Skift af forsæder i BMW E46
Fra : Kasper Hansen [Bruxe~

Dato : 24-04-08 21:49

Min nyerhvervede E46 330i'er er udstyret med nogle fine standard lædersæder
(med memory).
De ser fine ud, og personligt sidder jeg godt i dem - men kæresten er af en
anden mening. Hun siger at hun får ondt i ryggen, allerede efter kort tids
kørsel (30 min). Hun er ikke særligt høj, ca. 160 cm. Det undrer mig dog
lidt, fordi hun sad glimrende i vores E90'er (med stofsæder) - og jeg var
faktisk sikker på at sæderne havde nøjagtigt samme udformning.

Anyways, tænkte jeg at man måske ved lejlighed skulle skifte forsæderne til
sportssæder (når jeg finder nogle billigt på ebay).
Et eksempel kunne være dette sæt, hvilket dog er for dyrt og for
omfattende - jeg vil kun skifte forsæderne.
http://cgi.ebay.de/BMW-E46-M3-Cabrio-Leder-Sport-Sitze-Ausstattung-schwarz_W0QQitemZ260231355106QQcmdZViewItem

Mit spørgsmål er egentligt bare; kan man uden videre skifte til andre E46
sæder, såfremt de nye også er med el og memory? Jeg vil nok under alle
omstændigheder sætte en mekaniker til det, men det er rart at vide om det er
1 eller 10 timer han skal bruge - og om det overhovedet kan lade sig gøre?

/Kasper Hansen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-04-08 21:56

"Kasper Hansen [Bruxelles]" skriver:

> Anyways, tænkte jeg at man måske ved lejlighed skulle skifte forsæderne til
> sportssæder

Og så risikere at hun sidder endnu ringere ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kasper Hansen [Bruxe~

Dato : 24-04-08 22:01

> Og så risikere at hun sidder endnu ringere ?

Hun skal selvfølgelig prøve dem først :)
Men det er ikke sådan nogle ultra-sport sæder jeg tænker på, bare BMW's
standard sportssæder. Jeg har set dem anbefalet mange gange her i gruppen,
men har faktisk ikke prøvet dem. Jeg har dog sjældent selv problemer med
komforten bag rattet.

Disse kunne også være et bud:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=250239003677&fromMakeTrack=true&ssPageName=VIP:Watchlink:middle:de

/Kasper Hansen

Fra : Mogens

Dato : 25-04-08 15:32

"Kasper Hansen [Bruxelles]" <newsgroups@FJERNpostmand.com> skrev i en
meddelelse news:4810f526$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...

Hvad ved du om det?

> [...]
> men har faktisk ikke prøvet dem. Jeg har dog sjældent selv problemer med

BMW's sportssæder fra Recaro er for de fleste bilister lige sagen - dem kan
jeg klart anbefale. Og ja Klaus D M - jeg har et sammenligningsgrundlag, der
batter :)

Fra : Kasper Hansen [Bruxe~

Dato : 25-04-08 21:50

> BMW's sportssæder fra Recaro er for de fleste bilister lige sagen - dem
> kan jeg klart anbefale. Og ja Klaus D M - jeg har et
> sammenligningsgrundlag, der batter :)

Jeg synes også at det er det jeg har hørt rundt omkring. Er vi enige om at
det er dem hvor "pøllen" under knæene kan skubbes frem og tilbage?

/Kasper Hansen

Fra : Mogens

Dato : 25-04-08 22:21

"Kasper Hansen [Bruxelles]" <newsgroups@FJERNpostmand.com> skrev i en
meddelelse news:48124426$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg synes også at det er det jeg har hørt rundt omkring. Er vi enige om at
> det er dem hvor "pøllen" under knæene kan skubbes frem og tilbage?

Jep...

Fra : Kasper Hansen [Bruxe~

Dato : 26-04-08 18:44

> Jep...

Hehe - mission aborted :)
Det viser sig at man kan indstille lændestøtten på sæderne... Sådan går det
når manualen er på fransk, og man ikke bruger de 2 sek det tager at kigge på
knapperne til sædejusteringen.

Nu sidder hun fint.

/Kasper Hansen

Fra : Mogens

Dato : 26-04-08 18:48

"Kasper Hansen [Bruxelles]" <newsgroups@FJERNpostmand.com> skrev i en
meddelelse news:481369d8$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> det når manualen er på fransk, og man ikke bruger de 2 sek det tager at
> kigge på knapperne til sædejusteringen. Nu sidder hun fint.

Ja, man skal sgu sætte sig ind i bilens udstyr og betjening :)
Mangler du din dieselslæde - og hvorfor købte du ikke en 330d?
(jég havde nok også valgt 330i, hvis ikke en 535d var valget)

Fra : Kasper Hansen [Bruxe~

Dato : 26-04-08 19:29

> Ja, man skal sgu sætte sig ind i bilens udstyr og betjening :)

Ja - desværre var jeg syg den fredag jeg hentede den, og weekenden med.
Derfor har jeg ikke fået kørt en længere tur/trykket på knapper i den før i
dag...

> Mangler du din dieselslæde - og hvorfor købte du ikke en 330d?
> (jég havde nok også valgt 330i, hvis ikke en 535d var valget)

Nej, det synes jeg ikke... Det var selvfølgelig rart med masser af overam,
og lavt støjniveau ved høj fart - men 330i'eren har samme fordele.
330d var bestemt også med i overvejelserne, men dels var det svært at finde
en til mit budget (100.000kr), dels var de få mulige alle udstyret med grøn
lak, beige interiør eller andre ting som konen havde banlyst (lidt
indflydelse har hun haft). Desuden var de fleste af dem også fra '00 eller
'01 og dermed "kun" med 184 hk.
Sidst, men ikke mindst var der også lidt logistik i rent faktisk at komme ud
og se bilerne - når man er begrænset til offentlige transportmidler, er det
bare ikke så nemt at se på bil.

Og da jeg så fandt denne 330xi'er fra '02, med relativt lavt kilometerantal
(dokumenteret), 1 ejer, ALT udstyr, servicebog osv., ved en forhandler i
Bruxelles, slog jeg altså til...
Det eneste minus jeg kan komme i tanke om er, at den er mørkeblå - jeg ville
gerne have haft den i sort.

Jeg bliver nok desværre nødt til at smide den på værksted en af dagene, for
det viser sig at der ikke er meget fut i A/C'en. Desuden skal jeg have
skiftet fordæk, så det kan nok gøres ved samme lejlighed.

/Kasper Hansen

Fra : Mogens

Dato : 26-04-08 21:28

"Kasper Hansen [Bruxelles]" <newsgroups@FJERNpostmand.com> skrev i en
meddelelse news:48137472$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...

> Og da jeg så fandt denne 330xi'er fra '02, med relativt lavt
> kilometerantal (dokumenteret), 1 ejer, ALT udstyr, servicebog osv., ved en
> forhandler i Bruxelles, slog jeg altså til...

Super - tilløk med den !

Fra : Nippo

Dato : 25-04-08 09:34

"Kasper Hansen [Bruxelles]" <newsgroups@FJERNpostmand.com> skrev i en
meddelelse news:4810f24c$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> omstændigheder sætte en mekaniker til det, men det er rart at vide om det
> er 1 eller 10 timer han skal bruge - og om det overhovedet kan lade sig

Hej Kasper.

Jeg er selv ved at skulle skifte sæder i min egen E46.
Så er ved efterhånden at være lidt inde i det

Umiddelbart skulle der ikke være problemer omkring udskiftning af forsæder.
Du kan selvfølgelig ikke sætte Cabrio sæder i en sedan.
Det er kun omkring bagsæder der kan være en udfordring, men du skulle vist
kun bruge forsæder.

Tiden mener jeg du kan beregne til mellem 2 & 4 timer af en Pro for en
komplet kabine til en sedan. Kilde er Schmiedmann.dk

Du kan evt. kigge hos www.bmw-genbrug.dk
Det er vist i Nordborg/Tyskland.

De har tit gode tilbud fra ophugningsbiler fra Tyskland.

Og ellers er der jo altid www.bmw-club.dk

Hilsen
Nicolai

Fra : Kasper Hansen [Bruxe~

Dato : 25-04-08 21:53

> Jeg er selv ved at skulle skifte sæder i min egen E46.
> Så er ved efterhånden at være lidt inde i det

Lyder godt - hvad skifter du til/fra?

> [...]
> Du kan selvfølgelig ikke sætte Cabrio sæder i en sedan.
> Det er kun omkring bagsæder der kan være en udfordring, men du skulle vist

Jeg så godt efterfølgende at det var Cabrio sæder jeg havde linket til - og
jeg ved godt at de ser noget anderledes ud.
Men jo, det er kun forsæderne jeg vil skifte, så jeg bør vel kunne bruge alt
fra coupé til stationcar?

> Tiden mener jeg du kan beregne til mellem 2 & 4 timer af en Pro for en
> komplet kabine til en sedan. Kilde er Schmiedmann.dk

Super - så er det ikke noget jeg vil rode med selv ;)

> Du kan evt. kigge hos www.bmw-genbrug.dk
> Det er vist i Nordborg/Tyskland.
> De har tit gode tilbud fra ophugningsbiler fra Tyskland.

Det kigger jeg på...

> Og ellers er der jo altid www.bmw-club.dk

Det er klart - måske man snart skulle melde sig ind...

/Kasper Hansen

Fra : Nippo

Dato : 02-05-08 14:10

"Kasper Hansen [Bruxelles]" <newsgroups@FJERNpostmand.com> skrev i en
meddelelse news:481244bb$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...

> Lyder godt - hvad skifter du til/fra?

Jeg har standard stof sæder i nu. Skifter til Sportsstole med ny læder
Bliver dejligt

> [...]
> og jeg ved godt at de ser noget anderledes ud.
> Men jo, det er kun forsæderne jeg vil skifte, så jeg bør vel kunne bruge
Det ville jeg mene, men jeg tør ikke sige JA

> Super - så er det ikke noget jeg vil rode med selv ;)

Jeg tror nu ikke det er så svært, men kan godt følge dig

> Det kigger jeg på...

> Det er klart - måske man snart skulle melde sig ind...
AFSTED med dig