Godt sted at få toldsynet en bil?
Fra : oelmotor@gmail.com

Dato : 28-04-08 13:32

Hej Gruppe,

Jeg har hentet en bil i Tyskland som jeg skal have på danske plader.
Er der nogen som kender et særligt godt sted at få den toldsynet? Drop
evt en mail.

På forhånd super mange tak,

Lucas, oelmotor@gmail.com

Fra : Tom

Dato : 28-04-08 21:05

[...]

Du burde ringe til Lasse fra Supraimport han har et rigtig godt sted hvor
hans biler bliver synet. Jeg korser mig over at han får dem synet med 700+
heste som alm supra med turbo.
kan endda få dem synet som 5. gears modeller bare ved at sætte gearknoppen
fra en 5 gears på 6 trins kassen.

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-04-08 22:07

Tom skriver:

> [...]
> heste som alm supra med turbo.
> kan endda få dem synet som 5. gears modeller bare ved at sætte gearknoppen

Hvilket der så, hvis det bliver opdaget, vil udløse en omregistrering
når den skal til periodisk syn.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : John Sahl

Dato : 28-04-08 22:07

Tom wrote:
> [...]
> kan endda få dem synet som 5. gears modeller bare ved at sætte
> gearknoppen fra en 5 gears på 6 trins kassen.

Er det fordi du er træt af ikke at have råd til hans biler, at du synes
sådan noget skal stå på et åbent forum?

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : Tom

Dato : 28-04-08 22:26

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse

> Er det fordi du er træt af ikke at have råd til hans biler, at du synes
> sådan noget skal stå på et åbent forum?

hmm ikke råd?....vi er begge to lønnede ingeniører i husstanden, så jeg kan
ikke lige følge dig.
At hans biler har mange heste kan enhver så selv læse i bilgalleriet hvor de
fleste findes.
Gearknoppen er da et sjovt lille trick....men jeg kan se at at noget generer
dig i mit svar, som du så prøver at nedgøre til spørgsmål om min løn kontra
hans bilpriser.....fint argument.

Nu forsøger jeg jo netop at hjælpe en person til at få et billigt toldsyn,
som vi vel alle var intresserede i hvis vi importerede en bil. Derfor netop
ANBEFALER jeg Lasse da han ved alt om dette.
Personligt HADER jeg de urimelig afgifter som skat opkræver så jeg har intet
imod at folk prøver at få deres bil et par tusinde kr billigere.

--
Tom

Fra : John Sahl

Dato : 29-04-08 05:09

Tom wrote:
> [...]
> generer dig i mit svar, som du så prøver at nedgøre til spørgsmål om
> min løn kontra hans bilpriser.....fint argument.

Sorry, du har bare flere gange ævlet om de fine biler der ovre og så læser
jeg nok dit indlæg anderledes end andre, da jeg ser det som et ødelæggende
indlæg for Lasse, uanset hvor hjælpsomt det kunne være for spørger. Så det
lignede på mig at du havde ondt i røven over et eller andet.

> [...]
> Personligt HADER jeg de urimelig afgifter som skat opkræver så jeg
> har intet imod at folk prøver at få deres bil et par tusinde kr

Jeg er ikke helt uenig med dig omkring afgifterne og deres størrelse, men
det jeg brokker mig over, er at du i din ros af mandens firma, samtidigt er
med til at undergrave hans måde at gøre tingene og og risikerer at gøre det
temmelig meget sværere for ham. (Jeg indgår ikke i nogen diskussion om hvor
vidt hans metoder er rigtige, det er hans eget og kundernes valg.)

P.S. Jeg har ikke råd til hans biler

P.P.S. Undskyld jeg læste noget i dit indlæg der ikke var der.

Fra : Tom

Dato : 29-04-08 15:18

> [...]
> indlæg for Lasse, uanset hvor hjælpsomt det kunne være for spørger. Så det
> lignede på mig at du havde ondt i røven over et eller andet.

Nu er det jo Lasse selv som går og fortæller vidt og bredt om hvordan han
får sine biler synet og jeg kender bestemt ikke Lasse særlig godt. Så han må
jo selv have den mening at det ikke skal skjules. Personlig er jeg ligeglad
det kan ikke hidse mig op.
Men hans biler er MEGET fine IMO :))

--
Tom

Fra : Møller

Dato : 29-04-08 09:08

John Sahl skrev:

> Er det fordi du er træt af ikke at have råd til hans biler, at du synes
> sådan noget skal stå på et åbent forum?

Hvis det er korrekt, hvad jeg tror, når Tom skriver det, så burde det sendes med CC til Skat og FS.
Der er ikke stikkeri, men almindelig anstændighed.

Der er og bliver plat, svindel og ulovligt.

Og da du åbenbart sanktionerer det, må jeg jo fremover tage dine indlæg ud fra den holdning.

Møller

Fra : K. Jacobsen

Dato : 29-04-08 10:48

"Møller" <e@bg2n.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Der er og bliver plat, svindel og ulovligt.
>
> Og da du åbenbart sanktionerer det, må jeg jo fremover tage dine indlæg ud

Korrekthedens nidkære vogter , Møller i egen lave person !

Fra : Møller

Dato : 29-04-08 13:51

K. Jacobsen skrev:

> Korrekthedens nidkære vogter , Møller i egen lave person !

Den lader vi stå lidt, den siger vist alt der er nødvendig om afsender !!

Møller

Fra : K. Jacobsen

Dato : 29-04-08 20:41

> Den lader vi stå lidt, den siger vist alt der er nødvendig om afsender !!
>
> Møller

Liige præcis Møller ...Ellers må du jo klage ..

Fra : Tom

Dato : 29-04-08 15:20

> Hvis det er korrekt, hvad jeg tror, når Tom skriver det, så burde det
> sendes med CC til Skat og FS.
> Der er ikke stikkeri, men almindelig anstændighed.

Danmark bliver vel ikke fattigere af om en eller anden ligegyldig supra har
5 eller 6 gear :)

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-04-08 15:24

Tom skriver:

> Danmark bliver vel ikke fattigere af om en eller anden ligegyldig supra har
> 5 eller 6 gear :)

Hvor går grænsen ?

Danmark bliver vel heller ikke fattigere om jeg undlader at betale skat
?

Eller om 15 andre gør

Eller om 250.000 gør ?

Fra : Tom

Dato : 29-04-08 15:43

> Tom skriver:

> Hvor går grænsen ?

Tja det er i hvert fald uendelig langt fra min personlige grænse, ellers
kunne jeg jo have angivet det til T&S som det hed dengang.

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-04-08 16:09

Tom skriver:

> Tja det er i hvert fald uendelig langt fra min personlige grænse, ellers
> kunne jeg jo have angivet det til T&S som det hed dengang.

Hvor er din grænse da ?

Fra : Tom

Dato : 29-04-08 16:31

> Tom skriver:

> Hvor er din grænse da ?

Den går ved om fru Jensen der sælger græntsager fra sin køkkenhave ude ved
vejen, nu også rapporterer til skat :)))

--
Tom

Fra : Møller

Dato : 29-04-08 20:06

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Tom skriver:
>
> Hvor er din grænse da ?

Min grænse: ziro
Enten er man over eller under.
Det er det der giver mig problemer, mange tror de kan gradbøje lovgivning ;0))

Møller

Fra : Torben Scheel

Dato : 29-04-08 20:27

Møller wrote:

> Min grænse: ziro
> Enten er man over eller under.
> Det er det der giver mig problemer, mange tror de kan gradbøje
> lovgivning ;0))

Skæg diskussion. Alene det at man kan få råd om at slippe billigere end
andre hos "store stygge skat" bare ved at spørge i et forum af
bilinteresserede er et paradoks. Hvad kvalificerer spørger til at skulle
bidrage mindre end os andre til den fælles kasse?

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-08 20:54

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> skrev :

>Hvad kvalificerer spørger til at skulle
>bidrage mindre end os andre til den fælles kasse?

Nøjagtigt det samme, som får folk til kun at købe kaffe om fredagen,
fordi den er billede der.

Hvis mig en der med et frejdigt smil, er tilfreds med at betale mere
end nødvendigt, og jeg skal vise dig en løgner

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-04-08 22:23

jan_stevns skriver:

> Nøjagtigt det samme, som får folk til kun at købe kaffe om fredagen,
> fordi den er billede der.

Hvad er der på billedet ?

> Hvis mig en der med et frejdigt smil, er tilfreds med at betale mere
> end nødvendigt, og jeg skal vise dig en løgner

Hvis mig ?

Du skulle vidst have været i seng nu - Du staver jo som "PilleBo"

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-08 07:05

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Du skulle vidst have været i seng nu - Du staver jo som "PilleBo"

Min undskyldning er jeg ligger med 'fluenza , og dårligt kan se ud af
ørene ;)

--
Jan_stevns

Fra : Tom

Dato : 29-04-08 22:37

> [...]
> bilinteresserede er et paradoks. Hvad kvalificerer spørger til at skulle
> bidrage mindre end os andre til den fælles kasse?

Kender du da hans lønseddel?

....og husk så at når du køber en kasse sodavand i tyskland så "undrager" du
på lovlig vis den danske stat for både sodavandsafgift og moms :))

--
Tom

Fra : Torben Scheel

Dato : 30-04-08 08:24

Tom wrote:

> Kender du da hans lønseddel?

Registreringsafgift er ikke afhængig af indkomst.

> ...og husk så at når du køber en kasse sodavand i tyskland så "undrager" du
> på lovlig vis den danske stat for både sodavandsafgift og moms :))

Ja, men jeg beder ikke om hjælp til det i "danske colaentusiasters"
forum. Det er den hjælp til en fremmed som der ydes alene på grund af
fora'et jeg undrer mig over. Umiddelbart må man vel i fællesskabets ånd
være interesseret i at alle beskattes ensartet og rimeligt, og rent
egoistisk i selv at slippe billigere (bortset fra moralske skrupler).
Men at hjælpe en vildt fremmed med at slippe billigere til skade for
fælleskassen - hvorfor?

--
vh
Torben

Fra : Møller

Dato : 30-04-08 13:34

Torben Scheel skrev:

> [...]
> egoistisk i selv at slippe billigere (bortset fra moralske skrupler).
> Men at hjælpe en vildt fremmed med at slippe billigere til skade for

Det må du nok spørge om, jeg fatter det ikke.

Møller

Fra : Tom

Dato : 30-04-08 14:04

> Registreringsafgift er ikke afhængig af indkomst.

Køber du en dyr bil, så bidrager du da mere til den fælles kasse.

> Ja, men jeg beder ikke om hjælp til det i "danske colaentusiasters" forum.
> Det er den hjælp til en fremmed som der ydes alene på grund af fora'et jeg
> undrer mig over.

De fleste plejer at få hjælp i NG og det selv om man kender vedkommende
eller ej og endda ganske gratis.
Det er INTET i vejen for at spørge hvor man kan få et godt toldsyn og i
øvrigt ganske lovligt og lige efter bogen.....men når en fjer bliver til 5
høns....

> Umiddelbart må man vel i fællesskabets ånd være interesseret i at alle
> beskattes ensartet og rimeligt, og rent egoistisk i selv at slippe
> billigere (bortset fra moralske skrupler).

jaja, hvis du mener det.
Tror nu nok at laaaangt de fleste i dette land vil helst have tingene så
billigt som det nu er muligt.
Har i øvrigt ALDRIG set nogen hyle op over at biler før blev solgt med
kassetteafspiller og bagefter blev eftermonteret med cd-afspiller for at
omgåes de dyre afgifter....men det er nok gået min næse forbi da du har
diskutteret dette amoralske forfald som alle nyvognsforhandlere har tyet til
for at spare et par tusinde kr.

> Men at hjælpe en vildt fremmed med at slippe billigere til skade for
> fælleskassen - hvorfor?

hvad galt er der i at hjælpe andre, selv om det måske er udansk set med dine
øjne?
et toldsyn er et toldsyn og så er den ikke længere...

--
Tom

Fra : Torben Scheel

Dato : 30-04-08 21:02

Tom wrote:

> De fleste plejer at få hjælp i NG og det selv om man kender vedkommende
> eller ej og endda ganske gratis.

De fleste former for hjælp herinde er hjælp til selvhjælp.

> Det er INTET i vejen for at spørge hvor man kan få et godt toldsyn og i
> øvrigt ganske lovligt og lige efter bogen.....men når en fjer bliver til 5
> høns....

Det er en rent teoretisk diskussion, som mere handler om flokmentalitet
end pengene.

> jaja, hvis du mener det.
> Tror nu nok at laaaangt de fleste i dette land vil helst have tingene så
> billigt som det nu er muligt.

Ja, selvfølgelig. Det er jo slet ikke dét.

> [...]
> diskutteret dette amoralske forfald som alle nyvognsforhandlere har tyet til

Du har stadig ikke forstået min pointe. Læs mit indlæg igen, uden at
antage at jeg har ondt i røven. Og prøv at undgå udtryk som "hyle op" -
det kan nemt forplumre en sund debat.

> hvad galt er der i at hjælpe andre, selv om det måske er udansk set med dine
> øjne?

Her hjælpes en fremmed til at bidrage mindst muligt til fællesskabet. Er
det "dansk" (hvad det så end betyder) i dine øjne?

> et toldsyn er et toldsyn og så er den ikke længere...

Huh?

Det giver jo bare ikke mening. Det er vores fælles kasse - hvad
kvalificerer netop Lucas til at få hjælp til at bidrage mindre? I mine
øjne er det en fællesskabsfølelse (af bilejere) der går ud over
fællesskabet (os alle sammen). Nej, Lucas' evt. mindre bidrag kan ikke
mærkes af dig og mig, men skulle vi ikke skrive alle tricks på www så vi
kan få lukket et hospital eller en skole? Jeg undrer mig blot over
paradokset.

--
vh
Torben

Fra : Møller

Dato : 01-05-08 11:15

Torben Scheel skrev:
KLIP...

> [...]
> mærkes af dig og mig, men skulle vi ikke skrive alle tricks på www så vi
> kan få lukket et hospital eller en skole? Jeg undrer mig blot over

Torben jeg tror ikke, at du kan få forståelse for at der er forskel på at bevist omgå gældende love
og så holde sig indenfor de eksisterende love og regler til lovligt at minimere udgifterne.
(som f,eks købe på ebay inden for EU uden told og med afsendelandet moms. Blev vist anført af en som
svarende til at snyde fora afgifter og skat.)

De der anfører, at hvad gør det, at en enkelt ikke betaler hvad han skal til samfundskassen, det
betyder da intet, "but if everyone do so", ;o(

Jeg har heller ikke fået respons på mit forslag om, at hver gang der var valg til kommune, region og
folketing, skulle der opkræves 1 kr pr stemmeseddel, det betyder jo intet for den enkelt, men det
samlede beløb skulle ubeskåret sendes til mig: det kun jeg godt holde den gåenden med flot bil til
næste valg.

Jeg køber også reservedele hvor jeg kan få dem bedst og billigst, betalt med mine beskatte indtægter.
Ligesom jeg stemmer på det parti jeg mener tjener samfundet og mig selv bedst, jeg vil hellere have
en mindre del af en stor kage en en større del at næsten intet.
Så kan jeg købe den bil jeg vil, og betale de afgifter samfundet skal have.

God flyvedag.

Møller

Fra : Møller

Dato : 30-04-08 13:29

Tom skrev:
> [...]
>
> ...og husk så at når du køber en kasse sodavand i tyskland så "undrager" du
> på lovlig vis den danske stat for både sodavandsafgift og moms :))

Det er fuldt lovlig Tom, det er ikke det jeg anfægter, og mit første svar i træden var faktisk
foranlediget af dit indlæg om Lasses kreative syn, hvor du skrev:

[...]

Det opfattede jeg som at du ikke sanktionere hans fremgangsmøde, og din morel ville forhindre dig i
at gøre det samme: " Jeg korser mig over at han får dem synet" at du, så efter min opfattelse sener
trækker i land i dit svar til Brian, kan jeg så ikke forstå, måske er du blot sarkastisk i dit det
kan jeg ikke rigtig blive klog på.

Med hensyn til at hive i moralelastikken:
Men du har måske bestilt bogen:

Keld Jensen:Vindere snyder aldrig
Jeg kunne forestille mig, at J. Clausen vil gøre den til pligtlæsning i koncernen

Efterfølgende er kopi af hele artiklen hvis du ikke skulle have læst den eller adgang til
JP-Erhverv, søndag den 27.04-32008
Af EVA ANDERSEN , eva.andersen@jp.dk

IMAGEPLEJE Så skulle det være bevist - det betaler sig ikke at snyde for at slå konkurrenterne.
Virksomheder, som optræder ærligt og anstændigt, klarer sig bedst set over en femårig periode,

viser en undersøgelse. Desværre tyder noget på, at moralen er i forfald, læs bare her.
Ærlighed varer længst, hedder et ordsprog, men det ser danske virksomhedsledere tilsyneladende stort
på, skal man tro en ny undersøgelse. Konsulentfirmaet MarketWatch, har spurgt knap 2.000 danske
mellem- og topledere fra de 500 største danske v...

Overhold de uskrevne regler, og ikke bare lovgivningen. Netop tilliden er fundamental vigtig for al
forretning.
Keld Jensen

Den gode gamle gentleman-aftale om, at et ord er et ord, er passé. Jeg oplever, at flere hellere vil
snyde for at vinde, end de vil gøre det rigtige med risiko for at tabe.
Keld Jensen

[...]

danske virksomheder om deres og virksomhedens holdning til moralske og etiske spørgsmål, og svarerne
vil nok få de fleste til at spærre øjnene op.

Et par eksempler:

35 pct. af de adspurgte ledere mener, at deres virksomhed sætter profit højere end principper. 64
pct. har oplevet løgn i deres virksomhed, 16 pct. bedrageri og 4,3 pct. er bekendt med, at der
foregår bevidst overfakturering af kunder. 42,5 pct. har personligt tilbageholdt oplysninger for
skattevæsnet - og det bliver værre endnu.

Ikke mindre end 11,3 pct. svarer, at de ville benytte eller har benyttet sig af insiderviden på
aktiemarkedet for at opnå en personlig gevinst. Det sidste straffes med op til fem års fængsel.

HÃ¥ndbog i tillid

Keld Jensen, administrerende direktør i MarketWatch og forfatter til bogen ”Vindere snyder aldrig”,
som snart kommer i handlen, vil ikke gøre sig til dommer i etiske og moralske spørgsmål. Derimod er
hans nye bog en slags håndbog i, hvordan man skaber tillidsfulde relationer privat og i
erhvervslivet. Den er skrevet til især virksomhedsledere.

Og det er der i den grad brug for, mener han. For selvom moral og etik opfattes forskelligt fra
menneske til menneske, så er der nogle grundlæggende uskrevne regler, som man gør klogt i at
overholde, hvis man vil have succes.

Som at en aftale er en aftale.

»Det handler om tillid og integritet, helt fundamentale størrelser, som er vigtige i omgangen med
andre, både når man handler som enkeltperson, og når man repræsenterer en virksomhed. For
virksomhederne er moral og etik afgørende for, om kunder og leverandører har tillid til ens
forretningsprincipper - og vinderne, ja det er dem, som ikke snyder, men opfører sig moralsk
korrekt. Undersøgelsen viser, at virksomheder, som opnår størst tillid blandt kunderne og i
befolkningen, også klarer sig bedst på bundlinjen målt over en femårig periode. De virksomheder, som
holder moralen og etikken højt, klarer sig altså bedre end dem, som ikke gør.«

I disse år falder tilliden til de store multinationale selskaber drastisk, viser en international
undersøgelse fra World Economic Forum.

Hvor Danmark som land klarer sig godt på tillidsskalaen, modsat Brasilien, Rusland og USA, så kniber
det også herhjemme med tilliden til de store virksomheder. I USA skyldes mistilliden en række
virksomhedsskandaler, herunder Enron-skandalen i 2002, men også i Europa, og Danmark, er der
skandaler nok at tage fat på.

Skandalerne står i kø

»Tilliden til de store multinationale virksomheder er faldet 42 pct. de seneste fem år, og det
skyldes især, at mange synes, de store selskaber er drevet af én ting: Grådighed.

Sag på sag popper op om virksomhedsledere, som laver lyssky ting for egen vindings skyld. Store
virksomhedskonkurser skyldes grådighed, skandaler og svindel. Herhjemme har vi også eksempler -
senest historien om skattechefen, som er blevet afskediget på grund af en sag om penge under bordet.
Berettiget eller uberettiget, uanset om han har gjort noget ulovligt eller ej, så har han i hvert
fald befundet sig i en moralsk gråzone, vil de fleste mene.

Ser man bare 12 mdr. tilbage, popper der en del skandaler op også i Danmark.«

I sin research til bogen har han også undersøgt, i hvor høj grad der bliver snydt og tilbageholdt
oplysninger i forhandlingssituationer. Situationer, hvor de involverede parter i det hele taget ikke
optræder åbent og ærligt.

Og manglende tillid, åbenhed og ærlighed er ved at udvikle sig til et alvorligt problem for
erhvervslivet, fastslår han.

»Jo mindre tillid der er mellem kunder, leverandører, aktionærer og virksomhed, jo mere arbejde
bliver der til revisorer og advokater. Hvor man tidligere stolede på hinanden og opfattede en aftale
som en aftale, en gentleman-agreement, er situationen anderledes i dag. Nu skal der udarbejdes
klausuler, forbehold og dokumenter i stakkevis, og udgangspunktet i en forhandlingssituation er, at
man ikke kan stole på modparten.«

Mistilliden er dyr for virksomhederne, mener han.

»Økonomer kan godt lide, at der er en høj grad af tillid til virksomheden, for så skal man ikke
bruge så mange ressourcer på overvågning og kontrol. Jo lavere tillid, jo flere ressourcer går til
overvågning og kontrol,« siger Keld Jensen.

Tilbage til undersøgelsen.
Tror du, at din nærmeste leder er i stand til at forbedre sin etik og moral? blev lederne spurgt.
»Absolut ja,« svarer 68 pct.
Det kan man så tolke positivt eller negativt efter temperament.

Keld Jensen er partner i og direktør for MarketWatch Management, en skandinavisk uafhængig
netværksorganisation, hvis kerneområder er forhandlingsteknik og kommunikation. Han er forfatter til
16 bøger udgivet i 34 lande og medforfatter til bøgerne Forhandlingsteknik og Forhandlingshåndbogen.
Han har desuden rådgivet en bred vifte af førende internationale og danske organisationer,
heriblandt ABB, TV2, Scandic Hotels, Ernst & Young, Velux, KommuneData og NCC

Jeg stopper herfra nu.
Møller

Fra : Tom

Dato : 30-04-08 14:27

> [...]

> dit svar til Brian, kan jeg så ikke forstå, måske er du blot sarkastisk i
> dit det kan jeg ikke rigtig blive klog på.

Jeg trækker ikke i land, men forklarer mig.

> Med hensyn til at hive i moralelastikken:
> Men du har måske bestilt bogen:
>
> Keld Jensen:Vindere snyder aldrig

Jeg kender ikke Keld Jensen og har ikke læst hans bøger, tror heller ikke
jeg har planer om det.

--
Tom

Fra : Møller

Dato : 30-04-08 15:46

Tom skrev:

> Jeg trækker ikke i land, men forklarer mig.

OK.
Og ikke som ved Verdens Ende hvor du svømmede i land ;-

God weekend.

Møller

Fra : Tom

Dato : 29-04-08 22:34

> Min grænse: ziro
> Enten er man over eller under.
> Det er det der giver mig problemer, mange tror de kan gradbøje lovgivning
> ;0))

Det gør vi da alle. Både når vi overskrider hastighedsbestemmelserne, når vi
kører rundt i en bil som får anmærkninger til syn (bilen er jo ikke lovlig
når dette sker), når vi tager en kasse ekstra øl med til moster oda fra
tyskland (må kun til eget forbrug), når vi køber en vare på ebay i usa og
håber at den smutter gennem tolden, når vi glemmer at oplyse til skat at vi
har vundet 2.000 Kr i online poker i england, når vi tømmer bankontoen som
pensionist og sætter pengene i en bankboks for derefter at kunne få tilskud
til briller .....og sådan kunne man blive ved.
Der er "ingen" der kan sige sig fri for ikke at fifle lidt med tingene til
egen fordel, og ingen af os melder vel moster oda til kommunen fordi hun har
lidt reserve i bankboksen ..you name it.

Bare et kig på min lønseddel overbeviser mig hver måned om at jeg bestemt
ikke behøver have dårlig samvittighed over at staten ikke også får sin del
af mine penge.

Set i bagspejlet synes jeg også historien viser at de folk der råber mest
op, også er dem der bryder lovene mest....een behøver bare nævne i
flæng....Hans Engel, Jacob Buksti, Duracell, Jimmy Star, Ninn Hansen, Lene
Espersen, Kong Gustav, HkH Kronpris Frederik, Chefen for bagmandpolitiet,
Ritt Bjerregaard, Flemming Oppenxxxx, Lurer Anders, Ja selv vores
statsminister fik os i en krig baseret på løgne.....og som i øvrigt selv
måtte gå som skatteminister for år tilbage, Poul Schlutter og hans
gulvtæppe, Khader, Brixtofte.....for bare at nævne nogle ganske få af mange.

--
Tom

Fra : Møller

Dato : 30-04-08 13:39

Tom skrev:

> [...]
> måtte gå som skatteminister for år tilbage, Poul Schlutter og hans
> gulvtæppe, Khader, Brixtofte.....for bare at nævne nogle ganske få af mange.

Har jeg noget sted givet udtryk for at jeg billiger deres handlinger??
Men antallet af psykopater blandt ledere er væsentlig højere end i befolkningen som helhed.
Men det har du vel lært på lederkurser ,-)
et link blandt mange:
Pas på psykopaten
http://www.hkblade.dk/hkwww/blade/hkblade.nsf/doclookup/ABHE-5V8FH2?OpenDocument
http://www.psykiatrifonden.dk/info/01_2004/hvemerdissepsykopater.html
http://www.usd.edu/~schieber/ClinicalCars.html

Møller

Fra : Møller

Dato : 29-04-08 20:16

Tom skrev:

> Danmark bliver vel ikke fattigere af om en eller anden ligegyldig supra har
> 5 eller 6 gear :)

Næ....

Men moralen? den skrider, hvor skal vi sætte grænsen?

Møller

Fra : K. Jacobsen

Dato : 29-04-08 20:49

> Næ....
>
> Men moralen? den skrider, hvor skal vi sætte grænsen?
>
> Møller

Du skal da ikke sætte nogen grænser, andet end for dig selv Møller og du
skal ikke omtales som "vi" , det er kun Kongehuset der gør det !
Moralen ? Hvilken moral ? Din ?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-04-08 22:26

"K. Jacobsen" skriver:

> Du skal da ikke sætte nogen grænser, andet end for dig selv Møller og du
> skal ikke omtales som "vi" , det er kun Kongehuset der gør det !
> Moralen ? Hvilken moral ? Din ?

Du har sandsynligvis ikke nogen.

Til gengæld bidrager du heller ikke til noget i denne debat ud over
mudderkastning - tag dig dog sammen og tag stilling til spørgsmålet i
stedet for at kaste med mudder.

Hvor er din grænse ?

Fra : K. Jacobsen

Dato : 29-04-08 22:33

> [...]
>
> Hvor er din grænse ?
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Keder du dig Klaus ? LOL

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-04-08 22:37

"K. Jacobsen" skriver:

> Keder du dig Klaus ? LOL

Nej, det morer mig at du viser dig som en ægte troll, der kun smider med
mudder og ikke deltager aktivt i debatten.

Men for lige at krybe ned på dit niveau og give dig et svar du måske
forstår, så er her et par akronymer for hvad du kan tages for at være:
Abemås, agurketud, analfabet, asfaltcowboy, bacille, bandit, barnerøver,
basilisk, bedrager, billige bavian, bisse, bovlamme bladanblander,
brandstifter, brutale bilbølle, bums, burgøjser, bæst, bøddel, bøhtosse,
bølle, bøllefrø, børste, cykeltyv, desertør, dovendyr, drukkenbolt,
egoist, facist, fedtblære, fedtemikkel, fedthalefår, fladpande,
flommefede fjollerik, forbryder, forlismand, forlorne tæppehandler,
fortidsuhyre, frysefrederik, fyldebøtte, gangster, gespenst, grimrian,
grobrian, haleneger, hallunk, hulepindsvin, hærværksmand, høvl, igle,
ignorant, individ, interplanetariske slørhale, jubeltorsk,
justitsmorder, kakerlak, kannibal, karnevalssørøver, klaptorsk,
kleptoman, klodrian, klodsmajor, knoldvækst, kryb, krybskytte,
krudtugle, kvajpande, kvælstofbacille, kæltring, køter, laban, lakaj,
landevejsrøver, landkrabbe, landsforræder, laskefede lommetyv,
lejesvend, lemmedasker, lomme-Moussolini, luksusdyr, lumskebuks,
lurendrejer, lusepuster, luskebuks, lydpottelus, lystmorder, læderjakke,
løjser, makrelslugere, marxist, massemorder, menneskefjende,
menneskeæder, misdæder, modbydelige mide, mordbrænder, morder,
motorbølle, møgdyr, pirat, pladderabe, platfodede moskusokse, plebejer,
prøjser, pungdyr, pyroman, racist, rottefjæs, sadist, samfundssnylter,
sandalslæber, sandloppe, sandmide, sinke, sjofelist, sjover, sjuft,
skadedyr, skallesmækker, skamstøtte, skunk, skurk, skvatdragon,
skvatmelon, skægabe, slagsbror, slambert, slapsvans, sleske spytslikker,
slubbert, slyngel, smugler, smørtyv, snigmorder, snigskytte, snoabe,
snog, snydetamp, snylter, sortbørsgrosserer, spritbilist, spritter,
spruttyv, sprællemand, spyflue, starut, stikker, stymper, subjekt,
superskurk, sut, svamp, svin, svindler, svirebror, svumpukkel,
søndagsrytter, søpindsvinefjæs, sørøver, tale-delirist, tamp, tangloppe,
terrorist, torskepande, trafikbisse, trompetsnegl, tyran, tyveknægt,
tøffelhelt, tøsedreng, udbytter, undermåler, vagabond, vampyr, vandal,
vandrotte, vandal, væggetøjsbefængte varulv, varyl, vatnisse, voldsmand,
øgle.

Fra : K. Jacobsen

Dato : 29-04-08 23:53

> [...]
> øgle.
>
> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Var det ,det bedste forsvar for Møller ,du kunne præstere ?
... ROFL...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-04-08 04:57

"K. Jacobsen" skriver:

> Var det ,det bedste forsvar for Møller ,du kunne præstere ?

Det har da intet med Møller at gøre. Men det har du åbenbart lidt svært
ved at fatte. Meld dig nu ind i debatte svagpiser.

Fra : Møller

Dato : 30-04-08 13:43

K. Jacobsen skrev:

> Var det ,det bedste forsvar for Møller ,du kunne præstere ?
> .. ROFL...

Jeg behøver ikke andre til at forsvare mig,
Problem er at få dig til at forstå, i stedet for stedse at forsøge at køre tråde ud på et sidespor,
men det kan kun skyldes, at du ikke kan argumentere kun grave grøfte og bruge materialet derfra til
at kaste i alle retninger.

Møller

Fra : Claus Frørup

Dato : 30-04-08 13:35

Isang tao pinangalanan, Klaus D. Mikkelsen nagsulat:

klip

>Men for lige at krybe ned på dit niveau og give dig et svar du måske
>forstår, så er her et par akronymer for hvad du kan tages for at være:
>Abemås,
klip
>øgle.
>
>Klaus

Du glemte: "Gyngehesterøv"

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 30-04-08 13:40

On Wed, 30 Apr 2008 14:35:17 +0200, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
wrote:

>Isang tao pinangalanan, Klaus D. Mikkelsen nagsulat:
>
>klip

>klip

>Du glemte: "Gyngehesterøv"
>

>--

Jeg synes heller ikke at jeg kan få øje på socialdemokrat og
skidespræller.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Claus Frørup

Dato : 30-04-08 15:18

Isang tao pinangalanan, Folmer Rasmussen nagsulat:

>On Wed, 30 Apr 2008 14:35:17 +0200, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
>wrote:

klip
> [...]
klip
>Jeg synes heller ikke at jeg kan få øje på socialdemokrat og
>skidespræller.

Han er vist ved at falde af på den, ham Klaus

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Møller

Dato : 30-04-08 13:28

K. Jacobsen skrev:

> Du skal da ikke sætte nogen grænser, andet end for dig selv Møller og du
> skal ikke omtales som "vi" , det er kun Kongehuset der gør det !
> Moralen ? Hvilken moral ? Din ?

Vi: et demokratisk samfund, hvor de personer vi har valgt til at sidde i folketinget fastsæt grænser
via lovgivning, så det ikke bliver et anarkistisk samfund men retningslinie for hvad samfundet.

Du kan så være enig eller ej.

Den der snyder for egen vinding skyld og unddrager statskassen for lovlige fastsatte afgifter og
skatter er med til at vi andre skal betale mere.

Du kan så være enig eller ej.

Der er så de moralske love, der er adfærdsregulerinde, der vil der oftest være et vist spillerum,
men jeg fornemmer, at det vil være spildte ord på Balle-Lars at prøve at forklare dig det.

Men der kommer snart en ny bog der måske kunne have interesse:

Keld Jensen, ”Vindere snyder aldrig”, som snart kommer i handlen, vil ikke gøre sig til dommer i
etiske og moralske spørgsmål.

Enkelte citater:
[...]

De tider hvor man kunne lave milionhandler på håndslag og gentleman-aftale er desværre forbi, det
dog kun få år siden det kunne lade sig gøre ,-))

Jeg tager indholdet af tråden til efterretning, og kan konstatere, at moralbegrebet hele tiden
flytter sig, men grænser for overtrædelse af love kan kun fastsættes ved domstole, mange af de
anførte eksempler på omgåelse er ikke lovovertrædelser, men at gøre brug af eksisterende love til at
minemere egen omkostninger.

Jeg stopper herfra nu.
Møller

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 30-04-08 18:00

On Wed, 30 Apr 2008 14:39:41 +0200, Folmer Rasmussen wrote:

> Jeg synes heller ikke at jeg kan få øje på socialdemokrat og
> skidespræller.

Hovhov. De ord ville Kaptajn Haddock da aldrig tage i sin mund!
Bondebarber, brugtvognsforhandler og knallertbølle kan der argumenteres
for.

http://www.akira.ruc.dk/~rsj/tintin/viden.htm#generelt

Fra : oelmotor@gmail.com

Dato : 28-04-08 15:42

On 28 Apr., 23:25, "Tom" <christensen@bigfoot.com> wrote:

> [...]
> Personligt HADER jeg de urimelig afgifter som skat opkræver så jeg har intet
> imod at folk prøver at få deres bil et par tusinde kr billigere.

Hej Tom,

Tak for dit indlæg. Vi deler samme sind og du skriver præcis det svar
jeg savner. Til andre som gerne vil bidrage men søger den stille vej
er min email angivet. Jeg synes også reg.afgiften er komplet
uforståelig. Eks: Indtil sidste år kunne man indregistrere en
gulpladebil og betale 30% i afgift. Men vores kære skatteminister
ændrede denne regel så nu skal en gulpladebil med ruder bagi straffes
med 50% i afgift og en gulpladebil uden ruder bagi er stadig på 30%.
Jeg absolut fatter ikke hvad det skal til for! Det er mig komplet
uforståeligt.

Lucas

Fra : Tom

Dato : 28-04-08 23:11

[...]

:)
Skatteministre er pr. definition opvoksede i socialdemokratiske familier,
hvor
man ser en dyd i at vi alle skal være lige og ingen må have mere end andre.
Derfor skal folk rippes for selv en 5 krone, bare du ikke har mere end
andre.
Nok lidt OT, men det grænser til kommunistisk planøkonomi at vi skal svare
skat af gulduret fra firmaet efter 25 års tro tjeneste osv osv.
Tænk sig hvor det ville være ganske forfærdelig hvis en person her i landet
fik sin bil lidt billigere end andre, nej det går virkelig ikke.
Jeg har alle dage hadet de danske bilafgifter og synes lige som resten af
EU,
at de er dybt konkurrenceforvridende....tænk hvis udlandet lagde 180%
afgift på vores fetaost...hvor meget ost ville vi så sælge.
(spiser_en_tudekiks.avi)

--
Tom

Fra : Mikael

Dato : 28-04-08 15:58

On 28 Apr., 23:41, oelmo...@gmail.com wrote:

> [...]
> med 50% i afgift og en gulpladebil uden ruder bagi er stadig på 30%.
> Jeg absolut fatter ikke hvad det skal til for! Det er mig komplet

Nej det giver umiddelbart heller ikke meget mening, men jeg er ret
sikker på at det aldrig har været planen at private skulle have biler
på guleplader og med det trick med bagruderne har håndværkerne stadig
en mulighed for en billig bil.
Jeg forstår så ikke hvorfor man ikke laver det om sådan at man skal ha
et SE nummer for at kunne købe en bil på gule plader.
Endnu bedre vil være at afskaffe alle afgifterne, så vil folk købe den
bil de har behov for.

Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-08 13:12

> [...]
>et SE nummer for at kunne købe en bil på gule plader.
>Endnu bedre vil være at afskaffe alle afgifterne, så vil folk købe den

Bilerne er da åbenbart ikke for dyre,gå lige en tur ved de store
indkøbscentre en fredag eftermiddag,der holder
Audier,volvoer,Passat'er og BMW'ere i stribevis.desuden kan den jo
ikke bare skæres væk afgiften,så kunne det nok være at tudekiks
fabrikanterne ville gnide sig i hænderne salget ville eksplodere,spøg
til side,skulle afgifterne væk skulle staten så ud og hente pengene
andre steder,prøv lige at se hvor mange kilometer veje vi har som skal
vedligeholdes,politikkerne sidder jo ikke og smider pengene ind i en
brændeovn,de bliver fordelt så godt det er muligt mellem os
alle,uanset hvem af dem som sidder derinde på Christianborg.Ved ikke
hvor mange penge som staten får ind på rene bilafgifter men hvis nogen
har tallet måtte de da gerne komme med det, det jo så være sjovt at
høre fra dem som vil af med afgiften hvor præcist de ville hente de
manglende penge.

/gubbi

Ps:Og ja jeg har bil og kører ca 55000 km om året

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 29-04-08 21:15

Mikael <MikLarsen@gmail.com> wrote in

> Endnu bedre vil være at afskaffe alle afgifterne, så vil folk købe den
> bil de har behov for.

Ja lad os fjerne afgiften på køretøjer. Imorgen. Sikken et ramaskrig der
ville lyde her i gruppen

Og bare for at dreje kniven rundt i såret, så kunne man udligne statens tab
ved at lade brændstofsafgiften stige med en 20'er eller hvad der nu skal
til, og sætte et ekstra nul på ejerafgifterne.

Så har alle nybilsejere bil for livet. De bliver ikke til at komme af med

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-08 09:50

On Mon, 28 Apr 2008 12:31:46 -0700 (PDT), oelmotor@gmail.com wrote:

>Hej Gruppe,
>
>Jeg har hentet en bil i Tyskland som jeg skal have på danske plader.
>Er der nogen som kender et særligt godt sted at få den toldsynet? Drop
>evt en mail.

Jeg forstår udmærket dit spørgsmål, også selv om du ikke er ude på at
"snyde og bedrage" . Er der forskel på at få toldsynes i Tåstrup
contra vestjylland et sted? Hvis værdien generelt sættes lavere et
sted, er det klart man gerne vil køre 100 km ekstra for at spare
10.000 kroner

Fra : Tom

Dato : 30-04-08 14:09

<Henning> skrev i en meddelelse

> [...]
> contra vestjylland et sted? Hvis værdien generelt sættes lavere et
> sted, er det klart man gerne vil køre 100 km ekstra for at spare

JEG gør det i hvert fald gerne :)

---
Tom

Fra : Torben Scheel

Dato : 30-04-08 21:10

Tom wrote:

> JEG gør det i hvert fald gerne :)

Me too. Ville du hjælpe Grønthandler Yussuf med det samme? Brixtofte?
Jeg ville ikke. Og heller ikke "Lucas" - det må han selv rode med. Og
helt overordnet mener jeg det ville være bedst hvis skat kunne ensarte
reglerne og afgiftsfastsættelserne.

--
vh
Torben

Fra : Tom

Dato : 02-05-08 16:48

> Me too. Ville du hjælpe Grønthandler Yussuf med det samme? Brixtofte?

Ja, det kan da bare skrive her....mig generer deres navn eller baggrund
ikke....ej heller deres indtægt m.m.

> Jeg ville ikke. Og heller ikke "Lucas" - det må han selv rode med. Og helt
> overordnet mener jeg det ville være bedst hvis skat kunne ensarte reglerne
> og afgiftsfastsættelserne.

Det HAR de sådan ca. også gjort. Man kan se afgifterne på skats hjemmeside
og også på bilpriser.dk. Men de sidste par tusinde kr som det kan svinge
ville jeg godt køre efter hvis jeg vidste at et sted var billigere end et
andet....og jeg ville ikke have det mindste dårlige samvittighed over at
det..
Nøjagtig det samme at der et sted i Sønderborg hos A+ er 50 kr billigere at
få synet sin bil....at andre gerne vil give 50 kr mere må de da gerne for
min skyld. Jeg tager det billige sted.

--
Tom

Fra : BikeManiac

Dato : 10-05-08 12:39

On 30 Apr., 10:50, Henning <> wrote:

> [...]
> contra vestjylland et sted? Hvis værdien generelt sættes lavere et
> sted, er det klart man gerne vil køre 100 km ekstra for at spare

See, now we are talking my language

Lucas