Hvad hedder Brian på udenbysk?
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 03-05-08 13:17

I torsdags skulle jeg på embedet, og kørte i den forbindelse ad
Motorring 3, sydgående.

Pludseligt kunne jeg høre den her flap flap lyd af et punkteret dæk,
der er ved at løsne fra fælgen.

Jo jo, ganske rigtigt. Udenom kommer, med ca. 100 km/t. en gammel
Corolla med et højre forhjul hvor dækket er ved at falde af.

I højre side af vejen er der opstillet nogle orange pæle, men et sted
manglede der én.

Det unge menneske i Corollaen troede øjensynligt at der var tale om en
frakørsel, og fór straks derind.

Da det viste sig at der ikke var tale om en frakørsel, måtte et par af
de ellers korrekt opstillede markeringer lade livet, da ungersvenden
ønskede at fortsætte ad motorvejen. Det fik dækket til at forlade
fælgen.

Det bragte ikke den unge mand i affekt. Det bragte end ikke
hastigheden ned. Han forsvandt ad frakørslen til Frederikssundsvej med
en betragtelig hastighed.

De er sateme ikke rigtigt kloge, de bilister. )

Grunden til spørgsmålet i overskriften er, at der var tale om en yngre
kulturberiger fra de sydlige himmelstrøg, og jeg véd ikke hvad Brian
hedder på de kanter.

Om jeg ringede til politiet? Nej, det gjorde jeg ikke, for jeg havde
travlt med at undvige et herreløst dæk og et par flyvende
markeringspæle.

Desuden var jeg bange for senere at blive hånet her i gruppen for at
tale i håndholdt mobilos.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 03-05-08 14:15

On Sat, 03 May 2008 14:16:31 +0200, Folmer Rasmussen wrote:

> [...]
>
> Det bragte ikke den unge mand i affekt. Det bragte end ikke hastigheden
> ned. Han forsvandt ad frakørslen til Frederikssundsvej med en

Imponerende. Gu've' hvad der skete da han kom hen til svinget. Der står
p.t. en ganske stor samling betonklodser i godt og vel Hans Engell
størrelsen som man skal navigere midt imellem og ud i et 180 graders sving.

(Det var næppe sket i går. De er ikke så skrappe til det med dræning på
lige netop det sted, så vi holdt i kø i et kvarters tid, efterfulgt af en
ufrivillig undervognsvask til langt op ad vinduerne. Gad vide hvor højt
oppe luftindtaget mon sidder på en Yaris?)

Fra : TJ

Dato : 03-05-08 15:53

<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Grunden til spørgsmålet i overskriften er, at der var tale om en yngre
>kulturberiger fra de sydlige himmelstrøg, og jeg véd ikke hvad Brian
>hedder på de kanter.

Deniz.

--
Now Yousee it. Now You don't.

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-08 19:52

Hva med

Perker
Dansker med anden etnisk herkomst
Fætter

Fra : Jakob

Dato : 03-05-08 20:58

<brian> skrev i en meddelelse
> Hva med
>
> Perker
> Dansker med anden etnisk herkomst
> Fætter

Haha sjovt det skulle komme fra en Brian..;)

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-08 21:01

On Sat, 3 May 2008 21:57:41 +0200, "Jakob" <pointshopmail@forum.dk>
wrote:

><brian> skrev i en meddelelse

>Haha sjovt det skulle komme fra en Brian..;)

Er det ikke det man siger folk der ligger ned og bliver sparket til er
de eneste der kan tillade sig at lave grin med andre

Fra : Anders Majland

Dato : 03-05-08 21:13

> Grunden til spørgsmålet i overskriften er, at der var tale om en yngre
> kulturberiger fra de sydlige himmelstrøg, og jeg véd ikke hvad Brian
> hedder på de kanter.

Torsdag aften i sidste uge skulle jeg et smut til Sverige. Kort inden
Helsingør (efter det ikke længere er motorvej) kommer jeg på mc til at køre
bag en lille japansk hatchback. Pludseligt bremser han ... jeg følger med
ned i hastighed. Så gasser han op igen til hastigehedsgrænsen, for dernæst
at tænde katastrofeblinket.. Så svinger han lidt fra side til side og jeg
fatter stadig ikke hvad der foregår.

Så hænger passageren fra højre forsæde pludseligt halvt ude af bilen og han
kan en masse tegnsprog ... Nu er jeg så småt ved at komme på hvad der pisser
dem af - Jeg er kørende på en "gyngehest"* med forlygten placeret i
1,5meters højde - og med dens nærlys lyser jeg jo ind af bagruden på de 3
"fætre". Når jeg bremser dykker lyset så meget at det lige netop ikke når
ind ad bagruden på den lille hatchback - og modsat når jeg acc.

Deres kørsel er ved at blive noget agressiv og en kammerat der indtil da har
ligget bag mig trækker lige op på siden af mig for at vide dem at vi altså
er to ... Så falder de tilbage i vognbanen og vi tager den hurtigt udenom
over dobbeltoptrukkent og lægger lidt afstand til dem.

* Yamaha xt600z tenere - sådan en mc der der ligner det man kørte Dakar på i
80'erne.

Mvh
Anders Majland

Fra : Claus Frørup

Dato : 04-05-08 00:32

Isang tao pinangalanan, Folmer Rasmussen nagsulat:

klip

>Grunden til spørgsmålet i overskriften er, at der var tale om en yngre
>kulturberiger fra de sydlige himmelstrøg, og jeg véd ikke hvad Brian
>hedder på de kanter.

Ymit!
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 09-05-08 21:30

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen

> Grunden til spørgsmålet i overskriften er, at der var tale om en yngre
> kulturberiger fra de sydlige himmelstrøg, og jeg véd ikke hvad Brian
> hedder på de kanter.

I Australien kalder de en Brian for en "Bevan", men har også Motorhead og
petrolhead :)

Fra : flejac@gmail.com

Dato : 16-07-08 21:57

On Fri, 9 May 2008 22:29:54 +0200, "Brian Axelgaard"
<brianaxelgaard@GOOGLEmail.com> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen

>I Australien kalder de en Brian for en "Bevan", men har også Motorhead og
>petrolhead :)

I england er det så Boyracer eller i nogle tilfælde Chav i det
tilfælde at de har bilen pakket ind i alt det der thansen gejl