Hvor meget kan man stole på Skats beregnin~
Fra : Henning

Dato : 25-04-08 18:55

I forbindelse med import af bil fra Tyskland, er jeg i tvivl om hvor
fast Skats beregning af registreringsafgift er.
Hvis bilen er mere end 6 år gammel er ekstraudstyr sat til kr. 0,-.
Korrekt?
Kigger jeg på denne
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Mercedes-E320-3,2-5d.-CDi-Avantgarde-st.car-aut._ID264262.htm
er prisen uden afgift 105.000,-
Regner jeg afgift ud vha.
http://www.bilpriser.dk/makelist.do?zipcode=2100&type=levy får jeg en
afgiftberegning på knap 250.000,-
Kan jeg så stole på, at den endelige pris er summen af de to tal,
eller skal jeg være forberedt på +- 25.000,-, alt efter
vurderingsmandens humør?

Fra : Brian

Dato : 25-04-08 19:14

Henning wrote:

> Kan jeg så stole på, at den endelige pris er summen af de to tal,
> eller skal jeg være forberedt på +- 25.000,-, alt efter
> vurderingsmandens humør?

Hvorfor er det man føler sig fristet til at komme med et ubrueligt svar, når
du spørger ?

Åhhja, det er nok fordi jeg lige har skimmet gruppen igennem, og set dine
seneste svar med gudldkorn som: "Nåe RKI er efter dig" og "Ok dvs du mangler
32 dåser, 14 flasker, 21kapsler samt div. hvor
fanden er dine øjn når du kører?" eller kort og godt "Køw en anden bil."

Ikke desto mindre, kan jeg anbefale et kig på http://bilimport.tkrath.dk/.
Her nævnes at ekstraudstyr anses som fuldt nedskrevet på biler ældre end 8
år, samt anden brugbar info.

/Brian

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-04-08 19:43

Brian wrote:

> [...]
> dvs du mangler 32 dåser, 14 flasker, 21kapsler samt div. hvor
> fanden er dine øjn når du kører?" eller kort og godt "Køw en anden

Er du helt sikker på, at det er den samme Henning ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Brian

Dato : 25-04-08 20:09

Per Beer Hansen wrote:

> Er du helt sikker på, at det er den samme Henning ?

Nu du nævner det, er jeg faktisk sikker på at det _ikke_ er den samme
Henning, så undskyld mange gange til Henning!

Jeg så bare rødt et kort øjeblik - den slags svar som den anden Henning
kommer med, er med til at gøre tonen i gruppen lidt træls.

/Brian

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-04-08 21:34

Brian wrote:

> Nu du nævner det, er jeg faktisk sikker på at det _ikke_ er den samme
> Henning, så undskyld mange gange til Henning!

OK.

> Jeg så bare rødt et kort øjeblik - den slags svar som den anden
> Henning kommer med, er med til at gøre tonen i gruppen lidt træls.

Helt enig.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Henning

Dato : 25-04-08 21:53

>fanden er dine øjn når du kører?" eller kort og godt "Køw en anden bil."
Som en anden skriver, tror jeg desværre du forvkeksler mig med en
anden (heldigvis Men din undskyldning er godtaget

>Ikke desto mindre, kan jeg anbefale et kig på http://bilimport.tkrath.dk/.
>Her nævnes at ekstraudstyr anses som fuldt nedskrevet på biler ældre end 8
>år, samt anden brugbar info.

Takker, den referer bl.a. til denne side, som omhandler stort set
samme bil
http://modep.toldskat.dk/cgi-bin/gweb?f1=15&command:Transmit&sid=26516.ONPQUBAU.8
og til den ovennævnte pris

Drømmebilen nærmer sig...

Fra : John Sahl

Dato : 26-04-08 09:23

Henning wrote:
> Takker, den referer bl.a. til denne side, som omhandler stort set
> samme bil
> http://modep.toldskat.dk/cgi-bin/gweb?f1=15&command:Transmit&sid=26516.ONPQUBAU.8

Man kan ikke linke til deres sider. Det er fantastisk kodet

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : Mogens

Dato : 25-04-08 21:25

"Henning" < @> skrev i en meddelelse

> Hvis bilen er mere end 6 år gammel er ekstraudstyr sat til kr. 0,-.
> Korrekt?

Det er dagsprisen for meodellen, der er afgørende - uanset årgang...

> Kan jeg så stole på, at den endelige pris er summen af de to tal,
> eller skal jeg være forberedt på +- 25.000,-, alt efter
> vurderingsmandens humør?

Du kan ikke regne med noget som helst, men finder du en tilsvarende bil hos
en dansk forhandler, vil 62% af prisen være lig med afgiften...