Samtaleanlæg
Fra : Brian

Dato : 05-05-08 18:11

Hejsa,

Mine bedsteforældre har sådan en ombygget VW Transporter, så den kan bruges
til handicapkørsel.

Når de har nogen med bagi, kan de forreste ikke høre hvad de bagerste siger,
og omvendt. De har derfor spurgt mig (som om jeg skulle vide en hujende om
det) om man kan lave eller købe et samtaleanlæg.

Jeg fandt dette med google: http://kortlink.dk/58c7 men jeg kan ikke finde
forhandler på siden, eller andre steder.

Nogen ideer ? Det må gerne være noget der skal fifles lidt med - jeg er
udlært elektronik mekaniker, og kan vist stadig huske en smule.

/Brian

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 05-05-08 18:32

> [...]
>
> Nogen ideer ? Det må gerne være noget der skal fifles lidt med - jeg er
> udlært elektronik mekaniker, og kan vist stadig huske en smule.

Hvad med et par PMR radioer med VOX (automatisk PTT funktion)
Det er nok billigt. Og det er meget brugt til motorcykler bl.a.

> /Brian

Thomas

Fra : Brian

Dato : 06-05-08 15:39

Thomas Buus Andersen wrote:

> Hvad med et par PMR radioer med VOX (automatisk PTT funktion)
> Det er nok billigt. Og det er meget brugt til motorcykler bl.a.

Tjaa, det er måske ikke en helt dum idé at bruge som grundlag. Man kan vel
fiddle lidt med noget højttaler og mikrofonforlængelse.

/Brian

Fra : Møller

Dato : 05-05-08 18:57

Brian skrev:
> [...]
>
> Nogen ideer ? Det må gerne være noget der skal fifles lidt med - jeg er
> udlært elektronik mekaniker, og kan vist stadig huske en smule.

Det kommer an på hvor avanceret det skal være.
Men måske har de noget her:
http://www.iccom.dk/index.html

Eller søg på på Google:
intercom
samtaleanlæg bil

Du kan da også ringe til Kaj (dit) link:
http://www.kajlarsen.dk/,
Kontaktinformation

Turøvej 13-19
4100 Ringsted
Telefon: 5687 9200
Fax: 5682 8007
E-mail: kajlarsen@kajlarsen.dk
CVR: 3738 6715

Møller

Fra : Brian

Dato : 06-05-08 15:40

Møller wrote:
> Det kommer an på hvor avanceret det skal være.

Low-tech - eller bliver det for dyrt.

> Eller søg på på Google:
> intercom
> samtaleanlæg bil

Det var det jeg startede med, og der fandt jeg mit link.

Jeg sendte dem en mail igår, men der er ikke svaret endnu. Jeg tvivler dog
på, at de sælger til private.

/Brian

Fra : KASO

Dato : 06-05-08 21:21

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Nogen ideer ? Det må gerne være noget der skal fifles lidt med - jeg er
> udlært elektronik mekaniker, og kan vist stadig huske en smule.

Lyddæmpning af bilen?

Det vil de også have fornøjelse af resten af tiden.....

Fra : Leonard

Dato : 06-05-08 22:29

On Tue, 6 May 2008 22:20:44 +0200, KASO wrote:

> Lyddæmpning af bilen?
>
> Det vil de også have fornøjelse af resten af tiden.....

Hvis det er en T5 Transporter, så er den faktisk rimeligt lyddæmpet, i
hvert fald ret meget mere end min T4
Problemet er dog, at der er meget langt fra forsæde til bagsæde, når der
mangler en række sæder for at skabe noget gulvplads. Og når dem på
forsædet snakker fremad, så skal lyden helt ud i forruden, før den
vender tilbage mod bagsædet.

Men hvis du har et godt bud på, hvordan man lyddæmper en T4 Transporter,
så kom gerne med det, det ville være rart at slippe for ørepropperne på
motorvejen.

--
Leonard
Hellere komme for sent i dette liv

Fra : Brian

Dato : 07-05-08 18:33

Leonard wrote:

> [...]
> der mangler en række sæder for at skabe noget gulvplads. Og når dem på
> forsædet snakker fremad, så skal lyden helt ud i forruden, før den

Jeps, det er lige netop problemet. Læg så oveni at det mest er ældre
mennesker, med hørelsen på retræte, der bruger bilen.

Det er forøvrigt en T5'er.

/Brian