Bilauktion - Noget for mig?
Fra : ATN

Dato : 01-05-08 19:53

Hej

Jeg skal endnu engang til at begive mig ud på brugtbilsmarkedet

Jeg har meget lidt forstand på biler og er rimelig blank når jeg er ude
og se på brugte biler. Det eneste jeg kan gøre er egentlig at tage en
tur i bilen for at finde ud af om jeg synes den køre godt.

Vil det være tåbeligt af mig at tage på bilauktion?

Hvor mange procent vil I tro man kan spare på at tage på auktion i
stedet for at handle privat? (Eller er der overhovedet noget at spare?)

Mvh
Anders

Fra : Leonard

Dato : 01-05-08 20:01

On Thu, 01 May 2008 20:52:40 +0200, ATN wrote:

> [...]
> tur i bilen for at finde ud af om jeg synes den køre godt.
>
> Vil det være tåbeligt af mig at tage på bilauktion?

Hvis du vil opleve det, så værsgo, men du skal være meget heldig, for at
gøre en god handel. Der er absolut ingen reklamationsret eller nogen som
helst forbrugerbeskyttelse på en auktion, du kan ikke komme til andet
end at se bilen i kort tid, der er mest proff. bilhandlere tilstede, så
jeg vil tilråde dig at nøjes med at kigge og så købe bil af en
forhandler, hvor du har mulighed for at klage over fejl og mangler.

--
Leonard
Hellere komme for sent i dette liv

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-08 20:12

ATN <junk@minusdettexot.dk> skrev :

>Jeg har meget lidt forstand på biler og er rimelig blank når jeg er ude
>og se på brugte biler. Det eneste jeg kan gøre er egentlig at tage en
>tur i bilen for at finde ud af om jeg synes den køre godt.

snipper lidt ....

>Vil det være tåbeligt af mig at tage på bilauktion?

Efter det du skriver - Nej, tag du roligt på auktion, men lad være med
at købe noget ;)

--
Jan_stevns

Fra : claus b. p.

Dato : 01-05-08 21:02

"ATN" <junk@minusdettexot.dk> wrote in message

> Hvor mange procent vil I tro man kan spare på at tage på auktion i stedet
> for at handle privat? (Eller er der overhovedet noget at spare?)

Det er som at spille poker mod profesionelle, hvis du tror på heldet frem
for fornuften kan du måske spare nogle penge, men risikoen for at købe en
masse ærgrelser for dyrt er overvældende. Hvis du yderligere ikke har lyst,
evner og mulighed for at skrue på den selv, men skal købe dig fra
reparationer, så kan det kun gå galt.

/Claus