Hvad skal jeg se efter når jeg køber br
Fra : ATN

Dato : 02-05-08 11:17

Hej

Tak for al den hjælp jeg allerede har fået i denne gruppe. Håber i
stadig er friske på at par gode råd til mig.

Jeg har som tidligere beskrevet kun meget lidt forstand på hvad jeg skal
se efter når jeg skal købe en brugt bil.

Tænker på at køre ud og se lidt på denne her:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Toyota-Corolla-1,6-XLi-st.car-5d_ID594600231.htm

Synes I umiddelbart det lyder rimligt (taget kjøbenhavnerpriser taget i
betragtning)?

Når nu jeg tager ud og kigger på den, så skal jeg selvfølgelig køre en
tur for at mærke og høre om den er ok, men når den holder stille... hvad
skal jeg så se efter og hvor?

Er der et sted på nettet med gode råd?

Mvh
Anders

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 02-05-08 11:20

Hej!

ATN wrote:
> Synes I umiddelbart det lyder rimligt (taget kjøbenhavnerpriser taget i
> betragtning)?

60kkr for en 12 år gammel Corolla? Måske bare mig, men jeg synes det lyder en
anelse dyrt...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 02-05-08 11:41

Kim Voss Schrader wrote:
> Hej!

> 60kkr for en 12 år gammel Corolla? Måske bare mig, men jeg synes det
> lyder en anelse dyrt...

Ellers så kører jeg satme til København og sælger min Primera når den
skal skiftes (samme alder, lige 30kkm mere på klokken, større motor,
kostede 50kkr for ca. 2 år siden privat handel, ville nok kunne sælge
den for omkring 30-35kkr idag).

Hvis det er priserne omkring københavn, så tag da over broen og spar
mange tusinde kr, der skulle nok kunne spares nok til at betale
brobillet eller toget.

Men det du skal kigge på er helt klart rust rust rust. Dernæst slidtage
på undervogn og kabine. Start motor (fra kold!) og læg mærke til
motorgang, røgafgang (er den blå, så tag hjem). Giv den lidt
omdrejninger og hør efter motorgangen, falder den fint tilbage igen er
det ok. Kig i motorrummet, er der voldsomt beskidt, så kan der være
utætheder (en motor er dog langt fra ren, så noget skidt skal man regne
med, men tjek omkring toppen). Tjek tandrem, den skal formentlig
skiftes. Kør en tur, check bremser, rystelser, acceleration, osv.

Ring til et værksted i nærheden og aftal at du lige kigger forbi med den
til et check, det er gode penge at give ud (vælg et lille værksted, så
er prisen mere menneskelig) hvis man ikke selv kan/ved hvor man skal kigge.

Men seriøst, til 60kkr syntes jeg den er dyrt købt, man giver mange
penge for at der står Toyota på fronten. Der er rigtig mange st. cars
fra slut 90'er til 60.000kr, og kan der findes lidt flere penge, så
bliver mulighederne endnu større.

Mvh
Thomas

Fra : ATN

Dato : 02-05-08 12:36

Thomas Rasmussen skrev:

> [...]
>
> Hvis det er priserne omkring københavn, så tag da over broen og spar
> mange tusinde kr, der skulle nok kunne spares nok til at betale

Vil meget gerne tage over broen, men det er meget umuligt for mig i
øjeblikket
Har knapt nok mulighed for at tage ud og kigge på bil i nærheden af Kbh.
Men jeg SKAL ud i løbet af de næste par uger og kigge!

> Men det du skal kigge på er helt klart rust rust rust.

Er det sådan at jeg skal være nervøs bare jeg ser den mindste lille plet
rust?

> Dernæst slidtage
> på undervogn

Hvad ser man mere specifikt efter der?

> og kabine.

DEN kan jeg da finde ud af!

> Start motor (fra kold!) og læg mærke til
> motorgang, røgafgang (er den blå, så tag hjem).

Lyder let nok. (Hvorfor må den ikke være blå?)

> Giv den lidt
> omdrejninger og hør efter motorgangen, falder den fint tilbage igen er
> det ok.

Lyder stadig let nok

> Kig i motorrummet, er der voldsomt beskidt, så kan der være
> utætheder (en motor er dog langt fra ren, så noget skidt skal man regne
> med, men tjek omkring toppen).

Tror jeg godt jeg kan finde ud af

> Tjek tandrem, den skal formentlig
> skiftes.

Uha... Har hørt navnet før, men så stopper min viden også

> Kør en tur, check bremser, rystelser, acceleration, osv.

Den kan jeg klare uden problemer

> [...]
> er prisen mere menneskelig) hvis man ikke selv kan/ved hvor man skal kigge.

Lyder som en rigtig god idé! Desværre ser det ud til at jeg kun kan
komme ud i weekenderne og se på bil Men vil forsøge at få tid et par
hverdage og gøre som du siger.

> [...]
> penge for at der står Toyota på fronten. Der er rigtig mange st. cars
> fra slut 90'er til 60.000kr, og kan der findes lidt flere penge, så

60.000 er min ABSOLUTTE max. i øjeblikket

Hvis ikke der skal stå Toyota, hvad skal der så stå for at det bliver
lidt billigere? (men stadig lige pålideligt)

Mvh
Anders

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 02-05-08 13:55

ATN wrote:

> Er det sådan at jeg skal være nervøs bare jeg ser den mindste lille plet
> rust?

Nej, men er hele den ene side pilrådden så er det nok en god ide at gå
uden om. Ellers er det et område hvor et værksted kan være rigtig
behjælpelig, en mekaniker kan spotte rust langt væk

> Hvad ser man mere specifikt efter der?

Virker støddæmpere og fjeder, giv et hårdt tryk i hver hjørne, bilen
skal gerne falde til ro med det samme, står den og hoppe 2-3 gange er
det nye støddæmpere.

> Lyder let nok. (Hvorfor må den ikke være blå?)

Blå røg betyder at den forbrænder olie, og det må den ikke, så er det en
motor der er på kanten af sin levetid. Hvid røg vil der formentlig altid
være mens den er kold, men hvis der stadig er hvid røg efter en god
køretur, så er det hjem igen (defekt toppakning, mange tusinde kr. i rep.)

> Lyder stadig let nok

tjaa, man kan ikke frikende en motor hvis ikke man hører noget skidt,
men er lyder den metalisk-træls, så er det hjem igen.

> Uha... Har hørt navnet før, men så stopper min viden også

Tandremmen er den der synkronisere ventiler med krumptappen, springer
den, så er motoren som regel død (eller skal gennemrenoveres, dyrt).
Check om den er skiftet og ved hvilket km. tal og hvornår. Afhængig af
bil skal den skiftes for alt mellem 60 og 120.000 km eller typisk hver
4-6 år. Hvis man ikke kan finde beviser for nyligt skift, så regn med en
udskiftning (= nedslag i prisen).

> 60.000 er min ABSOLUTTE max. i øjeblikket

Ja sådan kan det gå, men igen kan man nemt overveje om det bliver dyrere
at holde en bil til 60kkr i forhold til en ny bil hvor man kan betale af
på den.

> Hvis ikke der skal stå Toyota, hvad skal der så stå for at det bliver
> lidt billigere? (men stadig lige pålideligt)

Tjaa, jeg har selv lidt en forkærlighed for japanere, så Mazda og Nissan
er oplagte valg. Jeg valgte selv Nissan fordi Toyota var alt for dyrt
købt, så på anbefaling af min daværende mekker, så blev det en Primera.

Men i den alder (8-12 år) er det ikke kun navnet der er vigtigt, standen
på den konkrete bil betyder meget mere. Du kan finde en dyr toyota som
holder på værksted hver uge, og du kan finde en billig
Ford/Opel/Suzuki/Skoda mv som køre uden rep.omkostninger de næste 5 år.

Tænk også på at du betaler ekstra for en st.car, så hvis ikke det er et
100% krav så kan du få større udvalg ved at gå til hatchbacks.

Thomas

Fra : martin bjerre

Dato : 02-05-08 11:35

"ATN" <junk@minusdettexot.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for at mærke og høre om den er ok, men når den holder stille... hvad skal

Det er godt nok en dyr Corolla.....
http://www.bilpriser.dk/result.do?farver=20&var=5567&consumption=null&omlakeret=0&ekstraudstyr=0&beltalarm=0&type=buy&typevurdering=false&undervognsbehandlet=0&esp=0&airbag=0&particlefilter=0&abs=0&serviceeftersyn=0&year=1996&kilometer=219&kabine=0&metallak=0&ncap=0&zipcode=8382&tidligereskadet=0&synet=0&stand=2&month=6&radio=0Martin

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-08 11:41

ATN <junk@minusdettexot.dk> skrev :

>Synes I umiddelbart det lyder rimligt (taget kjøbenhavnerpriser taget i
>betragtning)?

Det er godtnok mange penge, for en 11 år gammel bil .........
og det er ikke Kjøvenhaunerpris - det er vist whiskeybæltepris

mindstemålet til den pris, er en pletfri FDM attest, naturligtvis

en FDM attest, ikke en af "sælger tilrettet" attest

(jeg ville lige checke prisen i forhold til tilsvsarende biler)

--
Jan_stevns

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 02-05-08 11:46

Hej!

jan_stevns wrote:
> Det er godtnok mange penge, for en 11 år gammel bil .........

Godt at høre, at jeg ikke er eneste "jyde"

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-08 15:27

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :

>Godt at høre, at jeg ikke er eneste "jyde"

Hehe ... Der har da ikke spor med noget jydegen at gøre med at man
næppe har lyst til at bøje sig forvover og lade sig r........

Jeg har lge været ude og få nye fusser på Scorpio'en - hos en dækkæde,
som organisationen havde rabataftale med, fortalte jeg pæn hvem jeg
var, hvor jeg kom fra, og fortalte "vi" havde en aftale på f.eks dæk,
på 40% rabat - javel ja ...

4 stk Nokian NRHi i min størrelse ville så koste alt i alt 3779.-

de kunne montere den 14 maj.

Well - det er sgu for længe at køre med nedslidte fusser, så jeg høre
lige SuperDæk i Ringsted ad - og bad bare om en pris på 4 af slagsen,
monteret und alles : 3770.- incl moms

Så - moralen er, pisser man på folk, handler de ikke hos en - så det
er vel let at regne ud, hvor jeg fik sat dæk på - jeg vil dælme
hellere "støtte" et firma, der behandler folk ordentligt - Euromaster
skal jeg godtnok ikke foreslå til folk da ....

Ok, jeg skal lige have brormanden lokket til at få en pris hos dem -
så kan det være nogen i organisationen lige skal revurdere tingene ?

For lige at vende tilbage til emnet - prisen på grisen ... Den der
'Yoda virker prissat lidt vel højt, måske fordi forhandleren venter et
værre rend af prutmåse, og har sat prisen derefter, eller også er han
optimist (tror det sidste ;)

Jeg er nok ikke ligefrem kendt for at hælde mange penge efter biler,
men det er da sket en enkelt gang, at jeg lod muldvarpen skrige højt -
der var jeg nok også temmeligt kritisk anlagt mht bilen, og ramte da
plet - jeg kan da se nu her 200.000+ km efter købet, at jeg ramte
fint, den har været (og er stadig) en god , pålidelig, og yderst
stabil bil - og reparationerne har været få, meget få !

skal jeg kigge efter en Yoda, i den bemeldt prisklasse, vil rust i alt
det bærende, være det ømmeste punkt, da rustarbejde er tossedyrt,
resten af kadaveret, er vist rimeligt godt skruet sammen, men igen -
jeg har før nævnt at ingen japser-ejere har snakket om hvor lidt deres
biler ruster - go figure !

Det kan godt være de er stabile, og køre langt, bare man passer dem,
det er jo lige det !

De faste sliddele, er da de samme - dæk, lydpotter, lamper, de er ikke
dyrere end andre biler at holde gående, bare man fanger fejlene med
det samme.

Jo - jeg turde godt købe den bil, hvis prisen er noget lavere (*1) ,
og den kan leveres med en pletfri FDM seddel - ellers er der søreme
mange andre biler - f.eks kan en Mondeo fåes til samme pris, det kan
en peugeot 406 nok også - og de 2 nævnte er i min bog bedre.

*1 En mere reel pris ligger nok tættere på 40k, end på 60

stadigvæk - 11 år gammel - 200+ kkm .....

Den skal sgu' være flot da !

--
Jan_stevns

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 02-05-08 15:51

Hej!

jan_stevns wrote:
> [...]
> mange andre biler - f.eks kan en Mondeo fåes til samme pris, det kan
> en peugeot 406 nok også - og de 2 nævnte er i min bog bedre.

Enig. Forrige model Mondeo er glimrende og sikkert også bedre en Yodaen.

> *1 En mere reel pris ligger nok tættere på 40k, end på 60

Jep. En del tættere.

> stadigvæk - 11 år gammel - 200+ kkm .....
>
> Den skal sgu' være flot da !

Og lige kommet fra lakforsegleren

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Kim Eichen

Dato : 02-05-08 16:32

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in message
> Hej!

> Enig. Forrige model Mondeo er glimrende og sikkert også bedre en Yodaen.

Jeg er ganske enig i at Mondeoen er en glimrende bil.
Jeg håber det er ok at jeg nævner det, men jeg har min Mondeo 2,5 stationcar
til salg. Den er fra 1997 og står meget flot idet jeg fik alle småbuler
rettet og bilen totalt omlakeret for 4 år siden. Forbindelse med dette fik
jeg også fabrikeret nye skærmkanter for at undgå at disse skulle ruste.
Støddæmpere og fjedre som er nævnt i tråden som en af de tíng man skal være
opmærksom på er udskiftet for ca 16.000 km siden.
Den har ikke tændrem, men kæde, så udskiftning af tandrem bliver ikke et
problem. Bilen befinder sig på Frederiksberg.
Et par billeder kan ses her:
http://www.bilbasen.dk/cars/usedcars/showcar.aspx?Source=2&AdId=258710

Mvh Kim

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-08 17:23

"Kim Eichen" <eichen@FJERNruc.dk> skrev :

>Jeg er ganske enig i at Mondeoen er en glimrende bil.

Det er du jo ligesom også nødt til - ikk ? <grin>

>Jeg håber det er ok at jeg nævner det, men jeg har min Mondeo 2,5 stationcar
>til salg. ...

Det er det jo ligesom ikke, idet vi jo her i gruppen - som du nok
husker kun har spot og spe til overs for rekvalmer. Hvad folk skriver
i deres signatur, er deres egen sag, men at svare på et indlæg, for at
fremme sit salg... Awssss... den er ikke god

( og jeg er løbet tør for skumfiduser )

stod mit valg mellem en af de tre tidligere nævnte biler - ville -
hvis priserne lå tæt, en Mondeo nok været et ret sikkert valg.

På den anden side, hvem fanden havde troet en Previa, en Prairie, og
gud døde mig også en Pøsjø, ville snige sig ind på matriklen ? Ikke
mig da !

Hovmod står åbenbart for fald ;)

--
Jan_stevns

Fra : ATN

Dato : 03-05-08 09:25

jan_stevns skrev:

> [...]
> i deres signatur, er deres egen sag, men at svare på et indlæg, for at
> fremme sit salg... Awssss... den er ikke god

Men hvis vi nu ser bort fra alt det der man ikke må, og så kigger lidt
på den bil han har til salg...

Så er jeg nok en lille smule interesseret.

Problemet er nu, at jeg jo har udstillet mig selv som total uvidende på
automobilområdet, og det er jo ikke den bedste situation hvis man står
for at skulle gennemføre en handel

Derfor er det vel kun fair at jeg spørge jer her i gruppen hvad I synes
om bil og pris og indholdet i annoncen i det hele taget?

Mvh
Anders

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 03-05-08 09:45

ATN wrote:

> [...]
>
> Problemet er nu, at jeg jo har udstillet mig selv som total uvidende på
> automobilområdet, og det er jo ikke den bedste situation hvis man står

Nej, det er derfor der er fora som her, samt værksteder til stede

> Derfor er det vel kun fair at jeg spørge jer her i gruppen hvad I synes
> om bil og pris og indholdet i annoncen i det hele taget?

Stod jeg og skulle have ny bil hvor brændstoføkonomien ikke betød så
meget, så var det helt klart en bil jeg godt kunne finde på at tage ud
og kigge på. Den har godt med udstyr monteret, så antaget at det alt
sammen virker (både AC og el-udstyr kan godt blive træt 11 år efter) og
den ellers ikke er rusten (det er jo en ford, no offense Kim) så tror
jeg det kunne være et fornuftigt køb.

Det der tiltaler mig er helt klart motoren, og så at der er masser af
plads (ok, har ikke behovet til daglig, men når jeg tager på dykkertur,
kan man ikke få plads nok).

Et problem mere kan være hvad forsikringen sige til den, det er heller
ikke ligegyldigt.

Mvh
Thomas

Fra : ATN

Dato : 03-05-08 10:28

Thomas Rasmussen skrev:

> [...]
> sammen virker (både AC og el-udstyr kan godt blive træt 11 år efter) og
> den ellers ikke er rusten (det er jo en ford, no offense Kim) så tror

Uha... du får det til at lyde som om rust er et gennerelt problem hos
Ford
Så kunne man jo godt være lidt ekstra nervøs når der intet står om
rustbehandling i annoncen...

> Det der tiltaler mig er helt klart motoren, og så at der er masser af
> plads (ok, har ikke behovet til daglig, men når jeg tager på dykkertur,
> kan man ikke få plads nok).

Skal ikke ud og dykke, men kunne godt bruge pladsen alligevel (har
barnevogn).

> Et problem mere kan være hvad forsikringen sige til den, det er heller
> ikke ligegyldigt.

Nå ja... det havde jeg ikke lige tænkt på. Men tror nu de er til at tale
med

Mvh
Anders

Fra : ATN

Dato : 03-05-08 10:34

Jeg skrev:

> Nå ja... det havde jeg ikke lige tænkt på. Men tror nu de er til at tale
> med

Lavede lige en beregning inde på mit forsikringsselvskabs hjemme side...

Ca. 5200 årligt for selvrisiko og vejhjælp.

Ca 12000 hvis der også skal være kasko på.

Det lyder da ikke så galt, gør det (bor på Vesterbro i kbh)?

Mvh
Anders

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 03-05-08 10:51

ATN wrote:

> [...]
>
> Ca 12000 hvis der også skal være kasko på.
>
> Det lyder da ikke så galt, gør det (bor på Vesterbro i kbh)?

Det kommer da an på så meget... alder og lign

Jeg skal give ca. 7400kr ansvar+kasko (3500 i ansvar alene) hvis jeg
slår det op på idaforsikring.dk (som er dem jeg har).

Men det er så 9000 Aalborg, ved ikke om det gør en forskel (det gør det nok)

Thomas

Fra : Kim Eichen

Dato : 03-05-08 14:14

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.invaliddk> wrote in message

> [...]
> det op på idaforsikring.dk (som er dem jeg har).
>
> Men det er så 9000 Aalborg, ved ikke om det gør en forskel (det gør det

Jeg bor på Frederiksberg og har den forsikret for 6700 med kasko.

Mvh Kim

Fra : Kim Eichen

Dato : 03-05-08 14:19

"ATN" <junk@minusdettexot.dk> wrote in message
> [...]

Ja, det virker alt sammen, har dog også skiftet både køler kobling (tror jeg
den hed) og den der radiator lignende tingest for et par år siden.

> Uha... du får det til at lyde som om rust er et gennerelt problem hos
> Ford
> Så kunne man jo godt være lidt ekstra nervøs når der intet står om
> rustbehandling i annoncen...

Den er blevet rustbehandlet, men det ville selvfølgelig ikke være en dårlig
ide at give den en genbehandling. Synsmanden syntes den så fin ud da den
blev synet i september, men anbefalede at jeg fik den genbehandlet inden for
et års tid.

Mvh Kim

Fra : CL

Dato : 04-05-08 10:55

"ATN" <junk@minusdettexot.dk> skrev i en meddelelse news:481c2179$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Men hvis vi nu ser bort fra alt det der man ikke må, og så kigger lidt
> på den bil han har til salg...
>
> Så er jeg nok en lille smule interesseret.

Nu kender jeg ikke dit kørsels behov men sådan en
v6 2.5l er altså meget tørstig og med en L pris tæt på 11kr
skal man ikke køre mange km før at det bliver en stor udgift.
Med hensyn til rust skal man virkelig passe på når der står Ford
på bilen de ruster de mest mærkelige og dyre steder.
og så er der ejerafgiften den bliver udregnet efter
hvor langt den køre på literen og i dette tilfælde ca 5500 kr. om året
(Se biltorvet.dk)
Carsten Larsen

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-08 11:06

ATN <junk@minusdettexot.dk> skrev :

>Så er jeg nok en lille smule interesseret.

Det er da forståeligt ;)

>....Problemet er nu, at jeg jo har udstillet mig selv som total uvidende på
>automobilområdet, og det er jo ikke den bedste situation hvis man står for
>at skulle gennemføre en handel

Nøehhh - det er jo den situation mange står med, så velkommen i
klubben, på en eller anden måde.

>Derfor er det vel kun fair at jeg spørge jer her i gruppen hvad I synes
>om bil og pris og indholdet i annoncen i det hele taget?

Jada - selv om mange her i gruppen måske har et lidt bedre kendskab
til biler generelt set - står man jo med præcis den samme udfordring,
nemlig at vurdere "tilbuddet", ud fra hvad man kan læse.

Det folk flest nok skal gøre er først at præcisere sine ønsker, behov
og midler - når man så har gjort sig det klart, kan man jo begynde at
kigge på markedet , altså se hvad der er i det prisområde man har
valgt.

Når man så skal ud og kigge, skal man gøre sig selv en tjenest lige at
tømme isboksen i køleskabet - altså bevæbne sig med en bunke "is i
maven" - for det er sgu' let at lade sig lokke

jeg lavede for snart længe siden disse sider :
http://www.dkfritidbil.dk/brugtbil/brugt_bil.htm

(skal nok moderniseres, og diverse link opdateres)

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-08 16:30

On Fri, 02 May 2008 16:27:09 +0200, jan_stevns wrote:

> [...]
>
>Well - det er sgu for længe at køre med nedslidte fusser, så jeg høre
>lige SuperDæk i Ringsted ad - og bad bare om en pris på 4 af slagsen,

Hmm..havde lidt samme oplevelse. 4 stk Michelin Pilot 195/50 R15 ville
Euromaster i Køge have 3300 for. Så jeg fortalte den venlige mand, at
dem skulle han ikke bestille. Han havde et knaldtilbud på et andet
mærke til 2800,-. Dem skulle han heller ikke hente. Så brummede han
noget, men jeg takkede pænt for hans ulejlighed. En tur til Kværkeby
(www.hjulskift.dk) og 2620,- senere stod jeg med 4 nye dæk i ønsket
fabrikat og størrelse
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 02-05-08 16:34

> [...]
> hellere "støtte" et firma, der behandler folk ordentligt - Euromaster
> skal jeg godtnok ikke foreslå til folk da ....

Det bestyrker min opfattelse af Super Dæk og Euromaster. Når jeg hører mig
om hos Euromaster bliver jeg altid præsenteret for nogle fantasipriser som
er helt hen i hegnet (1000 - 1500 kr mere for 4 stk.)
Den lokale Super Dæk har derimod altid været den billigste fysiske butik for
mig - og de kan næsten konkurrere med Daekonline, når man regner montering
og det hele med - der har aldrig været mere end en 150 kr i forskel.
Da de så ydermere har været meget servicemindede når man er kommet farende
med et punkteret hjul klokken 5 over lukketid den sidste aften inden
sommerferien skulle antrædes - så er der for mig absolut ingen tvivl om hvor
mine gummipenge bliver lagt.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : martin bjerre

Dato : 02-05-08 11:54

> [...]
> for at mærke og høre om den er ok, men når den holder stille... hvad skal

Tag et kig på bilpriser.dk, lav en købsvurdering, og beskriv bilen så godt
det er muligt.....det giver en forventet købspris hos en forhandler på ca.
44.000,-

Martin

Fra : TDN

Dato : 03-05-08 16:20

"ATN" <junk@minusdettexot.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> for at mærke og høre om den er ok, men når den holder stille... hvad skal

Her er en FDM brugttest du kan læse:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/9965C9E0-8E7D-419F-A0B0-EB686C63FBE6/0/brugtbiltest.pdf

Mvh
Thomas