Svar på quiz fra 27.04.08
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 03-05-08 18:06

Svaret er:

Den første "smører" embedsmændene med smøger.

Den anden "smører" med en sixpack.

Den tredje "smører" med lidt vovet litteratur.

Så holder nr. 4 og alle de andre og venter på at de skal blive færdige
med at ryge, drikke og se på uartige billeder. .o))

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus G.

Dato : 03-05-08 19:14

> [...]
>
> Så holder nr. 4 og alle de andre og venter på at de skal blive færdige
> med at ryge, drikke og se på uartige billeder. .o))
lol :)

Og det var fandme på tide det svar kom! Troede du havde glemt det :/

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 03-05-08 19:16

On Sat, 3 May 2008 20:14:11 +0200, "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com>
wrote:

>lol :)
>
>Og det var fandme på tide det svar kom! Troede du havde glemt det :/

>--

Det var fand'me på tide at du begynder at skælde ud på en ældre herre.

Bare fordi du ikke kan Google dig frem, bliver du straks alternativ.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-08 19:22

On Sat, 03 May 2008 19:06:18 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Så holder nr. 4 og alle de andre og venter på at de skal blive færdige
>med at ryge, drikke og se på uartige billeder. .o))

LOL - god historie, Folmer. Find nu på nogle flere i stedet for at
bekymre dig om mine hunde og mine biler )
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 03-05-08 19:44

On Sat, 03 May 2008 20:22:07 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

>LOL - god historie, Folmer. Find nu på nogle flere i stedet for at
>bekymre dig om mine hunde og mine biler )

>--

Ja, det kunne du tænke dig.

Aflede opmærksomheden fra det væsentlige.

De stinker de gø-dyr, og du véd det.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-08 19:59

On Sat, 03 May 2008 20:43:42 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Ja, det kunne du tænke dig.
>
>Aflede opmærksomheden fra det væsentlige.
>
>De stinker de gø-dyr, og du véd det.

Det der stinker mest i min verden er de truckere der tror at man bare
trækker ud i siden på andre eller kører på folk, der er foran i
forbindelse med fletning. Har oplevet flere gange både at blive mast
ud mod autoværnet fordi "idiot" ved rattet skulle overhale en anden
LKW, hvor jeg var på højde med førerhuset i hastigt tempo på vej forbi
eller skulle flette og måtte "låne" lidt af nødsporet eller montere en
skramme. (og nej - jeg gider ikke høre mere om, at i ikke kan se -
hvis dette var tilfældet burde jeres apparater ikke findes på vejene)
Vi skal alle være her og jeg tror, at du godt ved, det ikke er dig
personligt jeg skyder på - men med din aversion overfor hunde vil jeg
lige gøre lidt gengæld )

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 03-05-08 20:12

On Sat, 03 May 2008 20:58:59 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

> [...]
>LKW, hvor jeg var på højde med førerhuset i hastigt tempo på vej forbi
>eller skulle flette og måtte "låne" lidt af nødsporet eller montere en

Hvad med ham Aage fra forleden dag? Han var da vist ved at skræmme
skidtet ud af en lastbilchauffør ved at skifte vognbane, og så var han
vist heller ikke uvillig til, at hvis lastbilens forsikring ville
klare udgifterne til hans ridser på skærmen, ville det være OK.

>--

>(og nej - jeg gider ikke høre mere om, at i ikke kan se -
>hvis dette var tilfældet burde jeres apparater ikke findes på vejene)

>--

Det skal du slippe for. Jeg skal nok holde godt øje med dig.

Hvilken farve var det nu den Punto havde, og hvilken side var det du
godt ville have malet?

> [...]

>Vi skal alle være her og jeg tror, at du godt ved, det ikke er dig
>personligt jeg skyder på - men med din aversion overfor hunde vil jeg

Du skal være hjerteligt velkommen.

Det er stadig ikke sjovt at købe brugt, for at erfare at der tidligere
har boet våde hunde i den nye brugte.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-08 20:17

On Sat, 03 May 2008 21:12:17 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

<...>

> [...]
>vist heller ikke uvillig til, at hvis lastbilens forsikring ville
>klare udgifterne til hans ridser på skærmen, ville det være OK.

Jeg har også set, at I bliver udsat for mange ting og måske derfor vi
andre af og til føler os "forfulgt" *suk*.

>Det skal du slippe for. Jeg skal nok holde godt øje med dig.
>
>Hvilken farve var det nu den Punto havde, og hvilken side var det du
>godt ville have malet?

Hov, hov - hvis du rammer Pluto er den alligevel totalskadet. Alle 6
airbags går af og jeg får ondt i hovedet, dur ikke )

>Du skal være hjerteligt velkommen.
>
>Det er stadig ikke sjovt at købe brugt, for at erfare at der tidligere
>har boet våde hunde i den nye brugte.

Der har sq aldrig været våde hunde i min bil, fat det dog! ) De er
altid kommet fra indendøre ud i bilen og bragt derhen, hvor de nu skal
opholde sig - og nej, vi lader dem ikke tage bad )

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-05-08 22:15

Ivan Madsen skrev:
> [...]
> Vi skal alle være her og jeg tror, at du godt ved, det ikke er dig
> personligt jeg skyder på - men med din aversion overfor hunde vil jeg

Hovsa!

Når du når der til hvor den stiblede linje mellem vognbanerne ophører i
en fletzone skal du være enten foran eller bagved den der kører i det
andet spor.

ALDRIG på siden.

Og det gælder altså også overfor en lastbil.

At du er på siden af ham betyder at du skal bagom. Også selvom det er
kedelige 15,99 meter at skulle opgive.

Også selvom ham der ligger 5 cm fra din bagkofanger også mener han er
"berettiget" til at komme foran.

Hvorfor ikke bare tag og lær den fletregel.

Om du er en af dem der bruger den taktik ved jeg af gode grunde ikke,
hvorfor dette ikke specielt er møntet på dig. Derimod på de, virkelig
mange, der mener at bare de har deres forende 5 cm foran min bagende er
jeg forpligtiget til at give dem pladsen.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-08 22:22

On Sat, 03 May 2008 23:14:57 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Hovsa!
>
>Når du når der til hvor den stiblede linje mellem vognbanerne ophører i
>en fletzone skal du være enten foran eller bagved den der kører i det
>andet spor.

Og når jeg har hele bilen foran og han gasser op fordi jeg ikke lige
har lyst til at potte røven på den forankørende? Jeg har snuden
forrest, jeg skal først - i hvert fald ifølge vejledningen, at der
gælder andre regler for jer har jeg for længst opdaget og lært at leve
med, incl. prikkerne på venstre bagskærm, hvordan de så er kommet der,
hvis det var min fejl en flettemanøvre gik galt.

>ALDRIG på siden.
>
>Og det gælder altså også overfor en lastbil.
>
>At du er på siden af ham betyder at du skal bagom. Også selvom det er
>kedelige 15,99 meter at skulle opgive.

selvfølgelig.

>Også selvom ham der ligger 5 cm fra din bagkofanger også mener han er
>"berettiget" til at komme foran.
>
>Hvorfor ikke bare tag og lær den fletregel.

I lige måde!!

> [...]
>mange, der mener at bare de har deres forende 5 cm foran min bagende er
>jeg forpligtiget til at give dem pladsen.

Når jeg nu har snuden 3 m foran hans snude? Det er måske den omvendte
5 cm-regel han tog i anvendelse??

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-05-08 22:44

Ivan Madsen skrev:
> [...]
> med, incl. prikkerne på venstre bagskærm, hvordan de så er kommet der,
> hvis det var min fejl en flettemanøvre gik galt.

Nu er der jo utrolig mange der overhaler en 16,5 m lang lastbil på de
sidste 20-25 m inden den stiblede linje ophører.

At du har din bagende ½-1 m foran lastbilen når linjen ophører betyder
reelt at du har påbegyndt din overhaling så sent at du burde være blevet
bagved.

Du skal jo lige huske at for at du må begynde en overhaling skal du
kunne gøre den færdig med lovlig afstand til den du overhaler.

Er du under 25 m foran når du trækker ind (underforudsætning af at
hastigheden er oppe over 75 km/t) står du faktisk til et klip i kortet.

> selvfølgelig.

Såvidt så godt.

> I lige måde!!

Jeg tror jeg roligt kan sige at jeg er den forkerte at skyde efter på
det punkt.

> Når jeg nu har snuden 3 m foran hans snude? Det er måske den omvendte
> 5 cm-regel han tog i anvendelse??

Hvis du kun har din snude 3 m foran hans snude når linjen ophører er du,
som ovenfor beskrevet, igang med en overhaling som du ikke kan gøre
færdig lovlig.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-08 22:56

On Sat, 03 May 2008 23:43:32 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> [...]
>
>Er du under 25 m foran når du trækker ind (underforudsætning af at
>hastigheden er oppe over 75 km/t) står du faktisk til et klip i kortet.

Hov, hov - vi snakker fletteregel. Ikke din psykotiske fortolkning af,
at det er en overhaling. To rækker fremføres i nogenlunde samme tempo
og skal enes om et spor - hastigheden var 5-10 km/t. Så hedder det
ifølge reglerne 1 fra den ene bane, 1 fra den anden osv. Ikke
overhaling eller andet pis.

>Såvidt så godt.

Jamen hvor kom overhalingen fra - lastbilen var i gang med en
overhaling den ikke kunne gennemføre? )

>Jeg tror jeg roligt kan sige at jeg er den forkerte at skyde efter på
>det punkt.

Muligvis, men jeg er i tvivl.

>Hvis du kun har din snude 3 m foran hans snude når linjen ophører er du,
>som ovenfor beskrevet, igang med en overhaling som du ikke kan gøre
>færdig lovlig.

Pladder - vi er i to rækker i nogenlunde samme tempo, der skal enes om
et spor osv. overhaling kommer ikke ind i billedet.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-05-08 23:06

Ivan Madsen skrev:
> [...]
> og skal enes om et spor - hastigheden var 5-10 km/t. Så hedder det
> ifølge reglerne 1 fra den ene bane, 1 fra den anden osv. Ikke

Afstand kære Ivan, afstand.

Indtil den stiblede linje ophører er det en overhaling uanset hvordan du
vender og drejer det.

Når den stiblede linje ophører skal du være så langt foran den du lige
har overhalet at du kan trække ind foran ham lovligt.

> Jamen hvor kom overhalingen fra - lastbilen var i gang med en
> overhaling den ikke kunne gennemføre? )

Overhaling af hvem? Dig?

> Muligvis, men jeg er i tvivl.

Det behøver du ikke at være. Jeg går ret meget op i fletreglen, og at
jeg selv overholder den.

Derfor er noget af det der pi**er mig meget af også at folk begynder at
bremse ned når de er kommet foran mig og jeg derfor skal give dem
pladsen når de kommer i en tilkørsel.

Jeg er jo nødt til at bremse mine 48 tons ned for ikke at træde på mine
pligter i fletzonen.

> Pladder - vi er i to rækker i nogenlunde samme tempo, der skal enes om
> et spor osv. overhaling kommer ikke ind i billedet.

Det med hvem der skal køre bagved hvem skal jo være afklaret mellem jer
INDEN i kommer ind i selve fletzonen. Ellers kan I jo ikke nå at flette
med acceptabel afstand.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-08 20:25

On Sun, 04 May 2008 00:06:03 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> [...]
>
>Når den stiblede linje ophører skal du være så langt foran den du lige
>har overhalet at du kan trække ind foran ham lovligt.

Der er vist kun en, der vender og drejer her! Du har forhåbentlig læst
af det var en morgen hvor det gik utroligt langsomt og samtidig,
hvordan kan jeg være i overhaling på et køretøj i en vognbane 30 m til
venstre, som jeg skal flette med 150 m fremme?

>Overhaling af hvem? Dig?

Ja, da - jeg var foran! Hvordan jeg var kommet det er sådan set
ligegyldigt eftersom jeg kommer fra en anden vej, der nu skal flettes
sammen den vej, "skuret" kører på og åbenbart mener at eje!

> [...]
>pladsen når de kommer i en tilkørsel.
>
>Jeg er jo nødt til at bremse mine 48 tons ned for ikke at træde på mine

Ja, ja, ja - og gud forbyde, du kom til at bruge brændstof på at
overholde FL!

>Det med hvem der skal køre bagved hvem skal jo være afklaret mellem jer
>INDEN i kommer ind i selve fletzonen. Ellers kan I jo ikke nå at flette
>med acceptabel afstand.

Næ - det skal afklares i flettezonen, hvis ellers jeg kan læse FL. Men
- ellers kan jeg jo lige så godt lade være med at køre ned ad rampen -
for det er åbenbart overhaling indenom, når man ved et uheld skulle
komme til at passere en LKW. *suk*
EOD herfra! (ellers ender vi med 1000 indlæg af mindre og mindre
originalitet - vi er tæt på allerede)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-05-08 23:22

Ivan Madsen skrev:
> [...]
> hvordan kan jeg være i overhaling på et køretøj i en vognbane 30 m til
> venstre, som jeg skal flette med 150 m fremme?

Indtil I hver især har fundet den korrekte plads op til sammenfletningen
er det altså stadig en overhaling hvis en i det ene spor kører forbi en
i det andet.

Og tilpasningen til sammenfletningen skal foregå INDEN den stiblede
linje ophører.

> Ja, da - jeg var foran! Hvordan jeg var kommet det er sådan set
> ligegyldigt eftersom jeg kommer fra en anden vej, der nu skal flettes
> sammen den vej, "skuret" kører på og åbenbart mener at eje!

Gid det blev almindeligt at holde korrekt afstand efter hastigheden. Så
ville mange af de der situationer forsvinde.

Det betyder, bl.a., at man skal holde en afstand til den man er bagved,
i et spor der skal til at flettes sammen med et andet, så der stadig er
plads til rigtig afstand efter sammenfletningen.

> Ja, ja, ja - og gud forbyde, du kom til at bruge brændstof på at
> overholde FL!

Om du misforstår mig bevist ved jeg ikke. Jeg skriver jo netop at jeg
overholder min del af fletreglen i den situation. Men at det p**er mig
af at folk ikke kan finde ud af at få fingeren ud af doktorhullet og
komme fremad.

> [...]
> komme til at passere en LKW. *suk*
> EOD herfra! (ellers ender vi med 1000 indlæg af mindre og mindre

Kunne visse lære lidt om fletreglen af det ville noget dog være opnået.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-05-08 17:53

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> [...]
> To biler og tre hunde.
> http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka
> Husk de andre er MED trafikanter ikke MODtrafikanter

Ivan dog.
Har du ikke fået det lært.
Hvis Finn ikke får ret med det samme, så tilretter han det så han ihvertfald
ikke får fejl

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-08 20:28

On Sun, 4 May 2008 18:53:13 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> wrote:

<...>
>Ivan dog.
>Har du ikke fået det lært.
>Hvis Finn ikke får ret med det samme, så tilretter han det så han ihvertfald
>ikke får fejl

Det er gået op for mig - mange gange. Nu tog jeg så et skud og skal
ikke yderligere blande mig.