Er Previa bagtøjet defekt?
Fra : Fister

Dato : 26-04-08 03:35

Hej,
Jeg har kik på en Toyota Previa 1996 som ellers er i fin stand, men der
drypper lidt olie fra bagtøjet, der hvor kardanakslen går ind og så er der
lidt slør i bøsningerne i bagtøjet der hvor trækakslerne går ind. Hvormeget
betyder dette og hvad skal repareres?

Venlig hilsen

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-08 05:37

"Fister" <nospam@nospam.invalid> skrev :

> [...]
>lidt slør i bøsningerne i bagtøjet der hvor trækakslerne går ind. Hvormeget

Det betyder nok at pakdåserne er gået sig en tur, og en dyr regning
ligger og lurer - Har bilen trillet omkring de 300.000 ?

Det er desværre en 112% sikker fejl på den bil - man kan få
renoverede bagtøj til den, men billige er de ikke

Har man ikke 10 tommelfingre, og værktøjet, kan man selv skifte dem

Prisen skal være pænt lav, når bagtøjet er slidt op...

--
Jan_stevns

Fra : Fister

Dato : 26-04-08 10:02

"jan_stevns" wrote in message

> Det betyder nok at pakdåserne er gået sig en tur, og en dyr regning
> ligger og lurer - Har bilen trillet omkring de 300.000 ?

kørt 150.000
Kan man så nøjes med pakdåserne?
Der er ingen mislyde fra bagtøjet og den har angiveligt ikke været kørt tør
for olie endnu.

> Det er desværre en 112% sikker fejl på den bil - man kan få
> renoverede bagtøj til den, men billige er de ikke
>
> Har man ikke 10 tommelfingre, og værktøjet, kan man selv skifte dem

Jeg antager at man trækker kardan og trækakslerne ud og så kan man fjerne
pakdåsen med en skruetrækker og banke nye ind?

> Prisen skal være pænt lav, når bagtøjet er slidt op...

Bilen er forhandlet ned på et slå-til-niveau og yderligere herefter vil
sælger give 4.000 i afslag til rep af bagtøj. Vil 4.000 dække?

Venlig hilsen

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-08 11:13

"Fister" <nospam@nospam.invalid> skrev :

>kørt 150.000

For en 96'er ? Det lyder som meget lidt ;)

>Kan man så nøjes med pakdåserne?
>Der er ingen mislyde fra bagtøjet og den har angiveligt ikke været kørt tør
>for olie endnu.

Det turde så være muligt, at redde den , ja

>Bilen er forhandlet ned på et slå-til-niveau og yderligere herefter vil
>sælger give 4.000 i afslag til rep af bagtøj. Vil 4.000 dække?

Det lyder ganske fair - på en 96'er med defekt i bagtøjet, skal
prisen i mine øjne ligge nede omkring de 10 tudser - og dælme ikke
meget over - synet eller usynet - det er en dyr fætter at trile rundt

(jeg havde nok gerne ofret den store 10'er på sådan en, måske med lidt
ekstra pga det lave kilometertal)

Har du gennemgået den nøje for rust ? Ikke fordi de plejer at være
slemme

--
Jan_stevns

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 26-04-08 23:20

> Har du gennemgået den nøje for rust ? Ikke fordi de plejer at være
> slemme

Nåååh?? Min gamle pragtfulde Previa var da slemt rødlig omkring alle skærme.
Den var godt nok fra ´92. Ved ikke om det gør nogen forskel, men jeg synes
da ofte at man hører om problemet.

/Jasper

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-08 08:14

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev :

>Nåååh?? Min gamle pragtfulde Previa var da slemt rødlig omkring alle skærme.

Hvis din var bordeaux farvet ville jeg ikke være nervøs ;) - men
kommentaren faldt nu kun fordi en Previa ikke er mere rustfølsom end
andre 112%'ere - den har dælme også sine vanesteder : hjulkasser,
skærmkanter, bagsmæk, og de ikke nævnte

Det er efterhånden nogle gamle kasser, så rust er ikke et spørgsmål
om, men om hvor meget

>Den var godt nok fra ´92. Ved ikke om det gør nogen forskel, men jeg synes
>da ofte at man hører om problemet.

Jeg hører ikke mange japanerejere rose deres biler for at være
rustfrie ;)
--
Jan_stevns

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 27-04-08 21:50

> Jeg hører ikke mange japanerejere rose deres biler for at være
> rustfrie ;)

Nej... Gud ske tak & lov er min skiftet ud med en tysk kvalitets Mercedes
E-klasse årg. 2002. Dét ved man sgu hvad er! Ingen rustproblemer hér

/Jasper

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-08 22:28

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev :

>Nej... Gud ske tak & lov er min skiftet ud med en tysk kvalitets Mercedes
>E-klasse årg. 2002. Dét ved man sgu hvad er! Ingen rustproblemer hér

Høhø - jeg har lige gennemgået den lille ny kasse jeg snuppede
( en gøj ~ 309 1.6er - den er rigtig fin overalt - spøjst ! )

--
Jan_stevns

Fra : Møller

Dato : 28-04-08 12:20

jan_stevns skrev:

> Høhø - jeg har lige gennemgået den lille ny kasse jeg snuppede
> ( en gøj ~ 309 1.6er - den er rigtig fin overalt - spøjst ! )

"Spøjst"
Aner man en fordom her )
Og mangler den en kat har du jo rigeligt at tage af

Og nemme at reparere.

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-08 13:24

Møller <e@bg2n.dk> skrev :

>"Spøjst"
>Aner man en fordom her )

Måske - eller også lider "man" stadig af nervøse trækninger hist og
her, efter et meget kort bekendstkab, men en 505 Famiale Diesel Turbo
og automatgear, som tilbragfte mere tid på værkstedet, end på vejen

Den var så ringe, at Peugeot France beordrede forhandleren til at tage
lortet retur

Et halvt års tider sad jeg sjovt nok på en Mols færge, og hørte en
sælger skramrose sådan en æske, og noterede mig at det var ham der
solgt mig min møgkasse, hvor efter jeg rejste mig, og bad ham stikke
piben ind, på lidet flatterende vis

Dengang kunne de (bilerne) ikek blive værre, kun bedre

>Og nemme at reparere.

Såehhhhhh ;) Motoren vender sgu den gale vej !

--
Jan_stevns

Fra : Møller

Dato : 28-04-08 15:28

jan_stevns skrev:

> [...]
> piben ind, på lidet flatterende vis
>
> Dengang kunne de (bilerne) ikek blive værre, kun bedre
De har haft en dårlig periode, jeg havde en Citroen GS fra 1974 (da de købte billig blik i DDR), i
1980 skilte jeg den af og satte div. nye blikdele i, den blev solgt efter 20 år!

> Såehhhhhh ;) Motoren vender sgu den gale vej !

Nu ved jeg godt, at du er vant til et maskinrum du kan stå nede i, men ellers har jeg ikke
problemer, mange gange skal ny blot gå ind gennem hjulkassen, der er mange plastdele i inderskærm
der kan denponteres let.

Tørsump og knastaksel i bund
Så er der ingen fare for at slå hul i bundkar, jeg har lige skiftet på en Uno, genboen havde snakket
med noget bornholmsk granit der var eksporteret i mindre stykker.

Men du kender sikkert se værste sider om hjælp og Peugeots online reservedelsoversigt.

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-08 16:38

Møller <e@bg2n.dk> skrev :

>Men du kender sikkert se værste sider om hjælp og Peugeots online reservedelsoversigt.

den online oversigt har jeg ikke fundet endnu, men har da noteret mig
at maskinen i den bette, er den samme som BX fiser rundt med

er det ikke det der PSA eventyr ?

--
Jan_stevns

Fra : Møller

Dato : 28-04-08 17:12

jan_stevns skrev:

> den online oversigt har jeg ikke fundet endnu, men har da noteret mig
> at maskinen i den bette, er den samme som BX fiser rundt med
>
> er det ikke det der PSA eventyr ?

Jo du se reservedelsnr og pris pos PSA:
og hvis du betaler, normtider )

http://public.servicebox.peugeot.com/

Du skal blot registrere dig. og hvis du bruger dit gamle firma, har du jo Virk.nr. hvis du skulle få
brug for det og så er der bl.a.

http://www.frenchcarforum.co.uk/
http://www.hi-speed.dk/main.html

Møller