Hvad skal man gøre?
Fra : MicDK

Dato : 02-05-08 09:51

Halløj!

Har netop fået min Berlingo hjem igen - 4,5 måneder på værksted...
Desværre er problemet ikke løst 100%, da der var vand i bilen igen
idag.

Historien er (meget) lang - www.lortecitroen.dk - hva' fan' skal man
gøre nu? Lade dem arbejde på bilen i X antal måneder igen? Kræve at
handlen går tilbage (med fratræk for de km. man nu har kørt) ?
Andet ?

Er bare så træt af den bil lige nu (og af Citroen!) - Måske at jeg
virkelig skal få noget ud af mit FDM medlemsskab!

Øv!

Fra : Mogens

Dato : 02-05-08 17:09

"MicDK" <bil@lortecitroen.dk> skrev i en meddelelse

[...]

---------
Jeg havde en medarbejder, som havde de samme oplevelser med Berlingo, som du
beskriver. Han tog til sidst tyren ved hornene og solgte bilen. Tabet var
stort, men han blev irritationsmomentet kvit - dét blev familien super-glad
for !

Fra : Tom

Dato : 02-05-08 17:14

[...]

Kontakte FDM og høre om det er muligt at få dem til hjælpe med at lade
handlen gå tilbage. Ingen grund til at blive ved med at ærge sig over sådan
en mandagsbil.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-08 17:17

On Fri, 2 May 2008 08:51:28 -0700 (PDT), MicDK <bil@lortecitroen.dk>
wrote:

> [...]
>
>Er bare så træt af den bil lige nu (og af Citroen!) - Måske at jeg
>virkelig skal få noget ud af mit FDM medlemsskab!

Dobbelt øv. Og jeg der synes det er træls at undvære bilen i 1 måned
på et år for at skifte kobling 2 gange og computeren af en eller anden
uvis grund ) Jeg er da sluppet billigt, men pga. stigende
pladsbehov smutter Xsaraen nok ud på markedet inden alt for længe.
Men prøv da FDM og vend sagen med dem. De har vel haft så mange
chancer, så du burde stå godt i en sag om at ophæve handelen. Det er
jo så et spørgsmål om, hvad hver km har kostet og om du skal bære
noget afskrivning osv. osv.
Du har været utroligt tålmodig og nu ville jeg ikke vende den anden
kind til længere, hvis jeg var dig.
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 03-05-08 12:22

On Fri, 02 May 2008 18:17:17 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

> [...]
>uvis grund ) Jeg er da sluppet billigt, men pga. stigende
>pladsbehov smutter Xsaraen nok ud på markedet inden alt for længe.

Javel ja.

Så er du nok så elskværdig at skrive i annoncen, at ved en
luftfugtighed på over 25%, så lugter dytten fælt af gø-dyr.

Ligeledes bør du i retfærdighedens hellige navn anføre, at selv ved
ihærdig støvsugning, vil de sidste hundehår ikke have forladt bilen
før om ca. 100 år.

Jeg kender dig kun som en hædersmand, endda med humor, så disse
bagaeller er jeg sikker på at du klarer.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-08 16:14

On Sat, 03 May 2008 13:22:06 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

> [...]
>før om ca. 100 år.
>
>Jeg kender dig kun som en hædersmand, endda med humor, så disse
>bagaeller er jeg sikker på at du klarer.

Jow, da! Nu har gø-dyrene ikke opholdt sig på andet end tæpper, men
der er da et par snudeaftryk på ruderne og et hår hist og her ) Men
eftersom du alligevel aldrig ville gide købe den bør sligt vel ikke
bekymre dig ) Men skal nok sælge til en hundeejer.

Fra : MicDK

Dato : 02-05-08 10:59

On 2 Maj, 18:09, "Mogens" <nyhedsgrupperS...@jubii.dk> wrote:

> [...]
> stort, men han blev irritationsmomentet kvit - dét blev familien super-glad

Av - kan ikke forestille mig, at jeg skal betale for forhandlerens
inkompetence....

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 02-05-08 18:24

MicDK kom med følgende:

> Av - kan ikke forestille mig, at jeg skal betale for forhandlerens
> inkompetence....

Been there....
Jeg tog den lette udvej da _garantien_ var ved at løbe ud, og solgte
skramlet til en anden Citro-forhandler, til en god pris.
Færdig med franske biler!
Kai

Fra : Mogens

Dato : 02-05-08 19:23

> ...kan ikke forestille mig, at jeg skal betale for forhandlerens
> inkompetence....

Kan du blive enig med dig selv? Citat fra din web-side:
I denne historie nævner jeg ikke navnet på forhandleren - Jeg ønsker som
sådan ikke at hænge dem ud (dette er historien om vores Berlingo), da de på
mange punkter har givet en fornuftig service (ja, indrømmet, jeg er nok lidt
naiv. - og forhandleren har nok været meget uheldig i denne sag).

Fra : MicDK

Dato : 02-05-08 11:02

On 2 Maj, 18:13, "Tom" <christen...@bigfoot.com> wrote:

> Kontakte FDM og høre om det er muligt at få dem til hjælpe med at lade
> handlen gå tilbage. Ingen grund til at blive ved med at ærge sig over sådan
> en mandagsbil.

Nok en god idé....

Fra : MicDK

Dato : 02-05-08 12:31

On 2 Maj, 20:23, "Mogens" <nyhedsgrupperS...@jubii.dk> wrote:

> [...]
> mange punkter har givet en fornuftig service (ja, indrømmet, jeg er nok lidt
> naiv. - og forhandleren har nok været meget uheldig i denne sag).

:)

Se nederste linje : "Bemærk at denne historie er skrevet løbene - og
kan derfor virke usammenhængene" - Ja, der er sket meget siden at det
hele startede. Min web-side er blevet opdateret løbene - jeg mener at
det er useriøst at ændre i tidligere indlæg på siden, hvorfor at du
kan læse det.

Fra : TJ

Dato : 03-05-08 09:22

wrote:

> [...]
>
>Har netop fået min Berlingo hjem igen - 4,5 måneder på værksted...
>Desværre er problemet ikke løst 100%, da der var vand i bilen igen

Wow, og jeg bliver helt svedt ved tanken om, at vi nær havde købt en
Bælingo i stedet for Matrix'en.
Men faktisk var den inde og spøge et par gange efter at vi købte
Matrix'en, men det spøgelse er hermed manet i jorden.

Sikke en tålmodighed. Jeg var nok rendt til Kontant-redaktionen på DR
efter 1 måned på værksted. Alternativt brændt værkstedet ned til
grunden. ; )

--
Now Yousee it. Now You don't.

Fra : MicDK

Dato : 03-05-08 04:39

On 3 Maj, 10:21, TJ <poman...@hotmail.com> wrote:

> Sikke en tålmodighed. Jeg var nok rendt til Kontant-redaktionen på DR
> efter 1 måned på værksted. Alternativt brændt værkstedet ned til
> grunden. ; )

Brænde værkstedet ned er nok et skidt idé - fejebladet har lige kørt
min Berligo (den bare døde midt i et lyskryds!) derud, og jeg har
nogle CD'ere i bilen som ikke skal gå tabt ;)

Men der må snart være penge i filmrettighederne .. :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-05-08 12:01

MicDK skriver:

> [...]
> gøre nu? Lade dem arbejde på bilen i X antal måneder igen? Kræve at
> handlen går tilbage (med fratræk for de km. man nu har kørt) ?

De har 2 forsøg til at reparere den. Hver reperation skal forgå i løbet
af "rimelig tid" , ellers har du krav på ophævelse af handlen

http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/5/

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 05-05-08 20:53

Har netop fået min Berlingo hjem igen - 4,5 måneder på værksted...
Desværre er problemet ikke løst 100%, da der var vand i bilen igen
idag.

Hold da kæft en tålmodighed, jeg havde afleveret bilen lang tid før med mit
kontonummer hvor de kunne tilbageføre købsprisen til

Stef