Folmer Rasmussen skrev:
>>> Hmm
>>> Må igen konstatere efter 2000 km på de tyske motorveje at tyskere
>>> gennerelt er mere hensynsfulde en danskere.
>>> Men er der nogle der ved hvad en + 5 km hastighedsovertrædelse i 60 km
>>> zone i tyskland indebære økonomisk?
>>> Ikke at jeg regner med at jeg bliver ruineret men båtnakken foran
>>> (lastbil) svingede op og ned i hastighed så da jeg overhalede så blink
>>> blink og fanget.
>>> øv øv lå ellers stille og roligt på fart piloten.
>> Hvis "båtnakken" var med tyske plader har han sikkert helt bevist kørt
>> sådan for at lokke dig til at overhale i det famøse øjeblik.
>> Dernede gælder alle kneb når blot det er andre det går ud over.
> Jeg er vildt imponeret over dit forfølgelsesvanvid - not!
>
Jeg tror jeg vil til at undre mig lidt over hvorfor du ikke ser de samme
ting ude i trafikken som jeg gør.
(Mon det kan være alderen? Næææh, så stor forskel er der vist ikke der.)
> Man kunne måske forestille sig, at der var tale om kuperet terræn, og
> en fuldt lastet lastbil?
>
Det er da muligt, men det er også muligt at det er reminicenser fra den
tid hvor der ikke var noget der hedfartbegrænser. Da var det en yndet
sport for tyske "kolleger" at "lege" med hastigheden for at få os til at
overhale. Når vi så var ude i en overhaling blev farten sat op, for at
prøve at få os til at køre mere end 90 km/t, fordi de godt vise at det
kostede, for os, hvis vi blev stoppet på grænsen og havde været over.
> Jeg véd godt, at der er enkelte tyske "Brummier" der kan finde på at
> lave chikanekørsel på autobahn, men at tærske langhalm på det i den
> grad, det er s'gu overdrevet.
>
Enkelte kan ikke gøre det.
> Og glem så ikke, at alle tankbiler kører 60/80, og det har jeg stor
> sympati for.
>
Det er jeg klar over. Det samme gør de fleste; Arlabiler, postbiler,
Risebiler og en del ADR-biler.
Men for dem alle gælder det at de holder hastigheden når
overhalingsforbudt ophører.
--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk