Peugeot 406 koblings slavecylinder
Fra : Jan

Dato : 21-04-08 18:33

Hej gruppe

Har netop monteret sådan en ny på min bil.
Hydraulikrøret skulle blot skubbes ind og nu er skidtet utæt(som da jeg
begyndte).
Gør/gjorde jeg noget galt?
Røret har ingen forskruninger, "spidsen" skal tilsyneladende blot skubbes
ind.
Alle ideer modtages med kyshånd.
Og ja jeg kan da bare sætte den ind til en aut.rep.

Mvh.Jan

Fra : Møller

Dato : 21-04-08 18:56

Jan skrev:
> [...]
> ind.
> Alle ideer modtages med kyshånd.
> Og ja jeg kan da bare sætte den ind til en aut.rep.

Nu kan jeg ikke lige se det på min dokumentation, men for mig ser det ud til, at der er en
gummipakning som i Citroens hydrauliksystem.

Hvordan ser det ud:
et lige rør der for neden ser ud til at skulle passe ind i et pas hul, og så en omløber ovenfor en
lille vulst på røret.

Se her:
http://www.gratisupload.dk/show.php?fileId=11522
Hvis det er som vist, skal du sikre dig, at du har ny pakning og ikke spænder for hårdt.

Møller

Fra : Jan

Dato : 21-04-08 19:41

"Møller" <em@upsg2n.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.gratisupload.dk/show.php?fileId=11522
> Hvis det er som vist, skal du sikre dig, at du har ny pakning og ikke

Nej den ser ikke helt ud som på dit billede.
Der er ingen gevind, men når jeg skubber den ind er det med et klik fra
låsenbøjlen der sidder fast i slavecylindren.
Selve "spidsen" bliver tyndere i "ligesom 2 trin" og der er skåret et par
slidser i længderetningen, nok så den kan presses lidt sammen.
Prøver i øjeblikket (måske forgæves) at finde et partscatalog/partsfische på
nettet, så jeg kan sende et billede af røret.

Mvh.Jan