Hjælp til indkøb af lille brugt b
Fra : Padmé Amidala

Dato : 28-04-08 09:22

Hej NG.

Jeg står for at skulle købe en lille brugt bil, ikke ældre end 1998.
Umiddelbart har jeg tænkt på en peugeot 106/206, renault clio med fem
døre, men andre tilsvarende biler kan også komme på tale.
Jeg er bare helt på herrens mark hvad angår hvor mange kilometer de må
have kørt og hvad jeg ellers skal være opmærksom på. Jeg vil jo gerne
gøre et godt køb med en bil, der kan holde i mange år fremover.

Er der nogen der har nogle gode råd?

VH
Padmé

Fra : Holm

Dato : 29-04-08 09:20

Padmé Amidala wrote:
> Hej NG.

Hej

> Er der nogen der har nogle gode råd?

Jeg har *hørt* at mange af de små franske er plagede af rust, men jeg
ved ikke hvor meget hold det har i virkeligheden.

Hvad siger budgettet i øvrigt?
Jeg synes ikke det fremgår, hvor meget du vil købe for...?

--
s s h o l m (at) g m a i l . c o m

Fra : Padmé Amidala

Dato : 29-04-08 15:42

Holm wrote:

> Hej

> Jeg har *hørt* at mange af de små franske er plagede af rust, men jeg
> ved ikke hvor meget hold det har i virkeligheden.

Ja, det har jeg desværre også hørt, men jeg ved ikke rigtig hvad jeg så
bør kigge efter i stedet?

> Hvad siger budgettet i øvrigt?
> Jeg synes ikke det fremgår, hvor meget du vil købe for...?

Jeg havde umiddelbart regnet med ca. 60000.

VH Padmé

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 29-04-08 14:13

On 28 Apr., 10:21, Padmé Amidala <sleti...@nogenemail.dk> wrote:
> [...]
> have kørt og hvad jeg ellers skal være opmærksom på. Jeg vil jo gerne
> gøre et godt køb med en bil, der kan holde i mange år fremover.

Uanset hvad du falder for på markedet skal du se på hvad prisen er for
at køre det antal km du skal i de år du regner med at bilen skal
holde. Ikke købsprisen.

Langt de fleste biler, med undtagelse af nogle få luksusmodeller,
ruster mere end de burde hvis de ikke er ekstra beskyttede indenfor de
første par år og vedligeholdt. Det er altså vigtigere at se på end om
franske eller italienske biler efter sigende ruster. Bemærk at
rustbeskyttelse også er udmærket til at skjule rustangreb.

Generelt er de bedste køb formentlig biler der er et par år gamle. En
model fra 1998 holder ikke 'i mange år fremover'.

--
Niels