Det var/er olietrykskontakten
Fra : Tom

Dato : 30-04-08 19:46

Lovede har måneder siden at poste resultatet af mondeo'en store oliesvineri.

Har taget noget tid før jeg "fik tid" til at kigge på sagen. Og Ja det var
olietrykskontakten som er synderen. Havde købt en ny kontakt ved Ford som
selvfølgelig ikke passede, så det var rent tidsspilde at pille den ud.
Egenlig utrolig at den skal være SÅ svær at komme til og SÅ meget der skal
pilles af før man kan komme ind til den. Det gør jo så bare det hele endnu
mere surt at den ikke passede.

--
Tom

Fra : Tom

Dato : 30-04-08 19:49

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> Lovede har måneder siden at poste resultatet af mondeo'en store
> oliesvineri.

Sprogspasser

lovede for et par måneder siden......

--
Tom

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-04-08 19:51

Hej!

Tom wrote:
> lovede for et par måneder siden......

Jep, det gjorde du! Og jeg fik da ret i diagnosen

(Man er vel hobbymekaniker )

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-08 20:10

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :

>(Man er vel hobbymekaniker )

cand. perlegrus :)

--
Jan_stevns

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-04-08 20:16

Hej!

jan_stevns wrote:

> cand. perlegrus :)

Foretrækker nok egentligt cand. selv Perlegrus-mekker har et negativt feel
over det... Se lige din mail iøvrigt :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-08 20:26

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :

>Foretrækker nok egentligt cand. selv Perlegrus-mekker har et negativt feel
>over det... Se lige din mail iøvrigt :)

Perlegrus er en herligt ting ........... at tabe en møtrik ned i ;)

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-08 20:10

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev :

>Sprogspasser

>lovede for et par måneder siden......

velkommen i klubben ;)

--
Jan_stevns

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-04-08 20:17

Hej!

Tom wrote:
> [...]
> pilles af før man kan komme ind til den. Det gør jo så bare det hele endnu

Og ja, den sidder besværligt. Kan kun komme til fra bunden, og der skal fjernes
et beslag før man kan få pølserne derop :(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-08 20:27

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :

>Og ja, den sidder besværligt. Kan kun komme til fra bunden, og der skal fjernes
>et beslag før man kan få pølserne derop :(

Det er da kun fordi motoren vender den gale vej !

om jeg nogensinde fatter den der har udtænkt det ? <grin>

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-08 20:31

On Wed, 30 Apr 2008 21:27:04 +0200, jan_stevns wrote:

>Det er da kun fordi motoren vender den gale vej !
>
>om jeg nogensinde fatter den der har udtænkt det ? <grin>

Formodentlig den samme stodder, som monterede maskinen i en Mascot -
krævede et ekstra led på armen mellem albue og håndled at komme til de
mere specielle kroge )
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-08 21:05

Ivan Madsen <> skrev :

>Formodentlig den samme stodder, som monterede maskinen i en Mascot -
>krævede et ekstra led på armen mellem albue og håndled at komme til de
>mere specielle kroge )

tjoehhh.. nu var møgskot'en vist ikke den første med maskinen vendt
forkert - men ubetinget den med mindst plads ;)

--
Jan_stevns

Fra : Lars Arup

Dato : 30-04-08 22:07

<jan_stevns> skrev i en meddelelse
> tjoehhh.. nu var møgskot'en vist ikke den første med maskinen vendt
> forkert - men ubetinget den med mindst plads ;)
>

> --
> Jan_stevns

Det har jeg egentlig altid troet den var, hvilke andre havde det før
Mascotten?

MVH Lars Arup

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-08 22:36

"Lars Arup" <lha@sletdettetdcadsl.dk> skrev :

>Det har jeg egentlig altid troet den var, hvilke andre havde det før
>Mascotten?

Morris Minor MM fra 52 - ifølge
http://www.klassiskebiler.dk/museum/indhold/england/morris/minor52/minor1952.htm

--
Jan_stevns

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 30-04-08 22:54

jan_stevns skrev:

> Morris Minor MM fra 52 - ifølge
> http://www.klassiskebiler.dk/museum/indhold/england/morris/minor52/minor1952.htm

Den havde da ikke motoren på den forkerte led.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Anders Thorup

Dato : 30-04-08 23:10

Ib Jakobsen wrote:

> Den havde da ikke motoren på den forkerte led.

Ifølge Wiki, så er en DKW fra 1931 den første med motoren drejet på tværs.

http://en.wikipedia.org/wiki/Transverse_engine

Mvh
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-08 07:07

Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev :

>Den havde da ikke motoren på den forkerte led.

Jeg ved det søreme ikke MM modellen var kun fremme et par år - og
motorrummet i den er faktisk temmeligt bredt. Man havde åbenbart
pønset på en boxermotor lignenede motor....

Jeg har ikke kunnet finde ret meget om netop MM modellen.

andet end flere nævner motor på tværs, og forhjulstræk

Den gamle sideventiler er ganske lille

--
Jan_stevns

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 01-05-08 08:22

"jan_stevns" wrote in message

> Morris Minor MM fra 52 - ifølge
> http://www.klassiskebiler.dk/museum/indhold/england/morris/minor52/minor1952.htm

I og med at Morris Minor jo var baghjulstrukket, så ville det da være
temmeligt besværligt med mororen på tværs - bagakslen ser i hvert fald
således ud:

http://www.morrisminor.dk/Minor_cat/minor_16_e.htm

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-05-08 09:00

"Andreas M. Hansen" skriver:

> I og med at Morris Minor jo var baghjulstrukket, så ville det da være
> temmeligt besværligt med mororen på tværs - bagakslen ser i hvert fald
> således ud:

Vel ikke værre end en forhulstrukket med langsliggende motor ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-05-08 10:32

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Andreas M. Hansen" skriver:
>
> Vel ikke værre end en forhulstrukket med langsliggende motor ?

Audi 80, 90, 100, A6 osv.? Ganske enkelt, blot motoren sidder langt
foran forhjulene, og gearhjulene bag drivakslerne.

--
vh
Torben - med R5'er foran drivakslerne.

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-08 09:54

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev :

>I og med at Morris Minor jo var baghjulstrukket,

Nu går snakken ikke på "minor" men på Minor MM

>... så ville det da være temmeligt besværligt med mororen på tværs
>- bagakslen ser i hvert fald således ud:

Besværligt - nej, egentligt ikke

>http://www.morrisminor.dk/Minor_cat/minor_16_e.htm

Jep - det er bagakslen til en Minor - ikke en MM'er

Bare for at være lidt på tværs, skal jeg lige have hørt Anton oppe i
Asferg, om nogen har fået noget galt i halsen, siden de skriver at
Minor MM'eren er forhjulstrukken, med motoren på tværs
--
Jan_stevns

Fra : alexbo

Dato : 01-05-08 10:51

<jan_stevns> skrev

> Bare for at være lidt på tværs, skal jeg lige have hørt Anton oppe i
> Asferg, om nogen har fået noget galt i halsen, siden de skriver at
> Minor MM'eren er forhjulstrukken, med motoren på tværs

Du kan sende ham et billede af motorrummet, en langsliggende sideventilet.

http://www.dkimages.com/discover/previews/993/669139.JPG

mvh
Alex Christensen

Fra : Møller

Dato : 01-05-08 11:36

jan_stevns skrev:

> [...]
> Asferg, om nogen har fået noget galt i halsen, siden de skriver at
> Minor MM'eren er forhjulstrukken, med motoren på tværs

Du skal ikke tro på alt hvad du læser

Send ham denne:
http://www.bilhistorie.dk/Bilen.asp?id=40
Her er nævnt forhjulstræk men det blev bevist og bestemt fravalgt,

(Den første prototype - 1943 Mosquito EX/SX/86 - var den første funktionsdygtige protoype.
Mosquito var et meget moderne design med skærme der var ført helt ind i dørene og trods forsøg med
en række nye motorer foretrak Morris ledelsen mere traditionelle motorer fra Morris, så løsningen
blev den gamle Morris motor på 918ccm som stammede helt tilbage fra Morris 8 i 1934. Den motor kunne
præstere 27HK og blev styret via en 4 trins gearkasse som sad med en lang gearstang, der gik helt
ned i gulvet og kraften blev fordelt via baghjulstræk, om end at Alec Issigonis var begejstret for
forhjulstræk, hvad han senere bevidste med Mini’en.

Man gik således på kompromis med den tekniske fornyelse, men fik til gengæld en gennemprøvet teknik
og kunne hurtigt kommer på markedet med bilen, hvilket set i bakspejlet nok har været den rigtige
beslutning, ikke mindst med den efterspørgsel der opstod for biler efter krigen.

I sidste øjeblik inden den endelig bil blev lavet gjorder man Minor'en 10cm bredere og da den første
sending kofangere allerede var ved at lande måtte man simpelthen forlænge dem, hvilket ses på de få
velbevaret første eksemplarer af Minor.

Morris Minor blev for første gang præsenteret for offentligheden i oktober 1948 i London, men den
første bil fandt mange lidt ”klumpet” da lygter og kølergrill nærmest lignede en halv oval der var
sat på bilen og dertil kom at bilen var meget bred i forhold til længden.)

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-08 13:14

Møller <e@bg2n.dk> skrev :

>Du skal ikke tro på alt hvad du læser

det gør jeg heller ikke (ret tit) - men det er da første gang jeg har
set folkene bag klassiskebiler.dk lave en bøf

Den første bil jeg selv kørte i var da også et Morris Træskur - fed
bil iøvrigt - man lærte hurtigt følgende :

1: Lad være med at sjuske med et gearskift, så kom gearstangen
eddergodtnok flyvende, og den slog hårdt

2: Den kan sidesteppe rundt et sving

3: Folk ser underlige ud i roen, når man stiger ud, isætter håndsving,
og tørner en halv omgang....

--
Jan_stevns

Fra : alexbo

Dato : 01-05-08 13:30

<jan_stevns> skrev i

> 3: Folk ser underlige ud i roen, når man stiger ud, isætter håndsving,
> og tørner en halv omgang....

Man kan på billeder af MM tydeligt se hullet til håndsvinget, det ville ikke
gavne noget hvis motoren var på tværs.

http://img133.imageshack.us/img133/523/bo16vy.jpg

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-08 13:44

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev :

>Man kan på billeder af MM tydeligt se hullet til håndsvinget, det ville ikke
>gavne noget hvis motoren var på tværs.

deri kan du jo have ret ;)

--
Jan_stevns

Fra : Møller

Dato : 01-05-08 11:18

jan_stevns skrev:

> tjoehhh.. nu var møgskot'en vist ikke den første med maskinen vendt
> forkert - men ubetinget den med mindst plads ;)

Nop der er mindre plads i min nuværende.

Skulle det knibe, kunne man da på ingen tid hive maskinen ud af Minien
Befordringsmiddel til en familie på 3 + 1 stk Grand Danoise + 1 stk svigermor på en gang.

Møller