Sorte prikker og brunt lag på fælge
Fra : Mathias

Dato : 06-05-08 15:01

Hej alle

Mine alu'er har nogle sorte prikker og et brunt lag på kanten, som ikke kan
komme af. Har prøvet med Sonax fælgrens, petroleum og grundrens. Hvad kan
jeg få det af med? På forhånd tak!

-Mathias

Fra : Mathias

Dato : 06-05-08 15:18

Har nu fundet ud af, jeg kan polere det næsten væk med en skrap lakpolish,
hvis jeg bliver ved og ved.. Men findes der mon en nemmere og mere skånsom
måde?

-Mathias

Fra : Ulrik Friis

Dato : 08-05-08 10:13

"Mathias" <baggadap_FJERN-DETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvis jeg bliver ved og ved.. Men findes der mon en nemmere og mere skånsom

Det er antageligt noget som har brændt sig fast i fælgens øverste lag
maling, og afhængig af hvordan fælgen er malet er der så forskellige måder
at fjerne det på. Men Autosol kan du godt bruge på "bløde" plastic flader
uden at de tager skade, men der fjernes jo altid nogle my af laktykkelsen.
Jeg ved ikke om Autosol er skrap nok, da jeg ikke ved hvad den skrappe
lakpolish er for en. Har du prøvet med lakrens?

Ulrik

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-05-08 15:25

Mathias skriver:

> Mine alu'er har nogle sorte prikker og et brunt lag på kanten, som ikke kan
> komme af. Har prøvet med Sonax fælgrens, petroleum og grundrens. Hvad kan
> jeg få det af med? På forhånd tak!

Knofedt.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe