Prisen var iøvrig 25 eur i alt, for 2 x dækmontering - altså gamle dæk af,
nye dæk på, og montering på bilen.

/Kasper Hansen


 
 
Mogens (06-05-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 06-05-08 21:44

"Kasper Hansen [Bruxelles]" <newsgroups@FJERNpostmand.com> skrev i en
meddelelse news:4820bf82$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...

> Dækmanden sagde godt at der var noget ubalance i hjulene, men det sagde
> jeg OK til, da jeg før har bemærket minimale rystelser ved ca. 150 km/t.
> Jeg gik ud fra at det var disse han mente.
> Hvad er jeres bud? Har jeg bare været ude for et tilfælde af "du får hvad
> du betaler for" (dårlig dækmand)? For så må jeg skynde mig ud til en anden
> dækmand i morgen...

Afbalanceringen skal nå ned på 0 gram - ellers er det en OM'er. Har du ikke
tillid til værkstedet, må du finde et andet...

> Jeg mener, hvad er chancen for at dækkene er skæve ved levering? Fælgende
> må jo have været relativt runde, da de var fine med de tidligere dæk...

Dækkene fejler yderst sjldent noget...



Kasper Hansen [Bruxe~ (06-05-2008)
Kommentar
Fra : Kasper Hansen [Bruxe~


Dato : 06-05-08 21:53

> Afbalanceringen skal nå ned på 0 gram - ellers er det en OM'er. Har du
> ikke tillid til værkstedet, må du finde et andet...

Det kan vel ikke lade sig gøre på en skæv fælg? Men fælgen kan selvfølgelig
ikke rigtigt være skæv, hvis det fungerede før...

> Dækkene fejler yderst sjldent noget...

Så er det sgu nok bare en OM'er...

Tak!

/Kasper Hansen


Tom (06-05-2008)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 06-05-08 22:13


"Kasper Hansen [Bruxelles]" <newsgroups@FJERNpostmand.com> skrev i en
meddelelse news:4820c541$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
>> Afbalanceringen skal nå ned på 0 gram - ellers er det en OM'er. Har du
>> ikke tillid til værkstedet, må du finde et andet...
>
> Det kan vel ikke lade sig gøre på en skæv fælg? Men fælgen kan
> selvfølgelig ikke rigtigt være skæv, hvis det fungerede før...
>
>> Dækkene fejler yderst sjldent noget...
>
> Så er det sgu nok bare en OM'er...
>
> Tak!

Har også oplevet at SDS ALDRIG har kunnet afballancere min dæk. HVER gang
fik jeg at vide at det var mine fælge der var skæve og at bilen var følsom i
styretøjet
og blah blah....så jeg til sidst troede på at jeg bare måtte leve med at min
deo' rystede
ved 130 Km/t.
Har ALTID overværet afballanceringen at der var 0gr 0gr og ballanceringen
derfor bare
ikke kunne gøres bedre.
Så begynder jeg at bruge en ny dækmand og underligt nok så forsvinder alle
rystelser
totalt ved alle hastigheder. Min egen konklusion må være at SDS har en
l*rtemaskine
som må være ude af kalibrering og derfor har min bil været ved at ryste fra
hinanden

Tror vitterlig at der findes andre afballanceringsmaskiner som måske også
kan måle
forkert uden at dækmanden aner noget om dette.

--
Tom



Kim Voss Schrader (06-05-2008)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 06-05-08 22:23

Hej!

Tom wrote:
....
> Tror vitterlig at der findes andre afballanceringsmaskiner som måske også kan
> måle forkert uden at dækmanden aner noget om dette.

Ja da, sagtens. Afbalanceringsmaskinen skal jo være ordentligt kalibreret, så
man kan stole på det den fortæller.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Brian (07-05-2008)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 07-05-08 15:54

Kim Voss Schrader wrote:
>
>> Tror vitterlig at der findes andre afballanceringsmaskiner som måske
>> også kan måle forkert uden at dækmanden aner noget om dette.
>
> Ja da, sagtens. Afbalanceringsmaskinen skal jo være ordentligt
> kalibreret, så man kan stole på det den fortæller.

På en god del afbalanceringsmaskiner, ved den kvikke mekaniker godt hvornår
den trænger til en kalibrering. Det er ofte sådan at man skal sætte klodser
på af flere omgange (den måler lidt forskelligt ved hver spin), når den
bliver lidt slap i elastikken.

/Brian



Kasper Hansen [Bruxe~ (07-05-2008)
Kommentar
Fra : Kasper Hansen [Bruxe~


Dato : 07-05-08 17:00

> Har også oplevet at SDS ALDRIG har kunnet afballancere min dæk. HVER gang
> fik jeg at vide at det var mine fælge der var skæve og at bilen var følsom
> i styretøjet
> og blah blah....så jeg til sidst troede på at jeg bare måtte leve med at
> min deo' rystede
> ved 130 Km/t.
> Har ALTID overværet afballanceringen at der var 0gr 0gr og ballanceringen
> derfor bare
> ikke kunne gøres bedre.
> Så begynder jeg at bruge en ny dækmand og underligt nok så forsvinder alle
> rystelser
> totalt ved alle hastigheder. Min egen konklusion må være at SDS har en
> l*rtemaskine
> som må være ude af kalibrering og derfor har min bil været ved at ryste
> fra hinanden

Konklusionen må være at det var nogle amatører jeg var ude ved i går.
Jeg kørte til et dækcenter i dag (det i går var et værksted), og han
startede med at sætte hjulene på med gårsdagens lodder.
Venstre hjul viste noget i retning af 40/90 - han gav et helt fnys fra sig.
Og der var ellers rigeligt med lodder på, skal jeg love for.
Så pillede han lodderne af, og kørte dem igen - 15 / 35 eller sådan noget.
Med andre ord har de nosset fuldstændig i det.
Han endte med at sætte under halvt så mange lodder på begge fælge, og de gik
selvfølgelig i 0 - så jeg hiver den en tur på motorvejen i aften, og ser om
det ikke har hjulpet gevaldigt.

Tak for svar til alle...

/Kasper Hansen


Brian (07-05-2008)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 07-05-08 15:48

Mogens wrote:
> Afbalanceringen skal nå ned på 0 gram - ellers er det en OM'er. Har
> du ikke tillid til værkstedet, må du finde et andet...

Næste gang du står og kigger din diækmand over skulderen, må du lige huske
at bede ham om ikke at "skjule" de sidste 5gram

/Brian



Mogens (07-05-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 07-05-08 17:24

"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:4821c132$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...

> Næste gang du står og kigger din diækmand over skulderen, må du lige huske
> at bede ham om ikke at "skjule" de sidste 5gram

Jeg checker altid resultaterne...



Brian (07-05-2008)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 07-05-08 18:12

Mogens wrote:
> "Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
> news:4821c132$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Næste gang du står og kigger din diækmand over skulderen, må du lige
>> huske at bede ham om ikke at "skjule" de sidste 5gram
>
> Jeg checker altid resultaterne...

Maskinen kan som regel sættes op til at skrive restvægt fra 5 gram og ned,
som 0 gram. En meget brugt funktion, til ære for besserwisserne

Når Teknologisk er ude at tjekke maskiner, accepterer de også +/-5 gram.

/Brian



Mogens (07-05-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 07-05-08 20:05

"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:4821e2c8$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...

> Maskinen kan som regel sættes op til at skrive restvægt fra 5 gram og ned,
> som 0 gram. En meget brugt funktion, til ære for besserwisserne
> Når Teknologisk er ude at tjekke maskiner, accepterer de også +/-5 gram.

Beviser jo netop hvor vigtigt det er at kontrollerer alle "Klugscheiserne"
:)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177502
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408534
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste