Pris på hjulskift og opbevaring
Fra : CR

Dato : 01-05-08 10:35

Da jeg sidst fik sommerdæk på hos Euromaster endte jeg med at betale godt
800 (efter 10% rabat) for at skifte de fire hjul plus opbevaring af
vinterdækkene. Jeg synes det er lige lovligt pebret. Hvor meget betaler I
andre?

Fra : Mathias

Dato : 01-05-08 11:12

"CR" <cr@notreal.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> 800 (efter 10% rabat) for at skifte de fire hjul plus opbevaring af
> vinterdækkene. Jeg synes det er lige lovligt pebret. Hvor meget betaler I
0 kr. Skifter og opbevarer selv. Og vi har ikke megen plads, men det går
hvis man er lidt kreativ :) Har du pladsproblemer, eller ønsker du ikke at
skifte selv?

-Mathias

Fra : CR

Dato : 02-05-08 07:55

> 0 kr. Skifter og opbevarer selv. Og vi har ikke megen plads, men det går
> hvis man er lidt kreativ :) Har du pladsproblemer, eller ønsker du ikke at
> skifte selv?

Vi bor i lejlighed men har et kælderrum vi ikke bruger til noget. Har ikke
skiftet selv fordi jeg regnede med at jeg kunne få dem skiftet og opbevaret
for maks 3-400 kr. Men nu tror jeg at der skal andre boller på suppen. Jeg
må hellere få købt mig en ordenlig donkraft og skruenøgle.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 02-05-08 09:26

CR wrote:

> [...]
> for maks 3-400 kr. Men nu tror jeg at der skal andre boller på suppen. Jeg
> må hellere få købt mig en ordenlig donkraft og skruenøgle.

Jeg er i samme situation, og i år besluttede jeg mig for at skifte selv,
det kostede mig ca. 2 timers arbejde inkl. vask af de gamle vinterfælge.

Jeg købte en momentnøgle til 120kr, et par toppe til 20kr/stk, jeg havde
i forvejen en 1/2 tomme skruenøgle der passede. Jeg brugte blot
donkraften der fulgte med bilen, den er alt rigeligt til at skifte 4
fælge med.

Der hvor man får fælge opbevaret vasker de da fælgene før de bliver
stillet væk? eller skal man selv stå for det bøvl? (jeg har alu'er til
både sommer og vinter, derfor vil jeg have dem vasket inden).

Thomas

Fra : CR

Dato : 02-05-08 10:39

> [...]
> forvejen en 1/2 tomme skruenøgle der passede. Jeg brugte blot donkraften
> der fulgte med bilen, den er alt rigeligt til at skifte 4 fælge med.

Ja, det skal være sidste gang jeg betaler 800 kr. for det! Den donkraft der
fulgte med bilen er lidt akavet, så måske jeg lige vil investere en 150 kr.
hos TH. Men så er jeg også klar :)

> Der hvor man får fælge opbevaret vasker de da fælgene før de bliver
> stillet væk? eller skal man selv stå for det bøvl? (jeg har alu'er til
> både sommer og vinter, derfor vil jeg have dem vasket inden).

Jeg har selv stålfælge og de blev ikke vasket og dækkene ikke set igennem
for sten. Om det er anderledes for alufælge skal jeg lade være usagt.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-05-08 10:28

CR skriver:

> Vi bor i lejlighed men har et kælderrum vi ikke bruger til noget.

PErfekt til opbevaring af hjul.

> [...]
> for maks 3-400 kr. Men nu tror jeg at der skal andre boller på suppen. Jeg
> må hellere få købt mig en ordenlig donkraft og skruenøgle.

Jeg bruger værktøjet fra bilen.
Ud over det en momentnøgle og en 17mm top fra topnøglesættet til at
spænde til korrekt moment. Momentnøglen koster i omegnen af 120 kr hos
HN.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : alexbo

Dato : 01-05-08 11:16

"CR" <cr@notreal.dk> skrev

> Da jeg sidst fik sommerdæk på hos Euromaster endte jeg med at betale godt
> 800 (efter 10% rabat) for at skifte de fire hjul plus opbevaring af
> vinterdækkene.

200 kr. pr hjul for skift og afbalancering af løse dæk, det er nok prisen
hos de store steder.
Det kan da ikke være for at skrue 4 hjul af og sætte andre på.

mvh
Alex Christensen

Fra : Niels Bengaard

Dato : 01-05-08 11:23

> [...]
> hos de store steder.
> Det kan da ikke være for at skrue 4 hjul af og sætte andre på.

Opbevaring er ikke gratis.

Mvh Niels

Fra : alexbo

Dato : 01-05-08 11:51

"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i

> Opbevaring er ikke gratis.

Tak for info.

mvh
Alex Christensen

Fra : -= JF =-

Dato : 01-05-08 12:04

CR skrev:
> [...]
> 800 (efter 10% rabat) for at skifte de fire hjul plus opbevaring af
> vinterdækkene. Jeg synes det er lige lovligt pebret. Hvor meget betaler I

Sidst jeg spurgte (kan ikke huske om det var hos Ford eller Kia) ville
de have 360,- pr. halvår + moms... Og det var kun opbevaringen!
Hjulskiftet kom oveni!

Jeg forlod stedet hovedrystende, og købte et 'juletræ' i Bilka.
Det kostede vist 149,- og fylder ikke meget i hjørnet af skuret.

--
Mvh. John

Fra : Mathias

Dato : 01-05-08 12:48

> Jeg forlod stedet hovedrystende, og købte et 'juletræ' i Bilka.
> Det kostede vist 149,- og fylder ikke meget i hjørnet af skuret.

Man kan også bare lægge dem ovenpå hinanden. Det gør dækmanden i hvert
fald..
-Mathias

Fra : -= JF =-

Dato : 01-05-08 12:51

Mathias skrev:

> Man kan også bare lægge dem ovenpå hinanden.

Helt sikkert!
Jeg har bare ladet mig fortælle at dæk har bedst af ikke at ligge stille
for længe, da gummiet kan blive klemt ud af normal form.
Det lyder troligt, og en udgift på 150,- for at lade hjulene hænge er
ikke større end jeg godt ville lade tvivlen vinde

--
Mvh. John

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-05-08 16:55

-= JF =- skriver:

> Jeg har bare ladet mig fortælle at dæk har bedst af ikke at ligge stille
> for længe, da gummiet kan blive klemt ud af normal form.

Jeg har kun oplevet det med dæk der stod op.

> Det lyder troligt, og en udgift på 150,- for at lade hjulene hænge er
> ikke større end jeg godt ville lade tvivlen vinde

Det er eddermanme noget skrammel, specielt hvis man som mig normalt har
dem liggende i 2x2 ude under skråtaget. Sådan et stativ stjæler for
meget plads.

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-08 14:00

Ca. 320 kr hos Peugeot hvert halve år, når konen skal have skiftet dæk og
det er inkl. opbevaring.
Venligst Lasse K.

PS. Der er godt nok også små hjul på hendes 107'er. Hjulene til Astra'en
skifter jeg selv og de liger i cykelskuret. Vi betaler for Peugeoten, da jeg
ikke har plads til flere hjul i skuret.

Fra : Henning

Dato : 01-05-08 14:23

On Thu, 1 May 2008 14:59:37 +0200, "Lasse K." <lasse> wrote:

>Ca. 320 kr hos Peugeot hvert halve år, når konen skal have skiftet dæk og
>det er inkl. opbevaring.

Incl opbevaring af konen Damn, det er god service Så henter man
hende kun når der er brug for hende...

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-08 15:07

"Henning" < @> skrev i en meddelelse

> Incl opbevaring af konen Damn, det er god service Så henter man
> hende kun når der er brug for hende...

ROFL...
Selv konen kunne grine af dit indlæg

Fra : KR

Dato : 02-05-08 09:39

Har lige betalt 1500,- for olieskift (4,5 l.) opbevaring af 4 hjul,
afbalancering og montering af samme
Det hele hos Hjulcentret (Euromaster) Næstved.
Så det er blevet lidt dyrt efterhånden at skifte mellem sommer og
vinterhjul.

Kristian