Recaro stol i Hyundai Getz
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 28-04-08 21:06

Er der nogen der har erfaringer med at sætte en recaro stol i en Hyundai
Getz?

Stolen jeg har kig på er brugt. Der er intet spænde på stolen til at klikke
selen i. Hvad gør man i det tilfælde?

Mvh
Thomas

Fra : Tom

Dato : 28-04-08 22:48

"Thomas Buus Andersen" <andersen@thomasbuus.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har erfaringer med at sætte en recaro stol i en Hyundai
> Getz?

Ikke lige en Getz, men Recaro kender jeg da og ombytning af stole har jeg
foretaget flere gange på andre bilmærker.
Kan være utrolig drilsk at få tingene til at passe, hvis det ikke ligefrem
er lavet til lige netop rette bilmodel og årgang osv.
Bunden i en bil er ikke flad, så det er ikke bare at bore et par nye huller
og så sidder sædet der. Jeg kunne også forestille mig at din Getz måske har
airbag i sædet, og så skal du have det til at spille sammen med din
airbagcomputer osv.

> Stolen jeg har kig på er brugt. Der er intet spænde på stolen til at
> klikke selen i. Hvad gør man i det tilfælde?

Normalt bliver spændet, skruet fast med en stor 10 mm bolt i siden af sædet,
så mon ikke det er muligt at flytte spændet fra det originale sæde, til
Recarosædet.

Men som sagt, regn med at det kan tage temmelig lang tid at montere og være
noget der kræver lidt tilpassen for at det kan lade sig gøre. Når sædet så
sidder der, så bliver man nu alligevel glad, sådan et Recaro er meget bedre
end det fabrikkerne normalt monterer

--
Tom

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 29-04-08 05:40

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> sædet så sidder der, så bliver man nu alligevel glad, sådan et Recaro er
> meget bedre end det fabrikkerne normalt monterer

tak for svaret. Sædet er Getz'en er ikke ret godt, trods det, at det kan
justeres i højden.
Jeg har lige sat den danske recaro importør til at undersøge om der laves en
konsol til Getz.

> --
> Tom

Thomas