Fejl på elbagrude m.m. på Escort
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-05-08 21:46

Hej!

Hmm, min bil laver lidt knuder. Det er stadig en Escort Mk 5

Symptom:

Bagrudevisker, elbagrude og tågebaglygte virker ikke. Når jeg prøver at tænde
elbagrude eller bagrudeviskeren begynder lampen i tågebaglyte-knappen at lyse,
men der sker ikke andet. Tænder jeg tågebaglygten sker der intet overhovedet.

Nogen der _ved_ hvor fejlen er henne? Det er jo nok en stelforbindelse der er
synderen (fejlen er iøvrigt periodisk), men hvor henne? Har kigget ude bag i
bilen, men kan sq ikke finde den. Sikringsboksen er tidl. blevet skiftet

Håber der er en Ford-mand som genkender symptomerne :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-05-08 21:51

Kim Voss Schrader skriver:

> [...]
> bilen, men kan sq ikke finde den. Sikringsboksen er tidl. blevet skiftet

Den ligger vel som et kabel ud gennem en af "gummislangerne" ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-05-08 22:47

Hej!

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Kim Voss Schrader skriver:

> Den ligger vel som et kabel ud gennem en af "gummislangerne" ?

Nu du siger det... Der er faktisk både overført 3 ledninger igennem en
kontaktflade, og så er der også en gummibælg. Ved egentligt ikke hvorfor Ford
har lavet begge dele... Må undersøges nærmere :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : alexbo

Dato : 01-05-08 22:54

"Kim Voss Schrader" skrev

> Nu du siger det... Der er faktisk både overført 3 ledninger igennem en
> kontaktflade, og så er der også en gummibælg. Ved egentligt ikke hvorfor
> Ford har lavet begge dele... Må undersøges nærmere :)

Hvorfor de har 2 systemer ved jeg ikke men 3 forbindelser er under alle
omstændigheder for lidt.

Viskeren bruger mindst 2
Vaskeren1
Bagruden 1
tågebaglys1
stel1
Så 6 forbindelser skal du have.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-05-08 23:01

Hej!

alexbo wrote:
> Hvorfor de har 2 systemer ved jeg ikke men 3 forbindelser er under alle
> omstændigheder for lidt.

Jep, det er nok forklaringen.

Må se at få kigget på problemet. Håber det er tørvejr imorgen :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-05-08 05:44

Kim Voss Schrader skriver:

> Må se at få kigget på problemet. Håber det er tørvejr imorgen :)

I dag - og det er det.....

Fra : alexbo

Dato : 02-05-08 08:50

"Klaus D. Mikkelsen" skrev

> I dag - og det er det.....

Hvis det er imorgen i dag, og i går er dagen før i dag, må det i dag også
være i går, og da i dag naturligvis er i dag, er i dag en lang dag, en
langfredag.
Det skulle være muligt at nå noget.

mvh
Alex Christensen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 02-05-08 22:11

> "Kim Voss Schrader" skrev

> Hvorfor de har 2 systemer ved jeg ikke men 3 forbindelser er under alle
> omstændigheder for lidt.
>
> Viskeren bruger mindst 2
> Vaskeren1
> Bagruden 1
> tågebaglys1
> stel1
> Så 6 forbindelser skal du have.

Den ene kan fjernes, da sprinkleren er en slange.
Det hjælper jo også til at forklare bælgen.

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : alexbo

Dato : 03-05-08 07:17

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev

> Den ene kan fjernes, da sprinkleren er en slange.
> Det hjælper jo også til at forklare bælgen.

Det er klart, selvfølgelig sidder sprinklermotor og beholder ikke i klappen.
Stellen er så åbenbart hængslet, det er måske knap så klart.
Så er vi nede på 4 forbindelser, i hvert fald så længe der ikke er
centrallås.

mvh
Alex Christensen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-05-08 21:55

> [...]
> skiftet
>
> Håber der er en Ford-mand som genkender symptomerne :)

Hvis det var mig, så ville jeg først prøve med at montere en intermistisk
stelledning.
Eller måle med et voltmeter og se hvad der sker hvis du feks. tænder for
elbagruden.
Måle fra stel på bagklappen til stel på bilen.

Har Ford mon fået styr på deres lækkende baglygter?
De har været berygtede (Escort II, Taunus, Granada, Sierra)

Hvis du afmonterer beklædningen på bagklappen, så er det jo til at se sig ud
af.
Skulle fejlen ikke ligge der, så ved du jo hvor den ligger

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-05-08 22:33

Hej!

Uffe Bærentsen wrote:
> Hvis det var mig, så ville jeg først prøve med at montere en intermistisk
> stelledning. Eller måle med et voltmeter og se hvad der sker hvis du feks.
> tænder for elbagruden. Måle fra stel på bagklappen til stel på bilen.

Kunne være en idé. Må igang med at måle lidt. Har da hørt ordene strøm og
spænding før

> Har Ford mon fået styr på deres lækkende baglygter? De har været berygtede
> (Escort II, Taunus, Granada, Sierra)

Der er intet vand i dem, så åbenbart :)

> Hvis du afmonterer beklædningen på bagklappen, så er det jo til at se sig ud
> af. Skulle fejlen ikke ligge der, så ved du jo hvor den ligger

Heh. Der er bare så forbistret meget tectyl at jeg håbede nogen havde set det
specifikke symptom før.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Martin Vollert

Dato : 01-05-08 22:09

Kim Voss Schrader havde fået den ide at fortælle:
> [...]
> Sikringsboksen er tidl. blevet skiftet
> Håber der er en Ford-mand som genkender symptomerne :)

Hvis du åbner bagklappen vil du se 3 små kobber kontakter i bunden af højre
side på klappen rens dem og søg for de kan trykkes ind og at de springer ud
igen når du slipper dem, i bunden af bilen (der hvor kontakterne røre når du
lukker klappen) sidder også 3 kobberplader rens også dem rene så skulle du
være kørende igen håber jeg.

--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-05-08 22:30

Hej!

Martin Vollert wrote:
> [...]
> lukker klappen) sidder også 3 kobberplader rens også dem rene så skulle du

Desværre ikke. Dem har jeg allerede renset, og iøvrigt også fikset en løs
forbindelse i tidligere. Har også haft stikkene pillet af, men det hele ser ok
ud denne gang :(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Martin Vollert

Dato : 01-05-08 22:31

> [...]
>
> Desværre ikke. Dem har jeg allerede renset, og iøvrigt også fikset en
> løs forbindelse i tidligere. Har også haft stikkene pillet af, men

Ok så er jeg desværre blank.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 02-05-08 11:01

Hej!

Tak for jeres inputs. Fejlen var ganske rigtigt en løs stelforbindelse. Ford har
valgt, at stel går igennem hængslerne til bagsmækken, og de er åbenbart rustet,
så der ikke var hul igennem. Monterede en kraftig stelledning fra en skrue v.
tågelygten, igennem smækken op til gummibælgen og videre ned til de alm.
baglygter. Nu virker det hele igen.

Det tog mig så ca. 30min at få alt det forbistrede tectyl af mig igen Tror
det forp..... Dinitrol-center bare fylder i smækken hver gang jeg er der, og så
bliver der altså en del efter 3-4 gange

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 02-05-08 19:07

> [...]
> stelledning fra en skrue v. tågelygten, igennem smækken op til gummibælgen
> og videre ned til de alm. baglygter. Nu virker det hele igen.

Mission completed

> Det tog mig så ca. 30min at få alt det forbistrede tectyl af mig igen

Prøv med citronsaft
Eller lugtfri lampeolie (petroleum)

--
mvh Uffe