VB5 og Help
Fra : Lucian

Dato : 18-07-01 20:11

Hej

Jeg har skrivet et program i VB5 samt Help dokumentationen og programmet.
Begge fungere godt separat, men jeg ved det ikke hvordan jeg kan starte
WindowsHelp fra VB5.
Jeg har prøvt med Shell functionen men den virker vist kun med EXE filer.
Er der nogen som kan hjælpe mig med det ?

Lucian

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 22-07-01 15:19

Lucian skrev:
> [...]
> Jeg har prøvt med Shell functionen men den virker vist kun med EXE filer.
> Er der nogen som kan hjælpe mig med det ?

Er det en .hlp-fil du vil have vist?
For så skal du bare bruge Microsoft Common Dialog Control. Det den gør er
faktisk bare at kalde winhlp32.exe, men jeg ved ikke hvordan man kalder den.
Men CommonDialog-controllen bruger man f.eks. sådan her:

Private Sub ShowHelpFile(filename As String, Context As String)
CommonDialog1.HelpFile = filename
CommonDialog1.HelpCommand = cdlHelpContext
CommonDialog1.HelpContext = Context
CommonDialog1.ShowHelp
End Sub

.... eller sådan her:

Private Sub ShowHelpFileContents(filename As String)
CommonDialog1.HelpFile = filename
CommonDialog1.HelpCommand = cdlHelpContents
CommonDialog1.ShowHelp
End Sub

- Bjarke Walling Petersen

Fra : Lucian