Et komfortbetonet dæk ?
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 21-04-08 20:22

Hej gruppe,

Jeg er på jagt efter et dæk, som er så støjsvagt og blødt at køre på som
muligt - sportslige egenskaber kommer langt nede på listen - men dækket skal
selvfølgeligt stå ordentligt og sikkert fast.
Jeg kører i øjeblikket på Continental Ecocontact 810 tror jeg det hedder -
og dimensionen er 195/65 HR 15
Jeg synes at disse dæk er meget hårde og larmende - og bilen er i forvejen
ret kontant afstemt - jeg plejer altid at nyde den dag vinterdækkene kommer
på - for så falder støjniveauet...
Er der nogle bud her på et dæk som er komfortbetonet med netop blødhed og
støjsvaghed som stærke sider ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 21-04-08 20:34

> Jeg kører i øjeblikket på Continental Ecocontact 810 tror jeg det hedder -
> og dimensionen er 195/65 HR 15

Ecocontact er nok det ringeste dæk jeg nogensinde har kørt på Køb nogle
Conti Prem. Contact 2 eller Michelin Energy istedet, det blir du glad for!

Stef

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-04-08 23:01

On Mon, 21 Apr 2008 21:34:15 +0200, "Stefan Jacobsen"
<stefware@email.dk> wrote:

>Ecocontact er nok det ringeste dæk jeg nogensinde har kørt på Køb nogle
>Conti Prem. Contact 2 eller Michelin Energy istedet, det blir du glad for!

Sikker på Energy? De er kendt for at støje mere end mange andre og det
oplevede vi også de små 1000km vi nåede at køre med dette dæk.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 22-04-08 09:14

> Sikker på Energy? De er kendt for at støje mere end mange andre og det
> oplevede vi også de små 1000km vi nåede at køre med dette dæk.

Fruen er rimeligt tilfreds med dem hun har, har ikke selv kørt på dem. Tror
du ikke det er Energy Saver der larmer?

Stef

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-04-08 10:24

>Fruen er rimeligt tilfreds med dem hun har, har ikke selv kørt på dem. Tror
>du ikke det er Energy Saver der larmer?

Ja - det var de ganske almindelig Energy vi havde. Vores dækmand
indrømmer også at det ikke just er det mest støjsvage dæk.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-04-08 21:20

Stefan Jacobsen skriver:

> Fruen er rimeligt tilfreds med dem hun har, har ikke selv kørt på dem. Tror
> du ikke det er Energy Saver der larmer?

Nope. Det er hårdt og det har ikke laveste støjniveau.

Spørgsmålet er om hun kan høre forskel på dækkene, hvis restan af bilen
alligevel larmer...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : sidse

Dato : 21-04-08 20:39

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> kommer på - for så falder støjniveauet...
> Er der nogle bud her på et dæk som er komfortbetonet med netop blødhed og

Går du efter støjsvaghed er yokohama DB 500 og DB550 ikke til at komme uden
om, det er det mest støjsvage dæk jeg har mødt.

Nej, jeg tjener _ikke_ mere på et sæt Yokohama end på andre mærker

Henrik
www.ha-ts.dk

Fra : Allan F

Dato : 21-04-08 22:48

> [...]
> kommer på - for så falder støjniveauet...
> Er der nogle bud her på et dæk som er komfortbetonet med netop blødhed og

Hvilken bil er det til? Jeg har 4 Michelin Energy på stålfælge til overs fra
da jeg solgte min Passat 2002-model, hvis det har interesse.

Allan F

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 22-04-08 17:15

> Hvilken bil er det til? Jeg har 4 Michelin Energy på stålfælge til overs
> fra da jeg solgte min Passat 2002-model, hvis det har interesse.

Tak for buddet - men jeg går efter nye dæk - jeg har i forvejen et sæt Conti
som kun er halvbrugte

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Allan F

Dato : 22-04-08 21:45

> Tak for buddet - men jeg går efter nye dæk - jeg har i forvejen et sæt
> Conti som kun er halvbrugte
>
> mvh
>
> Andreas M. Hansen

Goddammit - jeg har prøvet at slippe af med dem i over et år. Den nye bil
kører på 215/55R16, og det er jo ikke ligesom det samme.

Allan F

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 22-04-08 17:17

Jeg var lige forbi den lokale dækpusher, og han fremhævede Nokian H som
værende det mest støjsvage han havde - Michelin var også godt men Nokian
skulle være mere stille.

Pris 2780 for 4 stk. Nokian H i 195/65 H15

Pris 3150 for 4 stk. Michelin Energisaver

Hvad siger i til det ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : sidse

Dato : 22-04-08 19:09

> [...]
> skulle være mere stille.
>
> Pris 2780 for 4 stk. Nokian H i 195/65 H15
>
> Pris 3150 for 4 stk. Michelin Energisaver

Det er ikke nogen dårlig pris, men jeg vil nu stadig anbefale Yokohama DB

Siden du nu spørger direkte så siger jeg;
Michelin Energy Saver 195/65 R15 91H kr 2759 monteret på bilen
Nokian 195/65 R15 95H kr 3207 monteret på bilen (91H har importøren ikke
hjemme?)

Henrik
www.ha-ts.dk

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 22-04-08 19:39

"> Siden du nu spørger direkte så siger jeg;
> Michelin Energy Saver 195/65 R15 91H kr 2759 monteret på bilen
> Nokian 195/65 R15 95H kr 3207 monteret på bilen (91H har importøren ikke
> hjemme?)

Hej Henrik,

Det er jo nogle gode priser du har, men da jeg bor på Als så skal jeg jo
oveni lægge en dagsrejse og en gang storebælt frem og tilbage - så på det
grundlag får du jo nok svært ved at konkurrere med den lokale Super Dæk, som
ligger på den anden side af vejen på mit arbejde.
- Men tak for tilbudet !
- Hvad ville du købe hvis valget stod imellem Nokian H og Michlin Energy
Saver ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-04-08 02:16

On 22 Apr., 18:17, "Andreas M. Hansen" <nokk...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> skulle være mere stille.
>
> Pris 2780 for 4 stk. Nokian H i 195/65 H15
>
> Pris 3150 for 4 stk. Michelin Energisaver

Ville vælge Michelin hvis det var mellem de 2, men ville vælge
Bridgestone Turanza ER300.
Se evt. her:

http://www.fdm.dk/public/biler/driftogvedligeholdelse/altomdak/daktest/

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Sp@msen

Dato : 24-04-08 22:08

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Pris 3150 for 4 stk. Michelin Energisaver
>
> Hvad siger i til det ?

Ville vælge Michelin hvis det var mellem de 2, men ville vælge

ja meget fint.. men hvilke "normale" biler kører med de profiler mere?

mine hedder f.eks min. 225/45/17 - 245/45/18 og lur på om dækkene ikke
skifter væsentlig karakter når du når op på de profiler..
bevares det er da fint som sigtepind.. men heller ikke andet.

mvh.
Flemming

Fra : Brian

Dato : 24-04-08 22:17

Sp@msen wrote:

> ja meget fint.. men hvilke "normale" biler kører med de profiler mere?

Alle "normale" biler der ikke er købt inden for de seneste 3-4 år ?

> mine hedder f.eks min. 225/45/17 - 245/45/18 og lur på om dækkene ikke
> skifter væsentlig karakter når du når op på de profiler..
> bevares det er da fint som sigtepind.. men heller ikke andet.

Så kigger man en af de gamle test's, som FDM eller ADAC også har liggende -
http://kortlink.dk/56ye

/Brian

Fra : Sp@msen

Dato : 25-04-08 00:40

"Brian"

> Alle "normale" biler der ikke er købt inden for de seneste 3-4 år ?
jeps.. my bad..sad vist og sov

> Så kigger man en af de gamle test's, som FDM eller ADAC også har
> liggende - http://kortlink.dk/56ye
Tak for det :)
fik da konstateret at jeg ikke havde valgt helt sindsygt..

Mvh.
Flemming

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-04-08 00:40

On Apr 24, 11:07 pm, "Sp@msen" <breznewXX@X...@XXhotmail.com> wrote:
> ja meget fint.. men hvilke "normale" biler kører med de profiler mere?
>
> mine hedder f.eks min. 225/45/17 - 245/45/18 og lur på om dækkene ikke
> skifter væsentlig karakter når du når op på de profiler..

Måske, men jeg er sikker på at Bridgestone Turanza eller Potenza
stadig vil være et af de bedste køb.

Fra : Sp@msen

Dato : 25-04-08 15:35

> [...]
> skifter væsentlig karakter når du når op på de profiler..

Måske, men jeg er sikker på at Bridgestone Turanza eller Potenza
Det ved jeg ikke, har aldrig prøvet dem, men det kan jeg vel sige mere
omkring når de michelin jeg lige har fået på er færdige :)
(brigdestonene er dog lidt billigere, og kan ikke rigtigt læse ud af testne
om der er 'syn' over for det? :))

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-04-08 01:52

On Apr 25, 4:35 pm, "Sp@msen" <breznewXX@X...@XXhotmail.com> wrote:

> [...]
> omkring når de michelin jeg lige har fået på er færdige :)
> (brigdestonene er dog lidt billigere, og kan ikke rigtigt læse ud af testne

Du går i hvert fald ikke forkert ved at købe Bridgestone'ene.