/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Rundt om buslommer
Fra : K*N


Dato : 24-04-08 14:32

Når jeg kører steder, hvor der er buslommer af typen, hvor de er tegnet ind
på asfalten med brede stiplede linjer, har jeg lagt mærke til at 8 af 10
bilister drejer til venstre og udenom den lommetegning - det selv om der
ikke er en bus i miles omkreds.
Hvorfor gør man det fremfor bare at følge den direkte vej - og naturligvis
køre ind over lommen?




 
 
Leonard (24-04-2008)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 24-04-08 14:44

On Thu, 24 Apr 2008 15:32:23 +0200, K*N wrote:

> Hvorfor gør man det fremfor bare at følge den direkte vej - og naturligvis
> køre ind over lommen?

Vel fordi man skal følge de anvisninger for færdslen, der er angivet med
skilte, markeringer på vej, af politi osv.

--
Leonard
Hellere komme for sent i dette liv
end for tidligt til det næste ...

K*N (24-04-2008)
Kommentar
Fra : K*N


Dato : 24-04-08 15:44


"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> wrote in message
news:1xetu5o5daq6$.1brx1y1th9524.dlg@40tude.net...
> On Thu, 24 Apr 2008 15:32:23 +0200, K*N wrote:
>
>> Hvorfor gør man det fremfor bare at følge den direkte vej - og
>> naturligvis
>> køre ind over lommen?
>
> Vel fordi man skal følge de anvisninger for færdslen, der er angivet med
> skilte, markeringer på vej, af politi osv.
>

Enig - men hvilken anvisning siger man skal køre udenom en (tom) buslomme,
som kun er markeret med stiplede linjer?

Knud



Ukendt (24-04-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-04-08 14:58


"K*N" <dnhrrammeringenj@mail.dk> skrev i meddelelsen
news:48108be5$0$15877$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Når jeg kører steder, hvor der er buslommer af typen, hvor de er tegnet
> ind på asfalten med brede stiplede linjer, har jeg lagt mærke til at 8 af
> 10 bilister drejer til venstre og udenom den lommetegning - det selv om
> der ikke er en bus i miles omkreds.
> Hvorfor gør man det fremfor bare at følge den direkte vej - og naturligvis
> køre ind over lommen?

Der er to af den slags buslommer - Dem du beskriver og dem hvor der står
"BUS" inden i. De er fuldstændig identiske bortset fra at man ikke må køre
inde i buslommen hvor der står "BUS".
For at gøre det nemmere at huske tror jeg at de fleste folk bare køre uden
om dem alle.

--
/HB


René Løweneck (25-04-2008)
Kommentar
Fra : René Løweneck


Dato : 25-04-08 08:21

> Der er to af den slags buslommer - Dem du beskriver og dem hvor der står
> "BUS" inden i. De er fuldstændig identiske bortset fra at man ikke må køre
> inde i buslommen hvor der står "BUS".

Jeg må godt ))


Møller (25-04-2008)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 25-04-08 09:22

René Løweneck skrev:
>> Der er to af den slags buslommer - Dem du beskriver og dem hvor der
>> står "BUS" inden i. De er fuldstændig identiske bortset fra at man
>> ikke må køre inde i buslommen hvor der står "BUS".
>
> Jeg må godt ))

Jeg vil godt have en lige ud. Er det 30 øre det koster?
Møller

René Løweneck (26-04-2008)
Kommentar
Fra : René Løweneck


Dato : 26-04-08 08:53

Hej Møller !

> Jeg vil godt have en lige ud. Er det 30 øre det koster?

Nix. 2 zoner er mindste køb og koster 16 kr. Et eller andet kunne dog
indikere, at du kan nøjes med en børnebillet. Og det er halv pris,- altså 8
kr ))


--
Med venlig hilsen

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar


Claus Frørup (26-04-2008)
Kommentar
Fra : Claus Frørup


Dato : 26-04-08 14:28

Isang tao pinangalanan, René Løweneck nagsulat:

>Hej Møller !
>
>> Jeg vil godt have en lige ud. Er det 30 øre det koster?
>
>Nix. 2 zoner er mindste køb og koster 16 kr. Et eller andet kunne dog
>indikere, at du kan nøjes med en børnebillet. Og det er halv pris,- altså 8
>kr ))

Det var da sjovt.... her i Danmark, hvor vi bruger moms, koster
billetten 20 kr.

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

René Løweneck (27-04-2008)
Kommentar
Fra : René Løweneck


Dato : 27-04-08 10:41

Hej Claus !

> Det var da sjovt.... her i Danmark, hvor vi bruger moms, koster
> billetten 20 kr.

Moms og andet pjat, er aldrig slået rigtig an heroppe )


--
Med venlig hilsen

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar


Møller (25-04-2008)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 25-04-08 09:24

René Børnecheck skrev:

>
> Jeg må godt ))


Enten skal jeg sætte dig i karantæne eller i stavekontrollen, dit navn kommer altid ud med: nå ja se
selv

Møller

Brian Axelgaard (24-04-2008)
Kommentar
Fra : Brian Axelgaard


Dato : 24-04-08 15:29

"K*N" <dnhrrammeringenj@mail.dk> skrev i meddelelsen
news:48108be5$0$15877$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Når jeg kører steder, hvor der er buslommer af typen, hvor de er tegnet
> ind på asfalten med brede stiplede linjer, har jeg lagt mærke til at 8 af
> 10 bilister drejer til venstre og udenom den lommetegning - det selv om
> der ikke er en bus i miles omkreds.
> Hvorfor gør man det fremfor bare at følge den direkte vej - og naturligvis
> køre ind over lommen?

Jeg dumpede min første køreprøve bla. pga denne type kørsel. Grunden til man
ikke skal køre ind over er at man laver vognbaneskift og derefter har
ubetinget vigepligt da man kryder stiplede streger. Kunne blive et problem i
forbindelse med at en eller anden "Brian" overhaler dig og i rammer
hinanden. Det var forklaringen den gang for lidt over 7år siden :)


K*N (24-04-2008)
Kommentar
Fra : K*N


Dato : 24-04-08 16:40


"Brian Axelgaard" <brianaxelgaard@GOOGLEmail.com> wrote in message
news:48109941$0$4459$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
?
>. Kunne blive et problem i forbindelse med at en eller anden "Brian"
>overhaler dig og i rammer hinanden. Det var forklaringen den gang for lidt
>over 7år siden :)

Så skal man godt nok hedde meget 'Brian' - strækningen er typisk 15-20 meter
og vover Brian at overhale der, håber jeg han kommer grusomt til skade.

Knud



Klaus D. Mikkelsen (24-04-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 24-04-08 16:43

K*N skriver:
>
> Så skal man godt nok hedde meget 'Brian' - strækningen er typisk 15-20 meter
> og vover Brian at overhale der, håber jeg han kommer grusomt til skade.

Fordi han overholder loven og du ikke gør ?

Du er eddermanme sær.....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

K*N (24-04-2008)
Kommentar
Fra : K*N


Dato : 24-04-08 17:28


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
news:4810AA74.61836F1B@du.kan.finde.den...
> K*N skriver:
>>
>> Så skal man godt nok hedde meget 'Brian' - strækningen er typisk 15-20
>> meter
>> og vover Brian at overhale der, håber jeg han kommer grusomt til skade.
>
> Fordi han overholder loven og du ikke gør ?
>
>

Hvilken lov overholder han ved at foretage en overhaling, hvor pladsen til
at komme rundt om og ind i banen igen kun er til stede i 2-3 billængder?

Knud



Leonard (24-04-2008)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 24-04-08 17:42

On Thu, 24 Apr 2008 18:27:40 +0200, K*N wrote:

> Hvilken lov overholder han ved at foretage en overhaling, hvor pladsen til
> at komme rundt om og ind i banen igen kun er til stede i 2-3 billængder?

Han følger jo vejen, det er den der kører ind i buslommen, der kører fra
vejen og dermed må forventes at blive der og ikke bare køre ud igen.

--
Leonard
Hellere komme for sent i dette liv
end for tidligt til det næste ...

Klaus D. Mikkelsen (24-04-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 24-04-08 18:05

K*N skriver:
>
> Hvilken lov overholder han ved at foretage en overhaling, hvor pladsen til
> at komme rundt om og ind i banen igen kun er til stede i 2-3 billængder?

Overhalning ?

Han fortsætter i samme vejbane, du derimod skifter vognbaner og rammer
du ind i Brian når du skifter vognbane igen er det din skyld at du ikke
har set dig for.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

K*N (24-04-2008)
Kommentar
Fra : K*N


Dato : 24-04-08 18:22


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
news:4810BDD6.ACABC259@du.kan.finde.den...
> K*N skriver:
>>
>> Hvilken lov overholder han ved at foretage en overhaling, hvor pladsen
>> til
>> at komme rundt om og ind i banen igen kun er til stede i 2-3 billængder?
>
> Overhalning ?
>
> Han fortsætter i samme vejbane, du derimod skifter vognbaner og rammer
> du ind i Brian når du skifter vognbane igen er det din skyld at du ikke
> har set dig for.
>

Ja overhaling - han kører udenom et kørende køretøj uden at sikre sig der er
plads til at komme ind foran køretøjet, når overhalingen er overstået.

Knud



Møller (24-04-2008)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 24-04-08 18:36

K*N skrev:
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message

>>
>> Han fortsætter i samme vejbane, du derimod skifter vognbaner og rammer
>> du ind i Brian når du skifter vognbane igen er det din skyld at du ikke
>> har set dig for.
>>
>
> Ja overhaling - han kører udenom et kørende køretøj uden at sikre sig der er
> plads til at komme ind foran køretøjet, når overhalingen er overstået.

Nej det er forkert opfattet.

Du har måske svært ved at se det for dig:
men buslommen er en kort selvstændig vognbane, så vejen går fra en vognbane til to vognbaner og
tilbage til en vognbane.

Kører du ind i den har du skiftet vognbane.
Og de der fortsætter uden om buslommen bliver i samme vognbane hele tiden.
Hvis du vil ud af buslommen igen kan det kun ske ved at du skifter vognbane, og her har du altså
vigepligt, det ikke er tale om fletteregel, da der er stiplet i hele længden.
Ergo de der kører ind i, eller "over" en buslomme skifter vognbane to gange med deraf følgende
vigeregler.

Kan du se det for dig nu?

Møller

K*N (24-04-2008)
Kommentar
Fra : K*N


Dato : 24-04-08 19:32


"Møller" <em@xpsg2n.dk> wrote in message
news:4810c4ea$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Kører du ind i den har du skiftet vognbane.
> Og de der fortsætter uden om buslommen bliver i samme vognbane hele tiden.
> Hvis du vil ud af buslommen igen kan det kun ske ved at du skifter
> vognbane, og her har du altså vigepligt, det ikke er tale om fletteregel,
> da der er stiplet i hele længden.
> Ergo de der kører ind i, eller "over" en buslomme skifter vognbane to
> gange med deraf følgende vigeregler.
>
> Kan du se det for dig nu?


Sagtens - men det ændrer ikke ved at overhaling/forbikørsel (kald det hvad
du lyster) ikke kan gennemføres på den korte strækning, som vi taler om - i
hvertfald ikke uden at både afstandsregler og hastighedsregler har været
overtrådte.

Knud



Møller (24-04-2008)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 24-04-08 20:30

K*N skrev:
> "Møller" <em@xpsg2n.dk> wrote in message
> news:4810c4ea$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Kører du ind i den har du skiftet vognbane.
>> Og de der fortsætter uden om buslommen bliver i samme vognbane hele tiden.
>> Hvis du vil ud af buslommen igen kan det kun ske ved at du skifter
>> vognbane, og her har du altså vigepligt, det ikke er tale om fletteregel,
>> da der er stiplet i hele længden.
>> Ergo de der kører ind i, eller "over" en buslomme skifter vognbane to
>> gange med deraf følgende vigeregler.
>>
>> Kan du se det for dig nu?
>
>
> Sagtens - men det ændrer ikke ved at overhaling/forbikørsel (kald det hvad
> du lyster) ikke kan gennemføres på den korte strækning, som vi taler om - i
> hvertfald ikke uden at både afstandsregler og hastighedsregler har været
> overtrådte.

for at gøre det helt klart, så er det ikke en overhaling.
En buslomme er forsynet med kantlinier, så det areal der er inden for linjerne hører ikke med til
vejen er heller ikke en vejbane, men kan regnes som en parallelgående mindre vej.

Så den der kører forbi overtræder ikke som du skriver: "ikke uden at både afstandsregler og
hastighedsregler har været overtrådte"
Det er to forskellige veje og den der kommer fra buslommen kommer så at sige fra en sidevej.

Busser og kun busser er særlig nævnt i færdselsloven i §19

Kørsel ved busstoppested m.v.
§ 19. Kørende, som i tættere bebygget område nærmer sig et stoppested, hvor en bus er standset,
skal, hvis føreren af bussen giver tegn til igangsætning, nedsætte hastigheden og om nødvendigt
standse, således at bussen kan forlade stoppestedet. Føreren af bussen fritages dog ikke herved for
at udvise særlig forsigtighed for at undgå fare.

Afmærkning m.v. kan du finde i :
Lov om offentlige veje (Trafikministeriets lovbekendtgørelse nr. 671 af 19. august 1999)

Taxaer har heller intet at gøre der inde.
"Politiet vil ikke give dispensation fra færdselsloven til at Taxa får holdeplads i buslommen"

Møller

Niels Bengaard (24-04-2008)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 24-04-08 18:29

>> Hvilken lov overholder han ved at foretage en overhaling, hvor pladsen
>> til
>> at komme rundt om og ind i banen igen kun er til stede i 2-3 billængder?
>
> Overhalning ?
>
> Han fortsætter i samme vejbane, du derimod skifter vognbaner og rammer
> du ind i Brian når du skifter vognbane igen er det din skyld at du ikke
> har set dig for.

Man skal vel holde tilbage for køretøjer der forlader en buslomme, eller
gælder det kun hvis det er en bus og måske kun bybus?

Mvh Niels



Møller (24-04-2008)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 24-04-08 18:49

Niels Bengaard skrev:
>>> Hvilken lov overholder han ved at foretage en overhaling, hvor pladsen
>>> til
>>> at komme rundt om og ind i banen igen kun er til stede i 2-3 billængder?
>> Overhalning ?
>>
>> Han fortsætter i samme vejbane, du derimod skifter vognbaner og rammer
>> du ind i Brian når du skifter vognbane igen er det din skyld at du ikke
>> har set dig for.
>
> Man skal vel holde tilbage for køretøjer der forlader en buslomme, eller
> gælder det kun hvis det er en bus og måske kun bybus?

Det skal man vel ikke!
Bilen der kommer fra en buslomme skifter vognbane, og det må kun ske hvis det kan se uden gene for
trafikanter i den anden vognbane.

Der er specielle regler for busser der har lovelig ærinde i buslommen. Så turistbusser, busser ikke
i rute, og andre der ikke har stoppested der har almindelig vigepligt.
Sværere er det såmænd ikke.

Find et selv i færdselsloven eller vend tilbage.

Mølelr

Kent Oldhøj (24-04-2008)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 24-04-08 19:44

"K*N" <dnhrrammeringenj@mail.dk> wrote in
news:4810b4f9$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Hvilken lov overholder han ved at foretage en overhaling, hvor pladsen
> til at komme rundt om og ind i banen igen kun er til stede i 2-3
> billængder?

Der er jo ikke tale om en overhaling, når du har ubetinget vigepligt.

K*N (24-04-2008)
Kommentar
Fra : K*N


Dato : 24-04-08 20:38


"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote in message
news:Xns9A8AD2F63A5A8kentoldhoj@oldhoj.dk...
> "K*N" <dnhrrammeringenj@mail.dk> wrote in
> news:4810b4f9$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
>> Hvilken lov overholder han ved at foretage en overhaling, hvor pladsen
>> til at komme rundt om og ind i banen igen kun er til stede i 2-3
>> billængder?
>
> Der er jo ikke tale om en overhaling, når du har ubetinget vigepligt.

Kald det hvad du vil - men på en eller anden måde er Brian kommet op på min
venstre side - og det vil ikke være særlig nemt indenfor for FL's rammer - i
hvert fald så længe jeg fortsat er i bevægelse med den hastighed, som
trafikken i øvrigt har på strækningen - typisk 10 km/t mere end
hastighedsbegrænsningen på stedet.

Knud



Møller (24-04-2008)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 24-04-08 20:41

K*N skrev:
> "Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote in message
> news:Xns9A8AD2F63A5A8kentoldhoj@oldhoj.dk...
>> "K*N" <dnhrrammeringenj@mail.dk> wrote in
>> news:4810b4f9$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>>
>>> Hvilken lov overholder han ved at foretage en overhaling, hvor pladsen
>>> til at komme rundt om og ind i banen igen kun er til stede i 2-3
>>> billængder?
>> Der er jo ikke tale om en overhaling, når du har ubetinget vigepligt.
>
> Kald det hvad du vil - men på en eller anden måde er Brian kommet op på min
> venstre side - og det vil ikke være særlig nemt indenfor for FL's rammer -


Jo for du har forladt vejen, han fortsætter på vejen.

Møller

K*N (24-04-2008)
Kommentar
Fra : K*N


Dato : 24-04-08 21:09


"Møller" <em@xpsg2n.dk> wrote in message
news:4810e233$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> K*N skrev:
>> "Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote in message
>> news:Xns9A8AD2F63A5A8kentoldhoj@oldhoj.dk...
>>> "K*N" <dnhrrammeringenj@mail.dk> wrote in
>>> news:4810b4f9$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>>>
>>>> Hvilken lov overholder han ved at foretage en overhaling, hvor pladsen
>>>> til at komme rundt om og ind i banen igen kun er til stede i 2-3
>>>> billængder?
>>> Der er jo ikke tale om en overhaling, når du har ubetinget vigepligt.
>>
>> Kald det hvad du vil - men på en eller anden måde er Brian kommet op på
>> min venstre side - og det vil ikke være særlig nemt indenfor for FL's
>> rammer -
>
>
> Jo for du har forladt vejen, han fortsætter på vejen.
>

Rent juridisk måske - men det giver ikke mere plads at komme forbi på!

Knud



Møller (24-04-2008)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 24-04-08 21:15

K*N skrev:
> "Møller" <em@xpsg2n.dk> wrote in message
> news:4810e233$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> K*N skrev:
>>> "Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote in message
>>> news:Xns9A8AD2F63A5A8kentoldhoj@oldhoj.dk...
>>>> "K*N" <dnhrrammeringenj@mail.dk> wrote in
>>>> news:4810b4f9$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>>>>
>>>>> Hvilken lov overholder han ved at foretage en overhaling, hvor pladsen
>>>>> til at komme rundt om og ind i banen igen kun er til stede i 2-3
>>>>> billængder?
>>>> Der er jo ikke tale om en overhaling, når du har ubetinget vigepligt.
>>> Kald det hvad du vil - men på en eller anden måde er Brian kommet op på
>>> min venstre side - og det vil ikke være særlig nemt indenfor for FL's
>>> rammer -
>>
>> Jo for du har forladt vejen, han fortsætter på vejen.
>>
>
> Rent juridisk måske - men det giver ikke mere plads at komme forbi på!

Ikke "måske", det er dig der maser dig ud igen efter at have forladt kørebanen. Indrøm det dog.
Han har al den plads han skal have, det er dig der er problemet, du har placeret dig forkert, og så
må du respektere FL.

Slut herfra.

Møller

K*N (24-04-2008)
Kommentar
Fra : K*N


Dato : 24-04-08 21:19


"Møller" <em@xpsg2n.dk> wrote in message
news:4810ea5c$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> K*N skrev:
> Ikke "måske", det er dig der maser dig ud igen efter at have forladt
> kørebanen. Indrøm det dog.
> Han har al den plads han skal have, det er dig der er problemet, du har
> placeret dig forkert, og så må du respektere FL.
>

Kan godt acceptere at jeg har 'forladt' kørebanen, men det ændrer ikke ved
at den tidligere bagvedkørende så må have indhentet ca. 50 meter
(bremseafstanden op til mig) samtidig med at jeg er kørt ind til højre på en
15 meter strækning. Så har han ved grød kørt meget for stærkt på den korte
strækning. Det er simpel matematik.

Knud



Klaus D. Mikkelsen (24-04-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 24-04-08 21:22

K*N skriver:
>
> Kan godt acceptere at jeg har 'forladt' kørebanen, men det ændrer ikke ved
> at den tidligere bagvedkørende så må have indhentet ca. 50 meter
> (bremseafstanden op til mig) samtidig med at jeg er kørt ind til højre på en
> 15 meter strækning.

Han skal da bare hente 5 meter.

> Så har han ved grød kørt meget for stærkt på den korte
> strækning. Det er simpel matematik.

Hvad er "meget for stærkt" ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Møller (25-04-2008)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 25-04-08 09:16

K*N skrev:
> "Møller" <em@xpsg2n.dk> wrote in message
> news:4810ea5c$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> K*N skrev:
>> Ikke "måske", det er dig der maser dig ud igen efter at have forladt
>> kørebanen. Indrøm det dog.
>> Han har al den plads han skal have, det er dig der er problemet, du har
>> placeret dig forkert, og så må du respektere FL.
>>
>
> Kan godt acceptere at jeg har 'forladt' kørebanen, men det ændrer ikke ved
> at den tidligere bagvedkørende så må have indhentet ca. 50 meter
> (bremseafstanden op til mig) samtidig med at jeg er kørt ind til højre på en
> 15 meter strækning. Så har han ved grød kørt meget for stærkt på den korte
> strækning. Det er simpel matematik.

Har intet med sagen at gøre, du er ikke politibetjent, og det er en subjektiv vurdering du kommer med.
Det er politiets opgave at tage sig af lovovertrædelser, også din.

Møller

K*N (25-04-2008)
Kommentar
Fra : K*N


Dato : 25-04-08 09:34


"Møller" <em@xpsg2n.dk> wrote in message
news:48119342$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> K*N skrev:
>> "Møller" <em@xpsg2n.dk> wrote in message
>> news:4810ea5c$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> K*N skrev:
>>> Ikke "måske", det er dig der maser dig ud igen efter at have forladt
>>> kørebanen. Indrøm det dog.
>>> Han har al den plads han skal have, det er dig der er problemet, du har
>>> placeret dig forkert, og så må du respektere FL.
>>>
>>
>> Kan godt acceptere at jeg har 'forladt' kørebanen, men det ændrer ikke
>> ved at den tidligere bagvedkørende så må have indhentet ca. 50 meter
>> (bremseafstanden op til mig) samtidig med at jeg er kørt ind til højre på
>> en 15 meter strækning. Så har han ved grød kørt meget for stærkt på den
>> korte strækning. Det er simpel matematik.
>
> Har intet med sagen at gøre, du er ikke politibetjent, og det er en
> subjektiv vurdering du kommer med.
> Det er politiets opgave at tage sig af lovovertrædelser, også din.
>

Det er vores alles interesse at forhindre lovovertrædelser - og det er
derfor min pligt at hjælpe politiet at begrænse dem.

Knud



Kent Oldhøj (25-04-2008)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 25-04-08 12:16

"K*N" <dnhrrammeringenj@mail.dk> wrote in
news:48119760$0$15882$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Det er vores alles interesse at forhindre lovovertrædelser - og det er
> derfor min pligt at hjælpe politiet at begrænse dem.

Hvis det virkelig er din holdning, kunne du jo passende starte med at
overholde din vigepligt når du kører ud af buslommerne.

K*N (27-04-2008)
Kommentar
Fra : K*N


Dato : 27-04-08 09:23


"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote in message
news:Xns9A8B86DCBBC97kentoldhoj@oldhoj.dk...
> "K*N" <dnhrrammeringenj@mail.dk> wrote in
> news:48119760$0$15882$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
>> Det er vores alles interesse at forhindre lovovertrædelser - og det er
>> derfor min pligt at hjælpe politiet at begrænse dem.
>
> Hvis det virkelig er din holdning, kunne du jo passende starte med at
> overholde din vigepligt når du kører ud af buslommerne.

Det kræver da at der er noget at vige for - og der vil jo ingen være som
lovligt kan være tæt nok på mig til at det kan være et problem at køre ud
først.

Knud



Klaus D. Mikkelsen (27-04-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 27-04-08 09:38

K*N skriver:
>
> Det kræver da at der er noget at vige for - og der vil jo ingen være som
> lovligt kan være tæt nok på mig til at det kan være et problem at køre ud
> først.

Nej, da du i forvejen bryder færselsloven ved at køre for stækrt og
uhæmmet skifter vognbane som det passer dig - hvordan skulle andre dog
så kunen finde på at overhale dig ?



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Kent Oldhøj (27-04-2008)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 27-04-08 11:53

"K*N" <dnhrrammeringenj@mail.dk> wrote in
news:481437d8$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

>>> Det er vores alles interesse at forhindre lovovertrædelser - og det
>>> er derfor min pligt at hjælpe politiet at begrænse dem.
>>
>> Hvis det virkelig er din holdning, kunne du jo passende starte med at
>> overholde din vigepligt når du kører ud af buslommerne.
>
> Det kræver da at der er noget at vige for - og der vil jo ingen være
> som lovligt kan være tæt nok på mig til at det kan være et problem at
> køre ud først.

Bare du har forstået at du har vigepligt når du krydser ind i en buslomme.


Leonard (27-04-2008)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 27-04-08 13:51

On Sun, 27 Apr 2008 10:22:58 +0200, K*N wrote:

> Det kræver da at der er noget at vige for - og der vil jo ingen være som
> lovligt kan være tæt nok på mig til at det kan være et problem at køre ud
> først.

Du vil bare ikke indrømme at du har taget fejl og at det er en anden
vognbane, hvor du skal holde tilbage når du kører ud.

Hvis den bagfra kommende har sat farten bare en anelse op, så afstanden
mellem jer er blevet formindsket til lidt mindre end
sikkerhedsafstanden, så skal du holde tilbage.

--
Leonard
Hellere komme for sent i dette liv
end for tidligt til det næste ...

Klaus D. Mikkelsen (25-04-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 25-04-08 14:59

K*N skriver:
>
> Det er vores alles interesse at forhindre lovovertrædelser - og det er
> derfor min pligt at hjælpe politiet at begrænse dem.

Okay, det er derfor du kører for stærkt ?

Var det et selvmål af de store du lukkede ud der ?

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

preben nielsen (27-04-2008)
Kommentar
Fra : preben nielsen


Dato : 27-04-08 06:25

"K*N" <dnhrrammeringenj@mail.dk> skrev i meddelelsen
news:48119760$0$15882$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>
> Det er vores alles interesse at forhindre lovovertrædelser - og det er
> derfor min pligt at hjælpe politiet at begrænse dem.


Så følg vejen

-p


Kent Oldhøj (24-04-2008)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 24-04-08 21:06

"K*N" <dnhrrammeringenj@mail.dk> wrote in
news:4810e17c$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

>> Der er jo ikke tale om en overhaling, når du har ubetinget vigepligt.
>
> Kald det hvad du vil - men på en eller anden måde er Brian kommet op
> på min venstre side - og det vil ikke være særlig nemt indenfor for
> FL's rammer

Jo for du har ubetinget vigepligt jvf FL, og skal derfor holde tilbage. Det
kan Brian tillade sig at forvente jvf FL.

> - i hvert fald så længe jeg fortsat er i bevægelse med den
> hastighed, som trafikken i øvrigt har på strækningen

Så overholder du ikke din vigepligt.

Anyway jeg tror du har fået svar på dit spørgsmål om hvorfor folk ikke
kører ind i en buslomme

K*N (24-04-2008)
Kommentar
Fra : K*N


Dato : 24-04-08 21:11


"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote in message
news:Xns9A8AE0B3D53A0kentoldhoj@oldhoj.dk...
> "K*N" <dnhrrammeringenj@mail.dk> wrote in
> news:4810e17c$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
>>> Der er jo ikke tale om en overhaling, når du har ubetinget vigepligt.
>>
>> Kald det hvad du vil - men på en eller anden måde er Brian kommet op
>> på min venstre side - og det vil ikke være særlig nemt indenfor for
>> FL's rammer
>
> Jo for du har ubetinget vigepligt jvf FL, og skal derfor holde tilbage.
> Det
> kan Brian tillade sig at forvente jvf FL.
>

Brian skal stadig op på siden af mig for at kunne forvente at jeg skal holde
tilbage, når jeg kører ud af lommen - og det har jeg svært ved at se er
muligt i en almindelig buslomme.


>> - i hvert fald så længe jeg fortsat er i bevægelse med den
>> hastighed, som trafikken i øvrigt har på strækningen
>
> Så overholder du ikke din vigepligt.
>

Jeg skal naturligvis overholde min vigepligt hvis det er hvad du mener jeg
har - men jeg kan ikke med min bedste vilje se, hvordan nogen skulle komme
op på min side medmindre jeg sætter farten væsentlig ned eller stopper, når
jeg 'kører ind i den alternative vejbane'.

Knud



Kent Oldhøj (25-04-2008)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 25-04-08 01:53

"K*N" <dnhrrammeringenj@mail.dk> wrote in
news:4810e96e$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

>> Jo for du har ubetinget vigepligt jvf FL, og skal derfor holde
>> tilbage. Det
>> kan Brian tillade sig at forvente jvf FL.

> Brian skal stadig op på siden af mig for at kunne forvente at jeg skal
> holde tilbage, når jeg kører ud af lommen

Så når du svinger fra en mindre vej ud på en større vej, så holder du kun
tilbage for tværgående trafik såfremt du ville køre ud i siden på dem
hvis du ikke holdt tilbage? Nej vel?

Det er præcis det scenarie der opstår når du kører ind i buslommen - så
er du på en mindre - ganskevist parallel - vej med vigepligt og skal
dermed holde tilbage for den bagfra kommende. Præcis som du skal holde
tilbage for tværgående trafik når du svinger ud på en større vej fra en
mindre vej.

>> Så overholder du ikke din vigepligt.
> Jeg skal naturligvis overholde min vigepligt hvis det er hvad du mener
> jeg har - men jeg kan ikke med min bedste vilje se, hvordan nogen
> skulle komme op på min side medmindre jeg sætter farten væsentlig ned
> eller stopper, når jeg 'kører ind i den alternative vejbane'.

Det sker helt naturligt når du overholder din vigepligt:

FL § 26 (vigepligt) stk 5:
Kørende, som har vigepligt, skal på tydelig måde ved i god tid at
nedsætte hastigheden eller standse, tilkendegive, at de vil opfylde
vigepligten. Kørslen må kun fortsættes, når det under hensyn til andre
køretøjers placering på vejen, afstanden til dem og deres hastighed kan
ske uden fare eller ulempe.

Når du kører ind i buslommen har du pludselig vigepligt overfor bagfra
kommende trafik når du skal ud af buslommen igen. DERFOR skærer man ikke
indover en buslomme.

Betragt buslommen som en meget lille sidevej der tilfældigvis løber
parallelt med en større vej.

Ukendt (25-04-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-04-08 07:45

> Brian skal stadig op på siden af mig for at kunne forvente at jeg skal
> holde tilbage, når jeg kører ud af lommen - og det har jeg svært ved at se
> er muligt i en almindelig buslomme.

....du har vist aldrig prøvet en motorcykel med +100 Hk...

Og dem kører der faktisk rigtig mange rundt af efterhånden.

/Allan



K*N (25-04-2008)
Kommentar
Fra : K*N


Dato : 25-04-08 07:50


"AW" <allan[snabela]malwis[prik]dk> wrote in message
news:48117b9b$0$27367$d40e179e@nntp06.dk.telia.net...
>> Brian skal stadig op på siden af mig for at kunne forvente at jeg skal
>> holde tilbage, når jeg kører ud af lommen - og det har jeg svært ved at
>> se er muligt i en almindelig buslomme.
>
> ...du har vist aldrig prøvet en motorcykel med +100 Hk...
>
> Og dem kører der faktisk rigtig mange rundt af efterhånden.

Nej heldigvis har jeg ikke det!!

Det ændrer ikke ved, at den skal køre ekstremt meget for stærkt, hvis den
skal indhente sikkerhedsafstanden og køre uden om mig medens jeg
tilbagelægger en strækning på max 20 meter med en hastighed på grænsen+.

Knud



KMH (25-04-2008)
Kommentar
Fra : KMH


Dato : 25-04-08 16:00


"K*N" <dnhrrammeringenj@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4810e96e$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote in message
> news:Xns9A8AE0B3D53A0kentoldhoj@oldhoj.dk...
>> "K*N" <dnhrrammeringenj@mail.dk> wrote in
>> news:4810e17c$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>>
> Brian skal stadig op på siden af mig for at kunne forvente at jeg skal
> holde tilbage, når jeg kører ud af lommen - og det har jeg svært ved at se
> er muligt i en almindelig buslomme.
>

"Brian" skal såmen ikke nå op på siden af dig. Du holder naturligvis tilbage
for "Brian" da du naturligvis ikke trækker ud foran ham på en måde så du
fratager ham hans bremseafstand

>
> Jeg skal naturligvis overholde min vigepligt hvis det er hvad du mener jeg
> har - men jeg kan ikke med min bedste vilje se, hvordan nogen skulle komme
> op på min side medmindre jeg sætter farten væsentlig ned eller stopper,
> når jeg 'kører ind i den alternative vejbane'.
>
> Knud

Som skrevet ovenfor skal ingen nå op på siden af dig - alene det at du
fratager efterfølgende bil sin bremseafstand er et problem....... for dig


M.v.h.
Kim



K*N (27-04-2008)
Kommentar
Fra : K*N


Dato : 27-04-08 09:24


"KMH" <home@spam.dk> wrote in message
news:4811f201$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "K*N" <dnhrrammeringenj@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:4810e96e$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote in message
>> news:Xns9A8AE0B3D53A0kentoldhoj@oldhoj.dk...
>>> "K*N" <dnhrrammeringenj@mail.dk> wrote in
>>> news:4810e17c$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>>>
>> Brian skal stadig op på siden af mig for at kunne forvente at jeg skal
>> holde tilbage, når jeg kører ud af lommen - og det har jeg svært ved at
>> se er muligt i en almindelig buslomme.
>>
>
> "Brian" skal såmen ikke nå op på siden af dig. Du holder naturligvis
> tilbage for "Brian" da du naturligvis ikke trækker ud foran ham på en måde
> så du fratager ham hans bremseafstand
>


Jeg har på intet tidspunkt nedbragt min hastighed og dermed afstand mellem
Brian og jeg selv - så jeg gad godt vide hvilken bremsafstand jeg kan
fratage ham.

Knud



Klaus D. Mikkelsen (27-04-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 27-04-08 09:36

K*N skriver:
>
> Jeg har på intet tidspunkt nedbragt min hastighed og dermed afstand mellem
> Brian og jeg selv - så jeg gad godt vide hvilken bremsafstand jeg kan
> fratage ham.

Hvis han kommer bagfra og kører hurtigere end dig.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Klaus D. Mikkelsen (24-04-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 24-04-08 21:02

K*N skriver:
>
> Hvilken lov overholder han ved at foretage en overhaling, hvor pladsen til
> at komme rundt om og ind i banen igen kun er til stede i 2-3 billængder?

Overhalning ?

Du har stadigvæk ikke forstået at det er dig der kører ind i den nye
hæjre vognbane og forsøger at klemme dig ud igen.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

K*N (24-04-2008)
Kommentar
Fra : K*N


Dato : 24-04-08 21:14


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
news:4810E738.D75D30FE@du.kan.finde.den...
> K*N skriver:
>>
>> Hvilken lov overholder han ved at foretage en overhaling, hvor pladsen
>> til
>> at komme rundt om og ind i banen igen kun er til stede i 2-3 billængder?
>
> Overhalning ?
>
> Du har stadigvæk ikke forstået at det er dig der kører ind i den nye
> hæjre vognbane og forsøger at klemme dig ud igen.
>


Jo det har jeg forstået, men det ændrer ikke ved at jeg ikke fatter hvordan
nogen (lovligt) kan komme op på min side medmindre jeg nedsætter hastigheden
eller stopper op.
Det er trods alt kun få meter at indhente mig på - hvis ellers afstanden
forud for situationen har været i orden er det slet ikke muligt at komme så
langt frem at det kan være et seriøst forsøg på at køre forbi.

Knud



Klaus D. Mikkelsen (24-04-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 24-04-08 21:21

K*N skriver:
>
> Jo det har jeg forstået, men det ændrer ikke ved at jeg ikke fatter hvordan
> nogen (lovligt) kan komme op på min side medmindre jeg nedsætter hastigheden
> eller stopper op.

Du skriver selv at du kører for hurtigt (10 km/t), hvorfor skulle andre
så ikke også det - endda hurtigere ??

> Det er trods alt kun få meter at indhente mig på - hvis ellers afstanden
> forud for situationen har været i orden er det slet ikke muligt at komme så
> langt frem at det kan være et seriøst forsøg på at køre forbi.

Det er de fuldstændigt lige meget. _Du_ skifter vognbane og dermed er
det _dig_ der skal passe på hvis der er nogen ude i "den venstre
vognbane" som du kan risikere at ramle ind i. Faktisk kan du blive
tvunget til at standse op for en der kører hurtigere end dig, da du
ellers vil køre ud foran og dermed "stjæle" den anden billists
bremselængde til forankørende.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Sp@msen (24-04-2008)
Kommentar
Fra : Sp@msen


Dato : 24-04-08 22:28

"Klaus D. Mikkelsen"
>
> Det er de fuldstændigt lige meget. _Du_ skifter vognbane og dermed er
> det _dig_ der skal passe på hvis der er nogen ude i "den venstre
> vognbane" som du kan risikere at ramle ind i. Faktisk kan du blive
> tvunget til at standse op for en der kører hurtigere end dig, da du
> ellers vil køre ud foran og dermed "stjæle" den anden billists
> bremselængde til forankørende.
Det minder lidt om "jeg skal bare have ret for jeg følger loven" uanfægtet
at du med 99% sikkerhed laver en overhaling i samme spor (prøv slå den op i
FL) :)

du skal dermed have en afsindig quick bil for at lave en overhaling på
~1sek.(porsche 911turbo, CL65 amg og lign) hvis alle holder hastigheden (du
skal jo være sikker på at du kan nå at gennemføre den, på en hurtig og
sikker måde INDEN du begynder på en overhaling)

mvh.
Flemming


Per (25-04-2008)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 25-04-08 07:11


"K*N" <dnhrrammeringenj@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4810a9da$0$15880$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>

> Så skal man godt nok hedde meget 'Brian' - strækningen er typisk 15-20
> meter

> Knud
>
Hvor kører du henne ?

Jeg møder de typer hver dag i kbh. Hvis du trækker lidt ud i vognbanen pga.
af glaskår eller andet, så kan du være sikker på der kommer en brian i en
gammel golf og maser sig forbi.
De tror at hvis en bilist levner plads til hans bil, så er det fordi han
skal forbi. De tænker slet ikke på at andre bilister ikke regner med der
kommer en indenom, halvt oppe på cykelstien med 100 i en 30 km zone.

Brian'er har tunnelsyn og tror de er de eneste og bedste bilister i hele
verden.
Men virkeligheden er de kun klarer den fordi alle andre viser tumben hensyn.

Mvh Per



Mikael (24-04-2008)
Kommentar
Fra : Mikael


Dato : 24-04-08 10:41

On 24 Apr., 18:27, "K*N" <dnhrrammering...@mail.dk> wrote:
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote in messagenews:4810AA74.61836F1B@du.kan.finde.den...
>
> > K*N skriver:
>
> >> Så skal man godt nok hedde meget 'Brian' - strækningen er typisk 15-20
> >> meter
> >> og vover Brian at overhale der, håber jeg han kommer grusomt til skade.
>
> > Fordi han overholder loven og du ikke gør ?
>
> Hvilken lov overholder han ved at foretage en overhaling, hvor pladsen til
> at komme rundt om og ind i banen igen kun er til stede i 2-3 billængder?

Det køretøj der overhales skal bare køre tilstrækkeligt langsomt, så
er det ikke noget problem.
Det kunne også tænkes at en overhaling startes fordi den der overhaler
tror at den forankørende vil ind til stoppestedet siden den kører ind
hvor bussen skal ind.

Mikael

K*N (24-04-2008)
Kommentar
Fra : K*N


Dato : 24-04-08 18:20


"Mikael" <MikLarsen@gmail.com> wrote in message
news:8f8a9adf-d24a-4b47-8349-be11d41007ab@m3g2000hsc.googlegroups.com...
On 24 Apr., 18:27, "K*N" <dnhrrammering...@mail.dk> wrote:
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote in
> messagenews:4810AA74.61836F1B@du.kan.finde.den...
>
> > K*N skriver:
>
> >> Så skal man godt nok hedde meget 'Brian' - strækningen er typisk 15-20
> >> meter
> >> og vover Brian at overhale der, håber jeg han kommer grusomt til skade.
>
> > Fordi han overholder loven og du ikke gør ?
>
> Hvilken lov overholder han ved at foretage en overhaling, hvor pladsen til
> at komme rundt om og ind i banen igen kun er til stede i 2-3 billængder?

Det køretøj der overhales skal bare køre tilstrækkeligt langsomt, så
er det ikke noget problem.
Det kunne også tænkes at en overhaling startes fordi den der overhaler
tror at den forankørende vil ind til stoppestedet siden den kører ind
hvor bussen skal ind.

Han kører netop IKKE ind - men undlader at køre udenom (til venstre), når
der alligvel ingen bus er - og der i øvrigt kun er stiplede linjer omkring
den stopreservation som er lavet til bussen.

Knud



Peter Dalgaard (24-04-2008)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 24-04-08 19:16

On Thu, 24 Apr 2008 18:41:31 +0200, Leonard wrote:

> On Thu, 24 Apr 2008 18:27:40 +0200, K*N wrote:
>
>> Hvilken lov overholder han ved at foretage en overhaling, hvor pladsen
>> til at komme rundt om og ind i banen igen kun er til stede i 2-3
>> billængder?
>
> Han følger jo vejen, det er den der kører ind i buslommen, der kører fra
> vejen og dermed må forventes at blive der og ikke bare køre ud igen.

Præcis. Der var faktisk en der småforvirrede mig på den måde her i
weekenden. Her, var det vist:


http://maps.google.dk/maps?
f=q&hl=da&geocode=&q=sallingvej&sll=55.869147,11.228027&sspn=5.587415,14.941406&ie=UTF8&ll=55.693169,12.506443&spn=0.000685,0.001824&t=h&z=19

Man når lige at tro at han skal sætte nogen af, parkere eller måske dreje
til højre eller noget, og så kommer han brasende ud igen...

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Niels.Pein@gmail.com (25-04-2008)
Kommentar
Fra : Niels.Pein@gmail.com


Dato : 25-04-08 03:29

On 25 Apr., 10:33, "K*N" <dnhrrammering...@mail.dk> wrote:
>
> Det er vores alles interesse at forhindre lovovertrædelser -

Ja.

> og det er derfor min pligt at hjælpe politiet at begrænse dem.

Nej.
--
Hilsen Niels

Niels.Pein@gmail.com (25-04-2008)
Kommentar
Fra : Niels.Pein@gmail.com


Dato : 25-04-08 03:32

On 24 Apr., 17:40, "K*N" <dnhrrammering...@mail.dk> wrote:

> og vover Brian at overhale der, håber jeg han kommer grusomt til skade.
>
Det var da et tosset håb at have. Du er vel en troll.
--
Niels

Klaus D. Mikkelsen (25-04-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 25-04-08 14:59

Niels.Pein@gmail.com skriver:
>
> Det var da et tosset håb at have. Du er vel en troll.

Det er han....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ove Kjeldgaard (25-04-2008)
Kommentar
Fra : Ove Kjeldgaard


Dato : 25-04-08 22:17

"K*N" <dnhrrammeringenj@mail.dk> wrote:

>Når jeg kører steder, hvor der er buslommer af typen, hvor de er tegnet ind
>på asfalten med brede stiplede linjer, har jeg lagt mærke til at 8 af 10
>bilister drejer til venstre og udenom den lommetegning - det selv om der
>ikke er en bus i miles omkreds.
>Hvorfor gør man det fremfor bare at følge den direkte vej - og naturligvis
>køre ind over lommen?

Er det sådan en buslomme vi snakker om:
http://maps.google.dk/?ie=UTF8&ll=56.474213,10.009961&spn=0.001092,0.002511&t=k&z=19


--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Claus Frørup (26-04-2008)
Kommentar
Fra : Claus Frørup


Dato : 26-04-08 14:30

Isang tao pinangalanan, Ove Kjeldgaard nagsulat:

>"K*N" <dnhrrammeringenj@mail.dk> wrote:
>
>>Når jeg kører steder, hvor der er buslommer af typen, hvor de er tegnet ind
>>på asfalten med brede stiplede linjer, har jeg lagt mærke til at 8 af 10
>>bilister drejer til venstre og udenom den lommetegning - det selv om der
>>ikke er en bus i miles omkreds.
>>Hvorfor gør man det fremfor bare at følge den direkte vej - og naturligvis
>>køre ind over lommen?
>
>Er det sådan en buslomme vi snakker om:
>http://maps.google.dk/?ie=UTF8&ll=56.474213,10.009961&spn=0.001092,0.002511&t=k&z=19

Ja. Samme som dem her:
http://maps.google.dk/?ie=UTF8&t=k&ll=55.617888,12.430682&spn=0.000925,0.002371&z=19
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Ove Kjeldgaard (26-04-2008)
Kommentar
Fra : Ove Kjeldgaard


Dato : 26-04-08 22:58

"K*N" <dnhrrammeringenj@mail.dk> wrote:

>Når jeg kører steder, hvor der er buslommer af typen, hvor de er tegnet ind
>på asfalten med brede stiplede linjer, har jeg lagt mærke til at 8 af 10
>bilister drejer til venstre og udenom den lommetegning - det selv om der
>ikke er en bus i miles omkreds.
>Hvorfor gør man det fremfor bare at følge den direkte vej - og naturligvis
>køre ind over lommen?

Er det sådan en buslomme vi snakker om:
http://maps.google.dk/?ie=UTF8&ll=56.474213,10.009961&spn=0.001092,0.002511&t=k&z=19


--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste